Trollibuss Järva-Jaani
#1

Et varjupaigas jäi trammi taha koht ka trollile, siis on kätte jõudnud aeg arutleda selle üle, millist trolli sinna tahetakse. Ega siin palju valikuid ei ole, kui vaid Škoda 9Tr või 14Tr....need kaks tüüpi on ka olnud nii Tallinnas, aga ka muudes lähilinnades kõige levinumad trollimargid. 14Tr-e on veel piisavalt saada, neid Tallinnas täna liikvel tervelt 71 tk ja jäävad siia linnapilti ilmestama veel pikkadeks aastateks. Iseasi et...kui trollipargilt praegu midagi ära annaks osta, siis saaks mõne kõige romuma, millel kere läbi j.n.e. Palju väärtuslikum oleks varjupaika soetada üks 9Tr, mis saanud Tallinnas ning Riias ja kohe-kohe saamas ka Leedu linnades ajalooks.
Käisime just koos kaasfoorumlase 6631-ga Kaunases ja Vilniuses uurimas, kuidas nende trolliparkides elu käib ja millist veeremit seal liigub (ülevaate Läti-Leedu suuremates linnades toimiva elektritranspordi kohta teeksin ühistranspordi teema all). 9Tr trolle on Kaunases veel "elus" 6 isendit ja Vilniuses 3 tk. Jama on selles, et Kaunase trollid ei ole enam originaalsed: neil on remontide käigus vahetatud tuled, eriti trollide tagaosad ei ole enam sugugi sellised, nagu nad algselt olid.
Vilniuse kolm allesjäänud isendit on aga täiesti originaalilägedased, esistanged on vaid aegade jooksul ära vahetatud.
Et meid võeti sealsetes parkides väga soojalt vastu, sai ka uuritud, kuidas oleks ühe isendi ära ostmise võimalused. Mõlemas pargis pakuti välja, et vanaraua hind. Trolli kaal ca. 7 tonni, nii et arvutage ise, esialgsete arvutuste järgi peaks ostusumma mahtuma 15000 sisse. Samas...6631 lubas Vilniust aidata nende läheneva trolliliikluse 50-juubeli puhul ajalooliste fotodega...ja meile jäeti hinna allakauplemiseks ruumi. Mingeid ametlikke kokkuleppeid me omapäi seal tegema ei hakanud, küll saime aga Vilniusese trollipargi peadirektorilt lubaduse, et ühte isendit meile hoitakse ja kui me kaua ei jokuta...siis teistele seda ei anta. Kosilasi viimastele 9Tr-le seal pidavat aga küll olema: ühte trolli tahtvat Riia ära osta ja ka mingid poolakad on seal ostusoovi ilmutanud. Ja ühe trolli jätab Vilnius ise endale alles: seda renditakse juba praegu välja küll pulmasõitudeks, küll noortepidudele, ka olevat keegi trollis striptiisi tahtnud j.n.e.
Nüüd küsikski kaasfoorumlaste arvamust, et mis arvate antud ideest sealt kaugelt maalt üks 9Tr ära tuua. Kõik arvamisavaldused on teretulnud!
Vasta
#2

On olemas ka rida pilte nendest kahest võimalikust trollist, millest siis emma-kumma osta võiksime, kuid nende ülesriputamine võtab ilmselt päeva-kaks aega. Tegu on Vilniuse trollipargi numbritega 1383 ja 1398, kui see kellelegi midagi ütleb. Välisel vaatlusel eelistaksin 1398-t, teisel nimetatul oli kere veidi roostene ja vajaks peatset ülevärvimist.
Vasta
#3

Idee 9TR varjupaigale soetada (või ükskõik kus mujal eksponaadina säilitada) on teretulnud. Aga kas on veel olema mingigi võimalus sama isend Maarjmaalt hankida? Teatavasti läksid nii mitmedki neist soojakuteks siia ja sinna... kui sellel kere ja sillad olemas ja aknad (kasvõi raamid) ka, siis saaks sest ehk veel väliselt vaadatava eksponaadina asja? Trollipargist saaks ehk miski utiil-14/15TRi pealt sarved ja purunenud küljeakende klaasid saab hädapärast tavalisest aknaklaasistki lõigata?

Minuteada on üks 9TR kere Lohul, üks Laitses, üks Hüürus, üks Tartus ja kindlasti on neid veel ja veel... (Tartu oma kere on küll kinnipandud akendega.)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Seda Lohu isendit käisin sügisel vaatamas, minuarust vähemalt väliselt täiesti taastamiskõlbulik. Roostes muidugi oli aga need sirged plekid peaks ju üsna lihtsalt vahetatavad olema? Kandekonstruktsioonide seisundit muidugi ei tea, päris alla ei hakanud ronima.
Mis aga on saanud sellest ideest, millest kunagi juttu oli, et trollipark ise ostab Vilniuselt ühe sinnamüüdud 9Tr-i taastamiseks tagasi?
Vasta
#5

stretch Kirjutas:Mis aga on saanud sellest ideest, millest kunagi juttu oli, et trollipark ise ostab Vilniuselt ühe sinnamüüdud 9Tr-i taastamiseks tagasi?  
Selles osas oleme hiljaks jäänud....viimane Tallinnast pärit trollibuss lammutati Vilniuses 2005.a. suvel, seega neid enam pole Sad
Meie trollipargi huvi ühe tagasiostmise vastu oli ülimalt leige...sai seda juttu neile räägitud enne mullusuvist 40-juubelit, aga....nagu isegi näete...asjast asja ei saanud :´(
Aga korras trollibussi muretsemisel on ehk väike tagamõte selleski, et....2015 saab Tallinna troll 50-aastaseks ja äkki siis on trollipargis uued tegelased ja puhumas uued tuuled ning äkki õnnestub siis 9Tr ka Tallinna tänavatele tagasi tuua, kasvõi Järva-Jaanist Smile Siis õigustaks JJ varjupaik ju igati oma nime, varjates vajaliku aja vana trollibussi ja aidates see siis uuele elule! Aga see vaid üks uitmõte selle asja juures.
Vasta
#6

Kas taastamine on alati eesmärk omaette?
Vasta
#7

valdo Kirjutas:Idee 9TR varjupaigale soetada (või ükskõik kus mujal eksponaadina säilitada) on teretulnud. Aga kas on veel olema mingigi võimalus sama isend Maarjmaalt hankida? Teatavasti läksid nii mitmedki neist soojakuteks siia ja sinna... kui sellel kere ja sillad olemas ja aknad (kasvõi raamid) ka, siis saaks sest ehk veel väliselt vaadatava eksponaadina asja? Trollipargist saaks ehk miski utiil-14/15TRi pealt sarved ja purunenud küljeakende klaasid saab hädapärast tavalisest aknaklaasistki lõigata?

Minuteada on üks 9TR kere Lohul, üks Laitses, üks Hüürus, üks Tartus ja kindlasti on neid veel ja veel... (Tartu oma kere on küll kinnipandud akendega.)
Laitses enam ei ole, küll aga Lagedil on.

Mina olen kahe käega poolt, et parem tuua korralik isend Leedust, kui hakata nende vrakirojudega mässama. Saan küll aru, et endised Tallinnas sõitnud isendid, kuid kui vaadata nende olukorda...

Lisaks: Ehk saaks selle 9TR täies komplektsuses kätte, et kunagi Tallinna sõitma viia vajadusel (Volli arvamus) ? Trammist saan tõesti aru, kuid trolliga ehk läheb teisiti.
Vasta
#8

Minu arvates ka oleks mõttekam tuua võimalusel korralik isend Leedust kui siin vrakkidega sebima hakata.  Selle 15000.- (või umbes selles suurusjärgus summa) saaksime ehk kamba peale kokku küll. Ja sedasama vana trolli kunagi tulevikus Tallinnas sõitmas näha oleks ju ka väga toreSmile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#9

Volli ideed toetan 100%.Vähemalt jääb alles JJ näide kunagi Tallinnas liikunud trollidest.Kahju muidugist ,et asi nii hilja tooks saab (ZIU 5 ja kaheukseline TR9 jäädawalt kadunud).Katsume ühiselt siis see troll JJ tuua ,waatamatta tema päritolule.
Vasta
#10

PETSS Kirjutas:... (ZIU 5 ...jäädawalt kadunud).

Kas viimane ZIU kere (vist oli number 5) on ka utiliseeritud? Kui jah, siis kurb...

Sorry, et offtopic...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Ei ole utiliseeritud, number 6. On teine Algi uulitsal ikka alles Smile
Nagu ennemgi kasutusel garaažina.
Vasta
#12

Alles jah aga sinna see asi jääbki.See nii vist  mäda ,et mingit transporti välja ei kannata.Vähemalt kena ,et sõber Regardmanil ZIU 5 (gr 6) viimasel ajal pildid tehtud.Jääb tulevikuks mälestuseks , wähembalt need pildidki.
Vasta
#13

Kas sõber Volli poolt nimetatud summa sisse on arwestatud ka tranpordikulud Wilniusest Järwa -Jaani.
Vasta
#14

Pildimaterjal
I kandidaat ostmiseks:

http://img504.imageshack.us/img504/9734/im0043793dd.jpg
http://img501.imageshack.us/img501/3797/im0043808bq.jpg
http://img517.imageshack.us/img517/7457/im0043813so.jpg

II kandidaat ostmiseks:

http://img527.imageshack.us/img527/6379/im0043900gf.jpg
http://img523.imageshack.us/img523/5345/im0043910uh.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/6923/im0043922lt.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/7444/im0043934rz.jpg

Vastasel juhul võib tabada neid trolle sama saatus:

http://img505.imageshack.us/img505/1538/im0043871we.jpg
http://img160.imageshack.us/img160/7776/im0043880qm.jpg

Offtopic, kuid Vilniuse muuseumtroll on selline:

http://img508.imageshack.us/img508/7025/im0043782ng.jpg
Vasta
#15

Valesse teemasse.. Aga mis sai trollist nr 213? Oli seegi 3-4 aastat tagasi sõidus.Ja kunagi vedeles mingi 9TR Paldiski trollidepoo õuel!? Aknad kinni&mingi ladu.
Vasta
#16

Mida me siis veel ootame??? Paneme aktsiooni käima ja püüame emba-kumba Vilniuse 9Tr Järva-Jaani saada!!!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#17

213 sõidab siiani tööpäeviti enamasti 9.liini.
Depoo õuepeal vedelesid neid 9TR-e mingiaeg küll,millel aknad plekiga kinni löödud. Mina mäletan neid "ladusid" 80-te aastate keskpaigast. Millal need ära kadusid,pole teada. Teadjamad,millal need kadusid?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#18

Ai.. Näpukas.Troll NR 203 oli vist see uutes TTTK värvides 9TR
Vasta
#19

Kas mitte 31.Märts 2000aastal viimane 9TR mitte ei sõitnud?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#20

2TE116 Kirjutas:Ai.. Näpukas.Troll NR 203 oli vist see uutes TTTK värvides 9TR
Samasugune oli 207 ka!!! Viimasel ajal nad sõidsid 8. liinil...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne