Süütepool
#1

Mul on tekkinud selline küsimus, et kas keegi oskab juhendada kuidas ühendada mootorratta süütepooli võrri mootoriga?

Ise eriti seda ei jagaToungue
Vasta
#2

milleks sulle seda vaja?
võrri süütemäng ei vaja süütepooli.

generaatori + klemmi ühendad süütepooli +
ja süütepoolist teise klemmi viid kontakti külge, kontakti juurde käib ka kondensaatori juhe.
kondensaatori kere peab olema ühenduses raamiga.
kuid vajalikud 6 või 12 volti pead ise välja võluma.
Vasta
#3

Ära usu kõike, mis sulle räägitakse!
Kui võrril ei ole magneetosüüde ehk on ilma kõrgepingemähiseta süütemäng siis:
mähisejuhe ühendatakse kontaktiklemmiga. Kondensaator ühendatakse kontaktiklemmiga. Kontaktiklemmilt (kokku on siis kontaktiklemmile ühendatud kolm asja - madalpingemähise ots, kondensaator ja süütepooli minev juhe) tuuakse juhe 6voldise (eeldades, et tegu on 6 voldise madalpingemähisega) süütepooli \"+\" otsale ja süütepooli \"-\" ühendatakse massi.
Vasta
#4

Suured tänud abi eest w6rrimeez666, aga kas süütepooli juures saab kasutada Mosse juhtmeid?
Vasta
#5

rnkx Kirjutas:Suured tänud abi eest w6rrimeez666, aga kas süütepooli juures saab kasutada Mosse juhtmeid?

Madalpingepoolel kasuta milliseid juhtmeid tahad. Kõrgepingepoolel (poolist küünlasse) aga arvesta sellega, et seal peavad olema spetsiaalselt kõrgepinge jaoks mõeldud paksu isolatsiooniga juhmed. Milliselt liikurilt (või muult seadmelt) nimetet juihtmed pärinevad, ei ole tähtis - peaasi, et nad töötavad ja nende kinnitused (poolil ja küünla juures) oleksid kindlad, st laseksid voolu läbi ja ei lekiks massi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#6

w6rrimeez666 Kirjutas:Kui võrril ei ole magneetosüüde ehk on ilma kõrgepingemähiseta süütemäng siis...
Selgituseks: Võrri rikkis süütepoolilt eemaldatakse pealpoololev peenest vasktraadist kõrgepingemähis kuni jämedast traadist mähiseni, mähise ots kontaktide alla, ülejäänu juba eelpool.
Vasta
#7

tõnn Kirjutas:milleks sulle seda vaja?
võrri süütemäng ei vaja süütepooli.

generaatori + klemmi ühendad süütepooli +
ja süütepoolist teise klemmi viid kontakti külge, kontakti juurde käib ka kondensaatori juhe.
kondensaatori kere peab olema ühenduses raamiga.
kuid vajalikud 6 või 12 volti pead ise välja võluma.
miks ei vaja d8 vajab ja kuidas veel vanemad mootorid jah ei vaja

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#8

valdo Kirjutas:Madalpingepoolel kasuta milliseid juhtmeid tahad.

Jah, ma mõtlesingi madalpinget. Seda ma tean, et kõrgpingel on spets juhe, aga ma polnud madalpinges 100 protsenti kindel ja selle pärast ma igaks juhuks küsisin, et töötamisel probleeme ei tekiks.
Vasta
#9

Küsimus järgmine, et kas võrri mootorile sobib mosse küünlajuhe ja -piip?
Vasta
#10

Mosse küünlajuhe sobib küll, aga piip, kui ta sinna mootori ja paagi vahele ära mahub,aga põhimõtteliselt sobivad küll!Smile
Vasta
#11

Tekkis järgmine küsimus. Kuhu kinnitub kondeka teine juhe/traat, see on see mis tuleb kondeka teisest otsast välja. Mul on üks hägune joonis, kus oli vist kinnitatud süütepooli metallosa külge, aga ei ole päris kindel. Tegu on ikka masinaga, millel tuleb mootorratta aka. väline süütepool.


Vasta
#12

Kondensaatori teine juhe läheb massi.
Vasta
#13

on see ikka kindel, et üks kondeka juhe on plussis ja teine miinuses.


Vasta
#14

Jah.
Vasta
#15

Nägin ühe joonise pealt, et kondeka üks ots on kinnitatud kontaktide ülemise osa külge( ei tea nime, aga seeon see osa, mis ei ole kinnitatud süütepooli külge) ja teine ots on kinnitatud kontaktide selle osa külge, mis on süütepooli ülemise osa küljes. Küsimus on see, kas on vahet, et kumb kondeka ots kuhu kinnitub.


Vasta
#16

Kui see su kondensaator on võrri oma siis tuleb tal mõlemast otsast üks traat/juhe välja. Tõenäoliselt on üks pikem ja üks on isolatsiooniga. See millel on isolatsioon läheb voolu alla ja see millel ei ole isolatsiooni läheb massi.

Kui võrdluseks võtta auto kondensaator, siis tollel tuleb aind 1 traat/juhe välja, kuna ta kinnitub oma korpusega mootori külge, niisiis juhe läheb voolu alla ja korpus massi. Võrril on samamoodi aind massi jaoks on eraldi juhe.
Vasta
#17

Kondensaatori traadid on ühepikkused( silma järgi vaadates). Pilte näeb aadressilt http://www.pilt.ee/reex alateema projekt riga, seal on kondeka pilt.


Vasta
#18

No kui tõesti mingisugust markeeringut ei ole ja traadid ka ühepikkused siis tegutse katse eksitusmeetodil - paned kondensaatori külge, proovid käivitada kui tugeb sädelus kontaktide vahel siis paned kondensaatori teistpidi.
Vasta
#19

Kondensaatori võid ükskõik, mis pidi ühendada(massi ja kontaktide klemmi vahele)vaata ainult, et õige mahtuvus ja pinge on.(polaarsus on ainult oluline elektrolüüt kondensaatori puhul)
Võrri mähisest tuleb vahelduv pinge mitte +!!!

Kui eraldi süütepooli kasutada, siis oleks soovitav selle üks ots ühendada võrri mähisega(magneeto) ja teine madalpinge ots ühendada kontaktide ja kondensaatoriga.(eeldusel,et süütepool on 2-e madalpinge otsaga)

See originaal lahendus,et mähise ots ja süütepooli ots on ühendatud kontaktidega ja teine süütepooli ots massi on igati s**t lahendus - koormab ainult magneetot palju rohkem.
Vasta
#20

Selgituseks: Võrri rikkis süütepoolilt eemaldatakse pealpoololev peenest vasktraadist kõrgepingemähis kuni jämedast traadist mähiseni, mähise ots kontaktide alla, ülejäänu juba eelpool.



Kle seda ple vaja mix see jamamine tõõtab ju ka ilma selle mahekerimata...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne