Postitused: 619
Teemad: 115
Liitus: Mar 2009
Maine:
7
Iga masin väärib taastamist on see Zapik või Ford-T.Värvimise kota niipalju et vahest ei saagi ja ei oska nii halvasti värvida kui on tehases värvitud.Mul üks 1988 a motikas millel esiporilaud on värvitud nagu tolmuimejaga,värv on peale pritsitud mitte pihustatud aga tehase töö.
Ma ei poolda ka üle taastamist,masin ei tohiks olla ka oluliselt ilusam kui tehaset tulnud kõik oleneb milleks taastada tahetakse kas niisama poosetamiseks või originaali taastamiseks ja näitustel,üritustel sõitmiseks või isegi musta numri vääriliseks.
Postitused: 1,010
Teemad: 223
Liitus: Feb 2004
Maine:
8
Mis auto tuleks siis taastamiseks osta, et üldsus selle heaks kiidaks
Kas sa teed seda autot endale või üldsusele!Üks asi ei saa kunagi meeldida kõigile.Kui hakkad elama teiste järgi ,põled kiirelt läbi.Nõuandeid on kasulik kuulata ,aga mitte kõiki kullana võtta.
Ülevärvida jõuad alati ,aga katsu sa vana uue alt taastada!
Anna tööle pihta!
vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Postitused: 911
Teemad: 169
Liitus: Feb 2006
Maine:
4
Tere.
Minu meelest inimene peaks tegelema hobina ikka nende asjadega mis talle endale meeldivad,pakuvad rõõmu/rahuldust,jõud-jäks ülekäib ja lõpuks ka et ikka rahakott välja kannataks.
Kõigil ei ole nii palju kannatust,viitsimist,närvi,püsivust,aega ja tahtmist,et auto musta numbri vääriliselt taastada ja muidugi finantsist rääkimata.
See mida teised arvavad on hobiga tegeledes kül viimane asi mida tähele panna ja ennast sellest murjendada lasta.
Olgu selleks tikutopsi etiketid,õllepudeli korgid,Sapaksd,Tsaikad,C klassi mersud,liini bussid,trammid,tankid,lennukid,laevad või minugi pärast lihtsalt mälupildid kaunist loodusest või pidudest.
Hobi on hobi ja see muudab inimese vabaaega kvaliteetsemaks.
Kui käed sügelevad ja huvi on siis taasta Sapikas originaali nii värvilt,sisult kui tehnika poolepealt.
Kui oskusi,viitsimist,vaba aega,töö ruume ja oma tegemise lusti jne. ei ole siis tasub muidugi otsida võimalikult heas konditsioonis aparaat ja siis seda nautida.
Peaasi,et endal asjavastu huvi on.
Tervitustega Allan.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Postitused: 767
Teemad: 563
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Vana värvi tükati säilitamine-parandamine on palju kulukam, keerukam ja aeganõudvam kui uuesti tegemine. Nagunii jääb see (mingil määral) näha ning eeltööd on võrratult keerukamad, kui tuleb teha laiguti.
Ma olen jalgratastel seda teinud reeglina seepärast, et seal on masslevinud värvile kantud ilutriibud, embleemid jm selline, millede kaotamine oleks korvamatu kahi, kui need vähegi säilinud on. Autodel tavaliselt selliseid asju ei olnud, mistõttu on palju kergema südamega võimalik otsustada täieliku uuendamise kasuks, kui vana on ikka roostesegune, kriibitud või koguni plekk mõlkis. Ka neil jalgratastel, kus värvikaunistusi pole säilitataval kujul oluliselt alles, olen üsna kergelt läinud kõige uuendamise teed.
Üldse on see tundeasi, mida mis mahus ja kuidas taastada-säilitada. Soovitan kõigile käia ära Berliinis Muuseumisaarel asuvas Uues ja Vanas Muuseumis ja juurelda sealsete 19. sajandi neoklassitsistlike ehitiste taastamiskontseptsioonide üle - Vanas Muuseumis on mitmete esindusruumide kaunistused peale sõjapurustusi taastatud, Uues Muuseumis aga kõik säilinud detailid välja puhastatud ning ülejäänud jäetud viimistlemata. Vaid see nurgasaal, kuhu on Nofretete büst välja pandud (st mis on omal ajal tema jaoks ehitatud), on senisest rohkem näinud ka taastaja kätt. Minu meelest oleks mõistlik kunstiväärtuslike ehitiste restaureerimistavasid tuua senisest rohkem üle ka tehnikamälestiste peale.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.