T-40 elektriskeem
#21

On olemas spets raamat T-40 (M) ja T 40 (AM) kohta. Hetkel ei mäleta, aga oli justkui suisa Eestikeelne ja ilmus juba 80 aasta paiku...
Vasta
#22

Mul on olemas koopiad raamtutest:
t-40 ja t-40 m 1974
Talupidaja ABC, Traktorid T-40m ja T-40am, AS Infotrükk 1922
Millist kirjandust veel võiks otsida?
Vasta
#23

Traktoristi ABC. Mehhanisaatori käsiraamat. Traktorid jne. Lihtsam on vist nii öelda: mine raamatukokku ja võta ette tehnika/põllumajandus riiul ja vaata see läbi. Enamus asjakohaseid raamatuid on kindlasti esindatud!
Vasta
#24

Mitme amprine bimetallkaitse käib t-40 atmatuuris? Viskab välja , olenemata tarbijatest.
Vasta
#25

Raamatu järgi peaks olema 20 amprine (vt Õuna raamatust lk60)

Sass1
Vasta
#26

Tere
T-40-l on kunagi peal olnud vanema tüübi generaator koos eraldi pingereleega PP362. Tänaseks on traktoril peal generaator 462.3701, millel peaks minu arusaamist järgi olema pingerelee sees (Я112БWink ? Kuna osad juhtmed on armatuuri all ripakil, siis asusin nüüd asja korrastama. Siit ka küsimus, mille külge ühendatakse generaatori klemm "Д" . Hetkel on armatuurist puudu ka see nn laadimistuli, kas see klemm võiks olla kuidagi ka laadimistulega seotud? Otto Õuna raamatu skeemi järgi peaks sealt klemmilt minema juhe diisli käivitamise blokeerlülitile (midagi sellist ma seal armatuuri all küll tähele ei pannud) ja sealt edasi süütelukku.
Kas keegi oskaks õpetada?

Ettetänades
Sass1
Vasta
#27

Blokeerlüliti on ikka käigukastikaanes. Kangi all kohe. Töötab sellel põhimõttel, et kui käik sees siis starterit anda ei saa.
Vasta
#28

Sellel generaatoril peaks kolm otsa olema. + tähistusega ots läheb ampermeetri peale, teine väiksem isoleeritud ots peaks minema blokeerrelee peale(kui on olemas) või käivitusrelee külge, ja kolmas on massjuhtme jaoks.
Täpsemad juhised seda tüüpi generaatori paigaldamiseks leiab T. Kirsi raamatutest
Traktorite elektriseadmete diagnoosimine ja remont 1985/87 Kuuluvad need sarja Mehhanisaatori raamatukogu
See siis mälu järgi, oma MTZ oli sama probleem, kasutada sain tookord 85a raamatut. Ehk aitab edasi.
Vasta
#29

Tervitus. T-40 elektrisüsteemi küsimus:

Sügisel ununes T-40AM seisma, massilüliti sees. Ükskord oli vaja käima panna, avastasin aku läbi. Aku vahetatud, proovisin. Peale massi sisselülitamist ei süttinud enam roheline signaallamp armatuuril. Kontrollisin juhtmeid, tunduvad ok. Ainus viga, mille leidsin, oli generaatori relee-regulaatoril olev kondekas, oli teine pooleks ussitanud. Kas hiljuti või ammu, ei tea, igatahes vahetasin uue vastu. Nüüd massi sisselülitamisel signaallamp töötas, traktor käivitus. Mõne aja pärast probleem naases - mass sisse, signaallamp ei sütti, starteri lülitile starter ei reageeri. 

Olen pusinud, aga oma nõuga pole probleemile lahendust leidnud. Seni olen käivitanud nõnda, et starteri lüliti keeran lõpuni, siis lükkan signaallambi all oleva voolujuhtme kerega ühendusse. Särakas käib ja starteri võtab järgi, ühesõnaga masina saab tööle. Peale käivitamist võtan juhtme kerekontaktist ära. Aga lambi juhe läheb nõnda tasapisi läbi - ülekoormus. 

Ampermeeter on korras ja reageerib tulede sisselülitamisele, aga mootori töötamisel genekas akut ei lae. Oskab keegi nõu anda, milles probleem võib olla?
Kas mittetöötava mootoriga (hetkel armatuur lahti võetud) saab relee-regulaatori korrasolekut kontrollida?
Kas on tõenäoliselt armatuuris mingi massiühendus nigel, genekas (Г462.3701) läbi või relee-regulaatori (Я112 А1) probleem?
Muid abiks olevaid mõtteid?
Vasta
#30

Kui nüüd aru saan, siis tundub segama see lamp. Kui selle järgi ühendad läheb starter järgi, järelikult selles viga. Aru ma ei saa miks sa seda lambi juhet kerega ühendusse ei jäta? See nagu esimene asi mis pähe tuli.
Genekaga väga lihtne. Töötava mootoriga kontrolli testriga ära, kas pinget annab või ei. Kui ei proovi relee-regulaator ära vahetada ja kui ikka ei, siis genekas.
Üldiselt kui juhtmeid juba kellegi poolt kõvasti lapitud, ei tasuks äraarvamis mängu mängida, vaid kogu see porno maha tõmmata ja uus teha. Juhtmed ei ole teab mis hinge hinnaga ja skeeme leidub netis küll, kui raamatut ei ole.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#31

Tänan vastamast. 

Lamp on korras, mainitud trikk aitab vaid seepärast, et vooluring ei ole korras. Ja lambi all oleva juhtme (ilmselt ka mõne teise armatuuri all oleva juhtme) vastu kere panek lõpetab miskitmoodi selle vooluringi nõnda, et käivituslüliti hakkab mõjuma. Kui starterit taga pole ja juhe vastu keret, sulab mainitud juhtme isolatsioon väga ruttu - põhimõtteliselt sama kui aku + panna kerega kontakti.
Vasta
#32

http://tractor-t40.ru/elektrooborudovani...shema.html
Seal on ka käivitusmootoriga skeem, siia pildid starteriga variandist.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#33

Kas generaatori poolt tulevad juhtmed on ikka õigesti küljes? Starteri relee peaks ju välistama töötava  mootoriga starteri lülitumise läbi laadimise ahela? Vähemalt kooliajast miskit sellist kummitab. Kui nüüd generaatori poolt tuleb sinnapoole pluss releesse, siis starterit ei lubata lülitada... Kui pirni ahela  massi surud, tõmbab pinge alla ja lubab starteri järgi?
Vasta
#34

Lõppkokkuvõte on selline, et vahetasin geneka ja asi korras. Kas oli ergutusmähises või releeregulaatoris asi, ei tea. Masin korras.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne