Postitused: 167
Teemad: 3
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Minul seda plii puudumist kindlasti polnud, kuna põletasin oma mootorite klapid aastatel 1987 kuni 1992 kui veel A-76 levinuim bensiin oli. Hädaga sai mõnikord A-72te ka kuid tehase poolt ettte nähtud A-66te enam mitte.
Hmm, mul keemikust onu arvas, et tegelikult ka venemaa bensiinist olevat plii kadunud juba 80nendate keskpaigast saadik (mispärast ka tema plii puudumisest tingitud klappide põlemist ei tahtnud uskuda).
Postitused: 167
Teemad: 3
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Usun et metalli erosioon see kindlasti polnud, kuna olen näinud seda hammasratastel ning klapipesa nägi ikka teisiti välja. Samas lõpuni kindel ei saa olla, kuid kavatsen lähikuudel oma Alma mootorile hääle sisse puhuda ja tegelikult kardan juba ette et mõne aja möödudes on jälle klappe vaja, olenemata põhjusest.
Saab näha!
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Mõned aastad tagasi kui müüdi rohkelt solkbensiini, siis venisid aknaga karburaatoritel aknad ka kumeraks. Bensiin sisaldas valel hetkel ja vale temperatuuriga põlevaid ja rohkelt lahustavaid aineid. Seega võis olla klappide põlemine, küünalde tahmumine ja teised kahjustused põlemiskambris ja toitesüsteemis tingitud ebakvaliteetsest kütusest. Vahel sulasid ka toitesüsteemi kummivoolikud kokku.
Seega korraliku kompressiooniga ja täpselt reguleeritud mootori klappide riknemise korral tuleks pöörduda \"tarbijakaitsesse\" kaebusega kütuse kvaliteedi osas. Tuntud jaamades hetkel müügiloleva 95 tarbimise järel tekkivate kahjustuste osas kaldun mina süüdistama ikkagi vale reguleeringut, mitte et mõni kütuse firma mulle selle jutu eest maksaks.
Kui elementaarsel karburaatormootoril läheb tuli sisse- või väljalaske kollektorisse, siis on tegu klappide või süütehetke vale reguleeringuga. Kvaliteetselt põleva 95 paaki valamise järel ei saa öelda, et süüdet tuleb seada varasemaks või hilisemaks, pigem tuleb seada süüde täpsemaks. 76 kasutamise ajal võis süütamise hetk olla märksa ebatäpsem, ju mingil hetkel ikka plahvatas.
Mina igastahes soovitan kasutada kõikjal 95 oktaanarvulist bensiini. 95 peale üle minnes pole mingit vajadust olnud enam mootoreid puhastamiseks või remontimiseks lahti võtta, ka vanu püstklappidega mootoreid. Alustades K-750-st ja lõpetades ZIL 157-ga joovad kõik 95-te.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Mina oskan sõna võtta ainult õhkjahutusega vw-de koha pealt. Nende mootorid on pliivabale bensiinile ette nähtud alates 1967. aastast, kui malmist klapipesad asendati terasest pesadega.
Kuna pliist loobumise tõttu oldi sunnitud mootori konstruktsiooni pisut muutma, siis võib järeldada, et vana (ütleme kuni 70-ndate) mootori 95-eurobensiiniga toitmine ei ole siiski 100% riskivaba.
Mis muidugi ei tähenda, et mootor peaks kaasaegse bensiiniga kohe laiali lendama. Aga näiteks klapipesade kiirem kulumine pole ka päris välistatud.
Postitused: 59
Teemad: 17
Liitus: Sep 2004
Maine:
0
20-05-2005, 15:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-05-2005, 15:06 PM ja muutjaks oli
p.j..)
Raimond Kirjutas:Usun et metalli erosioon see kindlasti polnud, kuna olen näinud seda hammasratastel ning klapipesa nägi ikka teisiti välja. Samas lõpuni kindel ei saa olla, kuid kavatsen lähikuudel oma Alma mootorile hääle sisse puhuda ja tegelikult kardan juba ette et mõne aja möödudes on jälle klappe vaja, olenemata põhjusest.
Saab näha!
niipalju kui mina olen kulnud almal ongi kui sõidad kiiremini kui ette nähtud sellele autole ca 50 siis klapid saaled need vist valatud (vanust arvestades ka),siis hakkabki klapi jama isal olnud 3 tk neid masinaid 1 isegi uuena . kindlasti ma ei ütle ,et pensiinis ei või viga olla,aga üks eluaegne pobeedamees ütles mulle pensiinisuhtes \"pane petrooli hulka\" vahekorda enam ei mäleta, tema sõitvat nii juba aastakümneid. (oskab keegi seda petrooliasja seletada?)
rahvusvahelist vedude kaugsõidu raskeveoki juht
p.j., ole hea ja loe see teema otsast lõpuni läbi. Kui sa siit midagi muud teada ei saa, siis seda küll, kuidas kodus ise 76 bensiini saad teha.
Postitused: 420
Teemad: 4
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Pliibensiini kadumise eel olid tõesti suured hirmujutud, et vene tehnika läheb nüüd kohe kalmistule. Sama jutt käis kümme ja rohkem aastat varem, kui tanklatesse ilmus 95 ja 98, et siksid ja mossed ei tohi seda märjukest juua, et klapid ja muu ei kesta...liiguvad nüüd need sigulid ja mosud ka praeguste eurobensiinidega.
Mul küll päris uuniktehnikat pole, kuid algselt 60-st pärinev mosse mootor töötab 95-98 bensiiniga paremini kui töötas 92-93-ga vanasti.
Kui süüde märkide järgi pandud, siis vaid 98 võimaldab sõita ilma klapiklõbinata ja ilma süüte väljalülimise järgse detonatsioonita.
Mis muidugi paistab, et tänapäevaste kütustega tuleks võtta kasutusele aste külmemad küünlad, sest originaalküünlad on sisuliselt valged...seega justkui liiga kuumad.
Postitused: 103
Teemad: 2
Liitus: Oct 2003
Maine:
0
Mul on küsimus seoses Pannonia T5-ga. Sõitis 80 bensiiniga normaalselt ning läks ka käima normaalselt. Kuuma mootoriga nii hästi ei töötanud.
Kui proovisin 95 bensiiniga, ei saanud mootorratast isegi käima enam. Ei luba ka, kuigi säde on ilus ning olen ka süüdet reguleerinud varajaseks. Kunagi katsetamise mõttes proovisin samuti 95-ga, käima ei läinud. Panin paaki 80 - kohe töötas. Saan aru, et viga on mootoris, kuna sõbral masin sõidab 95-ga. Mis võib viga olla?