Postitused: 1,496
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Kuna maal on neid vedelemas mitu ja kahju oleks kui need kuhugi kuusakoskis lõpetaks, võiks nendega midagi teha...näiteks ühe restaureerida töökorda. Mootor paistab olevat elektrisüütega ja püstklappidega, kuigi osa asju tundub väga võõrana...tegelikult on üks pilt ka, kuid vaja sisse skännida.
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
Mis otstarbeks selliseid mootoreid üldse tarbiti-mingid paiksed seadmed vms?
Postitused: 116
Teemad: 28
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Et tegu ilmselt siis nn. ZID tüüpi mootoritega?
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Kas proletar on nn. \"potsu mootro\", mis töötab alla 60 korra/min?
Postitused: 1,496
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Diisel kohe kindlasti ei ole, peal on süüteküünal ja silindreid on üks.
Ühes otsas on tal midagi käigukasti taolist ja teises on jurakas vändaga hooatas. Toodeti neid muide Pärnus
Postitused: 1,496
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
PRangli saarel asub. Vähemalt kahte isendit olen näinud, ühel on silindris pragu, teine paistab OK olevat (väljast küll päris roostes).
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Tohho tonti... sinna ei ole mul hetkel kavas minna. Äkki näitad pilte?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 5,095
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
166
Proletar peaks olema Pärnu Seileri tehase järglane, 100% kindel küll pole. Omal olemas Strücki 2-taktiline petroolimootor, puudu Mars magneeto.
Postitused: 5,095
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
166
Ilus! Minu oma täpselt sama , puudu jahutus (silindri peal alles samasug. terava nurgaga põlv) ja kütuse paak. Ei mäleta mootori nr. peast ,aga vist ka 1.. Põllumajandus-Tehniline Käsiraamat 1929 peatub põgusalt ka Seileri, STRICKi (mitte Strüki nagu kirjutasin) 2-taktilistel (2,5 ja10 hj) ja 4-taktilistel mootoritel (4 hj). Veel tootsid tollal stats. mootoreid Laverna Tallinnas ( naftamootorid (siis vist kuumpead)), A.-s Lellep Tartus, Seebulke Pärnus ja veel mõned teised. Praegu toome kartulid ka Poolast sisse
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Seda aparaati on siin foorumis ka kuumpeaks nimetatud. Mul ka sellesarnane aias alusel seismas aga Valdo eksemplarist eristavalt on tal 2 hooratast. Valmistajaehast ei õnnestu tuvastada.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 5,095
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
166
Mis seade Valdo mootori väljalasketoru otsas on? Kas mingi sädemepüüdja? Oma mootoril lõppes väljalaskekorsten ka keermega, mõtlesin et kasutatud suvalist veetoru millel keere otsas olnud. Igal vanatehnika huvilisel peab ikka mõni stats. mootor olema nagu militaarhuvilistel saksa kiiver ja gaasimaski kopsik kohustuslikud. Omal veel üks RIGA linnas ilmselt nõuk ajal valmistatud kuumpea jäänus , töökaaslasel suur töötav rootsi kuumpea ja Seileri 4-taktiline, omal veel Usa 4-taktiline (ilmselt sõjaabi korras tulnud) ,tootjat ei julge kirjapildi mittemäletamise tõttu esitada, tänap. paljudel muruniitjatel selle tootja mootorid. Näeb välja nagu väike Zid-mootor, silinder ja karter ühes tükis valatud. Kes teab milleks kasutati ? Olid vist küllalt levinud, olen näinud mõne jäänust veel.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Natuke OT.
Küsimus selline, kas ,,Briggs & Stratton\" oli vahepeal ,,Man & Stratton\", justkui meenub, et nendele punastele ,,Vasara\"
niidukile pandi sedamarki mootorid. Hallidel olid kindlasti esimesed, seda tean, sest niidan ühe veneaegsega igal suvel.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
künnimees Kirjutas:Natuke OT.
Küsimus selline, kas ,,Briggs & Stratton\" oli vahepeal ,,Man & Stratton\", justkui meenub, et nendele punastele ,,Vasara\"
niidukile pandi sedamarki mootorid. Hallidel olid kindlasti esimesed, seda tean, sest niidan ühe veneaegsega igal suvel.
Minul on ka see \"vasara\" või \"terase\" korpusega, aga sel on ostmisest saati peal mingi Ungaris toodetud mootor koos külgesobitatud vene võrri (\"Delta\" vist)karburaatoriga. Kuna see õnnetu karburaator alailma ummistus ja jamas siis võtsin niitma minnes ikka tagavarakarburaatori kaasa.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.