LADA nostalgia
#1

Elu läheb edasi ning praegu on see jõudnud nii kaugele et minul isiklikult ilus korras Ziguli tekitab korralikud positiivsed tunded. Kuidagi märkamatult on tulnud see kätte see aeg, kui need on tänavapildist, vähemalt Pealinna tänavapildist on kadumas. Mõne aasta tagasi olid massiliselt lahkunud Moskvichid ja Volgad ning nüüd on juba VAZ-ide aeg. Täna terve päeva jooksul, Kesklinnas kuni Juminda neemeni ja tagasi sai nähtud paar 2106, paar 2101X ning üks 2109. Aga enamus suvituspiirkondades, ning näha et kaua aega need ilmselt ei ela. Hoovides need autosid siiski veel palju, ning eriti palju maaalustes garaazides - iga Mustamäe kooperatiivis on paar-kolm klassikalist Lada laitmatus sõidukorras. Huvitav et viimases käigus Kirde osariikides (Narva, Sillamäe) pole need autosid kuidagi palju täheldatud. Aga eile sai tuvastatud nende autode tõeline paradiis: Ämari-Rummu piirkond. Ei tea miks aga seal need autosid alati palju. Ja on huvitav et 90% vanu ladasid on 2101-2107. Samarasid on mõni üksik, vaatamata et need on uuemad masinad.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2

Suurte ja väikeste aegade vaheldumise seadus.
Vasta
#3

Kesk- ja lõunaeestis, eriti maapiirkondades liigub veel VAZ 2101-2107 omajagu.
Vasta
#4

Samarasid ei ole seetõttu, et uuemad masinad veeti 94-96 hea raha eest Venemaale tagasi.
Vasta
#5

Veidi teemast körvale, aga sama moodi läksid paljud traktorid, bussid ja veoautod muud masinad sinna poole piiri.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#6

Ma arvan, et neid Mossesid-Ladasid jätkub maapiirkondades veel vähemalt järgmiseks 30 aastaks. Põhjus selles, et nimetet masinad lihtsad ja lollikindlad, samas suht vastupidavad ja võimalus ise remontida, varuosad ka odavad ja maainimesel leidub harilikult alati mingi garaaž või kuurialune, kus oma autot hoida ja vajadusel remontida. Aga, mida ma olen tähele pannud, ZAZ-tüüpi autod on viimase 7-8 aasta jooksul pea viimaseni meie teedelt kadunud...

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#7

Rahval on odavam uute autodega sõita...nooremad mõtlevad igga kütausesäästlikusele ka ja sõidu omadustele.
Vasta
#8

No ilmselge, et mõeldakse nii, nagu moto-onu kirjutas. Endagi hea tuttav (peaaegu, nagu vanaisa) vahetas nii aastake kaks tagasi oma 90ndate alguse mosse (412) toyota corolla vastu. Toyota kahh vanake, 90 aasta, ja diisel. Kütet ei võta võrreldes mosuga midagi, ja varuosasid kahh ei lähe, kuna need vanurid sõidavad ju tõesti mõnel korral surnuaiale, vahel linna, kord nädalas tantsima ja laulma...
Ja lõpuks jäävadki vanad isendid meiesuguste vanarauahaigete kätte, kes pool oma palgast sinna alla magama panevad.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#9

moto-onu Kirjutas:Rahval on odavam uute autodega sõita...

See väide ei vasta kohe kindlasti tõele.
Vasta
#10

Moto-onul imo õigus, kui ise aretada/remontida siis on tänuväärsemaid autosid ntks VW või isegi Opel kui Lada.
Või teab keegi kedagi kes sõidab Ladaga (01-07) nädalas u 500km, ja nii iga nädal?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#11

Üks Ladaga igapäevase sõidu miinus on minuarvates see, et vene varuosad on väga kehva kvaliteediga. Vahetad bensupumba ära ja võibolla juba nädalapärast ta sul lekib. Ja veel mõned hädad. Samas on sama aasta ´´sakslased´´ tunduvalt mugavamad ja moodsamad igas mõttes. Ja uued Ladad, Kalina veel aga need 112 ja 110 on ikka VÄGA porno välimusega, isegi Daatsia on nendekõrval megakena auto.
Toon näite, minu suhteliselt korralik Zaz 968m mis on hoitud hästi ja pole ära rallitud masin ja korralik auto. Sõitnud mina temaga üle 200km. Ausalt öeldes olen statistiliselt 1km läbimiseks teinud 1tunni remonti. Küll jukerdavad releed ja kütusepumbad, küll karburaator. Siis vaheta pidurivoolikuid ja esisilla juppe (selle nimetaks kuluosade vahetuse alla) aga siiski. Jama kui palju ja rõõmu rohkem remontimisel.
Ülalpidamiskulud ma ei ütleks, et veneautol niiväga odavad on. Oleneb, kas saad vajalikud jubinad-varuosad poolmuidu kätte, või on kellegil heal tuttaval varud mida lahkesti nõus loovutama. See et lähen ja ostan poest uue varuosa, sellisel juhul pole siksi teab-mis-odav pidada. Ja nagu rääkisin siis varuosade kvaliteet samuti kehva.
Kokkuvõtvalt on mõtekam soetada mõni kobedam sakslane.

See kõik on minu arvamus, ma ei ütle, et nii on ja peabki olema. On inimesi kes sõidavad siksiga ja on rahul ja ma ei arva et tegu on lollidega. Pigem vastupidi, tore on näha seda, et tänavatel muudki liikumas kui 00--edasi autod ainult.
Hetkel üritan liigelda sapakaga, paraku aga enamasti saab liigeldud ikkagi 02a Mondeoga just seetõttu, et viimasel pole anomaaliaid ja ´´täna tahan töötada, homme ei taha´´ ja käivitamisel ei pea pead murdma, kas tahab gaasiga mängimist või tooreklapiga.

Kui veel öelda miks kaovad siksid tänavapildist siis nagu kõik teate, moodsam-vingem-toredam on liisida vähemalt 500tuh maksev auto sest siis saab ju kõigilt rohkem respekti ja saab olla kõva tegija endameelest.
Vasta
#12

Olen ise sõitnud ladaga igapäevaselt. Aastal 2003-2004. Auto oli 1975 aasta 03. Toona oli saada veel tõsiseid nõuk aegseid varuosi laojääkidest aga juba hakkasid need järk-järgult asenduma hiina jms saastosadega.
Lada varuosad ei ole odavamad kui nt 80ndate opelil, fordil jms lääne levinud masinatel, küll aga kvaliteet on oluliselt madalam. Kui sinna lisada veel 60ndate tasemel tehnika ja mugavus (2101-07 on ju sisuliselt 60ndate fiat 124), suurem kütusekulu - siis ei näe küll põhjust miks peaks selle autoga liiklema igapäevaselt. Lada eelis oli 90ndatel kui lääne autode varuosi ei olnud veel eriti hästi saada ja lada juppe oli lademes (minagi sain oma ladale juppe kodukandi vanameestelt õlle eest). Niisama hobiautona nädalavahetuse reisideks ja pullimiseks võib Lada täiesti olemas olla.
Igapäevaselt on tüütu - siiski head omadused on ka - Lada käivitab imehästi ka suure külmaga ja salongi soojendus on väga heal tasemel. Suhteliselt kõrge kliirens teeb liikumise viletsatel teedel heaks ja suuremal osal masinatest on isegi pisike karterikaitse. Siiski ma ei kahetse, et mul on 2 ladat olnud ja väga võimalik et ostan kunagi veel mõne.
Vasta
#13

Üks asi meenus veel. See, et lada on super vastupidav ja hea masin - sellega ma nõus pole. Põhjus, miks meil on veel säilinud lademes 70ndate ladasid pole mitte see, et nad nii head autod oleks vaid see et nsvl tingimustes oli auto defitsiit ja iga viimnegi rape ehitati üles. Enamusel nendest autovanuritest on kurat teab mitmes mootor peal ja kõik kereplekid korduvalt vahetatud. Need autod on säilinud kuna see inimtöö ressurss (mõtlen kasvõi oma vanaisa 1973 2101-te) nende säilitamiseks on olnud tohutu.
On ka teist liiki sälilinud autosid - selliseid millega lihtsalt pole eriti sõidetud vaid hoopis garaazis hoitud ja poputatud.
Vasta
#14

Nii algsete osade kui varuosade kvaliteet pole vene tehnikal kiita. On nii kehva materjali kui ülenurgatööd töötlemisel ja monteerimisel...
Papa 70-e lõpul konveierilt mahaveerenud Zhiguli sõitis kuni avariini kümnekonna aasta jooksul ligi 190000 km. Ei ütleks, et osi oleks tulnud käruga juurde vedada. Läks 2-s nukvõlli (tüüpviga), ühtlasi vahetusse läksid ka ühed kolvirõngad. Lõpuks oli teatud kiirusel juba tagasilla reduktorit kuulda. Kere sai korduvalt õli ja bituumenit, kuid roostet täiesti tagasitõrjuda ei õnnestunud. Eks üht-teist pukse ja sarniire läks samuti... Kumme läks muidugi ikka päris hulga hulga jookse. Toonased rehvid ikka ei kestnud eriti...ka esisild kippus kergesti kumme sööma hakkama...
Vasta
#15

190 000 ja 2 nukkvõlli + kolvirõngad. See on ju ebanormaalne. Suvalisel lääne autol selle ajaga vahetatakse ainult õli. (pluss rihmaga mootoritel ka mootoririhm)
Vasta
#16

Võrdled ju 80-id 90-ega.. Loomulikult polnud tegu imemasinaga.
Arvestama peab ka toonaseid õlisid ja bensiini ning teesid ja veelkord teesid..
Nukvõli nukkide vale profiil oli vanemate Zhigulide konstruktsiooniviga, mis parandati enam vähem 80-l.

Kardaaniristid läksid kah vahetusse, jms.., meenub veel...
Vasta
#17

stennadi Kirjutas:190 000 ja 2 nukkvõlli + kolvirõngad. See on ju ebanormaalne. Suvalisel lääne autol selle ajaga vahetatakse ainult õli. (pluss rihmaga mootoritel ka mootoririhm)

Noh, on ka läänes toodetud mootoreid, mille puhul umbes sellise läbisõidu järel tuleb vaikselt nukkvõllide vahetamise peale mõtlema hakata (OK, enamus veab veerand milli kuidagimoodi välja). Lipsas kah väike konstruktsiooniviga sisse...
Vasta
#18

stennadi Kirjutas:190 000 ja 2 nukkvõlli + kolvirõngad. See on ju ebanormaalne. Suvalisel lääne autol selle ajaga vahetatakse ainult õli. (pluss rihmaga mootoritel ka mootoririhm)
Eks see oli viletsa õli viga. Soomest tulnud Lada mootorid töötasid palju vaiksemalt ja osi ei pidanud vahetama. Läbisõidud kuni remondini olid 300 000km ringis.
Räägiti siis, et ekspordiks minevad autod tulevad teise liini pealt. Nii see aga polnud. Soomlastel polnud lihtsalt Ziguli õli kusagilt võtta.
Vasta
#19

Njah vanasti jälle räägiti omakorda, et lada on jube masin talvel käima ei lähe - see oli jälle viletsate poola (või kus iganes neid akusid tol ajal tehti) viga.
Vasta
#20

Räägiti siis, et ekspordiks minevad autod tulevad teise liini pealt. Nii see aga polnud. Soomlastel polnud lihtsalt Ziguli õli kusagilt võtta.

Olles ise VAZ tehases kruvisid keeranud, võin ka kinnitada , et autod tulid kõik ühtede liinide pealt, kui mina seal olin , 1984, siis 3 põhiliini: 06-d, 04, 05, 07 ja 011, 02 jms. Lisaks Nivadele eraldi konveier.
Eksportmasinatest võis siis ainult aimu saada, kui peadpidi masinasse sukeldudes avastasid, et roolivarrast polegiBig Grin ja juhmistunud olekus nagu liinitööl olles olid avastasid lõpuks, et rool kurat teisel poolToungue. Selle aja peale oli aga järgmine venelane juba jop. mati, kuvalde ja põhjamatiga sul seljas ja kiskus sind juba masinast prsetpidi välja. Nii jäid mõnedki vajalikud kruvid kruvimata, sest ega liini saanud seisma panna. Kuu aja kohta vist kaks korda jäid konveierid tööajal seisma mõneks minutiks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne