Kas keegi oskaks öelda kuidas Jawa 638-st vinge mineku kätte saaks. Olen kuulnud kahest karburaatorist või siis ühest aga suurema auguga. Mida tasuks sinna sobitada. Keegi võiks öelda ka seda kuidas oleks kõige parem süüdet paika panna,sellega on alatasa mingi nuss. Kas on vahet süüte sättimisel ka sellest , et kolvirõngad on tutikad ma mõtlen kas peaks olema hiline või veits varane? Veel tahaks teada seda,kas mootor peaks paremini liikuma kui ma panin sinna remont 1 rõngad võõrastele töötanud kolbidele mis on korralikud. Kui kähku tõmbab tehasest tulnud Jawa638 0-100 km/h-ni.:???
Postitused: 225
Teemad: 2
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
ja tõmbe kohta niipalju et originaalseadistusega aga korralikult tehtud jawa rebib 0-160 miski 35 sekundiga(ise olin seljas ja mõõtsin)ylihea ratas oli.aga hoitud ja asjalikult koonerdamatta ehitatud-kannatas ka pikalt miski 120 laskmist
Postitused: 225
Teemad: 2
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
jäägu sulle sinu arvamus
:duh
Mul tekkis kohe sihuke küsimus, et kas 638-l see väntvõll ei jää väheke nõrgaks suurema küttekoguse puhul, s.t kui kaks karpat panna?
Aa, siis veel teine küsimus, et mis karpad panna? Kas Jawa originaalid? Ja kuidas sellisel juhul mõlemad silindrid ühtlaselt tööle saab?
Isiklikult arvan, et kõige mõistlikum on panna 1 CZ karpa. Saab asja lihtsamini tööle ja vaata, et õhuvõtu ava on sama suur kui kahel Jawa karpal kokku.
Postitused: 225
Teemad: 2
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
nuuh karpadega asi nii et see yx karpa mis javal on ei anna ju kunagi kahte sililindrisse korraga kytusst vaid yhesse-seetõttu võb ilusti peale panna kax tavalist karpat. muidugi alternatiiv on CZ karpa(125cc) see peax ka mätsima.silindrite yhtlaselt tööle saamine on omaette nikerdamine aga keerulisem ta pole kui M72 või muudel sama põhimõttega ratastel-nikerdamist on sutsu ja katsesõitude peale läheb pool paaki enne kui asi ilusti liigub
aga asi on ka vaveanägemist väärt aga karpade synkroniseerimine on omaette jutt ja tegelt peax sellest eraldi topicu tekitama......
Postitused: 1,237
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
1
kuule nende rõngastega ei tohi ka üle pingutada, sest tähtis on ikka rõngaluku vahe, mitte see, kui vanad need rõngad on. rõngad töötavad ka sisse. peale selle on nt 2.rem ja orig. rõngaste kaare kumerus ikka täitsa erinev. võid küll rõngapilu õigeks ajada, aga sisse töötab see ikka ropult kaua...
Postitused: 225
Teemad: 2
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
kolvirõngaste lukuvaje ja muu selline on täpselt manuaalis määratletud ja sellest jahh ei saa kõrvale iilida aga kontstruktsiooni erinevused rõnga tehnoloogilises lahenduses ei ole määravad
:bounce
Postitused: 1,237
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
1
to Qubik- arendame teemat edasi. õige ta on jah, et korraga annab karpa kütet vaid ühte pütti. seega oleks norm panna ka kahele silindrile kummalegi sama karpa. kunagi, enne kui tegin oma jupiterile eraldi karpad, vaidles mingi teadlane vastu, et tuleb ka ava vähendada. ei uskunud niikaua, kui ise asja järgi proovisin. sama karpa korda kaks = mega kütusekuluga, kuigi ka efekt oli olemas. väiksem ava vähendas tunduvalt kütusekulu (enne sai regullitud, abi ei miskit). oma sõnade kinnitamiseks järgmine näide: jupiteril on kumbki pütt identne voshodi omaga, ent karpa on suurem. kui oskad mulle seda seletada, oleks väga tänulik. ropult tahaks teada, miks see nii on. tänud
Postitused: 225
Teemad: 2
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
hmm vat krt... paneb sutsu mõtlema...
aga loogika vast selles et kuna yx karpa toidab kahte pytti siis miski osa kyttesegust läheb poolel teel kaduma.. aga kui on eraldi karpa siis ei tohix kadusid olla mingeid... sellest ka kytusekulu suurenemine...aga ise planeerin vahetada lihtsalt peadyysid väixemate vastu.. see peax ka toimima sest sisselaskeava ei raatsi kitsamax kyll teha.... krt ja ilusa jama avastasin-hylsid on mul pytas nihkes... krt nyyd vaja sebida kuskilt kuumutuskapp et saax otsex ajada.......:bounce
Ostan Mini juppe!
Postitused: 225
Teemad: 2
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
kuna tuunimine oli teemax siis yhepytastel on see mõnus asi et saab panna karterisse sisse sellised nagu randid kahe vändapõse vahele karteri kylge(õpetus palu raamatust) ja see annab nagu ilusti minski mootoprile kiirust 12 km/h juurde..... imelugu mis aga näe annab... ise tegin aga kahjux kahepytastele seda rakendada ei saa nende karteri ehituse pärast....aga äkki loevad yhepytasemehed ka... krt kunagi peax katsetama sama asja miskil suuremal iz mootoril ntx.... täidsa tahax teada palju juurde saab
Ostan Mini juppe!
Postitused: 225
Teemad: 2
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
ja rõngastega see nali et kui sul silinder ikka ovaalne on juba siis ei aita ka tutikas rõngas isegi kui lukuvahe õige jääb...
Ostan Mini juppe!
Postitused: 1,237
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
1
kui ostsin endale paar aastat tagasi izh spordi, sain selle vändapõskede vahelise tüki kaasa. praegu ehitan teist mootorit, millel kvaliteetsed pulgad (laagrid tasakaalustatud vänt jne) sees on. kui peale panen, siis annan teada, palju see vidin juurde annab. kuulge kas keegi saab väntvõlli lahtivõtmise ja kokkupanemisega ka hakkama. uus vänt on, millel keps totaalselt kõver. tuleks see ära vahetada ja ka ühtlasi kepsu alumised laagrid hõbetamisele viia.
Mul on ühepütane mootor(Voshod). Ei tea milline see vidin vändapõskede vahel välja näeb? Äkki saaks keegi selle jutu Palu raamatust scannida ja üles panna? Ma oleks väga huvitatud
Postitused: 382
Teemad: 42
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
see on umbes u kujuline...ma arvan
Mul ka jawa 638olnud juba paar aastat. Ja kui mootorit ikka võimsamaks teha. Siis ikka oleks vajalik (kui mootor juba palju sõitnud) vahetada ära kolvid koos rõngaste ja kolvisõrmelaagritega (kolvisõrmelaagri asemel võib ka puksi treida, käib sama hästi, laager kulub suht kiiresti ja hakkab tirisema) ja silindrit tuleks kindlasti ära vahetada, sest kulunud silinderile tekib üles serva väike rant, ja kui paned ainult uued kolvid, rõngad, siis võib juhtuda et surub rõngad sinna ranti puruks, ja mootor ongi omadega kottis. Mina näiteks vahetasin isegi väntvõlli laagri ära( see oli paras nuss töö, tuli teha teatud tõmbitasad et vänavõll pooleks tõmmata, ja siis pärast täpselt kokku tagasi pressida.
Tehase poolt on ette nähtud süüte eelnurgaks 3,5. Aga parema mineku saavutamiseks suurematel pööretel tuleks süüdet keerata varasemaks (näiteks 4,5) minu jawal on süüteeelnurk näiteks 5.0 ja rebib nii mis kole. Ainult et seda suurematel pööretel. Väiksematel pööretel rebiks siis paremini kui eelnurk panna väiksemaks.
Seda kahe karburaatoriga triki kohta pole ma midagi kuulnud. Aga mootorit ennast on võimalik forsseerida. Sisselaske aknal tuleks teravad servad rohkem kumeraks viilida, ja vaatata et tihend karburaatori ja silindrivaheline tihend ei ulatuks sissepoole liigapalju, sest see tekitab keeriseid ja segab mootori täitumist. Põhimõtteliselt peaks saama võimsust muuta ka tüüside vahetamisega.(ise pole seda proovinud)
vot nii on lood. Ja kui teed kõik õieti, siis jookseb su jawa kasvõi kahe mehega ülesmäge 150 lõtva välja.
see vända lahtivõtmine täitsa võimalik. Mina vahetasin enda jawa vätvõllil näiteks laagri keskelt ära, ja panin pärast kokku ka. Ja ega see kepsu vahetsu ka nüüd ei tea mis sellest raskem pole