Spets tööriist pidurite õhutamiseks
#21

Rääkides piduritorudest ja niplitest ja nende avamisest, siis peaks olema selline võti kaubanduses saadaval millega saab kinni jäänud torusid avada ilma kante maha keeramata. Võti ise on selline nagu silmusvõti aga üks nurk on lahti lõigatud ja sinna on puuritud auk ja väike polt käib läbi, keerad poldi välja ja paned võtme torule kaela või niplile ja siis keerad poldi sisse ja asetad võtme täpselt peale ja siis keerad poldi kinni 8 ase võtmega pinge peale ja siis üritad meelitada toru või niplit lahti tulema. Olen sellist võtit isegi kasutanud ja see peaks olema täiesti kaubanduses saadaval aga endale pole veel õnnestunud hankida seda. Loodan et saite mu jutust aru.
teiseks mis puudutab pidurite õhutamist siis nägin juhuslikult mõni aeg tagasi tallinnas penn autokaubas müügil piduri õhutamis komplekti, kõik torud ja mingi potsik olid kaasas ja maksis mõnikend krooni, kui inimene just igapääv ei vaja seda õhutajat ja endal kodus parajat voolituk ei juhtu olema võib sealt endale selle komplekti osta toru ja pudeli meetod et õhutada. Hind pole ka just tappev maksab umbes samapalju kui 2 liitrit bensu.

"You meet the nicest people in a Honda"
Vasta
#22

Niplite ja torude mutrite avamiseks aitavad ikka gaasikeevitus, Parkinsoni tõbe imiteerivad käed, niplile ,,otse pähe,, paar toksu haamriga, lukustustangid. Kõiki neid vahendeid kõigil vist paraku kohe ei leidu.
Juhtub ikka küll. Pidurivedelik on hügroskoopne ja seob endasse niiskust. Lihtsam 33-35 EEK-i eest pudel õli osta kui silindreid vahetada.
Vasta
#23

Selle piduriõhutamise potsiku saab käepäraste vahenditega ise ka teha mõnest pooleliitrisest plastikpudelist. Ise edukalt kasutanud mitmeid kordi. Niplitega on aidanud kullinokad, ei riku kante. Mõned korrad olen puru ka keeranud, aga siis välja puurinud ja uue asemele pannud.
Vasta
#24

Targemad räägivad, et vedelikku peaks vahetama iga 5 a tagant, aga samas, kui näiteks 15+ a pole vahetatud, siis pole seda mõtet enam teha, uus hakkab vana sodi sulatama ja rikub mansetid ära. Oma 20a vanal 05-l sai vedelik ära vahetatud ja lühikese ajaga läks peasilinder ja 2 töösilindrit. Oli see juhus või uue vedeliku süü?

Samas, ärge te jumala pärast pidureid õhutage, see võib halvasti lõppeda, soovitav ikka õhutustada.
Vasta
#25

OT jätkub.
Muidugi pole vaja pidurivedelikku vahetada, milleks?
Olen õnnelik endise Eesti riigiameti liikuri omanik, mis odavalt saadud. Ja esimene aasta möödus pidurite eest võitlemise tähe all. Päris kindlasti oli pidurivedelik kogu sõiduki eluea jooksul vahetamata, millest andsid tunnistus kinniroostetanud (hügroskoopsus!) pidurisilindrid; möga, mitte pidurivedelik süsteemis ja viimaseks olid klimbid, mis ummistasid süsteemi ja millest lahtisaamiseks tuli süsteem tagurpidi korduvalt suruõhuga läbi puhuda. Kogu see jama müstiliselt kadunud piduritega, võttis kümmekond korda kanalikülastust ja õhu(tus)tamist jne jne. Haruldasemal hobisõidukil olen juba 2x 6 aasta jooksul vedelikku vahetanud, sest esisilla pidurisupporti remontida pole lihtne.
odavam on kindlasti mitte vedelikku vahetada vaid käiguga pidurdada.
Niplite avamiseks on minu varustuses kumerate kantidega koonuses pikk padrunvõti, veneaegne ja ka uued poolsimusvõtmed, + kerge kolakas, aerosoolid, elav tuli jne jne.


Vasta
#26

Igatahes Lada remondi manualis(v6i mosse ,vahet pole) oli selline 6petus:
Nippellahti , voolik otsa, puhas anum alla ja sinna piduri6lu sisse .Siis vooliku ots 6li sisse, et 6hku tagasi ei tuleks ja siis Niikaua pumbata kuni enam mulle ei tule alumisest potsikust.
Muidugi peab jälgima et ylemine potsik kuivale ei jääks.
Igatahes mina olen nii saanud alati 6hutatud.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#27

Tegelikult peab piduri õli vahetama iga aasta, nagu rehvi rõhku kontrollima iga nädal Big Grin
Reaalsus on midagi muud...
Juba 2 aastat(halb ühik) vana piduri õli on tume ja hkhm nii öelda pask...
Vasta
#28

Silvo465 Kirjutas:Tegelikult peab piduri õli vahetama iga aasta, nagu rehvi rõhku kontrollima iga nädal Big Grin
Reaalsus on midagi muud...
Juba 2 aastat(halb ühik) vana piduri õli on tume ja hkhm nii öelda pask...

justnimelt, ja mootoriõli peaks vahetama korra nädalas, sest vana õli on juba saastunud,

kulla inimene, pidurivedeliku vahetamisel satub paratamatult süsteemi õhku, niiskust ja tolmu, lisaks on õhutustamine suht koormav süsteemile, et korralikult õhk välja saada peab seda korduvalt tegema.

Tänapäeva pidurivedelikud ja -süsteemid on nii kvaliteetsed, et tavakasutuse korral ei juhtu nendega 5 a-ga mitte midagi.
Vasta
#29

Näitena- BMW R1150R rattal on tehase poolt ette nähtud pidurivedeliku vahetus igal aastal. Ja visuaalselt võrreldes vana ja uut õli ei kahtle ma hetkegi selle nõude mõistlikuses.
p.s. nimetet masin on matka- mitte sportratas!
Vasta
#30

jurkman Kirjutas:justnimelt, ja mootoriõli peaks vahetama korra nädalas, sest vana õli on juba saastunud,


kulla inimene, pidurivedeliku vahetamisel satub paratamatult süsteemi õhku, niiskust ja tolmu, lisaks on õhutustamine suht koormav süsteemile, et korralikult õhk välja saada peab seda korduvalt tegema.

Tänapäeva pidurivedelikud ja -süsteemid on nii kvaliteetsed, et tavakasutuse korral ei juhtu nendega 5 a-ga mitte midagi.
Ma ei viitsi siin vaidlema hakata, kuigi asi on sellise pöörde vist võtnud.

Ma ei räägi mootori õlist, selle absurdse näite tõid sa ise.

Kuidas ei saa korraga õhku välja?
Igapäev õhutada, ju pakub lõbu. Keerad õhutus nippli lahti ja ootad õli tulekut.
Lahtise õhutusnipliga peedali pumbates tuleb õhk muidugi sisse tagasi, siis jah aina üritad ja üritad...

Tänapäeva - viimastel aastatel välja lastud autod, meil liigub ju vanemaid ka.
Hiljuti ostsin auto(aastast 89), millel polnud keegi viimase 30tuhande kilomeetri (aastane läbisõit 5000) jooksul midagi teinud!?!?! Toho till ae sehh, mootoris oli ehe tavott ja pidurisüsteemis mingi kahtlane haisev ollus!?

Igatahes, see aparaat #2 postis on kasulik, et üksi hakkama saada. Näiteks Gaz21-l on piduriõli paagil olemas koht, kuhu keerad rattapumba külge ja surud vaakumisse.
Iga mees vastutab oma masina ja tema seisukorra eest!
Vasta
#31

Mootoriõli võib ka iga nädal olla vajadus vahetada - kui kütuseks näiteks metanool, eelmisel nädalal sai kõvasti stripil müramas käidud ja nüüd uuesti minek Smile

Piduriõli kasutan ma oma sõidukitel sellist, mida tehas ette näinud (või veidi paremat ühilduvat) ning vahetan tootja poolt soovitatud intervalli järel. Sedasama soovitan ka kõigil teistel avalikel teedel-tänavatel liikujatel teha Smile
Vasta
#32

jurkman Kirjutas:Tänapäeva pidurivedelikud ja -süsteemid on nii kvaliteetsed, et tavakasutuse korral ei juhtu nendega 5 a-ga mitte midagi.

Ärevakstegev enesekindlus!

Piduriõli imab endasse vett.
DOT-3 keemistemperatuur alaneb 3% veesisaldue puhul 205 kraadilt 25% ehk 150 kraadile.
DOT-4 keemistemperatuur on kõrgem: 230 kraadi, ta imab endasse vett aeglasemini, kuid selle mõju on suurem: 2% vett alandab DOT-4 keemistempi 50%.
1 aastaga võib keskmiselt autol olla DOT-3 juba 2% vee sisalduvusega. Iga aastaga see muidugi suureneb.
Kui piduriõli ületab keemistemperatuuri, siis tekivad mullikesed, mis annavad pedaalil läbi vajuda.
Võib juhtuda, et kriitilisel hetkel läheb piduripedaal põhja. Kui hiljem politsei seda kontrollib, siis piduripedaal võtab jälle. Sest mõne minutiga on piduriõli niipaju jahtunud.
Vasta
#33

vanapeer Kirjutas:. Kui hiljem politsei seda kontrollib, siis piduripedaal võtab jälle. Sest mõne minutiga on piduriõli niipaju jahtunud.

Ja siis mis?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#34

Killer666 Kirjutas:
vanapeer Kirjutas:. Kui hiljem politsei seda kontrollib, siis piduripedaal võtab jälle. Sest mõne minutiga on piduriõli niipaju jahtunud.

Ja siis mis?

Siis politseinikuonu ütleb, et tehniline viga ei olnud ja juht on süüdi tähelepanematuse tõttu.

to: Killer666
Oleks tore kui postitused oleks siiski kolmest sõnast pikemad ja neil oleks ka sisu.(Piisab kui lauses on alus ja öeldis)
Vasta
#35

Keema läinud vedelikuga süsteem ei lähe enam ise õigeks, õhutada vaja.
Vasta
#36

vanapeer Kirjutas:
jurkman Kirjutas:Tänapäeva pidurivedelikud ja -süsteemid on nii kvaliteetsed, et tavakasutuse korral ei juhtu nendega 5 a-ga mitte midagi.

Ärevakstegev enesekindlus!

Piduriõli imab endasse vett.
DOT-3 keemistemperatuur alaneb 3% veesisaldue puhul 205 kraadilt 25% ehk 150 kraadile.
DOT-4 keemistemperatuur on kõrgem: 230 kraadi, ta imab endasse vett aeglasemini, kuid selle mõju on suurem: 2% vett alandab DOT-4 keemistempi 50%.
1 aastaga võib keskmiselt autol olla DOT-3 juba 2% vee sisalduvusega. Iga aastaga see muidugi suureneb.
Kui piduriõli ületab keemistemperatuuri, siis tekivad mullikesed, mis annavad pedaalil läbi vajuda.
Võib juhtuda, et kriitilisel hetkel läheb piduripedaal põhja. Kui hiljem politsei seda kontrollib, siis piduripedaal võtab jälle. Sest mõne minutiga on piduriõli niipaju jahtunud.

Ah ära aja jama, olen täiesti kindel, et enamikul liikluses olevatel autodel on pidurivedelik üle 10 a vahetamata (nagu ka minu liikuritel). Kui Sinu juttu uskuda, siis peaksid piduriprobleemid olema liikluses igapäevased, paraku see nii ei ole.
Teiseks, me elame parasvöötmes ja lauskmaal, mis kuradi pärast see vedelik keema peaks minema, lisaks on autodel kahekontuurilised pidurisüsteemid, kui ühes kontuuris peaks mõni mullike tekkima, siis aitab teine kontuur ja korduvvajutus.

Vahetasin kunagi 20 a vanal ja paar ringi maha ketranud sigulil pidurivedelikku, mingit plöga ega saasta seal küll polnud, pidurid toimisid väga hästi, ülevaatusel pidamine maksimumi lähedal. Tõsi küll, vedelik oli kõvasti värvi vahetanud. Sinu arvutuste järgi peaks selle masina pidurivedeliku keemistemperatuur juba nulli lähedal olema.

