Postitused: 165
Teemad: 45
Liitus: Aug 2003
Maine:
0
Kerge offtopic küll, aga a23\'e mina kusagilt ei leidnudki. Enamikes kohtades (kusjuures enamik poode tegeles vene autovaruosade müügiga) poldud kuuldudki, et sellist veel kusagil müüakse. A17 oli siis kõige külmem mis kusagilt leida oli.
Ise küsisin oma planeta spordi (kah kõrge surveastmega masin) jaoks kloostrimetsa motopoest küünla, ilma pikema jutuda visati üks ngk letti (markeeringut peast ei mäleta), mis pidavat väga hästi sobima.
Postitused: 120
Teemad: 19
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
Oskab keegi veel midagi lisada?
Postitused: 995
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
12-01-2005, 17:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-01-2005, 17:53 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
Kuna olen merel, siis täpselt ei saa öelda, raamatud kodus, kuid peast mäletan niipalju, et NGK-l need numbrid tähendavad seda küünla kuumusastet, mida suurem seda külmem s.t. 9 on päris külm. tähed seal on küünla materjal ja keerme möötmed. kui soovid täpsemalt teada, siis küsi poest NGK küünalde kataloogi, kust saab valida milline küünal millisele söidukile. seal kataloogis on iga tähe tähendus ära seletatud (eespool vöi tagapool kataloogis). kataloogist saad teada, mida NGK ise soovitab Voshodile, millist kuumusastet. Voshod nime alt seda sealt ei leia, kui on siis COSSACK nime all.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Vaatasin kataloogist. Seal ei ole sellist ratast (pole nagu lootnudki). Kas keegi usub siis, et Voshodi on müüdud välismaal.
Eks siin tuleb katseeksituse meetodil küünal valida. Mina võtaks esialgu hõõgarvuga 8.
Surveaste ei määra küünla hõõgarvu. See ainult üks osa sellest. Seal väga palju tähtsaid asju mängib rolli. Peamine on plokikaane ehitus (soojajuhtivus õhku).
Ise mootorit modides tuleb see nii või naa katseeksituse meetodil välja uurida. Muudetakse ju põhilisi asju. Sinul muudetud ilmselt peale surveastme veel bena kogus/täituvus, pöörded,bensiini mark jm.
Postitused: 1,238
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
2
erinevatel küünlatootjatel ei tähista number päris sama asja. tänapäeval on see hõõgarvu skaala küll juba enamustel samat pidi, aga numbrid päris kokku ei lange. mina olen nii teinud, et katsetuste jaoks olen suurusjärgu valinud kataloogist, kus erinevate tootjate teisendused sees. kui NGK kataloogist õiget ei leia, siis otsi teiste tootjate omi, minuteada oli Boschil Voshod sees. neil on olemas ka teisenduskataloog. asuvad (vist ikka veel) vana Kalevi kommivabriku kõrval.
PS olen tähele pannud ka seda, et läbi mitme teisenduse võib lõpuks leitav küünal ka veidi mööda minna. seega kontrolli mõnest teisest kataloogist järele ka.
Postitused: 1,238
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
2
kiire otsing andis kahest erinevast allikast A-23-le järgmised NGK vasted: B9HS ja B9H. erinevusi ei tea.
igaks juhuks võiks kontrollida sedagi, millal NGK viimati oma tähistust muutis (kui on üldse muutnud). nimelt eelpoolmainitud allikad annavad Boschi analoogiks A-23-le veel nende vana kodeeringu järgi. seega kõige uuemad need andmed ei saa olla, aga valed ka kindlasti mitte. küsimus lihtsalt, kas see on uues tähistuses või vanas.
Postitused: 57
Teemad: 3
Liitus: Aug 2003
Maine:
2
Offtopic: kuidas SURVEASTET mõõdetakse? See nagu arvutuslik suurus... Ehk hoopis kompressioon?
Postitused: 2,124
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
NGK tähised vist muutund pole. Mäletamist mööda vähemalt viimased kümmekond aastat samasugused numbrid letis.
loll on loll olla.
Postitused: 120
Teemad: 19
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
Kompressioon ja surveaste on kaks erinevat asja. Kompressiooni mõõtmiseks on olemas üks kindel mõõteriist, mille nimetust kahjuks täpselt ei teagi. Kompressioon on muutuv suurus, millega saab kontrollida näiteks kui kulunud on mootoriosad. Nagu näiteks kolvirõngad. Surveaste on aga muutumatu suurus, mida saab ise välja arvutada.
Valemiks siis: kubatuur+põlemiskambri maht / põlemiskambri maht
Põlemiskambri mahtu vast ongi kõige raskem mõõta... Ise tegin seda paksu õliga.
Kui nüüd teema juurde tagasi pöörduda, siis ise arvasin ka, et A23-le sobiks B9HS. Aga kogu mu küünla valiku probleemile lisandub veel üks kriteerium. Mootorile tegin ka kap. remondi ning kusagilt huvitavast kohast lugesin, et mootori sissesõidul tuleks valida veidi kuumem küünal kui ette nähtud. Seega alustan vast kogu seda katsetamist küünlaga B8HS ja siis vaatab edasi.
Postitused: 995
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
14-01-2005, 15:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-01-2005, 16:25 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
vöibolla kuumem küünal soovitatakse sissesöidu ajaks sellepärast, et sissesöitu tehakse tavast rikkama seguga ja tuure antakse vähe, seega etteantud höögarvuga küünal jääb külmaks ja tahmub kergemini ära. ma valisin niimoodi oma jupiterile küünla höögarvu, söites oma stiili, ning siis aegajalt vaatasin küünalde värvi. jätsin sellised, et asi kuldpruun oleks(benanöelte asend oli siis juba paikas ja muud asjad ka seadistatud).
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
15-01-2005, 01:23 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-01-2005, 01:26 AM ja muutjaks oli
motamees.)
Sissesõidu ajaks pane mingi vene küünal peale (või kasutatud lääne oma). Sissesõidu küünla (või kaks) saad ikka ära visata.
Kui ikka uut tahad panna, siis sissesõitu alustaks ma hoopis NGK puhul 6 hõõgarvuga.
Rikas segu põleb palju külmemalt, kui lahja. Ka on sissesõidul pöörded palju väiksemad.
Esimese sõidu ajaks tõsta karba nõel kõige ülemisse asendisse. Palju bena pole hull, aga kui lahjaks jääb, on kuri karjas. Peale esimesi sõite võid korrektuure tegema hakata.
Postitused: 120
Teemad: 19
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
To motamees: kas tõesti hõõgarvuga 6 liiga kuumaks ei jää?