GAZ-67\'le teine mootor?
#1

On keegi proovinud 67\'le peale sobitada mõnda muud jõuallikat? Tal originaal mootori pöörded jäävad suhteliselt madalale, tuleks ehk siis mõelda jõuallika vahetusele koos kastiga? Olen kuulnud, et GAZ-24 ja GAZ-51 mootorit on sobitiatud, kuid kas see ka head tulemust annab ja kui hästi see istud sinna vahele. Ehk on kellelgi kokkupuuteid selles vallas olnud.
Vasta
#2

Kui tahad kimamiseks masinat siis pead sillad ka ringi pistma,sillad on ettenähtud madalamare pöörete jaoks. 51on raske ,67 vedrustus ja raam nõrgad. Kõik oleneb sellest ,kas tahad 4 või 2vedu. EI ole näinud ÜHTEGI õnnestunud ümberehitust.Paandunud 67fännina ei soovita värdjaid sünnitada!

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#3

Miks SA tahad mootori pöördeid tõsta? Originaal moto madalad pöörde kasulikkus tuleb välja temal maastikul.Ülesse küntud põllul soos ja rabas .Masin ainult tuksub ja veab ennast läbi sealt kus kaasaegne UAZ ja MTZ82 ära upub.
Maanteel hädas? Kui Mosse ja Pobeda mehed omal ajal rääkisid ,et kihutasime nii,et seier oli püsti (see teeb 80km/h).Gaz67 on oma ajastus KÕVASÕNA: ja pealegi kiirusel 70-80km/h kannatab temaga kulgeda küll ja küll.Big Grin
Vasta
#4

Originaali võimetes olen ma juba täiesti veendunud. Sai pandud see kõrvuti männikul uue Jeep\'iga ja alla see oma läbivusega ei jäänud kuidagi, pigem vastupidi. Kuna 2\'st sai üks 95% originaal kokku lapitud, siis tekkis tahtmine teisest kerest midagi huvitavat kokku panna. See võib täiesti õige märkus olla, et lisaks kastile ei sobi ka sillad kõrgmate pööretega. Targem oleks ehk üldse tõsta kere näiteks UAZ-469 raamile enne seda kohendades natuke. Mootori vahetust kaalun selle tõttu, et see linna tänavatel ja maanteel sõitmiseks kõige mugavam ei ole ja ega selle töökindluski kiita pole. Peale mõningaid sõite on kindel, et käsi taas õliseks peab tegema.
Vasta
#5

Viix Kirjutas:Kuna 2\'st sai üks 95% originaal kokku lapitud, siis tekkis tahtmine teisest kerest midagi huvitavat kokku panna. See võib täiesti õige märkus olla, et lisaks kastile ei sobi ka sillad kõrgmate pööretega.

Üks võimalus on algsete kere ja sildadega sobitada Pobi ehk 69 mootor, mis on ka küllaltki aeglasepöördeline. Omal ajal on niiviisi ka palju toimitud.

Tegelikult peaks \"aiailisi\" mootoreid (ühise nimetaja alla kokku võetuna nii GAZ A/AA, Ford A/AA ja 67 mootorid + stats. mootorid) veel siin-seal liikuma. Foorumiski on neid pakutud ju Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#6

[. Mootori vahetust kaalun selle tõttu, et see linna tänavatel ja maanteel sõitmiseks kõige mugavam ei ole ja ega selle töökindluski kiita pole. Peale mõningaid sõite on kindel, et käsi taas õliseks peab tegema.
**************************************************************
Noh tsiteeriks ühte uue auto maaletoojat \"TE saite mitte auto vaid elustiili.\" Mulle isiklikult see laue meeldib ja ma kohandan seda sinna kuhu vaja(tegu pole pahatahtliku lausega.).GAZ67 omamine (nagu ka nii mõnegi Nõukogude tehnika) on elustiil. Käsi õliseks teha pärast igat pikemat sõitu? Ei ole ette tulnud.Omasin ühte (tegelt kolme) Ja trassil Tartu Kilingi-Nõmme ei olnud muud putitamist vaja kui esi kardaan tuli lahti.Teise masinaga Pärnuvahet cruisides (suvi läbi üle nädalavahetuse) oli ainult sõidurõõm.
Vasta
#7

Siiamaani olen oma motohuvi hobide klassi veel liigitanud, päris elustiiliks ei ole võtnud Big Grin
Selle projekti eesmärgiks ei olegi võetud originaali taastamine, kuna see juba kõrval olemas vaid lasta mõttel lennata ja ehitada midagi teistsugust. 67 kere on huvitavamaid millest võiks voolida midagi oma käte järgi. Muidugi see on kõik vaataja silmades Smile
Vasta
#8

Ilmselt oleks enne mootorivahetust mõistlik ka ARK poolsed tehnilised tingimused üle vaadata. Sellest lähtudes jääb võimalik mootorivalik kohe hoobilt kitsamaks. GAZ 24 mootorit vaevalt, et sinna installida lubatakse, samas GAZ 69 pealt võetuga ei tohiks asi nii problemaatiline olla. See on puhas spekulatsioon.
Võimsam mootor eeldab ilmselt ka käiguosa järeleaitamist ning võimalik et ka veermiku täiendamist. Ei tahaks uskuda, et GAZ 67 raam nüüd nii nõrk on, et sinna teist mootorit paigaldada ei kannataks. Alati on võimalus keevitada lisaks. Võimalikud doonorid sellele projektile oleksid ilmselt GAZ 67 enda \"järeltulijad\".
Vasta
#9

[quote=ott45]
Äkki paneks oma 67-st ka mõne pildi ülesse ja miks ka mitte sellest teisest doonorist, mis alles jäid. Tegel on 67 kere sellise lihtsa ehitusega ja primitiivse kuid väga stiilse ehitusega, et soovitaks hoopis võtta mõni Niva või mõni muu lääne 4 WD ja selle kere 67 malli järgi ümber ehitada- nii saaks tänapäevase sõiduki ja vanavara jääks ka retsimata. Ka endal üks pooleli 67.
PS ega oska õelda kust sada või millest teha mootorile uued rõngad?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne