K:Autoost
#1

Tere

Mure selline et tea nüüd kumma vahel valida.
2140 vs. 2101/2105

Kumb auto on vastupidavam igapäevaliikluses, kütusekulu, head ja vead?
äkki oskate soovitada kumba osta!

Mõlemad autod autod meeldivad ning ostaks siiski tehnika vastupidavuse ning muude näitajate järgi. Ja sõelal olevad autod on kõik väga korralikud isendid!
Vasta
#2

Kütusekulu on Siglel paar liitrit väiksem kui Mossel (eeldusel, et mõlemad on korras). Sigle liigub ka veidi vaiksemalt kui Mosse ning kiirendus/mugavus on ehk veidi suuremad (kui asjad tehasekonditsioonis). Mosse jälle peaks olema halbadel teedel vastupidavam ja "robustsem" kui Sigle - selline lihtne ja kõva tükk. Kuigi, "kopikaline" Sigle on kahh halbadel teedel ikka ülimalt "kobe tükk" võrreldes lääne maanteeautoga.

Juppide hind oli omal ajal Siglel veidi kallim kui Mossel (Sigle oli 1970-80te prestiižauto erinevalt Mossest). Praegu on see vahe vast vähenenud või isegi vahel vastupidine seoses Mosseliigaga ja sealt tuleneva margi väärtustamisega.

Aga mõlemad on "vanad head" masinad, juhul kui Sa satud korraliku isendi peale ning ei karda kruvikeerajat käes hoida ja näppu õliseks teha Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Mul kogemused 2101 ja mosse 2140-ga. Kütusekulu ei ole nii dramaatiliselt mosse kahjuks nagu Valdo kirjeldas. Kopikas võttis 7..7,5 l/100km ja mosu ehk liitri võrra enam, seda maanteesõidul. Samas mosse mootor 1500 ja kopika oma 1200 ja seega ka tõmme "ägedam". Nojah ja kiirust hoidsin ikka 90.

Mossega sõitsin kolm suve ca 26000 km selle ajaga tuli vähemalt välimistesse rooliotstesse loks sisse, mis enne mind olid just vahetatud. Muu tehnika pidas vastu ilma õliste näppudeta.

Kopikaga olen sõitnud 1992-2004. Selle ajaga oli kaks autot, mõlemad aastast 1972 ehk tootmise algusest pärinevad ja "fiati juppidega". Neist esimene oli kasutuses 1988-2002 ja oli väga vastupidav auto. Mäletan, et ostes oli ls 80000 ja siis paar aastat peale ostu oli suurem remont rooliotste vahetus. Enne olid tehase omad.
Teise kopika läbisõit on hetkel 57000, sellega polnud kuni siiamaani muud kui vaid korraline hooldus. Nii et kui 2101 on aastatest 1970-1974 ja väikese läbisõiduga soovitan soojalt!
2105 mootor on rihmaga ja vaiksem, kui teiste omad. 05 istmed on paremad kui kopikal. Salongi saad panna moodsa maki jne. Üks asi tuli veel meelde - 2101 puudub pidurivõimendus, mis kahel teisel olemas on. Kui plaanis linnasõit, siis võiks olla võimendiga pidurid.

Samas 2140 mosse kaitseks võiks öelda veel seda, et tal on ilus hääl ja ka istmed on tal suhteliselt mugavad.

Mõlema autoga oled sa meie hullumeelses liikluses "jalus". Sinust pressitakse kogu aeg mööda ja näidatakse koht kätte, aga sellega harjub ära.

Vasta
#4

Niipalju võin lisada,et 2140 müratase salongis on ikka tubli maad väiksem kui Lada 2101.
2140 istmed on tõesti mugavad kuid külgpidamist neil pole üldse,iga järsema kurvi järel pead istmel "nihelema".
2140 rool on ka mõnus käes hoida.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#5

EdR Kirjutas:Niipalju võin lisada,et 2140 müratase salongis on ikka tubli maad väiksem kui Lada 2101.
...

Minu kogemus on just vastupidine, kopikad olid vaiksed, mosse lõugas.
Eks see oleneb sellest ka kas nn "kap. remondi" käigus on mürasummutusmatid ikka hoolikalt tagasi pandud, või tehtud võtmes "käib kah". Seda mõlema margi puhul.

Ostjale: tee proovisõitu ja osta see mis meeldib. Eelistada tasuks eksemplari, millel hea orig. värv, kere roosteta ja keevitamata, sõidab otse, mootor töötab korralikult... nagu ikka.
Vasta
#6

Kui plaan igapäevaautoks siis minu poolt oleks valik 2105, siis kopikas ja alles siis 2140
Vasta
#7

Zigulide minek on ikka parem kui Mossedel,Moskvits viletsal kruusateel jälle hea pehme sõita.Sügisel niiskete ilmadega ei pruugi Mosse hästi käima minna.Silma peal hoidma peab ikka pidevalt mõlemal.Proovi sõita ja otsusta mis meeldib.Käiguvahetus on Zigullil igatahes hoopis teisest puust kui Mossel.
Vasta
#8

mossede sildade ehitus on natukene tugevam kui siksil , mina olen kahel sigulilk suutnud asfaldilt järsult keerates esiratta k6hu alla saada, yhel juhul murdus 66ts aga teisel oli kere vähe pehmem, ja mossel on veel lehtevedrudega tagasild , seal minu meelest palju vähem juppe , mida vahetama peaks .aga 05 kohta ei ytle yhtegi halba s6na, vaid et 07 on mugavam..

Pole midagi targemat teha
Vasta
#9

Tegelikult pole minuarust mosse auto moodigiBig Grin sest sees on kitsas ja minek on kah nagu nadi võituBig Grin
Zigulli soovitaks rohkem sest sõidumõnu suts paremSmile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne