vähetuntud fakt ristleja \"Aurora\" ajaloost
#1

Kõik keskmise ja vanema põlvkonna inimesed teavad ristlejat \"Aurora\", mis Peterburis 1917. aasta oktoobris vallandas revolutsiooni ning mida hiljem N.Liidu ajal hoiti ankrus kui püha mälestusmärki.

Mõned teavad ka seda, et 1984. aastaks oli vana laeva kere juba ülikriitilises seisus, mistõttu osutus hädavajalik selle kapitaalremont. Oli juba karta, et muidu upub laev ühel päeval laialipudenemise tõttu lihtsalt ära. Aga seda ei tea enam mitte kõik.

Veelgi vähem inimesi teab, et kapitaalremondi käigus leiti, et vanast laevakerest pole enam asja ning otsustati teha Aurora koopia. Et valskus välja ei paistaks, otsustati replikale külge monteerida autentse laeva tervemaid konstruktsiooniosi, detaile ja mehhanisme. Ning 1987. aastal ehk Suure (Sotsialistliku Oktoobi)revolutsiooni 70. aastapäevaks ilmus laev vanasse kohta tagasi. Ning replikat eksponeeriti taas kui \"vana head\" Aurorat! Wink

Ning vaid mõned üksikud teavad seda, et need kerejäänused, mis jäid järele tõelisest \"Aurorast\", leidsid oma viimase puhkepaiga Jamburgi (Kingissepa) lähedal endise \"Ruchi\" mereväebaasi lähistes vetes. Ja roostes suured laevaosad vedelevad seal vees tänini! Kuna baas ise lasti õhtu sakslaste eest taganemisel 1941, leiti, et see on hea maskeering. Seda viimast fakti ei teadnud näiteks minagi kuni tänase päevani...

Huvilistele vaatamiseks/lugemiseks (kõik loomulikult vene keeles):

a) http://regionavt.spb.ru/gallery/aurora/index.shtml - Pavel
Miroshnichenko (a.k.a. Piligrim) tehtud pildigalerii

b) http://regionavt.spb.ru/articles/ruchji.shtml - Viktor Aristovi artikkel 1996. aasta Kingissepa (Jamburgi) kohalikus lehes

c) http://www.aif.ru/online/spb/590/07 - Tatjana Hmelniku artikkel ajalehes \"Argumentõ i Faktõ\"

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#2

2 Maailmasõja aeg uputasid sakslased selle ju ära,praeguse Lomonossovi juures.Nii ta seal siis seisiski uppununa pea 900 päewa.
Vasta
#3

Kusjuures,mingis 1980-te T ja T-s on ka läbi lillede kirjutet,et \"kere ehitatakse uuesti\"...
Vasta
#4

Lisaks huvitavat inffi foorumist www.militaar.net
Vasta
#5

Alts Kirjutas:Lisaks huvitavat inffi foorumist www.militaar.net
Nendest kahuritest oli juttu ka 70 aastatel PIONEER is.
Vasta
#6

Enne kap remonti oli AURORA lekkivat korpust betooniga parandatud,mis kiirendas kere roostetamist veelgi,mille tagajärjel otsustati laevakere remontida väljavahetamise teel.
Sellest oli juttu kunagi 80 lõpus või 90 alguses eesti raadios kesköö programmis

Gaz m20 Pobeda
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne