29-06-2005, 09:33 AM
Küsin nõu, kuidas on õigem kaitsta plekki (mootoriruumis). Plekk on täies ulatuses roostest puhastatud, haljaks lihvitud ja tsink-fosforhappega poleeritud.
Plaan on plekk katta müratõkke ja korrosioonikaitse eesmärgil pigiga, siis mastiksiga, siis kivikaitse ja lõpuks värvida ja lakkida.
Nüüd siis küsimus: kas pigi ja pleki vahel peaks veel kruntvärv ka olema või mitte.
Kordan siinjuures, et plekk on töödeldud happega, mis moodustab plekile kerge tsingikihi.
Mureks on nüüd siin see, et kui mingil teadmata põhjusel peaks niiskus sattuma pigi alla, mis siis juhtub? Hapnikku nagu juurde pääseda ei tohiks. Kogemused näitavad et niiskus tekib ka läbi kõige tugevamate kaitsete kondenseerudes, kuna mootoriruumis on temperatuurid üsna kõikuvad.
Võiks ju kruntvärvi panna, aga teemaks just see, et värv võib praguneda ja murda tsingikihti, teine asi see, et vedelam pigi tundub nagu paremini plekile nakkuvat niivõrd, et seda on raskem niiskusel lahti murda. Või jätaks mängust välja üldse tsingikihi, mille võib niiskus samuti plekilt lahti murda.
Paluks ainult proffessionaalidel vastata ja vastus ka põhjendada.
Plaan on plekk katta müratõkke ja korrosioonikaitse eesmärgil pigiga, siis mastiksiga, siis kivikaitse ja lõpuks värvida ja lakkida.
Nüüd siis küsimus: kas pigi ja pleki vahel peaks veel kruntvärv ka olema või mitte.
Kordan siinjuures, et plekk on töödeldud happega, mis moodustab plekile kerge tsingikihi.
Mureks on nüüd siin see, et kui mingil teadmata põhjusel peaks niiskus sattuma pigi alla, mis siis juhtub? Hapnikku nagu juurde pääseda ei tohiks. Kogemused näitavad et niiskus tekib ka läbi kõige tugevamate kaitsete kondenseerudes, kuna mootoriruumis on temperatuurid üsna kõikuvad.
Võiks ju kruntvärvi panna, aga teemaks just see, et värv võib praguneda ja murda tsingikihti, teine asi see, et vedelam pigi tundub nagu paremini plekile nakkuvat niivõrd, et seda on raskem niiskusel lahti murda. Või jätaks mängust välja üldse tsingikihi, mille võib niiskus samuti plekilt lahti murda.
Paluks ainult proffessionaalidel vastata ja vastus ka põhjendada.
1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine