Küsimused T-40 kohta

(02-01-2014, 18:24 PM)ukfmx Kirjutas:  liigub kergelt aga ei pidurda eriti. arvan et lindid läbi

Kui palju käiku pedaalil on ennem kui tunned, et on koormust jala all?

Normaalne oleks nii 5 cm vaba käiku ja siis peaks koormus jala alla tulema.

Võid muidugi piduri koja alt keerata piduri lindi toe poldi välja ja vaadata, et õli või mingisugust muud sodi välja ei voola.

Kui on kuiv ja käik normaalne ja ei pidurda üldse, siis on arvatavasti lindid läbi.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

(02-01-2014, 19:02 PM)phyl Kirjutas:  
(02-01-2014, 18:24 PM)ukfmx Kirjutas:  liigub kergelt aga ei pidurda eriti. arvan et lindid läbi

Kui palju käiku pedaalil on ennem kui tunned, et on koormust jala all?

Normaalne oleks nii 5 cm vaba käiku ja siis peaks koormus jala alla tulema.

Võid muidugi piduri koja alt keerata piduri lindi toe poldi välja ja vaadata, et õli või mingisugust muud sodi välja ei voola.

Kui on kuiv ja käik normaalne ja ei pidurda üldse, siis on arvatavasti lindid läbi.

käik ca 15cm.
Vasta

Siis tuleb esimese asjana piduri linti kokkupoole timmida.

Kakud tagant piduri lindi koja katte maha (4x M8 polti), lased stopper mutri lahti ja keerad linti kinni hoidvat polti ja mutrit kokkupoole. Alt keerad piduri lindi toetus poldi põhja, ja siis 3/4 tiiru väljapoole tagasi, stoperdad ära OK.

Kõik asjad kokku tagasi ilusti kinni ja arvatavasti asi hakkab toimima - küll aga kui midagi katki on siis on tööd hulga rohkem.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

(02-01-2014, 19:32 PM)phyl Kirjutas:  Siis tuleb esimese asjana piduri linti kokkupoole timmida.

Kakud tagant piduri lindi koja katte maha (4x M8 polti), lased stopper mutri lahti ja keerad linti kinni hoidvat polti ja mutrit kokkupoole. Alt keerad piduri lindi toetus poldi põhja, ja siis 3/4 tiiru väljapoole tagasi, stoperdad ära OK.

Kõik asjad kokku tagasi ilusti kinni ja arvatavasti asi hakkab toimima - küll aga kui midagi katki on siis on tööd hulga rohkem.

koja kate see plastikust?
Vasta

(03-01-2014, 15:14 PM)ukfmx Kirjutas:  
(02-01-2014, 19:32 PM)phyl Kirjutas:  Siis tuleb esimese asjana piduri linti kokkupoole timmida.

Kakud tagant piduri lindi koja katte maha (4x M8 polti), lased stopper mutri lahti ja keerad linti kinni hoidvat polti ja mutrit kokkupoole. Alt keerad piduri lindi toetus poldi põhja, ja siis 3/4 tiiru väljapoole tagasi, stoperdad ära OK.

Kõik asjad kokku tagasi ilusti kinni ja arvatavasti asi hakkab toimima - küll aga kui midagi katki on siis on tööd hulga rohkem.

koja kate see plastikust?

jah

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Tere,
kas 15,5 R38 rehvid lähevad mõõtude poolest t40-le alla ja kui suuri rehve kannatavad üldse t40-ne sillad.
Vasta

(18-01-2014, 00:01 AM)Zombie Kirjutas:  Tere,
kas 15,5 R38 rehvid lähevad mõõtude poolest t40-le alla ja kui suuri rehve kannatavad üldse t40-ne sillad.

Lähevad alla küll kuid ratta ja poritiiva vahele jääb imevähe ruumi.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Tervist!
Kas T40AM on võimalik hoopealt käiku vahetada, olen proovinud kuid mul pole see õnnestunud. Suht tüütu on seisma jääda kui on plaan kiiremat käiku sisse lükata paremale teele jõudes.
Traktor aastast 1992 ja vähe töödanud Big Grin
Vasta

Hoopealt käike vahetataksegi, kui sidur vähegi lahutab siis vähese masinatunnetusega saab ju hakkama.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(18-01-2014, 07:55 AM)mlsluik Kirjutas:  
(18-01-2014, 00:01 AM)Zombie Kirjutas:  Tere,
kas 15,5 R38 rehvid lähevad mõõtude poolest t40-le alla ja kui suuri rehve kannatavad üldse t40-ne sillad.

Lähevad alla küll kuid ratta ja poritiiva vahele jääb imevähe ruumi.

Tuttav tõstis traktorit külgülekannetest kõrgemaks. Siis jäi ikka mõnuga rohkem ruumi ratta ja poritiiva vahele.
Endal samas tekib küsimus, kui masinaga näiteks külmunud maadpidi sõita ja poritiiva ja ratta vahel tõesti millimeetreid. Siis kuidas mahub ratta poolt kaasahaaratud mullakamakas poritiiva-ratta vahelt läbi nii, et hiljem pool poritiiba lömmis ei oleks.
Teisalt 13,6 veljele 15,5 (halvimal juhul mõni üritab isegi 16,9) rehv jääb ju kummis nagu nool. Ühesõnaga vaja ka veljed ümber vahetada.



(18-01-2014, 11:20 AM)mlsluik Kirjutas:  Hoopealt käike vahetataksegi, kui sidur vähegi lahutab siis vähese masinatunnetusega saab ju hakkama.

Kas sa võiksid ka mind õpetada, kuidas see käib nii, et ühtegi hamba nurka ei saaks kannatada. Ja kas sa annad ka garantii uuele masinale (peale õpetust), et ca 1000tt hiljem ei pea masina käigukastile kapremonti tegema.
Hoopealt käiguvahetusega enamjaolt lõhutaksegi just töökäigud ära.
See ka põhjus miks ise ei ole leidnud korraliku vähetöötanud t40am/ltz55te, millel käigukast korras oleks.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(18-01-2014, 10:34 AM)nissan.pickup99 Kirjutas:  Tervist!
Kas T40AM on võimalik hoopealt käiku vahetada, olen proovinud kuid mul pole see õnnestunud. Suht tüütu on seisma jääda kui on plaan kiiremat käiku sisse lükata paremale teele jõudes.
Traktor aastast 1992 ja vähe töödanud Big Grin

Misasja, ratastraktoritel vähemalt transportöödel vahetatakse käike ikke hoopealt. Kohapealt viimasega minna on päris jube, selliste harjumustega mehed vahetavad/reguleerivad sidurit vist päris tihti. Big Grin
Vasta

mul ei oe nii pikka teed, et saaks üle 4 käigu sisse panna. Aga tsehhikal ma raiusin ikka 3 pealt viienda sisse vahestCool
Vasta

(18-01-2014, 12:11 PM)unimüts Kirjutas:  Kas sa võiksid ka mind õpetada, kuidas see käib nii, et ühtegi hamba nurka ei saaks kannatada. Ja kas sa annad ka garantii uuele masinale (peale õpetust), et ca 1000tt hiljem ei pea masina käigukastile kapremonti tegema.

Garantii annad enda oskustele ise ja õppida on käiguvahetust mõtet GAZ 51 käike vahetades. Sünkronisaatoritega harjunud inimene enam nii kergelt seda nippi selgeks ei saa. Ikka kuulmise järgi katsetades, ka käigukang annab ise küllalt tagasisidet kui kõrvaklapid peas ja sealt tümps põhja keeratud. Hiljem harjub käe sisse.
Miks sobib GAZ51? Sest tema liikumise inerts ja kiirus on sobivad algajale. Traktoril võib käiguvahetus hoopis kiirem olla, ka erinevate käikude väikese ülekande vahe tõttu. T-16 ja Belarussiga on kogemus olemas ja täitsa võimalik.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(18-01-2014, 12:11 PM)unimüts Kirjutas:  Kas sa võiksid ka mind õpetada, kuidas see käib nii, et ühtegi hamba nurka ei saaks kannatada. Ja kas sa annad ka garantii uuele masinale (peale õpetust), et ca 1000tt hiljem ei pea masina käigukastile kapremonti tegema.
Hoopealt käiguvahetusega enamjaolt lõhutaksegi just töökäigud ära.
See ka põhjus miks ise ei ole leidnud korraliku vähetöötanud t40am/ltz55te, millel käigukast korras oleks.

Küsin kohe vastu kas t40-ga lähed siis kohalt 5nda - ja 6ndaga minema? Mitu tt sul sidur kestab? Hakkan vaikselt aru saama miks t40 sidurit nõrgaks peetakse, kui koomikud raiuvad kohapeal 6nda rauda ja siis minema libistada ei saagi kettast midagi alles jääda. Sama lugu MTZ-ga, mitte iial pole mõeldud et 9nda kiirega kohalt peaks startima...

T40 koos käruga kerge koormaga lähed neljandaga minema, siis viies ja kohe kuues otsa. Mitte mingit ragistamist ei toimu kui vähegi mõtlemisvõimet on kaasa antud. Väga hea masin käiguvahetuste harjutamiseks on muidugi Fuller Eaton kastiga veokad, nagu näitkes see minu Sisu. Käiguvahetus toimub ilma sidurita... tootjapoolne soovitus.

Samuti on sõidupealt käiguvahetus traktoritel ette nähtud, vastupidist paluks üldse mitte väita.

Ei kujuta ette mis vähetöötand masinaid sa vaatamas käid kuid minu kasutuses olevad t 40-ed on suht palju töötand ja probleeme käigukastis pole täheldand, hetkel kasutusel oleval isendil läks 2-3käigu võllilt laager ükskord õhtale aga seegi oli tehase praak.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(18-01-2014, 18:35 PM)mlsluik Kirjutas:  Küsin kohe vastu kas t40-ga lähed siis kohalt 5nda - ja 6ndaga minema? Mitu tt sul sidur kestab? Hakkan vaikselt aru saama miks t40 sidurit nõrgaks peetakse, kui koomikud raiuvad kohapeal 6nda rauda ja siis minema libistada ei saagi kettast midagi alles jääda. Sama lugu MTZ-ga, mitte iial pole mõeldud et 9nda kiirega kohalt peaks startima...

T40 koos käruga kerge koormaga lähed neljandaga minema, siis viies ja kohe kuues otsa. Mitte mingit ragistamist ei toimu kui vähegi mõtlemisvõimet on kaasa antud. Väga hea masin käiguvahetuste harjutamiseks on muidugi Fuller Eaton kastiga veokad, nagu näitkes see minu Sisu. Käiguvahetus toimub ilma sidurita... tootjapoolne soovitus.

Samuti on sõidupealt käiguvahetus traktoritel ette nähtud, vastupidist paluks üldse mitte väita.

Ei kujuta ette mis vähetöötand masinaid sa vaatamas käid kuid minu kasutuses olevad t 40-ed on suht palju töötand ja probleeme käigukastis pole täheldand, hetkel kasutusel oleval isendil läks 2-3käigu võllilt laager ükskord õhtale aga seegi oli tehase praak.


Reaalsuses on nii, et sellest asjast ei räägita. Seetõttu lasingi sul teistele seletada kuidas seda teha.
Jah just seetõttu ka pooltel t40am masinatel sidur peetis.
Teine põhjus selles, et haagitakse järgi raskel pinnasel haagis, mis ei ole mõeldud selle kategooria masinale. A'la t40 pandakse zili või 2pts6 täiskõrgendustega ja täislaetud nisukoormaga sappa.

Isiklikult lülitan ka ise käike hoopealt ümber. Kuid selle jaoks on vaja mõelda, kas aeglasemale või kiiremale. Sellest olenevalt mängid siduri ja gaasiga. Käiguvahetuse ajal on siis tähtis mootori pöörete ja veerekiiruse ligikaudne tabamine tähtis. Et sidurit just ära ei lõhu.

Seda Tehase praaki ei eksisteeri. Sellist sõna vene tehnika puhul ei saa kasutada. Kui on tehase praak Võrdub see automaatselt remondiga. ja kuna vene tehnika harrastajatel kaks vasakut kätt ja rahakotis vaid augud siis ongi masin mõeldud mahakandmisele. - ma mõtlen tänapäeva olukorda.

Seda harjutamise juttu - oh jah naerma võtab kulla mees. Näita mulle tegelast kes ostab mingi veoka sõitmise "harjutamiseks". meil siin vennad ei jõua isegi korraliku õli masinasse osta rääkimata rehvidest ja sina tahad, et nad "harjutamiseks" mingi veoka hangiksid. - Päeva anektoot.
Sul on üks masin, Hetkel t40am võtta. Sellega oli vaja seletada ära kuidas käikude vahetused käivad ja mis käigu pealt millisele võib vahetada.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(18-01-2014, 18:53 PM)unimüts Kirjutas:  Seda harjutamise juttu - oh jah naerma võtab kulla mees. Näita mulle tegelast kes ostab mingi veoka sõitmise "harjutamiseks". meil siin vennad ei jõua isegi korraliku õli masinasse osta rääkimata rehvidest ja sina tahad, et nad "harjutamiseks" mingi veoka hangiksid. - Päeva anektoot.
Sul on üks masin, Hetkel t40am võtta. Sellega oli vaja seletada ära kuidas käikude vahetused käivad ja mis käigu pealt millisele võib vahetada.

Ahh lõpeta ära poja, keegi ei ole palunud midagi osta... lihtsalt üks näide, kõigest üks näide..

Eks uuel nädalal juhtun eestipoole tulema, peaks võibolla tõesti videopildi tegema õpetuseks... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kas härrasmehel on tekkinud arvamus, et keegi siit foorumist tuleb, kruvib ta kolba lahti, tõstab kulbiga tarkust juurde ja lööb kolba kaane jälle pauguga kinni? Igasuguse oskuse tekkimiseks on vaja harjutada ja see on üks asi, mida keegi teine sinu eest teha ei saa.

Kõva traktorimees ma pole, aga õppesõit käis kõik sünkroonimata käigukastiga gaz 52 peal. Ühesõnaga, teooriat nii palju, et käik läheb ilma raginata sisse siis, kui ühendatavate hammasrataste kiirused on võrdsed.

Veoautoga käis nii:
Üles vahetamine vahesiduriga: sidur alla, käik välja, sidur üles, sidur alla, järgmine käik sisse, sidur üles.

Alla vahetamine vahegaasiga: sidur alla, käik välja, sidur üles, gaasi, sidur alla, madalam käik sisse, sidur üles.

Kui palju vahegaasi anda tuleb praktika käigus ja "tundega". Vahesidur käib umbes sellise tempoga, kui sa loeksid üks - kaks - kolm - neli -viis rahulikult ja kindlalt.

Käiku sai sõidu pealt vahetada isegi linttraktoril, aga seda pidi maru kiirelt tegema, sest muidu jäi masin lihtsalt seisma.
Vasta

Härrased ärge nüüd kiskuma minge minu küsimuse pärast Smile
Aga tänud selgitus töö eest, nüüd asi selgem ja saab proovima hakata, ehk ei kaara midagi teatud kohta Big Grin
Vasta

Mtz-50/52-l sai käike vahetada ilma sidurit kasutamata, kuna seal plokeeringut pole. Vahet pole kas üles või alla, lihtsalt tuleb tabada mootori pöörded ära, ainus asi, mille peal jalg liigub on gaasipedaal. Põhiliselt küll 8. ja 9. käik.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(18-01-2014, 13:01 PM)pannkook Kirjutas:  mul ei oe nii pikka teed, et saaks üle 4 käigu sisse panna. Aga tsehhikal ma raiusin ikka 3 pealt viienda sisse vahestCool

Pannkook, kust sa TZ-4K-14 traktoril 5. käigu leidsid? Tal on 4 käiku edasi ja 4 tagasi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne