Postitused: 770
Teemad: 565
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Vanem TA buss (mitte veoautoninaga ja
trapetsis ukseklaasidega, vaid
ruudukujuliste küljeakendega isend) vedeleb
minu mäletamist mööda Hiiumaal ühes
taluõues... esimene talu vsakut kätte, kui
oled praamiga Heltermaale jõudnud ja sõidad
sisemaa (resp. -saare) suunas.
St vedeles 2000.
Parimat
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
metsavaht
Registreerimata
Meil Lüllemäe kandis on ka üks Laz (ümara ninaga, see viimane) seismas. Aknad on ees, seisukorda ei tea ja Urvaste kandis on ka üks
Postitused: 5,826
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Neid Tartu tehase toodangut on veel päris palju, küsimus on, kus hoida. Veidi järele mõeldes meenub mulle kohe vähemalt 3 vanema versiooni TA-6, mis ühes või teises kohas seisavad.
Viljandis oli vähemalt kaks TA-942 veel mõni aeg tagasi, Suure-Jaanis seisis üks TA-9 (puukuur) ja üks vist on ka Karksis. Need tulid esimese hooga meelde.
Küllap neid on veelgi. Küsimus ongi just selles, et kuhu neid panna? Puitkarkassiga TA-6 väljas kaua ei hoia, kõduneb hirmsal kombel. Metallkarkassiga on muidugi lihtsam. Linnainimestena pole paljudel ka lihtsalt võimalust suuri asju kusagil hoida. Nii nad kokkuvõttes vedelevadki ei tea kus ja lõpetavad kokkuvõttes Emexis.
Asp
Postitused: 266
Teemad: 28
Liitus: Jan 2002
Maine:
1
Sellel suvel nägin üht TA 6 sammaldumas Taevaskojas, Põlva mnt. keerata sisse, üle raudtee ja vasakut kätt, raudteest ~100 m eemal maja taga männikus. Paistis komplektne, klaasid - tuled terved. Lähedalt vaatamas ei käinud, naine oli kaasas.
Tartus sõitis üks valget värvi, molotovininaga (TA 1?) viis või rohkem aastat tagasi. Peaks praegu saaremaal olema.
Postitused: 57
Teemad: 8
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
kuulsin ka uudistest!
huvitav palju nad sellise ikaruse eest kysivad?
oleks ikka tegija kyll üks selline isend kui endal oleks!
kui keegi bussiparki juhtub minema siis oleks ka huvipärast kohal
051963269
Noel
Postitused: 222
Teemad: 16
Liitus: Jun 2002
Maine:
6
Tänahommikune uudis räägib, et Tallinna Autobussikoondis otsustas Ikarus-busse maha ja vanarauaks müües jätta ühe kollase bussi alles, et see pärast põhjalikku remonti võtta kasutusele nostalgilisteks sõitudeks.
Ei tea kas lugesid Auto-Moto foorumit!?
Veel on juttu, et kollaste busside pidulikuks kaotamiseks koostab bussikoondis Ikaruste-teemalise näituse.
Postitused: 856
Teemad: 126
Liitus: Aug 2002
Maine:
0
EPL(08.01.2003)
Bussikoondis remondib kollase Ikaruse retrosõitudeks
Piret Peensoo
Tallinna Autobussikoondis otsustas Ikarus-busse maha ja vanarauaks müües jätta ühe kollase
bussi alles, et see pärast põhjalikku remonti võtta kasutusele nostalgilisteks sõitudeks.
“Mõte retrobuss teha tuli ühel kevadisel nõupidamisel, kui rääkisime, et linnaliiklus pandi regulaarselt
käima 80 aastat tagasi, ja kahetsesime, et ühtegi eestiaegset bussi alles pole,” rääkis bussikoondise
pressiesindaja Sirje Roht.
Rohti sõnul väärib 46 aastat väldanud Ikaruste ajastu nostalgilist meenutust. “Nii palju aastaid on
need bussid tallinlasi ausalt teeninud. See on tükk ajalugu, mis säilitamist väärib,” ütles ta.
Kui palju Ikaruse remont maksma läheb, pole praegu veel kindel. “Arvutust pole tehtud, aga see saab
olema üks 15 aasta vanune buss, mis praegu töötab,” märkis Roht.
Bussikoondis kavatseb Ikarused linnaliinidelt lõplikult ära korjata jaanuari keskel, siis korraldatakse ka
viimase Ikaruse pidulik ärasaatmine. “Ikarused on üllatavalt suurt huvi pakkunud ja võivad leida uue
omaniku – neid on käidud vaatamas isegi Venemaalt,” rääkis Roht.
Ikarusi on bussikoondis pakkunud ka Lätisse ja Leetu. Kui palju bussi eest küsitakse, sõltub selle
vanusest, läbisõidust ning tehnilisest seisukorrast. Hinda ei soovinud bussikoondis avaldada.
Kollaste busside pidulikuks kaotamiseks koostab bussikoondis Ikaruste-teemalise näituse. “Olen
vanade bussijuhtide käest saanud igasugust materjali, nii headest kui halbadest sündmustest. Mõned
inimesed on kodus koostanud terveid albumeid ja neid oleks ka omainimestel huvitav vaadata,” rääkis
Roht.
Näituse koostamine on Rohti kinnitusel suurem töö, kui ta ette kujutas. “Materjali otsimine ja
süstematiseerimine võtab palju aega. Väga tänulikud oleme paarile eluaegsele bussijuhile, kes on
kollektsionääri visadusega aastakümneid kõike arhiveerinud ja pildistanud,” märkis ta.
Bussikoondis võttis Ikarused kasutusele 1957. aastal. Esimestel Ikarus 620-l oli kaks ust, tipptundidel
võttis buss peale kuni sada inimest.
1970. aastatel tulid liinidele juba kolme- ja neljaukselised bussid.
Praegu on bussikoondisel kümme Ikarust, millest olenevalt päevast sõidab liinidel kolm kuni kuus.
Jaanuari keskpaigaks hakkavad kollaseid busse asendama 14 uut poolmadalapõhjalist Scania bussi.
OÜ Green Oval
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kristjan (+372)5010599
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Postitused: 770
Teemad: 565
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Ei leia neid bussikoondise eellase
AS Mootori eestiaegseid busse ehk
1930te lõpu tömbi ninaga Büssinguid enam
ammu. 1941, kui bolshevikud Tallinnast
taganesid, tehti \"puhas vuuk\" - mida ei
saanud taganemisel kaasa võtta, need lasti
puruks või pandi põlema. Koos Tallinna
ladude, tehaste, raudteevagunite jm
kraamiga. Minu andmetel igatahes peale
sõda 1945-46 ei olnud enam ühtki liikvel.
Säilis (ehk) maapiirkondades muid busse.
Kuigi... kardan, et suur osa vana kola on
trofeed. Saksa ajal ju liikus seda palju
ja nagu sõja ajal ikka, jäeti asi
pisirikkega maha. Nt peale Kuramaa koti
alistumist oli seal olnud ikka palju
huvitavat... vaevalt see kõik utiili lendas,
vast ikka võeti ilmasõjajärgsel vaesel
ajal kuldsete käte poold taastatuna taas
kasutusse.
Ja mõned üksikud neist elasid (kasvõi
vrakkidena) üle aja 1970te keskpaigani
ehk UNICu klubini. Ülejäänu neelas
Vtortchermet (N. Liidus olnud \"emexi\"
eelkäija) vastavalt vanarauaplaanidele.
Küll aga arvan, et Eesti peal on veel mõndagi
avastada... arvestades seda, et ise olen
mõne viimase aasta jooksul 6 km vahedega
leidnud kahe 1910ndate aastate autode
jäänused...
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 770
Teemad: 565
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Kus (Aruküla kandis) täpsemalt? Mul on seal
osa tuttavaid, ehk saab jälgi ajada? Või
on see kindlalt EMEXi või selle eelkäijate
katlas? Või on miski uunikuinimene ta
(jäänused) ikkagi endale saanud
(parim variant).
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Pärnus on minu andmeil kaks TA6-te
Üks on Sepa Pubi sinine ja teine roheline
seisab Raekülas Sambla tn 32a seina ääres.Aastat 5 tagasi omal jõul veeres veel.TA6 jäänuseid tean ka Tammiste kandis.Segamini löödud ja läbi roostetanud.