Ma ei taha nüüd öelda, et ärge üldse pidurivedelikku vahetage, kindlasti tuleb teatud aja tagant vahetada, aga siin minnakse liiale selle korra aastas vahetamisvälbaga.
Vasta
#37

Jesper Kirjutas:Keema läinud vedelikuga süsteem ei lähe enam ise õigeks, õhutada vaja.

Õhutustada ikka, õhutamine on õhu viimine pidurisüsteemi.
Vasta
#38

Ei noh mina pole öelnud, et see maailmatu probleem oleks, tavalisel 1500kg kaaluval autol tõuseb pidurite temperatuur 100-0 pidurdusel suurusjärgus 50-60 kraadi võrra ja 50-0 ~15 kraadi võrra, lihtsalt ma ei saa aru mõtlemisest, mille kohaselt juhul kui "Eesti linnaliikluses pole vaja", siis polegi vaja ja kõik kellel on vaja on debiilikud ja liiklushuligaanid. Võibolla ma tahangi vahel autobahnil või mägedes sõita, kelle asi see on?
Vasta
#39

jurkman Kirjutas:
Jesper Kirjutas:Keema läinud vedelikuga süsteem ei lähe enam ise õigeks, õhutada vaja.

Õhutustada ikka, õhutamine on õhu viimine pidurisüsteemi.

ÕS-i järgi sellist sõna eesti keeles ei eksisteeri

Tsitaat:Õigekeelsussõnaraamat (2006): märksõnaotsing
Päringule 'Õhutustama' täpset vastust ei leidnud

õhu viimine pidurisüsteemi pigem on õhustamine (õhustama <52> tuulutama, õhuga varustama. ▪ Haige tuba tuleb iga päev õhustada. Äestamine õhustab mulda )

ühutamine oleks rohkem tuulutamine, mis nagu kõlaks rohkem õhu eraldamisena Big Grin (õhutama <52> tuulutama, õhustama; ergutama. ▪ Õhutab korterit. Õhutab lõket. Perenaine õhutab külalisi sööma. Õhutasid sõda, viha lõkkele. Õhutab tagant, takka )

Aga sellest õhutamise definitsioonist paistab et õhustamine on samal ajal ka õhutamine, ehk õhku saab välja sõnadega õhk välja Big Grin polegi spets sõna eesti keeeles selle jaoks.
Vasta
#40

taavi Kirjutas:
jurkman Kirjutas:
Jesper Kirjutas:Keema läinud vedelikuga süsteem ei lähe enam ise õigeks, õhutada vaja.

Õhutustada ikka, õhutamine on õhu viimine pidurisüsteemi.

ÕS-i järgi sellist sõna eesti keeles ei eksisteeri

Tsitaat:Õigekeelsussõnaraamat (2006): märksõnaotsing
Päringule 'Õhutustama' täpset vastust ei leidnud

õhu viimine pidurisüsteemi pigem on õhustamine (õhustama <52> tuulutama, õhuga varustama. ▪ Haige tuba tuleb iga päev õhustada. Äestamine õhustab mulda )

ühutamine oleks rohkem tuulutamine, mis nagu kõlaks rohkem õhu eraldamisena Big Grin (õhutama <52> tuulutama, õhustama; ergutama. ▪ Õhutab korterit. Õhutab lõket. Perenaine õhutab külalisi sööma. Õhutasid sõda, viha lõkkele. Õhutab tagant, takka )

Aga sellest õhutamise definitsioonist paistab et õhustamine on samal ajal ka õhutamine, ehk õhku saab välja sõnadega õhk välja Big Grin polegi spets sõna eesti keeeles selle jaoks.

Paistab nii jah.
Aga õhutamine riivab mul natuke kõrva, see tähendab ikka nagu õhu sisseviimist või õhu vahetust (sõja õhutamine on ka suunav tegevus). Praegu ei tule nagu meelde, mis terminit erialane kirjandus kasutab. "Õhutustamine" oleks nagu kõige loogilisem, ei tea kust see termin pärist on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne