Postitused: 2,410
Teemad: 41
Liitus: Oct 2003
Maine:
30
Nu blin! Ei uskunud ,et ZAZ 966BБ-2 veel kuskil alles on, eriti nii heas korras. Vot see on haruldus! Arkis arvel 966 zazi 20 tk ka aint. See on küll täieõiguslik muuseumi eksponaat.
Armatuuri plast on neil 966-l spetsiifiline, kadus 1971/2 kui tuli uuem armatuur. Rool paistab olevat lihtsalt hallitanud, samas spidokorpus on "kokku vajunud", selle taastamisel saaks kasutada nt. 968 spido "ümbrispaneeli". Lõigata natuke, kokku liimida, pahteldada ja värvida. Ei usu ,et sellist spido kuskil eriti leidub.
Postitused: 767
Teemad: 563
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
06-06-2006, 00:25 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-06-2006, 00:26 AM ja muutjaks oli
valdo.)
Veel sellest autost - niipalju kui ma tean, jagati käsijutimisega sapakaid sellal Teise maailmasõja invaliididele (Nõkogude pool võidelnutele) ning teatud tingimustel täiesti tasuta! Ainult et nii saadud autot ei tohtinud edasi müüa loomulikult...
Usun 95%, et ka selle auto minevik on olnud selline. Seepärast oleks see ideaalne eksponaat lisaks tehnikamuuseumile ka nt Sõjamuuseumis või Okupatsioonimuuseumis.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
valdo Kirjutas:Veel sellest autost - niipalju kui ma tean, jagati käsijutimisega sapakaid sellal Teise maailmasõja invaliididele (Nõkogude pool võidelnutele) ning teatud tingimustel täiesti tasuta! Ainult et nii saadud autot ei tohtinud edasi müüa loomulikult...
Usun 95%, et ka selle auto minevik on olnud selline. Seepärast oleks see ideaalne eksponaat lisaks tehnikamuuseumile ka nt Sõjamuuseumis või Okupatsioonimuuseumis.
Minu arvates sobiv eksponaat ka näiteks meditsiinimuuseumile kui näide sotsialismiaegsest abist puudega inimestele, kuna sellist masinat (või ostuluba) eraldati tollal peale sõjaveteranide ka teistele invaliididele.
Sotsiaalhooldusministeeriumi poolt tasuta eraldatud masina kasutusaeg oli minu teada 7 aastat, misjärel anti uus. Vana masina müüs ministeerium komisjonikaupluse kaudu. Muide, ZAZ-autosid jagas sotsiaalministeerium invaliididele "inertsist" veel 90-date alguseski.
Peale selle veel üks detail: tehaseuued invasapikad jõudsid kasutajani erilise kaitsevahaga kaetult. Mul pole aimu millest see parafiinisarnast ollust meenutav vaap koosnes, kuid vastne autoomanik eemaldas seda üldjuhul ettevaatlikult petrooliga niisutades.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 749
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Kena eksemplar!
Kuid soovitan siiski see 15 a. tolm eemaldada isegi siis, kui masinat edaspidigi aktiivselt ei kasutata, kuna tolm + temperatuuri kõikumisest tekkiv õhuniislus on kokku soodne "kasvuturvas" roostetäpikeste tekkeks vähimategi kahjustustega värvkattega pinnale, isegi kroomitud pindadele. Pärast tolmu eemaldamist on lihtsaim viis värvipindu ja ka muid pindu kaitsta vaha pealekandmisega. Vaha on vett tõrjuva omadusega, ka hiljem ladestuv "uus" tolm ei haaku enam heasti vahatatud pindadega. Kõige altimad kohad rooste ilmumisele on uste- kapottide kummitihendite vastaspuutekohad kogu perimeetrias, kuna värvkattekiht neis kohtades õhukeseks kulunud Suletud uste puhul jääb niiskus neis kohtades pea olematu ventilatsiooni tõttu kauaks pidama. Sestap hoida uksi nn. luku I astmes (hoiab ka tihendeid, kuna need ei "sure") ja ukseaknad mõni sent allakeeratuna.
Nii säilib see aparaat samahästi ka järgmine 35 aastat!
Postitused: 448
Teemad: 99
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
Super seisukorras aparaadi oled välja kaevanud!!
Selliseid mootoriruumi õhusuunajaid näen esimest korda, või on see 30 hj eripära.
Samas, oskab keegi öelda, millal tuli mootoriruumi luugi ja kere vahele kummitihend. Konkreetsel 966-l see puudub, minu 75 a. aparaadil ka puudu.
Paar tähelepanekut teinud, kustkohast rooste hakkab liiga tegema, olenemata läbisõidust
1. Salongi põrandal asuvad metalldetailid- esiistmete jalased, käigukangi ümbrisplekk, käsipiduri hoob, põranda kummimatis olevad metallplaadid.
2. Kui hoiutingimused ei sobi, hakkavad kroomdetailidele tekkima roostetäpid. Minu aparaat seisis 27 aastat puitpõrandaga (all kuiv liiv) puithoones. Praeguses betoonpõrandaga garaazis on kroomile hakanud täpid tekkima(kõrvade kaared, ukselingid). Võimalik muidugi, et kroomi eeltöö kehvalt tehtud, kuna tegu masstoodanguga.
Postitused: 207
Teemad: 11
Liitus: Aug 2005
Maine:
2
Uskumatu auto...
Edu säilitamisel! Piltidelt on näha, et asi seisab kanaliga garaažis, loodetavasti ei õhku sealt väga palju niiskust. On autol ikka mingid dokumendid ka alles?
Postitused: 185
Teemad: 14
Liitus: Aug 2012
Maine:
1
10 aastat selles garaazis on lõbusalt ja märkamatult edasi tiksunud aeg või on liigutatud autot ka?
Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Postitused: 63
Teemad: 4
Liitus: Sep 2003
Maine:
1
10a on möödunud justkui silmapilk ning garaažis pole muutunud enamat kui see, et katakombides (kanalil on ka kõrvalruum) peitunud moosid/kompotid on teisaldatud ning natuke vähendatud muud auto ümber vedelenud kola.
Connecting technologies