K:kompressor

(20-07-2020, 15:12 PM)13piisab Kirjutas:  Kas rõhupaaki saab käsitleda ka niiskuse-eraldajana? Mul on kunagi ammu kiirelt propaaniballoonile lihtsalt kolmik otsa pandud ja sellest tuleb vesi otse läbi (lihtsa otsa niiskuse-eraldaja on kohe kolmiku väljundil).
Suur 400l paagiga  nõuka "misseemarkoligi" kompressor toidab mitme väljundiga mitmekümne meetrist süsteemi. Kompressori paagi all on "automaatne" veeeraldaja  mis koosneb puupunnist, kaltsust ja mulle teadmata elementidest. all on väike ämber, mida vaja väga harva tühjendada. Iga väljund on tehtud 3" silindri külge ja all on tavaline ventiil tühjenduseks, need on alati kuivad olnud. st. mingil  määral toimib paak ise küll. Hiinakas, mis toimis pmst õuetingimustes korjas 50l paaki mitu liitrit nädalase värvimisega, värvimise lisapaagil on vee eraldaja küljes ja see on alati kuiv olnud.


Vasta
Exclamation 

(21-07-2020, 08:54 AM)hulgus Kirjutas:  Suur 400l paagiga  nõuka "misseemarkoligi" kompressor toidab mitme väljundiga mitmekümne meetrist süsteemi. Kompressori paagi all on "automaatne" veeeraldaja  mis koosneb puupunnist, kaltsust ja mulle teadmata elementidest. all on väike ämber, mida vaja väga harva tühjendada. Iga väljund on tehtud 3" silindri külge ja all on tavaline ventiil tühjenduseks, need on alati kuivad olnud. st. mingil  määral toimib paak ise küll
Mittelekkivad CO7 paagid nii hästi ei tööta ja järgnev 5eur niiskuseeraldaja korjas värvides vett küll.
Samas kui meenutan, siis püstolini sellesama "propaaniballoon kolmikuga tehaseava pidi süsteemis" lahenduses värvimisel nähtavat niiskust ei jõudnud. Jätan asja nii ja tegelen probleemiga, kui see värvimise tulemuses kajastuma peaks.

panin lõpuks oma kompressorile ka rõhurelee külge, aga see tõi ootamatu tõrke: mootor ei jaksa taaskäivituda, kui süsteemis on üle 4bar rõhku (soojana. Võimalik, et talvel vähemgi). Releel on vaid üks reguleerkruvi ja sellega saan maksimaalse on-off siis vastavalt 4bar-6bar.
mootorilt ma andmeid välja ei loe, aga silma ja kõrva järgi on 2800rpm ja ca 4kW. Mootori rihmaseib on päris suur (väljast pea 130mm) ja ilmselt algupärane: rihm jookseb kattega peaaegu paralleelselt.
Jaksab lüüa üles ca 10bar surve ja ilma lisapaagita vähem, kui minutiga. Suruõhupüstoli pideval kasutamisel püsib surve 7,5bar peal. On justkui optimaalne ja ma ei tormaks seda muutma.

Kuidas ksf-de CO7-d toimetavad ja millest koosnevad?
Oma probleemi lahendus paistab mulle kolmeastmeline lüliti (väljas / rõhurelee / mootor otse). Releed kasutan vaid värvimise ja lihvimise puhul, mille puhul survevajadus on väike, aga ajas pikem. Kui otsikuks aga suruõhu- või rehvipüstol, siis pidev töörežiim.

see toob aga kontseptsiooniküsimuse: kas pigem reguleerida liinisurvet meh rõhuklapiga, mis liigse õhu välja laseb (tolm pole probleem) või survelülitiga? Eeldades, et nende täpsused on sarnased (mida nad ka on). Elektriarvet ei karda ja sellest palju olulisem on vana hea CO7 võimalikult hea kestmine. Kas pikema elu annab nt 30min tsükli puhul järjest töötamine või töötamine sama 30min jooksul nt 30 taaskäivitumisega (ütleme, et tööaeg on selles 30min aknas 15min)?

Kui eelistada meh klappi ja kõrgema rõhu puhul panna kompressor pidevana tööle, muutub rõhulüliti aga üpris mõttetuks elemendiks. Sisuliselt kasutaks ma siis kompressorit samamoodi, nagu seni ilma rõhulülitita Smile
Vasta

Midagi on seal pekkis kui ei jaksa käima minna. Mul on CO-7 kompressorile installitud Condor MDR3 kolmefaasiline rõhulüliti, 7bar pealt lülitub ilma tagasivooluklapi ja tühjenduskõrreta plaks ja plaks tööle.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(25-07-2020, 16:37 PM)Laurts Kirjutas:  Midagi on seal pekkis kui ei jaksa käima minna. Mul on CO-7 kompressorile installitud Condor MDR3 kolmefaasiline rõhulüliti, 7bar pealt lülitub ilma tagasivooluklapi ja tühjenduskõrreta plaks ja plaks tööle.

Vooluvõrk on pekkis. Varemalt maal ka ei jõudnud käima minna. Kui alajaam aia taha tehti, siis ka 7-8Bar survega pole probleemiks 4Kw mootoriga käima tõmmata. Rihmad peavad ainult trimmis olema, kipub kuuldavalt neid käivituse hetkel suitsetama.
Mis rõhulüliti üldse Ksf 13piisab sinna paigaldas? Kui vool lahja, siis peaks olema survetoru tühjendusega. Selleks vaja vahele panna ka ühtepidi klapp, pildil vaskne. Automaatika seisma jätmisel siis selle sinise toru kaudu lastakse vaskse klapi ja silindripea vahelisest survetorust rõhk automaatselt maha. Uus käivitus on sel juhul ilma vastusurveta ja kerge mootoril käima vedada.
               
Vasta

Silm puhkab meli666 kompressori peal - viisakas isend ja viisakas rõhuautomaatika teostus.

vooluvõrgu probleemid julgen endal välistada. Pigem määratlesin mootori valesti - pildiotsing annab samasuguse väljanägemisega mootoritele 3kW ja 1400rpm...

Otsin klapi vahele ja panen rõhurelee survet maha laskma. Ma arvasin diletandina, et relee "üks imelik sisend" on mingiks referentsrõhuks, aga nüüd viite peale vaadates paistab sobivat hoopis rõhu mahalaskmiseks Smile

Relee on hiinakas.
proovimiseks ühendasin esialgu vaid rõhu-osa, ilmselt toon katte alla peituva reguleerimise sellest väljapoole.

oma loogikaga plaanisin esiti relee vibreerivast korpusest veidi eristada, aga vast pole tarvilik ja paigaldan samuti kompressori korpuse külge. Vähem klambritega ühenduvaid voolikuid on parem.

Muidu kas CO7 kuul+vedru meh rõhuregulaatori saab ka päris õhutihedaks? Või jääb mingi susin niikuinii?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(26-07-2020, 22:49 PM)13piisab Kirjutas:  Muidu kas CO7 kuul+vedru meh rõhuregulaatori saab ka päris õhutihedaks? Või jääb mingi susin niikuinii?

Sees olev kuul eriti ei roosteta, aga pesa kipub roostetama ja ega siis õhku enam ei pea. Eks pesa töödeldes kuidagimoodi ikka rõhutihedaks saab.
Aga isiklikult ei näe mõtet sellel klapil ja kirjutaks ta üldse süsteemist välja. 
Eespool lugedes on ka kahtlused, et kumbapidi parem. Kas ilma automaatikata kompressor käib ja peeretajast siis üleliigne visiseb taevasse. Elektrikulu pole probleemiks.
Ma arvan, et automaatikaga on ikka kõige õigem. Täpselt niipalju nagu õhku vaja, niipalju ka kompressor käib. Lehtklapid saavad ju peeretajaga rohkem valu, mis on selle kompressori nõrgim koht.
Automaatikaga peab küll suur õhupaak taga olema. Sest selle kahe pisikese paagiga läheb ikka pidev sisse välja lülitamine elektri osas ära röövellikuks.
Muideks, passis kirjas et 7500 tundi, siis kapremont.
Kui aga mittereguleeritav avariiklapp läbi susiseb, siis poest neid ka saada.
Kel vaja, siis samahea kui uus CO-7 saadaval, teisi pole mõtet küsida, need läinud:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=64052
Vasta

Oskab keegi kommentaarida palju kompressori CO-243 elektrimootoril originaalis pöördeid ja võimsust peaks olema?
Vasta

https://www.pneumo.lv/manuals/kompresora...81mata.pdf
Vasta

...ja lingilt konkreetselt: 4kW, 2880rpm.
Mul peaks olema 3kW mootor ja mõned postitused üleval kurtsin, et ei jaksa 4bar või enama jääkrõhu puhul taaskäivituda.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Kas Aireco ja Aircom on sama head nimed nagu nt (minu arust) Ingersoll Rand või Chicago Pneumatic?
2-4kw mootoriga kompressori valik käsil.
Vasta

Siin rohkem kõvad mehed ja tõsistest kompressoritest jutt.
Aga kas keegi oskab midagi õlivabadest pajatada? 
Hetkel suvaline 24l õliga kolbkompressor. See on aga ära tüütanud. Lärmab, vibreerib, ajapikku hakanud kehvasti lööma.

Värvinud kordagi ei ole. Rohkem rehvipumpamiseks ja õhupüstoli käitamiseks vaja, nn kodukasutusse.
Mis arvatakse neist alla ja peale 100eurostest, mis 180l/min lubavad?
Vasta

Väikeseid rehve ja vähesel määral on hea akuga lasta. Hea soodne ka see aparaat praegu, 52 EUR. https://varustaja24.ee/toode/akukompress...a-dmp180z/
Vasta

ei ma mõtlen ikka neid, millega puhuda ka saab.
See on rohkem väristi Big Grin
Ma mõtlen aäla sellist https://handymann.ee/toode/kompressor-pr...aba-1100w/
Vasta

(27-08-2021, 19:17 PM)pannkook Kirjutas:  ei ma mõtlen ikka neid, millega puhuda ka saab.
See on rohkem väristi Big Grin
Ma mõtlen aäla sellist https://handymann.ee/toode/kompressor-pr...aba-1100w/

Handymann oma teatud tuntud headuses kui kirjutavad sissetõmbe tootlikuseks  Smile Pakendi pealt tuleb ikka kõige suurem ja vingem number kirja panna. See 180 jaga mingi 2,5 või 3 ga läbi siis saad tootlikkuse. See 180 ka juba natuke kahtlane ja kui siis ainult allamäge ja vastutuulega. 

Need väiksed 6 kuni 8 L paagiga hiinakad kõik enamvähem ühte auku kräpp. Mõni ainult töötab teistest kõvasti vaiksemalt ja ei värise nii palju, et kohe riiuli pealt alla lendaks.

Kui Stokkeris pidamist on siis saad vast alla 150 euri kätte. Suhteliselt vaikne (jah Sencol on ka vaiksemaid aga maksavad 400 euri) saad vähemalt toimiva garantii ja hiljem ka mõne jupi kui peaks midagi katki minema. Mine proovi mõnes poes ja lase tööle panna.

https://www.stokker.ee/kompressor-basic-...1154393523
Vasta

no kui kõlbab see Metabo, siis kõlbavad ka teised. Need on ju kõik samad asjad, lihtsalt see Metabo kirjadega ja õhuliitreid reaalsemalt pandud.... Cool
Vasta

(27-08-2021, 18:52 PM)olli Kirjutas:  Väikeseid rehve ja vähesel määral on hea akuga lasta. Hea soodne ka see aparaat praegu, 52 EUR. https://varustaja24.ee/toode/akukompress...a-dmp180z/
Kas on keegi sellest kontorist midagi tellinud ja ka kätte saanud??
Vasta

Kas keegi oskab rääkida miskit kruvikompressori õlimajandusest? 
Sai kasutatuna ostetud Alupi isend üle aasta tagasi. Hoolduse kleeps on ilusti peal, et enne ostu vahetatud õli, õlifilter, separaator ja palju muud.
Mingi aeg sai õli taset kontrollitud alumises paagis. Oli ilusti normis, aga tundus olevat kole tökat pruun.
Ostsin õli, õlifiltri ja asusin vahetama. Alt paagi kraani lahti keerates ei tulnud miskit. Natuke sai õhusurvet kraani otsa, käis mulksatus ja hakkas voolama.
Välja tulev õli oli selline mustjas pruun paksude valgete klimpidega. Vahepeal kippus ka kraani ummistama.
Hullem on see, et natuke alla veerand paagi on paks õli ollus, mis nagu voolata ei taha.
Valasin uut õli natuke paaki ja õli lisamis avast traadiga liigutades sain seda ollust voolavamaks. Aga ilmselt teda jäi ikka sinna veel.
Nüüd siis küsimus. Kas peaks tõsist muret tundma, paagi äkki eemaldama ja sisepesu miskit moodi korraldama?
Või uus õli ja filter ja tööle.
Separaatorit esialgu ei puutunud.
Aasta jooksul on muidugi tööd saanud masin võiks isegi öelda ülivähe. Oli vist natuke üle kümne tunni. Ehk ka see põhjuseks, miks õli selliseks olluseks ilmselt veega segunedes muutunud.
Iseenesest on kompressor töödanud eeskujulikult, miskit õli ollust pole nagu vee sees täheldanud suurt ja kõik muu ka ok.

         
Vasta

See hoolduse kleeps võib ka butafooria olla. Kleeps on-hooldust ei ole. Või on sobimatu õli sisse valatud.
Ei saa õli niimoodi hapuks minna sellise ajaga. Hea oleks see paak maha võtta ja süvapesu teha.
Samuti ka õliradikas  läbi pesta, uus filter, separaator ja õli ning käima. Lasta tal käia koormuse all
kuni saavutab stabiilse töötemperatuuri. Rõhk maha ja sorts õli läbipaistvasse anumasse
lasta ja vaadata mis nägu lubrikant on. Ja siis võib edasi arvata.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Sai suurem kompressori toork hangitud(ingersol PB3-200-3)3kw mootoriga(3faasiga).Komressori agregaat pilbasteks.Mis oleks hea(kindel) valik ja pood kust osta.
Vasta

(14-01-2022, 21:38 PM)tungla Kirjutas:  Sai suurem kompressori toork hangitud(ingersol PB3-200-3)3kw mootoriga(3faasiga).Komressori agregaat pilbasteks.Mis oleks hea(kindel) valik ja pood kust osta.
Ingersoll'i enda oma võiks saada stokkerist, aga väikese vaevaga sobitab ka muud asjad külge.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne