GAZ m72 pobeda renoveerimine
#1

2001 aasta lõpus alustasime pobeda m72 otsimisega:
   
Kuna neid toodeti vaid 4677 tk oli antud mudeli leidmine väga raske (vahepeal tundus et suisa võimatu). Ligi aasta kuulutamist ja info kogumist kuni 2002 aasta detsembris veeres meie hoovile selline eksemplar:
GAZ M72 4x4 `57 (auto nr. 21 ZFH)
kere nr: 3390, toodud Velikie Lukist
Pilte sellest ajast kui auto veel Tallinnas oli:
eest
värvitud stanged
põhja alt
mootoriruum
esisild
Nagu näha oli pobeda masendavas seisukorras. Tiivad olid keevitatud kere külge, parandatud EPO liimiga, pahtlikihi paksus kuni 2 cm, värvitud rulli ja pintsliga. Tulemüür oli suurest maastikusõidust sisse paindunud (m72 tüüpviga) ja tänu sellele oli masendavalt taastatud ka auto esitiivad. Vähene positiivne auto juures oli korras veermik, kap. remonditud mootor ja mudelisildid(m72). Auto oli sõitev ja komplektne.
Saaremaal seisis masin 2 aastat garaažis kuni sai valmis gaz m20 projekt (teema foorumis)
2004 aasta septembris alustasime auto detailide demonteerimisega ning keretöödeks ettevalmistamisega. Eemaldasime mootori ja käigukasti, salongi, klaasid ja embleemid:
tööd on alanud
ees ootab armatuuri kellade eemaldamine
keretöödega alustati 2002 aasta lõpus. Vahetati kõik uksed, kapott, pagasiluuk, tagatiivad, küljekarbid jne:
parema külje taastamine
pakiruumi serv oli läbi roostetanud
Kuna töid oli palju sai auto värvimisest kätte 2007 aasta kevadel. Vahepeal saime valmis GAZ 69 projekti (teema foorumis)

auto kokkupanemine algas 2007 aasta suvel.

järjejutt järgneb...

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#2

Kui suurel määral M72 kere erineb Pobi kerest? Sest et kui asi juba nii kaugele jõudis, siis võib olla isegi eelistaks kasutada doonorit

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#3

denis23 Kirjutas:Kui suurel määral M72 kere erineb Pobi kerest? Sest et kui asi juba nii kaugele jõudis, siis võib olla isegi eelistaks kasutada doonorit

Põhi on teine, lonžeroonid on teised. Kes teab, mis asi on kandevkere ja ruumilise konstruktsiooni tugevus, siis see ütleb neile kõik...

Plekke (nt poritiibade alaosi) vast pole mõtet sellele lisaks mainidagi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

kandekere erinevusi on palju:
   
m20 kerest oleks m72 ehitamie vägagi raske olnud. Põhja ümberkeevitamine vahekasti jaoks on üks asi, keretugevndusi aga oleks väga raske teha olnud.
Lisaks muidugi veel kereplekkide erinevus. Tagumised tiivad on küll samad mis III seeria m20 kuid katted on peal. Esitiivad on madama "kaarega".

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#5

...jätkame järjejuttu
    17 detsembril 2007 tõstsime peale autole mootori. Töö võttis aega 3-4 tundi. Hetkel veel paigaldamata käigukast kuna õige küljekaanega kasti ei olnud sel hetkel meil olemas. Mootor on kunagi kap. remonditud ja peaks olema igati sõidukõlbulik veel pikka aega. Hetkel peal vale karburaator mis läheb vahetusse.

jätkub...

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#6

pkuldsaar Kirjutas:2001 aasta lõpus alustasime pobeda m72 otsimisega:

Kuna neid toodeti vaid 4677 tk oli antud mudeli leidmine väga raske (vahepeal tundus et suisa võimatu). Ligi aasta kuulutamist ja info kogumist kuni 2002 aasta detsembris veeres meie hoovile selline
järjejutt järgneb...

tervit, pobilased

lugesin seda imelise kergusega kirjapandud väljendit ja kratsisin kohe tükk aega kukalt, a no küsin ikka otse ka (jutt siis et - 'ligi aasta kuulutamist ja ... kuni veeres') - kas võiks veidi täpsemalt seda valgustada kuidas eesti mehede satuvad (a) esiteks kontakti Suurte Sibulate piirkonna kalameestega ja (b) mis imelisel viisil siis suudetakse kohale minnes asjaosalisel Petrovil/Podgornõil/Bessmertnõil/Richtenbergil vms nii kaua auku pähe rääkida, et ta siis tõesti oma muinsusest ongi nõus lahkuma?

ja kui juba läks uurimiseks, siis puht tehniliselt poolelt - kas vene toll kiusab ka kui selliseid museaale slepis/järelkärul üle tuua? ja kas nimet taastamisprojekti jaoks korjati ka eelnevalt kere/veermiku vm osi, v mindi lihtsalt täiskomplektsuse nõudega kodunt välja?

väga muljetavaldav, igal juhul juba pildilgi.
jõudu!
Vasta
#7

koterman Kirjutas:...lugesin seda imelise kergusega kirjapandud väljendit ja kratsisin kohe tükk aega kukalt, a no küsin ikka otse ka (jutt siis et - 'ligi aasta kuulutamist ja ... kuni veeres') - kas võiks veidi täpsemalt seda valgustada kuidas eesti mehede satuvad (a) esiteks kontakti Suurte Sibulate piirkonna kalameestega ja (b) mis imelisel viisil siis suudetakse kohale minnes asjaosalisel Petrovil/Podgornõil/Bessmertnõil/Richtenbergil vms nii kaua auku pähe rääkida, et ta siis tõesti oma muinsusest ongi nõus lahkuma?

ja kui juba läks uurimiseks, siis puht tehniliselt poolelt - kas vene toll kiusab ka kui selliseid museaale slepis/järelkärul üle tuua? ja kas nimet taastamisprojekti jaoks korjati ka eelnevalt kere/veermiku vm osi, v mindi lihtsalt täiskomplektsuse nõudega kodunt välja?

väga muljetavaldav, igal juhul juba pildilgi.
jõudu!
õnneks jäi endal masina toomine venemaalt ära. Auto tõi endale üks vanaautohuviline kes kohe peale selle ostu sai ühe veel ja müüs meile venemaa eksmplari maha.

kuidas tema Velikie Luki`s käis ja kustkohast ta kuulutuse leidis ma päris täpselt ei tea kuid paanin välja uurida.

Auto toodi üle piiri täies kompleksuses. Kas ja kui palju tolliga probleeme oli ei oska öelda.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#8

pkuldsaar Kirjutas:... Auto tõi endale üks vanaautohuviline kes kohe peale selle ostu sai ühe veel ja müüs meile venemaa eksmplari maha.
kuidas tema Velikie Luki`s käis ja kustkohast ta kuulutuse leidis ma päris täpselt ei tea kuid paanin välja uurida.

Auto toodi üle piiri täies kompleksuses. Kas ja kui palju tolliga probleeme oli ei oska öelda.

Selge pilt, tänud. A kui selgub mis viisil nimetatud huviline asjaga hakkama sai, tahaks küll teada.
Vasta
#9

http://www.ap3.ee/Default2.aspx?ArticleI...&open=four
Vasta
#10

24.02 paigaldasime lõplikult tagatiivad ja tiivakatted
Parem tagatiib kattega
Edasised tööd on elektrisüsteemi ja tulede paigaldamine.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#11

koterman Kirjutas:http://www.ap3.ee/Default2.aspx?ArticleI...&open=four

Jumal Sa näed ja ei mürista... leheneegrid on leheneegrid. Oleks siis õige M-72 pildi jutu juurde pannud, aga sellise tugevalt "tuunitud" auto oma.

Ja tekst - kui mingi asjatundmatu võhikust siidikäpp kirjutab talle tundmatust, kuid üldiselt spetsialistidele tuntud teemast väljenditega "tundub", "arvatakse" jms, vürtsitades artiklit veel valede faktidega, siis see on ikka VÄGA liig mis liig. Mina rakendaksin siinkohal küll VÄGA karmi käega poliitikat - kogu kollektiivi ees häbistamine ning jägmiseks kuuks ajaks viimine ajutiselt näiteks poole palga peale. Pluss näiteks keeld lähema poole aasta jooksul samal teemal kirjurtada.

Kõige hullem on asja juures veel see, et niiviisi väljatoodud ja masslevitatud valed faktid kipuvad teabelevi solkides masslevima - referaadist referaati, artiklist artiklisse jne. Pärast näevad oma ala tõsiteaduslikud uurijad elevandivaeva, et õiged faktid taas kord maksma panna "turul"...

Ahjaa, kuna mulle destruktiivne kriitika ei meeldi, siis viitan vale teabe mahategemise lõpul ka õigele teabele - http://gaz20.spb.ru/modif_m72.htm , http://punx.visp.ru/m-72.htm ja http://punx.visp.ru/auto/M-72_manual.pdf . Teave lausa kandikul ette toodud, ole vaid mees ja loe ning refereeri...

Ja kui nüüd PÄRIS aus olla, siis PÄRIS esimene SUV M-72 maailmas ka ei olnud. Nimelt enne Teist Ilmasõda saadi N.Liidus valmis mõned GAZ-11 ehk nn "uue emka" baasil tehtud 4x4 versioonid mudelitähisega GAZ-61. 4x4-spetsiifiline tehnika oli seal paljus "laenatud" "iivanilt" ehk 67lt (täpsemini küll - 61 jaoks väljatöötatu leidis Teise Ilmasõja ajal "iivani" juures kasutamist). GAZ-61sid valmistati aga üksikuid, hinnanguliselt mitte üle kümne-paarikümne - vt http://www.autogallery.org.ru/gaz6140.htm . Seega on esimese seeriatootmises olnud SUVi "au" siiski Pobi 4x4 versioonil ehk GAZ-M-72-l.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

valdo Kirjutas:[Ja kui nüüd PÄRIS aus olla, siis PÄRIS esimene SUV M-72 maailmas ka ei olnud. Nimelt enne Teist Ilmasõda saadi N.Liidus valmis mõned GAZ-11 ehk nn "uue emka" baasil tehtud 4x4 versioonid mudelitähisega GAZ-61.
Et mitte liiga venekeskseks jääda, siis toogem ära näiteks üks teise totalitaarriigi saavutus: Mitsubishi PX-33. Eks neid oli mujalgi.
Vasta
#13

[quote=valdo]
leheneegrid on leheneegrid.

Kõik saab alguse sellest, et neiuke või noorik selle asemel, et tikkida ristpistes, liigutada leemekulpi või lugeda haledat romaani, on hakanud kirjutama asjadest, millest ta tuhkagi ei tea. Selliste asjatundmatute ja jaburate artiklitega tehnikajaloost, kinnisvarast, ehitistest, välispoliitikast jne võib end iga päev üdini ja täielikult välja vihastada.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#14

koterman Kirjutas:kohale minnes asjaosalisel Petrovil/Podgornõil/Bessmertnõil/Richtenbergil vms nii kaua auku pähe rääkida, et ta siis tõesti oma muinsusest ongi nõus lahkuma?
Kurskis saadaval, võiks ju huvipärast küsida:
Продаю Победу Газ м 72 состояние хорошее находиться в городе Курск


Имя и телефон: Владимир 89600397079

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#15

Tegin mõni aeg tagasi teema analoogse pakkumise peale:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=22900
Huvi asja vastu ei ole olnud. Paistab, et eestis huvitab inimesi vaid volga või lada või ühissõidukid... kuid mitte haruldased masinad mida müügiks pakutakse. Kahju, et nn pobedahuvilisi nii vähe on.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#16

head pobi-spetsid
ytleme, et ma helistangi nimet herr vladimiri vladmiripojale ja ytleme - suur kysimärk - et ta müübki seda, millest kirjutab ja keski siinfoorumlastest suudab seda kinnitada olemasolevate teadmiste piires. nyyd - isegi kui saaks komplektsuse/hinna osas kaubale, kas keegi oskab anda juhatust, mis juhtub siis, kui nimet masin, näit treilerile asetatuna, piirile jõuab? transiitnumber kehtib? saadetakse pikalt kuna tegu on vanasõidukiga? nõutakse mõistusevastast altkäemaksu? hoitakse lihtsalt niisama kinni ja lollitatakse vanas heas tiblastiilis?
koterman,
printsiibis asjast huvitatu

koterman Kirjutas:kohale minnes asjaosalisel Petrovil/Podgornõil/Bessmertnõil/Richtenbergil vms nii kaua auku pähe rääkida, et ta siis tõesti oma muinsusest ongi nõus lahkuma?
Kurskis saadaval, võiks ju huvipärast küsida:
Продаю Победу Газ м 72 состояние хорошее находиться в городе Курск


Имя и телефон: Владимир 89600397079
[/quote]
Vasta
#17

Arvan et Läti/Leeduga mingeid probleeme ei tohiks küll olla. Venemaalt enam selliseid autosid tuua ei saa.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#18

Varuosadena toomisel mingeid probleeme ei teki.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#19

pkuldsaar Kirjutas:Arvan et Läti/Leeduga mingeid probleeme ei tohiks küll olla. Venemaalt enam selliseid autosid tuua ei saa.

Kas Venemaal on viimasel ajal kehtestatud mingid piiravad seadused vms?
Vasta
#20

Minu arust pole nende toomis nn probleemidega vaja kaasfoorumlase teemat risustada,selleks võib eraldi teema teha.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne