Postitused: 412
Teemad: 10
Liitus: Mar 2005
Maine:
2
OT: Noh, mina nägin GAZ 53F-i viimati tänavu suve lõpul Väike-Maarja ja Kaarma vahel (paarkümmend minti ennem nägin seda (vist) viljakoormaga Väike-Maarjast läbisõites Kaarma poole liikumas.) Arvatavasti viis viljakoormat Vao kuivatisse.
Nagu ma aru saan on 53F juba natuke haruldaseks kujunenud.
Väljalaskeaastatest veel niipalju, et mingis 60-ndate ENEKE-ses oli GAZ-53F montaažiliinist väike pilt. Rohkem ma selle tootmisest kuulnud pole ja võib vist väita, et 60-ndate lõpp oli ka GAZ-53F tootmise lõpp? (Mingi hilisema Za Ruljomi taga oli minumeelest ka selle pilt ja natuke juttu, aga ma ei pidanud maal millegipärast tähtsaks sellel artiklil pikemalt peatuda)
Maamees linnast.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Meil nagu oli 52F. Võin ka eksida, kuid mingi aeg tagasi sattusid mingid paberid kätte selle masina kohta. Kui koju lähen, otsin üles.
Postitused: 412
Teemad: 10
Liitus: Mar 2005
Maine:
2
Kui ma ei eksi on/oli GAZ 53F eripäraks ka esituled, mis olid asetatud üsna esivõre ülemistesse nurkadesse ja suunatuled nende alla, mitte vastupidi, nagu enamusele GAZ-53 -e nina meenub?
Maamees linnast.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
52 esivõre oli ümbritsetud samasse plekki stantsitud rombikujulise ,,raamiga\".
Postitused: 412
Teemad: 10
Liitus: Mar 2005
Maine:
2
Nii, et kuulutame 53F-i harulduseks(nagu TA-d)?
Maamees linnast.
Postitused: 343
Teemad: 13
Liitus: Jul 2005
Maine:
2
Eelmise jutu jätkuks.
Mis teeb mudelist mudeli? Võtame näiteks 53F, mis mingil hetkel saab uue kabiini (52 ninaga). Auto peaks ikka veel olema 53F, kuid täpsuse huvides tuleks lisada \"52 kabiiniga\". Kui nüüd sama auto saab ka uue mootori (52), peaks tegemist olema juba uue autoga (GAZ 52), kuigi dokumentides on ikka 53F.
Auto tuleb ju tehasest mingis kompleksuses, mis vastab mingile mudelile. Kui seda komplektsust enam pole (on asendatud millegi muuga), pole enam ka seda mudelit, vaid on mingi modifikatsioon või lihtsalt kombineering.
Kustkohast see piir tõmmata, sõltub sageli ka hindajate kompetentsusest, näiteks paljud ei tea ka 51 ja 52 vahet, ühed GAZ-id kõik.
olemas oli gaz-51F- see on 61 aasta katsemudel, prooviti ehitada eelpõlemiskambriga püstklappidega mootorit millel üks lisaklapp rikastatud segu jaoks ja teistsugune karburaator- asi taheti minu teada gaz veoka järgmisele mudelile peale panna aga läks liiga keeruliseks ja sellest jäi 53 mudelile F külge (Fakelnõi) tegelikult pandi gaz 53F - Zim mootor mille peal karburaator K-84M (sama mis Zil 164A ja 157K) ja põõrdeid 3600 asemel 3200 (82 hj)
Hoopis huvitavam Gaz variant on GAZ 51V(B) mille kohta kataloog lakooniliselt väidab, et tegemist on 3,5 tonnise kandejõu ja GAZ 51 tüüpi forseeritud mootori ning, et autole on pandud peale portekast ja et auto on ette nähtud liiklemiseks täiustatud teekattega teedel.
Postitused: 751
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
[attachment=23040]Vahelduseks üks pilt 53F-ist.
Postitused: 375
Teemad: 16
Liitus: Dec 2002
Maine:
0
Eile oli vahva päev.Olin just ARK-is kui taskus helises/värises telefon.Keegi härrasmees rääkis midagi GAZ-kallajast.Algul mõtlesin,et on numbriga eksitud,aga ei .Jutt kestis meil pea 40 minutit ja jutu teemaks oli GAZ-53F.Vanahärra oli foorumit uurides,ühelt fotolt ära tundnud oma endise auto.Jutt sellest lühikesest kallajast millel 53F iluvõre.Väitsin siin eespool ühes kirjatükis,et tehas pole kunagi teinud 53F-ist kallaja versioone,liiati siis veel lühikese raami peale.Ja nii oligi,vana jutustas mulle mismoodi ta selle auto EHITAS.Alguse sai asi 51 pütist,millele oli juba aretatud 52/53 kabiin,Ehitas siis sellest kallaja ja kuna ta sai autoga kabiini tükke,siis ehitas ka selle ise,paigaldades ka kaasaantud 53F-i pruugitud ja korraliku esivõre.Vana oli ka ise sõitnud nooruses 53F-iga,aga juba siis(60-ndate keskpaik) oli mootorivahetuse käigus sinna paigaldatud 51 mootor.Nüüdseks see isekootud auto müüdud,aga teenib truult oma uut peremeest Virumaal
Tervitades,Flanagan
Postitused: 343
Teemad: 1
Liitus: Apr 2006
Maine:
4
Ka minul ise ehitatud gaz. Alustasime 51 raamist ja sildadest. Kabiin sai ühelt 53-lt. Ninosa täiesti uus. Mootoriks 51 karburaatoriga ja suurte küünaldega, õlifilter 52 oma. ARK-s kirjutati reg. tunnistusse GAZ 52-04.
Küsimused: Kas erinevad soendused sõltuvad auto vanusesest või margist (52/53)?
Kas jalgkäiviti auk on ka kõigil 53 kabiinidel?