võrrile magneeto
#1

mulon siuke mure et kas kellegil on sovitada kuidas on kõige parem magneetot külge panna ja äkki on kellegil üle mõni hammakaas mis käib väntvälli otsa
Vasta
#2

on hammakas olemas. mina panen näiteks magneeto nii otsa, et paneks võrri külili ja siis paneks kiilu paika ning siis torkan lihtsalt magneeto otsa. kui kergelt otsa ei lähe siis kontrolli ega väntvõlli ots pole tömp. kui ei ole siis peksa vähe puuhaluga (et magneeto puru ei läheks) aga kindlasti vaata, et magneeto pool oleks ikka sk tihend.
Vasta
#3

ta mõtleb tegelikult traktori magneetot
Vasta
#4

traktori magneetot saab paigaldada nii:

esmalt lõigata sidurihammaka peale üks ava
teiseks keevitada magneetole samasuur ammakaskülge kui on see väike väntvõlli otsas olev hammakas (või sama)
kolmandaks kinnitada plekiga magneeto sinna aukku hammasratta vastu ja sätida süüdapaikka.
Vasta
#5

hautz Kirjutas:traktori magneetot saab paigaldada nii...
... keevitada magneetole samasuur ammakaskülge ...

Ma ei ole kindel, et keevisliide on just sobivaim variant hammasratta, ketiratta, pedaali vms kinnitamiseks võlli otsa. Mis saab siis, kui on vaja seda lahti võtta? Või kui keevitusest jääb detailile sisepinge?

Ehk ikka oleks mõistlik kasutada mingit muud liidet - nuutliide, tihvtliide, kiil-liide vms? Vajadusel vahepukse, sooni vms treides/freesides.

Ei ole ma näinud veel ühtegi tehasetoodangus mootorit ega muud sarnast detaili, mis oleks kokku keevitatud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#6

hammakale lööd mutri sisse(selline ikka mis sobib magneetole)ja keerad magneetole otsa ja kõvasti muidu lendab sõidu ajal otsast ning süüde läheb paigast juba hammaka liikumisega
Vasta
#7

hautz Kirjutas:esmalt lõigata sidurihammaka peale üks ava
Selline tegu minu silmis KURITEGU!!! Võiksin terve parempoolse D5 karteripoole vastu anda 10 \"saetut\". Mul terve hunnik peedistatud kartereid aga terveid napib.

hautz Kirjutas:teiseks keevitada magneetole samasuur ammakaskülge kui on see väike väntvõlli otsas olev hammakas (või sama)
Kõigepealt peab treial treima originaalis magneeto otsa käivast jublakast sellise detaili kuhu istub võrri väntvõlli otsas olev pisike hammasratas ja siis tuleb see sinna kinni joota vasega mitte KEEVITADA!
Vasta
#8

nagu ma juba mainisin et lihtsalt mutteri lööd hammaka sisse.seda saab hiljem välja ka lüüa
Vasta
#9

siim14 Kirjutas:nagu ma juba mainisin et lihtsalt mutteri lööd hammaka sisse.seda saab hiljem välja ka lüüa

Ja jaa!!! Abiks veel kirka, suur kuvalda või puulõhkumis kirves ....
Kui neid tööriistu pole, siis võib ka lihsalt teerulliga või linttraktoriga võrrist üle sõita!Wink
Vasta
#10

tulge külla mulle ma otsin üles õige hammaka sinna vahele see läheb kiiluga magneeto otsa mutter peale ja jääb ainult hammastesse tõsta ja süüde paika kruttida

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#11

Härrased, miks te originaal magneetot ei pane peale? Töötab paremini ja pole ju kallis ka???
Vasta
#12

oli lihtsalt käepärast ja vana orikas ole pees
Vasta
#13

aitäh härrased aga mul on juba magneeto olema ja mul on see porbleem juba peaaegu lahendatud ja mul on hammakaas ka olemas
Vasta
#14

Endalgi on tekkinud üks mure seoses võrri magneetoga. Tegu pole küll traktori magneetoga nagu siin teemas arutatav, kuid panen siiski ka enda mure siia.

Nimelt sai paar nädalat tagasi mootor lahti võetud ja paar laagrit välja vahetatud. Kaasa arvatud magneeto poolne väntvõlli laager. Peale seda sai kokku tagasi pandud ja esimestel meetritel nagu muret polegi. Aga juba ligi kilomeetrise distantsiga läks süüde paigast ning mootor lakkas töötamast. Saigi siis süütemängu kaan maha võetud ning järele uuritud. Tuli välja, et magneetot kinni hoidev nukkmuffi polt oli lahti kerinud. Egas midagi, sai uuesti kinni keeratud ja ka süüde ära sätitud. Kuid juba jälle ligi 1km järel mootor turtsus ning lõpetas käimise. Pärast avastasin ka selle, et nukkmuff oleks justkui viltu magneeto peal. Igatahes kui kontaktide avanemis hetkel on kontaktivahe ligi 0.4mm, siis 180 kraadi edasi pöörates ligi 2-3mm. Endal on mõistus täitsa otsas kohe. Nukkmuffi polt kerib samuti lahti paarisaja meetri järel. Kõik seibid peaks ilusti süütemängus olemas olema.
Vasta
#15

keere maas?
Vasta
#16

vootele Kirjutas:keere maas?

Seda küll mitte. Poldi saab ikka korralikult kinni keerata.
Vasta
#17

võibolla on sul väntvõlli ots kõver
Vasta
#18

Ei ole.
Vasta
#19

Pöörasin nüüd magneeto teist pidi. Enam nukkmuff ei loperda ja polt püsib ka kinni, kuid säde on kadunud. Kas teoreetiliselt on üldse võimalik teistpidi magnetiga säde saada? Või lähevad magnetil poolused paigast ära?
Vasta
#20

Magneetot ei või valepidi panna sest siis annab ta valel hetkel voolu ehk kui on vaja süüdata ei ole lihtsalt sel hetkel voolu, ma olen näinud sellist värki et on kiilu soon ära siis on lihtsalt teispoole saetud soon sisse ning siis tagurpidi otsa pandud et magneti asend oleks õige, N ja P ei oma tähtsust vaid see et mil hetkel on magnet jõud südamikus maksimaalne ehk see peab süütamise momendiga kokku langema, NB võrril tuleb liikuvad kruvid kõvasti kuid mõistliku jõuga kinni keerata.

Ma lisaks traktori magneeto kohta nii palju et mina olen selliste asjade vastane kuna see külge panek on igavene kebin ja pealegi jõletum kolaks kah ning selles suhtes otstarbetu kuna tavalisest võrri magneetost saab kah päris töökindla asja teha:

1) magneeto südamikule tuleb jätta alles jäme mähis (sest tavaliselt kipuvad need originaal poolid seal jebima - peene mähis ehk siis kõrgepinge) võib juurdegi mähkida või kui trafodega on kogemusi siis puhta uuesti mähki.
2) panna eraldi korralik süütepool 6V, 12V töötab kah kui muud ei ole (kasvõi auto oma)
3) Kontaktid ilusti ära viili üks ümaraks teine siledaks et oleks hea ja kindel ühendus (NB. hall ollus kontaktidel ei ole mustus vaid sädelemise käigus tekiv kraam mis pidi olema hea elektrijuht et seda mitte ära pühki kui võrri töö käigus tekib,) ning puhastada ning kontrolli et mingeid lühiseid ei oleks isoleeritud kontaktil.
4) nukmuhv ei tohi olla roostes ega kriimustatud siis hakkab kontakti sööma mille tulemusena süüde varsti vale ja kontakti julla pees
5) liikuvale kontaktile tuleb sinna keskele määret panna et ei kuluks nii kähku, ning nukmuhvi vilt tuleks kah õliga läbi immutada ning vaadata et ta vastu muhvi kergelt käiks siis õlitab tasakesi seda värki, muhvile endale kah natuke õli.
6) korralik kondekas mis ikka töötab
7) Korralik küünal NB: mitte kasutada venepaska isegi uued küünlad ei taha
fungata. Soovitan soojalt saeküünalt 30-35 eeku investeerin tasub end ära kuna paned küünla peale ja enam polegi teda maha võtta vaja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne