Vajan abi muruniiduki remondil
#61

Tänud, lähen katsetan neid lahendusi. Uued mõtted igati teretulnud siiski!
Vasta
#62

Ürinan muruniidukit remontida: selline B&S mudel, kus karbuss paagis (küljes)
Käivitub, kui lutist pumbata, u.3x tõmmata ja töötab kuni pumbatud bens otsa saab ...
- lammutasin karburaatori ja uuesti kokku, viga ei kadunud
- sain teise katkise kummipumbaga karbussi, tõstsin juppe ringi igatpidi, ikka sama jama
- justkui membraanil töö klapp ei toimi, teine kumminupu kanali klapp korras
- karbuss tundub korralikult kollektori otsas istuvat, tihenduseks 2 kummirõngast ja plastrõngas

Mida järgmiseks uurida?
Vasta
#63

(22-06-2015, 18:13 PM)Koristaja Kirjutas:  - justkui membraanil töö klapp ei toimi, teine kumminupu kanali klapp korras
Küllap nii ongi, see kummiplätu, kus klapid küljes, venib aja jooksul välja. Silmaga ei pruugi sellest aru saada, aga vahetad ära ja kohe teine tera! Endal sellega mitu aastat tagasi vitsad käes. Jamasin ja vaevlesin. Külmalt läks käima, 20 min töötas ja soss. Jahtus maha, käivitus, 5 min töötas, jälle soss. Puhastasin karbussi ja vahetasin küünalt, ei midagi. Foralis ütles meister kohe vea ära, ilma peale vaatamata. Väikemootorite spetsid ja muidu targemad inimesed võivad mind muidugi parandada.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#64

Tasub katsetada uue membraaniga tavaliselt hakkab ilusti tööle. Paaki suunduva kütusetoru otsas on sõel, kas see on puhas? Paagis mingit kollionu ei uju?
Vasta
#65

Kui juba sai end siia teemasse vahele kiilutud, siis jätkuks võin teatada, et tubli hiina akutootja komplekteeris ja saatis eestisse kaks Bosch-i 36V aku analoogi, väidetavalt 5Ah=180Wh. Originaalis  4Ah=144Wh.  Maksid nii 107,5€ tk, originaalid leidsin kõige odavamad netist u.150€, võibolla on veel soodsamalt, aga pole viitsinud väga sügavale selle asjaga minna. Esimesed ristsed on tehtud ja töötavad, kas ka mahutavus tõele vastab, seda peab täpsemate katsetega proovima, ühte akut tühjendades selgus, et vähem küll ei töötanud, kui originaalakuga sai teha. Et sai siis hiina elektriga natuke eesti maakamarat pügatud. Nüüd on jäänud juurde soetada samast sarjast trimmer ja hekipügaja, siis on aias 100% üleminek põlevkivielektrile teostatud.
           
oli ju vaja kohe sisse ka vaadata, kas ikka korralikult tehtud. on küll ja isegi PCB-ga elemendid paistavad olema. väidetavalt siis 20x2600mAh sanyo omad, jumal temaga.
   
Üldiselt tundub elektrile üleminek muruniitmisel täiesti õigustatud, kahju ainult et olen jälle natuke tünga saanud, kuna ostsin vanaplastikut. Boshil nimelt väljas uued 2015 aasta asjad ja seal on juba hoopis teistsugused akud ja masinad. Hinnad on muidugi ka teisel tasemel, inglased ehk jõuavad osta. 
Vasta
#66

Tekkis B&S mootori remondil küsimus targematele: Kus kohast te ostate klapijuhtpukse?
Tõmbasin ühe viisaka olemisega vana malli 4HP mootori laiali, millel ainsaks puuduseks on logisevad klapid.
(kompressioon oli nõrk, tea kas see viga võib olla tingitud ülekuumenemisest, et klapivars ja blokis olev "auk" riknenud?)
Interneeduses on palju juttu raud- ja pronkspukside paigaldamisest, aga müüakse neid 1/4 tollised pukse ainult Ameerikamaal.
Kas keegi on neid Eestis müügis näinud, või teab tuttavat treialit, kes need valmis nokitseks?
Abi oleks teretunud Smile
Sax, 51 O2 932 TLN
Vasta
#67

Nüüd on häda... Sad 

Texas Combi TS SP50TR/W lõhkas veoseibi. Sõna otseses mõttes, seib lendas tükkideks... Kohapealsed müüjad ütlevad, et enam ei toodeta. Ehk läheb uue valmistuseks. Aga ihutreial enne järgmist nädalat keeldub pingi juurde tulemast.

On äkki kellelgi säärast ketast vedelemas:
   

Võll mõõdetuna 22,15 mm, kuid see on mõõdetud ilma oksiidi maha nühkimata.
Materjal on teras või malm.

Rihma laius 10 mm, rihmaseibi välisläbimõõt 45, ketta kõrgus ilmselt 25mm pluss veokõrvad 4 mm. Kõrgem võib olla, ruumi on piisavalt.
Vasta
#68

Sattus kätte seesugune tore isevedav muruniiduk nagu YANMAR YL480TS. Muidu tundub, et saaks asja küll, aga etteveoreduktoris on üks hammasratas täitsa sile. Varuosanimekirjad ja koodid kõik internetis olemas, aga varuosa ennast kusagilt otsida ei oska. Äkki oskab keegi soovitada? Tal siis nimelt 2 etteveo käiku. Ning ka näiteks tera lülitatakse käima eraldi siduriga. Korralik Jaapani raud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#69

Eelmisele postitusele täienduseks. 
Tänase seisuga on siis antud 1989. aasta Yanmar ilusti podisema saadud. Kütusevoolikud vahetatud, paak puhastatud. Käivitusgaasi pealt võttis kohe hääle sisse aga ise käima ei jäänud. Põhjuseks korralikult ummistunud düüs karburaatoris. Hulka aega susisin et traadijupp läbi saada. Pärast suruõhuga ülejäänud sodi ka karpast minema ja võttiski hääled sisse.
Mootor soojaks, õli välja, uus sisse. Külge sai ka käepide ning hakkasin kinni roostetanud trosse lahti mudima. Neid kokku 4tk. Tera sidurdamise trossi sain liikuma ja see sõlm ka järele proovitud - toimib. Päris mõnusasti vaikselt saab selle aparaadi podisema jätta kui gaas maha lükata ning tera ringi ei käi. Gaasitross ise oli lootusetult kinni, see sai uus tehtud. Gaasisüsteem tal üldse päris vahvasti tehtud. Kui tõmbad hoova ühte äärde, siis suletakse õhuklapp, külmkäivituseks. Kui lükkad teise äärde, siis lühistatakse süüde ära, seisma jätmiseks. 
Ülejäänud kaks trossi on etteveo omad. Üks käiguvahetuseks, teine veo sisse lülituseks.

Leiaks veel mingi lahenduse eelmises postituses mainitud hammasratta probleemile, vat siis oleks täitsa asjalik pill valmis. Huvitav kas sellist hammakat taastada kannataks? Keevitaks sinna piisavalt rauda peale ja freesiks uued hambad sisse?

Vasta
#70

Briggs 375 
Mootoriõli ning küünal muutusid mustaks.
mootor podiseb, susiseb ja ei tööta korralikult, viskab musti suitsupahvakaid.
Karburaatoris on läbikäinud õli jääke.
Milles viga võib olla?
Vasta
#71

(14-06-2017, 09:56 AM)olli Kirjutas:  Sattus kätte seesugune tore isevedav muruniiduk nagu YANMAR YL480TS. Muidu tundub, et saaks asja küll, aga etteveoreduktoris on üks hammasratas täitsa sile. Varuosanimekirjad ja koodid kõik internetis olemas, aga varuosa ennast kusagilt otsida ei oska. Äkki oskab keegi soovitada? Tal siis nimelt 2 etteveo käiku. Ning ka näiteks tera lülitatakse käima eraldi siduriga. Korralik Jaapani raud.

Peetri Talutehnikast uuritud?
Vasta
#72

(18-07-2017, 22:53 PM)tõnn Kirjutas:  Briggs 375 
Mootoriõli ning küünal muutusid mustaks.
mootor podiseb, susiseb ja ei tööta korralikult, viskab musti suitsupahvakaid.
Karburaatoris on läbikäinud õli jääke.
Milles viga võib olla?

Mootor hõre. Või karterituulutus umbes.
Vasta
#73

Kiskusin kõik laiali, mingit ummistust ega kulumist ei märganud.
Hiljem panin sama karpa teisele peale ning tekkisid samad sümptomid.
Nüüd hunnik juppe ning uus projekt.
Jonseredi plast kere ning sinna b.s mootor.
Kõik on tore, kuid tera kõrgust oleks vaja allapoole tuua.
Ehk on kellegil mõni hea idee?
Vasta
#74

(21-05-2018, 19:50 PM)ptõnn Kirjutas:  Kiskusin kõik laiali, mingit ummistust ega kulumist ei märganud.
Hiljem panin sama karpa teisele peale ning tekkisid samad sümptomid.
Nüüd hunnik juppe ning uus projekt.
Jonseredi plast kere ning sinna b.s mootor.
Kõik on tore, kuid tera kõrgust oleks vaja allapoole tuua.
Ehk on kellegil mõni hea idee?

Kui niidukõrgust vaja muuta siis seda tehakse tavaliselt ratastest - või miks vaja tera alla tuua, kas mootor ja korpus ei sobi omavahel?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#75

Mootor ja korpus ei sobi.
Oleks vaja tera paar cm allapoole tuua.
Vasta
#76

(21-05-2018, 21:34 PM)tõnn Kirjutas:  Mootor ja korpus ei sobi.
Oleks vaja tera paar cm allapoole tuua.

Kunagi kui raha oli kallis ja teda oli vähe sai ka vanale heas korras rohelisele(äkki ka Jonsered?) korpusele B&S mootor paigaldatud, siis oli sama probleem.
Lahenduse leidsin terapuki(kinnituse) allapooletoomisega milleks paigaldasin selle alumiiniumist korpuse sisse metalltorust puksi. Kandepinda jäi võllile veel piisavalt ja töötas kuni Emexini.
Kuigi mootor oli originaalist 2x lahjem oli niiduki töö suurepärane.
Vasta
#77

(21-05-2018, 21:46 PM)Meelis2 Kirjutas:  
(21-05-2018, 21:34 PM)tõnn Kirjutas:  Mootor ja korpus ei sobi.
Oleks vaja tera paar cm allapoole tuua.

Kunagi kui raha oli kallis ja teda oli vähe sai ka vanale heas korras rohelisele(äkki ka Jonsered?) korpusele B&S mootor paigaldatud, siis oli sama probleem.
Lahenduse leidsin terapuki(kinnituse) allapooletoomisega  milleks paigaldasin selle alumiiniumist korpuse sisse metalltorust puksi. Kandepinda jäi võllile veel piisavalt ja töötas kuni Emexini.
Kuigi mootor oli originaalist 2x lahjem oli niiduki töö suurepärane.

Pikem polt ka terale?
Vasta
#78

(22-05-2018, 00:03 AM)tõnn Kirjutas:  
(21-05-2018, 21:46 PM)Meelis2 Kirjutas:  Lahenduse leidsin terapuki(kinnituse) allapooletoomisega  milleks paigaldasin selle alumiiniumist korpuse sisse metalltorust puksi. Kandepinda jäi võllile veel piisavalt ja töötas kuni Emexini.

Pikem polt ka terale?

Soovitatav on. Aga eks kohapeal näed, kuidas selle terapuki kätte saad ja kui pikk polt seal parasjagu on.

Kiirustada pole mõtet, plastik korpus on natuke vaeva väärt. Pärast vahetad ainult rattaid ja õli Smile
Vasta
#79

Rattad on laagritel  Big Grin
Vasta
#80

(22-05-2018, 15:21 PM)tõnn Kirjutas:  Rattad on laagritel  Big Grin

Loogiline oleks, kui kauakestvatele korpustele tehakse vastavalt muudki osad vastupidavamad. 
Aga eks laagreid on mitmesuguseid. Mingil põhjusel kasutatakse niidukitel ka "lahtiseid" poldiga/mutriga pingutatavaid laagreid. Lagunevad küll, kui sodi pääseb tavoti ja kuulide vahele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne