Vanad fotod jalgratastest
#61

Kas keegi oskab öelda, mis aastal võib see olla pildistatud? Parempoolsel rattal on esikahvli küljes nr. 1760, ehk on sellest abi.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   


Mõõdukas vaesus on parim restauraator.
Vasta
#62

Väidetavalt Balitkumi saadetud Rootsi sõjaväe jalgrattad, muljetavaldav rattameri.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#63

Mõned head kaadrid hiljuti muisi lisatud Artur Puurandi negatiivide kogust Tallinna Linnamuuseumis.
"Mina ja jalgratas" fotosid on terve müriaad, aga selliseid, millelt saab hästi detaile uurida (ratas piisavalt lähedal, inimene ei varja, teravus korralik ja negatiiv või foto suurelt skännitud), ei leia liiga tihti.

Kolmel negatiivil vist üks ja sama naiste Dürkopp:
http://www.muis.ee/museaalview/3672925
http://www.muis.ee/museaalview/3672922
http://www.muis.ee/museaalview/4009430

Brennabor ja ?
http://www.muis.ee/museaalview/3610360

Wandererid, meeste ja naiste
http://www.muis.ee/museaalview/3676339

Kolm tõsist rattasportlast ja nende rattad.
Sildita ja Brennabor
http://www.muis.ee/museaalview/3672940
Äärtes sildita ja Brennabor, keskel Chr. S. Oja kotiga tundmatu ratas. Tunneb keegi sildi ära? L.B.C.?
http://www.muis.ee/museaalview/3676574
   
Vasta
#64

(27-02-2022, 23:31 PM)manic Kirjutas:  Brennabor ja ?
http://www.muis.ee/museaalview/3610360




Äärtes sildita ja Brennabor, keskel Chr. S. Oja kotiga tundmatu ratas. Tunneb keegi sildi ära? L.B.C.?
http://www.muis.ee/museaalview/3676574

Tere!
Tänan, kenad fotod!
Brennabor ja .... raske, kui mitte võimatu öelda, aga vb ka naistekas Brennabor, kuigi vist siiski ei ole, vända "silm" ei ole eriti brennaborlik, aga millegi muu järgi eriti identifitseerida ei ole.

Oja kotiga meestekas - ketiratas võiks vb saksa Prestole sobida, sellist silti LBC ega Baueril pole juhtunud nägema, vb ksf! S2si võtab Papperizi jalgrattasiltide raamatu lahti ja lappab 730 lehekülge läbi?  Rolleyes
Vasta
#65

Mifa meestekas:
http://www.muis.ee/museaalview/3676229
Vasta
#66

http://www.muis.ee/museaalview/3609851

Esiratta rehv. Fabrique en France ilusti loetav. Kas oligi sile või on kulunud?
Paigatud küll korralikult. Peaks olema Michelin "Cable", kuigi paistab nagu Dable.
   
Vasta
#67

Tere, Rain!
Ma ei tea küll, kas ja kui tõsiselt Sa küsimisele vastust ootad, aga minu arvates ikkagi siledaks sõidetud. Ka peaaegu tänapäevased rehvid kaotavad oma protektori suhteliselt kiirelt, minu praeguse Kalevi Konsumis (mitte)käimise tallapressi tagarehv jäi üsna kiirelt kiilaks ja lõpuks lasi ka lohvi puruks, samas esirehv, mis oli koos tagarehviga paigaldatud (vähetuntud firma Shwalbe  Toungue toodang muide) oli sel hetkel veel suhteliselt rahuldav ja läks tagarattale, hetkeks see ka täiesti sile ja kahjuks pole enam ka uusi 27" rehve saada.  Sad (Lihtsalt väike vahepala elust ääremaal)
Ja pigem võiks selle ratta esisilt sobida L.B.C firma toodangut kaunistama, aga vb ka mitte....
Vasta
#68

Aitäh, Priit!
Ikka päris tõsiselt Smile Ja ka niisama arutelu mõttes. 

Eelmistele lisaks üks Dürkopp:
http://www.muis.ee/museaalview/3635029

Tundmatu:
http://www.muis.ee/museaalview/3635031
Vasta
#69

Veel üks uuepoolne või hästi hoitud naiste Dürkopp, negatiiv dateeritud 1940.
http://www.muis.ee/museaalview/3656790
Vasta
#70

(04-03-2022, 23:34 PM)manic Kirjutas:  http://www.muis.ee/museaalview/3609851

Esiratta rehv. Fabrique en France ilusti loetav. Kas oligi sile või on kulunud?
Paigatud küll korralikult. Peaks olema Michelin "Cable", kuigi paistab nagu Dable.
Kui seda pilti korralikult suurendada, siis tundub, justkui oleks algsele rehvile kaks juppi Michelini rehvi peale pandud, algne oleks justkui midagi muud olnud (Fabrique en France)
Vasta
#71

(04-03-2022, 23:34 PM)manic Kirjutas:  http://www.muis.ee/museaalview/3609851

Esiratta rehv. Fabrique en France ilusti loetav. Kas oligi sile või on kulunud?
Paigatud küll korralikult. Peaks olema Michelin "Cable", kuigi paistab nagu Dable.

Tollal olid paljud jalgrattarehvid väga madala mustriga. Eks siin on vist kulunud ka, vasakul servas ju lisaks näha vigastus.

Mark peaks olema jah, Michelin Cable - mõned nädalad tagasi sain ühest Tallinna lammutatavast majast samasuguse rehviga tagaratta - rehv kahjuks küll nii vigastatud, et ainult vaatamiseks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#72

I ilmasõja eelne naiste Lyra Saaremaal.
Ülihea kvaliteediga negatiiv.
Poolläbipaistev ketikaitse on ka huviväärne. Tselluloid? Oli see ratastel levinud tol ajal?
http://www.muis.ee/museaalview/4337250
Vasta
#73

(03-08-2022, 22:43 PM)manic Kirjutas:  I ilmasõja eelne naiste Lyra Saaremaal.
Ülihea kvaliteediga negatiiv.
Poolläbipaistev ketikaitse on ka huviväärne. Tselluloid? Oli see ratastel levinud tol ajal?
http://www.muis.ee/museaalview/4337250

Hallooo!
Jah, tselluloid ja oli levinud ning kasutati veel 1930-ndate alguses, siis küll juba "tänapäevasemas"võtmes ainult ülemise ketipoole katmiseks. Ja on ju Sinu EAG lehel artikkel John Schümani tehases toimunud tulekahjust, kus tselluloidil oli kandev roll.
Ning mainin ka seda, et Lyra tehas oli tõesti täiesti olemas ja mingisugust materjali selle kohta leiab ka võrgust. Näiteks
...Richard Ladewig asutas " Lyra Fahrradwerke" 7. oktoobril 1904 aadressil Schwedter Straße 11/12 ja Ettevõte Lyra -Fahrradwerke, Hermann Klaasen Prenzlaust, asutas 1909. aastal Chebis (Eger) filiaali jne, nii et see võib olla saksa või hoopis austria-ungari  keisririig i toode. Saan muidugi aru, et normaalset foorumlast ja tavalugejat see info ei koti ega huvita, see on selline friikide teema  Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne