Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
Tere,
Mõtlesin et võiks endale kevadeks 15a sünnipäevaks osta mingi tsikli. Dilemma aga seisneb selles et mida osta: kas Delta või 125cc mootorratta. Deltaga oleks see asi hea, et ta on odav ning ma saaksin sellega igal pool julgelt sõita. Kuid see eest oleks 125cc tsikkel kiirem ja võimsam. Kuigi ma peaksin sellega 1 aasta ilma lubadeta sõitma (või siis selle aja veetma mootorratast täiustades ja remontides) Samas oleks jälle mootorrata ostmisega väikesed probleemid seoses dokumentidega ja vormistamisega. Samuti ka tsikli kohaletoimetamisega. Ma sooviksin teada, kas mul peavad juhiload olema, et ostmist vormistada, kuidas ma seda pean tegema, palju vormistamine maksab. Kas ma pean tegema ka kindlustuse? Ja kui palju juhilubade tegemine maksab.
Ühesõnaga mis dokumendid peavad mul olema ja mis lisakulutusi tsikli ost veel nõuaks? Kui asi väga keeruliseks ja kalliks osutub siis ostan Delta. Kui mitte, siis ostan mingi Minski või midagi sellist ja siis putitan seda u. aasta ning siis teeksin juhiload.
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Dokumentidega on üldiselt selline asi et lubasid sul tsikli ostmiseks olema ei pea.Ise soovitaks osta sellise masina millel valged numbrid ja uued dokumendid olemas. Siis läheb vaja ainult 500 kr omanikuvahetuse eest. Kui ostad vanade dokumentidega isendi siis dokumentide vahetus 500+omaniku vahetus 500+ number 300. Kokku seega 1300 kr.
Kindlustus peab Minskil olema ja ka ülevaatus loomulikult.
Lubadega selline asi et teooriakursus olenevalt kohast kuskil 500-800 vist ja sõit on kallim kui autolubadel sest linnasõidul on sul õppeauto ju sabas. seega õppesõit üle 2000 kindlasti. Et ARK-i eksamile minna peab olema veel läbitud esmaabi kursus mis maksab nii 500-700 kr olenevalt kohast. mõnes kohas pidi seda koolis kah teha saama.
Eksam ise 3*380 ehk teooria+sõit+luba ise on kokku 1140 kr.
Mina isiklikult neid 16 aastase lubasid ei teeks sest kui 18 saad pead nagunii uued tegema et võimsama masina peale saada.
Kui sa siis ARK-i tsiklit regama lähed võta lisaks omanikule ja rahapatakale kaasa ka tsikkel sest tahetakse raaminumbrit kontrollida ja kui sa oled alla 18 aasta vana siis isa või ema kah sest alaealistel läheb vaja lapsevanema nõusolekut.
Nii mul esimese tsikliga kaks aastat tagasi juhtus et kui läksin 17 aastaselt enda nimele tsiklit regama öeldi et tule homme tagasi võta lapsevanem kaasa, muidu ei saa.
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Hehh,, tundub et Aspelund jõudis smasuguse infoga minus paar sekundit ette. Kirjutamise aeg on mõlemal 16.55:lol
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
Ma elan linnas, nii et kusagil põllu peal ma lõbusõite tegema hakata ei saa. Ja see on õigus, et ma püüan võimalikult legaalselt tegutseda.
Seoses sõidukogemusega, mul seda veidi on. Millalgi oli mul üle aasta Delta. Nüüd enam ei ole, sest ära varastati. Võimsama rattaga tekib see probleem et mul pole seda kuhugi panna (Elan kortermajas, tõsi küll, maja taga on kaldtee koos trepiga keldrisse, kuid ikkagi on 350 cm3 liiga raske ja suur.
See juhilubade tegemine ja kindlustused ning ülevaatused tunduvad olevat üsna kulukad. Deltaga jääks see jama ära aga samas pole Delta kah nii tõsiseltvõetav liiklusvahend. Paistab et pean suveks tööle minema et load ära teha.
Mis hinnaklassis ma muidu võiksin osta näiteks Minski? Mingi sellise mis võib nõuda ka veidi tööd (näiteks aasta jagu :keersilm ) 1000kr?
Tänan abi eest
no põhimõtteliselt 1000 eest on ka võimalik saada. aga vaata kõik vene motikad, millel on dokumendid ja uued numbrid, maksavad seal umbes poole rohkem kui ilma dok ja vanade numbritega. niiet 1000 ei usu, et sa saad midagi, kuid kes otsib, see leiab!! anyway, 350 pole midagi nii palju suurem!! kui sa saad minski sisse lykatud, saad jawaga ka hakkama. ja aasta ajaga saad sa omale juba uue motika ehitada, niiet pole asja, mida sa ei parandaks selle ajaga. kuid ära väga läbi sõidetud minski ka ostma hakka, sest mootorid muutuvad hõredaks ja muud jupid kuluvad ka. siis pole neil yldse minekut. ise soovitan ka 350ccm, sest asjal on ikka tõmmet ka madalamatel pööretel.
BurnStreet
Registreerimata
Kuna ise mõnda aega tagasi tegelesin Minski ostuga, siis sai kõvasti müügikuulutusi uuritud ja ka vaatamas käidud.
Üldiselt algavad jah uute dokumentidega Minskite hinnad 2000 eek-st, paremas korras on kallimad. Ilma dokumentideta või vanade dok-ga norm. sõidukorras isendite hinnad algavad alates 1000 eek-st. Kõvasti piinatud ja päevi näinud külavahe/põllukrossi Minski võib saada aga juba 500 eek-ga.
Minsk tundub mopeedi kõrval siiski palju kopsaksam ja suurem - Minsk on sama pikk kui Jawa, Jawa on ainult väheke laiem ja kõrgem. Võrreldes mopeediga, võtab Minsk niisisiis enda alla märksa suurema ruumi.
Kui mopeed kaalub umbes 50 kg, siis Minsk 100 kg ja Jawa umbes 150 kg.
Kui mopeediga pole probleemi, siis Minsk-it üksinda autosse või trepist üles saada on väga raske.
Aga kui Sul on plaanis, nagunii A1 tsikliload teha 16. aastaselt, siis on Minsk igal juhul kõige mõistlikum ost, Jawa-350-ga sõitmiseks nendest veel ju ei piisa.
Muide, nt. Kalju autokoolis teostatakse A1 õppesõite Minskitega, vähemalt mõni aeg tagasi oli see nii.
minu arust igal pool nad minskitega õppesõitu teevad. polegi kuulnud, et millegi muuga tehtaks. no kaldteed mööda saad sa ju ka lõpuks sinna yles sõita(tegelt ma tahaks seda näha, kui sa esimesed paar korda yles pyyad sõita) anyway, selle pärast ei tasu nyyd kyll jawat ostmata jätta, kui tõesti meeldib. edu otsimisel ikkagi, sest tunda on, e tsu süda sinna minski pole kipub. tegelt ega ta nii hull ka pole, isegi sõidetud siuksega. linnas ja 15a kärab kyll, kuskil maal, maanteel oleks jah jawaga väha lõbusam sõita. tallinnas sa naguni yle 90 kuskil ei sõida. nagu siin juba öeldud, vaata ja otsusta ise ,sest sina hakad sellega ikkagi sõitma, mitte mina.
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
Põrutasin ARKi kodukale ja otsisin seda kohta, kus öeldakse et peab olema vähemalt 16a vana ja ei leidnud seda:bounce .
EDIT: Kuraaat, üles leidsin: Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise eeskiri paragrahv 4 , (7) :Sõidukit ei registreerita alla 16-aastasele isikule, välja arvatud seadusega ettenähtud juhtudel.
Mis on seadusega ettenähtud juhud? Et poliitikulaps tahab tsiklit siis teeb isa kusagil üleval tsiki-priki ja ongi seadusega ettenähtud?:mad:
Aga kas ma niimoodi saan teha et näiteks keegi kes on üle 16a regab selle enda nimele ja mina olen kasutaja? Või siis et praegune omanik võtab registrist maha ja mina regan uuesti 1 aasta pärast ning enda nimele
Samuti ei ole ma enne kuulnud sellest et sõiduki registreerimiseks peab olema kindlustus:??? Kas on kindel pauk et need 2 asja on vajalikud omanikuvahetuseks?(mulle tulevb meelde see alla 10a pätakas, kes võitis Coca Cola-st Chrysleri. Kuidas tema seda autot omada saab?)
Nende 50cc kleepsudega on see probla, et politsei näeb kui sa liigud üle 50 km/h ning kui sul siis numbrimärki tsikli küljes pole, on tal põhjus sind kinni pidada. Kui on aga kõik olemas, mis peab, kiiver peas, number küljes ja tuled põlevad, ei saa ta sind kinni pidada, sest sa ei teinud midagi valesti:rull
Postitused: 326
Teemad: 17
Liitus: Jan 2002
Maine:
0
Jaff on küll vingem riist kui Minsk aga ega need pollarid pole enam sama lorud kui mingi 5a tagasi ja trahvid on ka kenasti tõusnud. Soovitaks võtta ikka legaalse tee kui ikka on tahtmine hakata 16a sõitma aga kui kannatust on siis võib ju mõned aastad veel oodata ja kuskil nurga taga kätt harjutada. Kui ikka kõik ok on siis on ikka hulka parem sõita kui see et pead koguaeg kartma pollarite pärast ja pole see alguses nii tähtis ka millised rattad all on. jaff on ikka paras kaelamurdmis riist kui oskusi väheks jääb. ja minskist saab ka päris piisavalt terava riista kui sellest veidi üle käia.
Aga mis ment siis teeks kui teha mopeedi load ja sõita ikkagi 125krossikaga?Ei usu et kõik aru saavad et 125cm3
Postitused: 1,673
Teemad: 188
Liitus: Sep 2001
Maine:
16
siiani pole vahele jäänud