Postitused: 2,091
	Teemad: 228
	Liitus: Sep 2001
	
Maine: 
0
	 
	
	
		Teema on puhtteoreetilist laadi.
Olen natuke mõelnud erinevate automootorite versioonide ja töömahtude üle, aga tasapisi on hakanud natuke huvitama, kui suur on suurim  tehasetoodangus valminud seeria R4 sisepõlemismootor, mis sõidu (veo-) autole/traktorile  paigaldatud?
Siiani on jäänud mõned Ca. 2,5 liitrise mahuga mootorid nõ. R4 - de ülemiseks piiriks.
Kas keegi teab suuremaid? Ja muid huvitavaid kombinatsioone silindrite arvu/asetuse ja tõõmahu poolest?
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,814
	Teemad: 74
	Liitus: Sep 2001
	
Maine: 
16
	 
	
	
		Joss on ju üldse 2-pütane ja megamahuga - täpselt ei tea palju
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,222
	Teemad: 77
	Liitus: Oct 2001
	
Maine: 
6
	 
	
	
		Kui 100 auto raamat käepärast juhtub olema, siis tsekka sinna korra - minu mäletamist mööda (raamatut ei ole hetkel kahjuks käepärast) oli seal mingi Hispano-Suiza vms. eelmise sajandi algusest - 4 sil. ja 11 l :o
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 21
	Teemad: 10
	Liitus: Dec 2004
	
Maine: 
0
	 
	
	
		Joss on päris suure töömahuga R4.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 3,181
	Teemad: 61
	Liitus: Jan 2003
	
Maine: 
37
	 
	
	
		mul BJ-l igapäevakasutuses 3500cm3 R4 D mootor, tegelik maht siis 3400+. Lõugab ja väriseb. Sama mootori sugulane, 4 liitrine R6, käib oluliselt pehmemalt. 
Töökindlus on Toyotale kohane. 350 tkm läbisõidu peal, on aastane õli/tosooli kulu 0. 
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 5,923
	Teemad: 752
	Liitus: Apr 2002
	
Maine: 
39
	 
	
	
		Ma kaldun arvama, et Fiati 1907.aasta võidusõidumasinast pole suuremaid neljaseid vist tehtud. Kiire otsing netis andis sellise tulemuse: 
One of the very few big racers of the golden era is this Fiat GP car of 1907. With this car Felice Nazarro won the 1907 Grand Prix de l\'ACF after a second place in the previous year after Francois Szisz on a Renault. By coincidence Szisz came in second in the 1907 race! The car has a 4 cilinder engine with a capacity of 15,268 cc (!) developping about 135 HP. One can better not imagine what could happen when driving a car like this at 100 mph across an unimproved road! Today the car resides in the collection of Carlo Biscaretti di Ruffia in Turin.
Asp
	
	
	
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 251
	Teemad: 49
	Liitus: Nov 2003
	
Maine: 
3
	 
	
	
		Eelmine jutt siis eesti keeli ka ümber. Andmed raamatust,,100 autot,, lk. 56. FIAT 130HP  aastaks 1907. 
silindrivalem  R4
töömaht       16286cm2
võimsus         130-135 hj
mass             1025kg
kiirus             160km\\h
kolvikäik         180mm
sil. läbimõõt    160mm
Terv.Jaanus
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 5,923
	Teemad: 752
	Liitus: Apr 2002
	
Maine: 
39
	 
	
		
		
		
		27-12-2004, 14:05 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 27-12-2004, 14:06 PM ja muutjaks oli 
Aspelund.)
 
	
		Suurima mootorratta tiitel läheb vist sellele masinale.  Pole küll neljane aga kolm liitrit ühest silindrist on ka päris tore tulemus.
http://www.motorrad-bild.de/ta_exoten/3_liter_bike.htm
Asp
	
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,715
	Teemad: 268
	Liitus: Mar 2004
	
Maine: 
32
	 
	
	
		Vabandan, et natuke teemast mööda,aga:
Flanagan wrote:
\"\"Mis puutub aga sellesse Lada käima tõmbamisse siis võin vaid komenteerida,et sitad mehed olid ligi ja üleüldse see juba lastejutude valdkond.\"\"
------------------------------
Selline \"Ladaga käima tõmbamine\" eksisteerib tõesti , olen isegi sedasi teinud, mingi 10 aastat tagasi oli ühel sõbral humanitaarabi korras saadud traktor ,vist Valmet, starter oli olemas ,aga akut polnud.Vasakpoolse tagaratta ees oli umbes 40cm läbimõõduga rihmaratas 15 cm lai , selle abil olevat vanasti igasugu mehhanisme (rehepeksumasin ,segumasin,elektri generaator jms.)käivitatud.Selle rulliku ühes servas oli mingi konksu moodi vigur , mille taha sai ilusasti köie kinnitada, siis mingi 8-10 tiiru kõit ümber rulliku, teine ots auto külge ja strart! Käik pidi olema väljas ja jõuvõtuvõll sisselülitatud.Sellist käivitusmeetodit on kasutatud ilmselt üsna laialdaselt, kuna traktoriga kaasas olnud raamatus oli seda isegi kirjeldatud, raamat oli kahjuks rootsi-keelne ja aru ei saanud kõigest, aga pildil sikutasid 2 meest traktorit köiest käima.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 429
	Teemad: 18
	Liitus: Sep 2004
	
Maine: 
0
	 
	
	
		Koperdasin juhuslikult sellise Fiati pildi otsa. Kubatuur olevat 18115 ccm ja tippkiirus koguni 146 mph. See viimane arv on 1908. aasta kohta küll müstiline.
Fiat Mephistopheles
	
Rover 3500 - European Car of the Year 1977