Uunikute Tähesõit 7.-8. august 2010.Tulemused.
#81

(11-08-2010, 14:15 PM)stupiduser Kirjutas:  Pikem lugulaul valge Moskvich 2140 '77 meeskonna poolt.

Esmalt tahaks tänada rajameistreid tõeliselt laheda ja huvitava raja eest, Krauti tõeliselt hästijooksva noolemängu legendi eest ning lahedat vanatehnikahuviliste seltskonda!
Ülilahe üritus oli!

Osalesime Uunikute sõidul esimest korda ning olime ilmselt ainuke segaekipaaz, kus piloodiks naine ja kaardilugejaks mees Smile
Orienteerumisetapi võit ei olnud siiski ainult juhus või hea õnn, kaardilugemises on mul 6.-aastane offroadstaaz ning samas koosseisus oleme nii mõnestki autoorienteerumisetapist osa võtnud.

Ilmselt oleme üks vähestest ekipaazidest, kes noolemängu enne näinud oli (tõsi küll, siiamaani olen peaaegu kõigil ära eksinud, irw) ning kes enamuse aja täpselt teadis, kus nad on ja kas sõidame liiga kiiresti või liiga aeglaselt.

Nagu eelpoolöeldud oli rada väga lahe ja huvitav.
Suures osas oli tegu tuttavate kantidega, eriti Ääsmäe, Ohtu ja Vasalemma kant aga ka Nõva piirkond.

Sõidu algus tundus olevat tüüpiline noolemängu eksimissõit: usaldasin liigselt Navi läbisõidunäitu (auto odo valetab teadmata suuruse (ei teagi kas 15 või 20%) kuna all on väiksemad rehvid ja tagasild sai vahetult enne sõitu vahetatud teadmata ülekandega silla vastu). Tundus, et esimeseks mahapööranguks on õiged kas teine või kolmas aga mitte mingil juhul esimene Toungue ). Sinna nahka läks 13 minutit, millest piloot suutis SKP1-ks tagasi sõita 7 ehk trahvi saime 6 minuti eest. AKP1 jõudsime täpselt ideaalajal.

KP1 olin igaks juhuks T2 58,2 ümardanud 59 peale. See oli strateegiline otsus kuna käekell (seieritega) ja mobiilikell näitasid veidi erinevat aega ning pigem 2 punkti kaotust kui 10 Rolleyes
Seega erines meie edaspidine ideaalaeg tegelikust 1 minuti võrra (ehk kõik 2 punktised miinused olid meie jaoks ideaalaega sõidetud).

AKP-st lahkudes lugesin legendi valesti, mis koos eelneva kaasvõistlejatega pläkutamisega tegi meile 10 minutit hilinemist. Hageris püüdsin järjekindlalt pilooti juhatada kellegi koduhoovi (mille vastas olid vinged varemed). Lisaks veetsime KP3-s aega 6 korda väravate ülelugemisega. Harudeelt Vana-Keila maanteele keeramise magasime kah maha ning Tuulast väljasõidu keerasime liiga vara keelumärgi alla sisse. Kokkuvõttes ei õnnestunudki meil 10 minutilist kaotust vähendada.

AKP2/AKP3 möödus eriliste vahejuhtumiteta, lootsin küll vahepeal juba, et saab Vasalemma krossirajal ringi peale teha aga siiski mitte.

Järgmisel etapil avastasime Tüdrukutapu mäe juures, et kiire väikestel augulistel ja kivistel teedel rallimise tulemusena on üks esirehv poole oma rõhust kaotanud. Kuna tegu siselohviga rehviga siis oli see väga halb märk. Vahetama igaks juhuks ei hakanud, pumpasin täis. Etteruttavalt pean märkima, et rehv käitus ülimalt kummaliselt: järgmiseks mõõtmiseks kaotas 0.1 atm, veel järgmiseks 0.1 ja siis jäi enam vähem pidama. Edaspidine sõit möödas pidavalt rehvirõhku mõõtes Big Grin
Raketibaasis keerasime esmalt liiga vara ära ja kohe seejärel tabas meid mootoririke.
Selle peale läksid kaduma nii mõnedki väärtuslikud minutid: selgus, et süütepoolist oli kõrgepingejuhe augulisel teel rappudes välja tulnud veidi. Siis muidugi uputas üle ja tavapärased käivitusvõtted ei õnnestunud kommunikatsioonivea tõttu (kapoti alt ei olnud tuvastatav, et piloot oli toore peale tõmmanud).
Teenisime 4+1 minutilise hilinemise selle rikke tõttu.

Järgmine etapp sõitsime ilusti oma ideaalaega, roomasin foto jaoks kuskil kraavis ja rehvirõhk paistis püsivat.

Viimasel etapil oli SKP väga alatult paigutatud enne KP-d.
Taktikaliseks eesmärgiks oli sõita 5 minutit graafikust ees kuna see aeg oleks kulunud aastaarvu otsimiseks ja võimalikuks rehvivahetuseks.
Õnneks olime just 2-3 minutit minutit kulutanud Audeväljal teeotsast mööda sõites ning oodates tagasipöördeks nende taga, kes veel rohkem mööda sõitsid Toungue
Saatuslikud 30 trahvipunkti Sad
Edasi oli nõutav keskmine kiirus müstiliselt madalaks aetud autostraadi kohta.

Viimane etapp ei juhtunud suurt midagi huvitavat peale selle, et Peraküla kandis munakividel ja kehval kruusal kogusime enda taha vaikselt venides (tugevalt alla keskmise kiiruse) saba ning peale seda kui Navi näitas 15 minutit sama keskmist kiirust vaatamata 90 km/h sõidule, kaotasin selle vidina vastu viimasegi usalduse :-)

Magada sai tänu ilusale palavale suveilmale piloot 1.5 tundi ja mina 2.5 tundi.

Kiiruskatsetelt ei lootnudki punkte saada, kuna meie oskustega ja masinaga esikümnese jõuda polnud reaalne.
Juhtnööriks piloodile oli, et autot sodiks punnitada pole mõtet aga sõida vähemalt nii kiiresti, et lõbus oleks Big Grin

Kokkuvõtteks jäime vaatamata orienteerumise võidule lisakatsetelt lisakssaadud 30 miinuspunktiga neljandaks. Kusjuures rebimine oli äge: nii peale orienteerumist kui ka lõppkokkuvõttes mahtus esinelik 8 punkti sisse (järgmine vastavalt 34 ja 35 punkti kaugusel).

Nüüd ei teagi, kuidas järgmiseks aastaks ette valmistuda.
1. Orienteeruda veelgi täpsemalt (neetud SKP2 teenitud 30 miinust).
2. Saata abikaasa Igamehe Rallisprintidele mossega kiirestisõitmist harjutama

Smile

Väga ülilahe üritus!

Tänud korraldajatele ja kaasvõistlejatele!

Tegelikult oleks mahtunud esimesed viis 8 punkti sisse, kui meie võistkond oleks teadnud, et ajapulk ei tule mitte lihtsalt juurde panna vaid konkreetselt auku. Soovitus veel korraldajatele, et traditsiooniline võistluskoosolek peaks ikka enne starti olema, siis saaks kõik üle küsida, mis selgusetu. Aga me ei nurise, sest üritus on ikkagi FUN-i jaoks!
Vasta
#82

Ma nagu mäletaks, et SI-pulga kättesaamisel tuli see samuti seal olevasse (kustutus)jaama toppida ja seega oleks nagu asi praktikas puust ja punaseks tehtud.
Kas Teil võttis SI-pulga vastu üks inimene ja kasutas teine?
Vasta
#83

võtsin ise vastu, andsin allkirja ja kõik. Rohkem juttu ei miskit ja ise ma seda kuhugi pistma ei pidanud.
Vasta
#84

Kui sul on pulk ja ootamas on auk, mis siis loogika ütleb?

VW K-70L '73; SAAB 90 '84; FORD SCORPIO MK II TOURING GHIA `96
Vasta
#85

loogika ei ütle midagi kui pimedas seda karpi näen ning auku tähele ei pannud, too moment ütles loogika, et lihtsalt juurde ja ongi kõik (nagu magnetkaartidega). Ei taha tekitada vaidlust vaid öelda et üritus oli ikkagi Fun ning järgmine aasta juba targem.
Vasta
#86

sry, ma ei saa.

Rohkem nagu õrritaja oled jah? Big GrinBig GrinBig Grin

No hard feelings.
Vasta
#87

(11-08-2010, 10:33 AM)gazwoman Kirjutas:  Ideaalaja arvutamisel olen kuulnud kahtepidi arusaamu. Osad võistlejad (ilmselt enamus) liitsid stardi ajale AKPde vahelisi läbimise aegu lihtsalt otsa, olenemata sellest, kas nad jõudsid AKPsse ideaalajast varem või hiljem e. kui ühte jäid hiljaks, siis sõitsid järgmise vahega aja tagasi. Teised võistlejad võtsid ideaalaja arvutamisel arvesse ka reaalselt AKPsse jõudmise aja ning arvutasid sealt edasi ideaalaegu, nt kui ideaalaeg oli 2:40 aga kohale jõuti 2:46 ning järgmise AKPde vahelise läbimise aeg oli 35min, siis nemad arvutasid 2:46 + 35min e. nii võivad kõik järgnevad AKPde vahelised läbmise ajad olla õiged, aga nihe on 6min. Juhendis võiks olla 1 lause juures.

Meie ekipaaþ siinkohal pange panigi. Võtsime igat AKP'd eraldi. Vaene rumal kaardilugeja ei suutnud arvutamise, objektide jälgimise, kaardilugemise kõrvalt õigele variandile tulla.
Vasta
#88

tänud kõigile eriti korraldajatele ja palju õnne mulle kõigi poolt siiani parima koha eest mis ma suve- ja talverallidel kokku olen saanud, ega lennuvälja tippkiirusi pole kuskil eraldi väljas (mitte, et mul seal vägapalju kaasarääkida oleks)
Vasta
#89

on küll, www.unic.ee lehe allotsas täitsa olemas. Sinu kiiruseks jäi 86km/h.
Vasta
#90

Tänud osavõtjatele, sponsoritele, toitlustajale ja kõikidele abilistele kiiruskatsetel ja laagriplatsil.
Kõik ettepanekud ja märkused on teretulnud ning korraldajad püüavad järgmisel aastal neid meeles pidada ja rakendada.

Korraldajate tiim

VW K-70L '73; SAAB 90 '84; FORD SCORPIO MK II TOURING GHIA `96
Vasta
#91

NAVI sellisel sõidul võiks olla igamehe häbiplekk! Tegemist on UUNIKUTE sõiduga, ja navigeerimise vahendid peaksid olema jõuvankri sünniajale kohased. Aga eks see jääb igaühe südametunnistusele,niipalju,kui seda on!
Ärge näkku lööge,see on minu arvamus.
Vasta
#92

ega see navi hea ei ole, minule oli see 8. ralli kui talve ja suve omad kokku arvata ja neist 5 olen ma sõitnud ilma navi-, odo-, spidomeetrita (kuna need pole kunagi töödanud või pole neid olnud) ja ka paber kaardita, sedakorda sai navi abiks võetud kuna meie oludes on kilomeetripostid öösel suht nähtamatud, aga üldiselt soovitan spidotrossi küljest ära ühendada, sest silmajärgi on ka suht täpne sõit võimalik, seekord polnud tehniliste vahendite kasutamine keelatud - niipalju kui ma aru sain.
Vasta
#93

Ega ta keelatud ei olnud jah, aga südametunnistus, nagu ma ütlesin.....
Kuulda on, et järgmisel talvesõidul on keelatud. Võiksid olla küll. Ei ole ajastukohane.
Vasta
#94

No jah, siis peaks ka sõidukid olema ajastu kohased... Usun, et paljud sõidukid ei saaks üldse uunikumiks määramise tehnilisest kontrollist läbi.... mida siin siis viriseda ajastu kohasusest.

Ning meie kasutatud NAVI oli suht aeglane reageerimisega, polnud miskit imelikku kui läbisõidu mõõtja pani puusse 100-300 meetrit. Tänu sellele meie sõitsime päris mitmes teeotsast lihtsalt mööda. Ning NAVI töötab antud ürituse formaadis vaid kui läbisõidu näitaja - meie puhul odomeetri asendajana. Kuna pole teada teekonna lõpp-punkt ning läbitavad punktid kaardil ei ole NAVI juhendavast kaardist miskit kasu.
Vasta
#95

krt nagu lihtrahvas ikka ütleb. Seekord siis ise küll ei osalenud a Sm.Supi vahendusel sai asjadest mingi ülevaate siiski. Aga mis seal salata juba käivad ette valmistused talve ralliks, ehk kunagi peab ikka oma autoga ka starti saama. See kord ei önnestunud tehnika lihtsalt viimasel sekundil löpetas töölepingu.
Ja seda ka, et korraldajatel ikka veel tahtmist ja jaksu oleks. Keep up the good work Smile
Vasta
#96

Ekipaaz 80 kah jälle täiesti töökorras.
Tänud korraldajatele,kes sellise maratoni korraldasid,sest vähemalt Meile oli see paras tuleproov ja kaas võistlejatele,sest ilma konkurentideta pole ju tõsine võistlus.
Muidugi tänud Volgaga sõitnud meeskonnale ,kes meid lepavõsast teepeale tagasi tõstsid,kahjuks numbrit ei pannud sell teraval hetkel tähele.......
tänud kõigile...
Vasta
#97

Suurimad tänud lähevad loomulikult korraldusmeeskonnale - priima rada ja üritus tervikuna. See, et võimalik poodium läks enda totaalse rumaluse (loe: arvutamise) nahka ei vähenda mingil määral head korraldust. Esimest korda kaardilugejana (ja seda veel öisel ajal) ei tulnud mitte und peale Smile
Täpselt samaväärsed tänud jäid eelnevalt juhil esitamata võistkonnale (loodetavasti ei eksi nüüd) : 7 Harri Sõueauk GAZ 69, tänu kellele me nööri otsas jõlkudes üldse starti jõudsime! Ja loomulikult Rexeri garaazhile, kelle abil saime oma infarkti üle elanud elektrisüsteemile hääle sisse.
Mitte väiksemad tänud ja tervitused ka kõigile kaasvõistlejatele, kelle huumorimeele ja sooja suhtumiseta seesuguseid üritusi ei oleks olemas, hoolimata aastaajast Wink

ainukese märkuse saab:
(11-08-2010, 23:15 PM)Tommike Kirjutas:  NAVI sellisel sõidul võiks olla igamehe häbiplekk! ... Aga eks see jääb igaühe südametunnistusele,niipalju,kui seda on!
Eranditult KÕIK, kellele mingil suvalisel hetkel sattusime järgi jõudma leidsid aja ja võimaluse potentsiaalselt kiiremini liikuva team`i mööda laskmiseks. Isegi Allan oma driftiva/lendleva järelkäruga liigeldes leidis sekundi tahavaatepeeglisse vaatamiseks ja hoidis korraks saba sirgena. Seega Tommy, enne kui hakkad täiesti alusetult tehnikat süüdistama, tee omale selgeks elementaarsed asjad, nagu tahavaate peegli kasutamine. See on südametunnistuse asi hoopis.

Aga üldiselt veelkord sügav kummardus kõigile ning kui mitte varem, siis Talverallil näeme, raisk Smile
Vasta
#98

Tere,
Ekipaazh Mercedes- Benz "Heckflosse" 200D
tänab sydamest korraldajaid, kes on loonud võimaluse Eestis sellisest yritusest osa võtta.
Nagu meie võistkonna ll taktik- kaardilugeja hr Tarmo Männard väga tabavalt nentis, on tema osalustasu raha, yks tema elu paremini kulutatud 100 krooni.

Kui meie võimuses on kuidagi mente või manu yritust aidata, teeme seda meeleldi.

Seniks panen yles fotod rallist (vali all size ja download. Kui tahad oma rallivast autost seinasuurust posterit, võta originaalfaili saamiseks priv. yhendust)
http://www.flickr.com/photos/mitmiknatuu...79/detail/

Ja valitud, ning kommenteeritud fotodega album Facebookis:
http://www.facebook.com/album.php?aid=19345&id=100000666573299&ref=mf

Lõpetuseks tahavad piloot Tiina, kaardilugeja Erki ja team eriliselt tänada
Kohtunikku, kes abistas meid keevitustraadiga ja Niva meeskonda, kes abistas meid sidumisrihmaga.

Palju jõudu.
Vasta
#99

(14-08-2010, 11:59 AM)Roger Vadim Kirjutas:  Lõpetuseks tahavad piloot Tiina, kaardilugeja Erki ja team eriliselt tänada
Kohtunikku, kes abistas meid keevitustraadiga ja Niva meeskonda, kes abistas meid sidumisrihmaga.

Palju jõudu.

Nagu FB kommentaaridest aru võib saada, siis järgmise ralli ajal saame oma rihma taas lennus näha Big Grin
Vasta

Sain ka lõpuks liikuva pildi üles.

Tähesõit 2010

Aia Racing
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne