5 X TALUPOJA iseliikuv šassiitraktor ДВСШ -16 1959 a.

Mis mõõdus need filtrid on, et kas lähevad ilusti parajalt sisse ? Smile
Vasta

No 130 mm on pikkust ja 50 mm. on jämedust. Kui jämedus peaks segama,võib tiiru maha kerida....aga siiani pole vaja olnud. Ja kui vaja DT-20le panna ,võib teisest jupi otsa panna. Vedru surub ju kokku ja häda pole miskit.
Vasta

No tere!
Sai vaadatud oma varusid ja tundub,et üle jäävad täiesti uued uuema T-16 külgülekande käised. Need minu traktorile ei sobi...... Vaatasin poes uued käised jube kallid..... seega minu käest saab lausa poolmuidu kätte....Big Grin Kellel vaja saab ka nii,et annab mulle miskit mulle vajalikku vastu. Näiteks otsin ikka taga kõige vanemat mootori varianti ja selle osi. Kraega hülsse ja mootoriplokki,millel lühikesed silindri kinnituspoldid,sisselaskekollektorit jne. Puudust tunnen vanemat tüüpi veokasti esimest luuki või siis küljeluuki,sest sellest annab ka esimene ots teha..... ja asjad ei pea olema hirmus uued ja ilusad. Haakerauda ja ka veokasti tõstesilindrite raami detaile pole saanud. Esirataste raskused ka otsimisel......Roostes asju ära ei põlga.... Wink
T.
Vasta

http://www.soov.ee/tartumaa/Traktor_T_16...m?ca=1&w=3
[Pilt: 7702877010.jpg]
Mõnele tõsisele traktori ehitajale. Ilmselt vist tegu pole DVSŠ-16ga?
[/size]


Vasta

(05-05-2014, 12:33 PM)MAZ Kirjutas:  http://www.soov.ee/tartumaa/Traktor_T_16...m?ca=1&w=3
[Pilt: 7702877010.jpg]
Mõnele tõsisele traktori ehitajale. Ilmselt vist tegu pole DVSŠ-16ga?
[/size]

Tegu siis T-16-nega. Uurisin telefoni teel järgi. On säilinud ka kumer kapott... Tagavaraosi pole....
Vasta

No jälle käes heina-aeg ja sai vikat kõhu alla pandud. Esimesed hektarid niidetud ja siis kõige magusamal ja jahedamal hetkel jäi kõik järsku vakka- vunkratta küljes asuv lühikene kepsu telg oli pooleks murdunud.

[Pilt: 23501321956aa6_o.jpg]

Sai siis uus treitud ja mäletan veel,et kunagi kümme või rohkem aastat tagasi oli sama juhus. Selle telje vahetamine on omajagu ooper- lõhu kõik laiali,kaitse alt ära,pukk nelja poldiga lahti....aga mutrid-poldid kõvasti kinni roostetanud,ei saa lahtigi. Suure kangutamise peale sain muidugi kõik lahti. Lasin mingit vussu ka peale aga sama hästi oleks sobinud ükskõik mis asi.... Vunkratast andis tõmmitsaga päris sikutada....ist oli liiga hea,sai viiliga võlli ots pisut üle nühitud,muidu ei saa üldse enam kätte. Tagasi läks viiekilose haamriga tagudes.... sai hea küll. Muud suurt polnud häda,üks sk. tihend läks ka uus,kuna rohukõrred olid vahele kerinud ja asja ära rikkunud. Sellised hädad tulevad ka alati ootamatult,ei saa valmistuda....
Mõni aeg ennem sai tehtud vunkrattale üks võru raskuseks. Kuna tegu oli hobuniidumasina vunkrattaga ja lati pikkus oli 1.8 m.,panin paksust lehtrauast raskuse lisaks. Tundub,et traktor enam niipalju ei värise aga kas sellest ka rootsude purunemise vasta abi on,seda näeb hiljem. Hetkel pole niipalju niidetud,et oleks aru saada,et kas lisast kasu. Eks hiljem paistab.
Ja nagu sellest vähe oli,lendas ventika rihm pealt..... õige mõõduga rihma polnud ka kohe võtta ja otsustasin dünamo kinnituskõrvasid tolli jagu lühemaks teha.....kuna üks enam-vähem sinnakanti rihm rippus naela otsas. Eelmine rihm oligi liiga pikk ja hakkas loperdama. Eks see lühendab rihma eluiga. Loodan,et vast saan järgmise rihma juba poest osta,sest veneaegsed sobivad rihmad hakkavad juba otsa saama.
Vasta

Täna siis veetsin terve päeva remonti tehes. Hommikul sai naabrimehe pisikesel lapil vikatiga vehitud ja kõrv tabas ära hirmsa ragina..... jätsin seisma ja kuulan,et küttepumbast tuleb selline hääl nagu oleksid pooled käigukasti laagrid õhtal. Ja küttepumpa käega katsudes oli värin täiesti tuntav. Täis pööretega haukus mootor ja ajas korstnast vaheldumisi tossu välja. Ei jäänudki muud üle,kui kakkusin pumba traktorilt maha ja laua peale laiali.

[Pilt: 2350327517ef10_o.jpg]

[Pilt: 235032814ae867_o.jpg]

Nagu arvasin,nii ka oli. Laager täitsa kulunud ja külge pidi veel niipalju,et tegi hirmsat lärmi. Originaalis oli seal ühepoolne kuullaager aga eelmise remondi aegu sai sinna pandud tavaline kuullaager. Põhi häda on selles,et küttepumba plunzripaarid annavad kütet alla õliruumi ja sealt rändab kütus ka regulaatorisse ja see vedel küte ei määri heasti. Võibolla ka lihtsalt kehva laager...

[Pilt: 2350327733c68f_o.jpg]

[Pilt: 23503279d18af7_o.jpg]

Peale laagri vahetust aga traktorit käima ei saanud,sest süütenurk muutus seoses pumba remondiga. Panin selle ka paika. Krudisin veel kütet vähemaks niipalju,et paras sai. Tuli veel treida üks väikene punnike regulaatori hoovastiku külge mis oli rändama läinud....ei leidnud seda isegi üles....kas oli aeg selle ära jahvatanud või lendas millalgi oma teed,kui aken lahti oli.... Homme jälle uus päev...
Vasta

Kui sissepandud laager oli veatu, siis vaata kriitiliselt üle oma kütus - diislikütuses ligunenud laagril ei tohiks roostet küll olla. Siin on aga plekid nii saaledel, kui kuulidel...

Virtuaalne õlalepatsutus ka: KSP regu on asi, mida enamus selle lahtivõtnuid enam tööle ei saa.
Vasta

Võibolla oli diiselkütte sees vesi? Ise kasutasin ka 20.a vana diislit ühe eseme ja laagrite pesemisel. Ning nüüd avastain samasugust ja hullemat roostet mõne laagri pealt,mida sai selle ollusega leotatud.Sad
Probleem oli selles,et nõu kust ma seda diisli ollust valasin ei olnud korralikult suletud ja vesi võis sinna vabalt sisse sadada.


Vasta

No päris ojadena vett paaki pole kunagi jooksnud aga küttepumpa tekib kondents vesi igal juhul. Minu laagril eriti roosteplekke pole,paistab lihtsalt õliolluse jäägid. Aga eks see nafta ikka üks vesi on.........ei määri suurt midagi paljalt. Vaata,et peaks hakkama õli sisse taguma eraldi. Aga vast pole häda,järsku sissepandud laager kestab seekord kauem.
Vasta

Kui head asja korra saad,ei siis saa enam pidama....ehk siis saab pidevalt....Big Grin
Vaatan,et paari tunni pärast peale küttepumpa õli lisamist on kõik jälle kurguni täis. Kahtlustasin etteandepumpa mille kulumise tagajärjel siis kütus satub pumpa..... peabki sattuma aga mitte sinna kohta kus õli peaks olema. Vahetasin siis etteandepumba välja. Tulemus oli muidugi üllatav,sest peale paari tundi niitmist ülevalt punnist enam kütet välja ei uhanud aga õhtaks oli ikka sama lugu. Traktori käivitamine külma mootoriga on ka halvemaks läinud see muidugi vast kokkusattumus eelmise hädaga aga arvan,et pump ikka õhtale minemas.....
Aga siis tabas kõrv miskit kolksumise helisid...mul natuke musikaalset kuulamist kah..... ah mis ma ikka luiskan,tahtsin näha,et mis mootoris sees on....Big Grin Võtsin siis mootoril ülemise korruse maha. Ja õieti tegin,ühel kolvil mõrad juba sees ja asi ohtlikult suurele paugule lähedal. Õnneks oli ka riiulis uus vana kolb olemas ja nii ta läkski mootorisse. Põhipõhjus miks veel tahtsin lammutamise ette võtta,oli siis see põhjus,et välimine silinder juba kulunud ja loopis korstnast õli välja. Arvasin,et aitab küll. Ei jõua maad väetada..... Nüüd siis mootor jälle koos ja eks homme jälle uutele katsetustele.....
Vasta

Et Sul ka seda kannatust jätkub selle muuseumi eksponaadiga kaklemisel...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Tuleb siis taluda.....ja eks kui sõita tahad,pead ennast liigutama. Muud lihtsalt üle ei jää.
Aga tänane päev oli üsna töine. Sain mootori uuesti tööle ja tulemused muidugi head. Kadunud on üks kõlin.... ja käik läks ka paremaks. Vaatasin,et kuna õhupuhastajat veel küljes pole...ja võtsin ka selle lekkiva küttepumba maha. Arvan siis reservi...... sest plunzripaarid omadega õhtal. Selle pumba võiks siis veel tagasi panna,kui saaks kuskilt suuremas koguses toiduõli ja selle moosi saaks küll läbi kõrvetada. Kahjuks toiduõli enam kuskilt ei saa,sest osad mehed tahtsid kuulsaks saada,lällasid igal pool ja eks usk levib ikka ukselt-uksele käies....Big Grin Õli lihtsalt ei jätku niipalju,kui tahtjaid.
Peale küttepumba vahetust siis mootor töötab laitmatult. Ei mäletagi,et kunas nii ühtlaselt käis. Lausa tuksub... Vana pumbaga oli asi nii,et pidevalt oli mingi lutsutamine...millest kuidagi aru ei saanud....välimine silinder viskas tsipa sinist. Ei olnud ka madalat tühikäiku...mis väga häiris,sest hea on panna mootor tuksuma kivikorjamise ajal...ise vaikselt ümber traktori kive korjates..... Aga sellest hädast sain ka lahti-jätsin mootori lihtsalt seisma. Druzba sai muidugi pideva mahvi aga ega sellest häda polnud.
Nüüd on asi parem. Käivitus on muidugi kehvem,eks vast edaspidi läheb asi paremaks,kuna rõngad töötavad teise silindri järgi sisse ja surve asi paraneb kindlasti. Eelmine aasta sai siis ksf. Uko juures tagavara küttepump ka ära stenditud ja hea oli riiulist teine võtta. Siiani otsin 8.5 mm. läbimõõduga plunzripaare aga pole leidnud. Üks uus on olemas aga oleks siis vaja veel teist ka. Kui paarilise leiaks,saaks lõpuks küttepumba korralikult tööle. Praegu sees 9 mm. ja nendega ei saa pumpa korralikult tööle.
Nüüd siis pole muud,kui asja pisut jälgida ja loodan,et ei pea tükk aega näppe mootorisse pistma. Vana asja puhul siis ei ole miski välistatud.

Mõned vaated siis ka vanadest hädadest:

[Pilt: 23510211687bac_o.jpg]

[Pilt: 235102130db370_o.jpg]

[Pilt: 23510215830bc1_o.jpg]

[Pilt: 235102177d0b06_o.jpg]
Vasta

Kolb näeb tõesti hirmuäratav välja! Cool

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(14-07-2014, 08:56 AM)Basilio Kirjutas:  Kolb näeb tõesti hirmuäratav välja! Cool

Jaa.....suur pauk ei oleks enam kaugel olnud... Heal juhul oleks kepsu ja väntvõlli kõveraks löönud. Minu kätte sattus kunagi üks mootor mis oli läinud lõhkuma. Peremehe jutu järgi oli ta läinud kohe traktorist kiiresti eemale,sest ei saanud lõhkuvat mootorit taltsutada. Oli käinud kõva pauk ja küttepump lennanud mootorist hea tüki maad eemale....plokist ka augu läbi löönud viinud kaasa selle koha,kuhu siis küttepump kinnitub. Mootori otsakaanest samuti osa,kuhu tunnilugeja koos õli sissekallamise kohaga.... Plokiga polnud enam miskit teha,viisin kunagi vanarauda. Kepsul oli ülemine silm lahti tulnud,löönud hülsile ja kolvile augud sisse ja kõik mis ette jäi.....minema. Raske on ette arvata mis oleks juhtunud kui-----. Hea et niigi läks.
Vasta

Kui T-16 või 25 mootor lõhkuma läheb, siis pole ju minu arust midagi lihtsamat kui kompressioonikangikest sikutada?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

(14-07-2014, 18:34 PM)Mossemees Kirjutas:  Kui T-16 või 25 mootor lõhkuma läheb, siis pole ju minu arust midagi lihtsamat kui kompressioonikangikest sikutada?

Mnjah.... arvad,et kellegil see korras või tuleb hädaolukorras meelde....kasutada....Big Grin Asjad käivad kiiresti ja teinekord ei õnnestu midagi lühikese aja jooksul teha. Tavaliselt sellistel saunadel pooled asjad ei tööta. Minul näiteks on tehtud nii,et saan nii roolitagant,kui ka tagantpoolt kompressiooni lülitada. Lahinguolukorras kõik variandid head.
Vasta

Kui tihti reaalses elus sellist lõhkuma minekut üldse juhtub?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

(15-07-2014, 21:16 PM)hannest Kirjutas:  Kui tihti reaalses elus sellist lõhkuma minekut üldse juhtub?

Harva. Hooldamata masinatel pigem.Toungue
Vasta

(15-07-2014, 21:59 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-07-2014, 21:16 PM)hannest Kirjutas:  Kui tihti reaalses elus sellist lõhkuma minekut üldse juhtub?

Harva. Hooldamata masinatel pigem.Toungue



Tean kahte juhtu. Eelnevalt oli juba ühest juttu ja üks juhus oli mul endal. See oli siis,kui vedasin järel laia vene külvikut,mis koormas hirmsasti. Järsku tundsin,et traktor hakkab minema hirmsasti edasi ja korstnast ajas musta suitsu välja. Lasin siis natuke traktoril minna ja suretasin välja. Karterist tõmbas siis õli üles ja see andis minekut. Tean ka selle jama põhjust. Nimelt möllasin tookord selle mootoriga hirmsasti,ei saanud korralikult tööle ega jooksma. Mootor trampis ja üle poole pöörete pealt hakkas hirmsasti tossama. Ei saanud tükk aega sotti,et milles asi. Traktoriga sai raskemat tööd teha ainult siis,kui oli ilma õhupuhastajata. Niipea,kui panin õhupuhastaja külge,hakkas tossama ja imes karterist õli üles.... Kui panin süütenurga 21 kraadi enne surnud seisu,sain kuidagi hakkama. Lõpuks siis sain külapealt teise mootori ja võtsin korraga mõlemal mootoril otsakaaned maha ja hakkasin hammasrattaid võrdlema. Viga oli selles,et nokkvõlli hammasrattal oli märk löödud ühe hamba jagu teisiti....... vahetasin hammasratta välja ja sain ka oma jamadest lahti. Pärast imestasin ka,et mootor tegelt oli täitsa kulumata ja nägi hea välja.....aga ju siis visati see ennem mõne traktori pealt minema,kuna ennem vast jubiti ka.... Hulga aega raiskas selle vea otsimine. Aga samas läks see mootor väga ideaalselt käima,lükkasime vahest kahekesi....pool pööret ja kohe käis. Sai ka üksi väikese kallaku peal hoog sisse lükatud,krapsti rooli taha,käik sisse,klapid lahti ja piisas ainult natukesest,et mootori ringi sai ja käima see läks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne