Kas ostaksid endale elektriauto?
#81

Maksude pärast muretsemine on veidi mõttetu, iga euro mille riik millekski kulutab tuleb nii või teisiti maksumaksjalt. See ei muutu nagunii. Vähemalt elekter tuleb meie enda maa seest või sõbralikest naaberriikidest, mitte mingitest lähis-ida jaburemiraatidest.

Elektriauto võrdlemine diisliga ei ole täna väga aus, sest need käkid mis hetkel elektriauto nime all müügil on, ei ole halvad autod mitte selle pärast et nad on elektriautod. Pane sellele i-Miev-Leaf-whateverile mingi diisel kapoti alla ja ta on edasi samasugune käkk. Head elektriautod pole veel masstootmisesse jõudnud.

Mina isiklikult ootan pikisilmi BMW i3 müügile jõudmist, selle runga konstruktsioon ja üldine ehitus on valgusaastaid kõigist teistest autodest ees. Mul küll ilmselt ei ole nii palju raha, et müügi alguspäeval minna ja see tursalt ära osta, aga seda "pisiasja" kõrvale jättes: elame-näeme ning ootame testid ära, kuid ilmselt ostaks küll.
Vasta
#82

(01-11-2012, 20:17 PM)Basilio Kirjutas:  
(01-11-2012, 15:36 PM)olevtoom Kirjutas:  Ja veel -- bensiini või diislikütusega sõitmise hinnas on märgatav osa aktsiisil. Ma arvan (ja pean õigeks), et elektriautode laiema leviku peale hakatakse neile antavat elektritki samasuguse aktsiisiga maksustama. Sest (vähemalt idee kohaselt) peab 3/4 aktsiisist minema tee-ehitusse, aga elektriautod sõidavad otto- ja diiselautodega samadel teedel.
Vot pärgel! Selle peale pole mina oma napi aruga mõelnudki! Kuidas aga vahet teha maksustatud ja maksustamata elektril? Kas varsti ilmuvad mõisted "erimärgistusega elekter" ja "salaelekter"? Big Grin Igamehele, kes tuuliku püsti ajab, maks peale! Kodusest elektrivõrgust laadimiseks mõeldud juhe võrdsustatakse samagonniaparaadiga jne. Küll naabrid juba organitesse teatavad!
Või tuleb elektriautodele lihtsalt aastamaks, aga see on jälle ebaõiglane, kui üks sõidab aastas 1000km ja teine ajab spidokale pool ringi peale. Teed kulutavad nad ju erinevalt?

Praegu on ju elektri arve peal eraldi rida toodud välja
"Taastuvenergia tasu ja elektriaktsiis" seega aktsiisi me maksame juba kõik.
Vasta
#83

(02-11-2012, 10:01 AM)MeelisV Kirjutas:  Praegu on ju elektri arve peal eraldi rida toodud välja
"Taastuvenergia tasu ja elektriaktsiis" seega aktsiisi me maksame juba kõik.
Ja sa loodad, et sellestsamast aktsiisimäärast, mis mõeldud vaid elektrivõrgu püstihoidmiseks, piisaks edaspidi ka Maanteeametile? Et murrame selle leivakannika lihtsalt pooleks? No unistada ju võib...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#84

(01-11-2012, 20:17 PM)Basilio Kirjutas:  ...
Vot pärgel! Selle peale pole mina oma napi aruga mõelnudki! Kuidas aga vahet teha maksustatud ja maksustamata elektril?
...

Ei tasu sellega oma pead vaevata - lahendus on ammu käigus. Kunagimüüdi indulgentse, nüüd sertifikaate. Üks õhk kõik...
Vasta
#85

(02-11-2012, 10:22 AM)Basilio Kirjutas:  
(02-11-2012, 10:01 AM)MeelisV Kirjutas:  Praegu on ju elektri arve peal eraldi rida toodud välja
"Taastuvenergia tasu ja elektriaktsiis" seega aktsiisi me maksame juba kõik.
Ja sa loodad, et sellestsamast aktsiisimäärast, mis mõeldud vaid elektrivõrgu püstihoidmiseks, piisaks edaspidi ka Maanteeametile? Et murrame selle leivakannika lihtsalt pooleks? No unistada ju võib...

ei ma lihtsalt nentisin fakti, mis jäi kõlama teie eelmistest postitustest, nagu poleks elekter maksustatud aktsiisiga, et tegelikult ikka on.

see kas see on piisav või kuidas seda jagatakse kellele ja mis otstarbel ja kas nn. ise toodetud aktsiisivabast elektrist tangitud autoga kaasneb mingi karistus nagu sinise või punase küttega sõites on hoopis teine ja keerulisem teema.

olen kindel, et nii mõneski ametkonnas pole veel keegi selle peale tulnud, et elektriauto on nagu sisepõlemismootoriga auto kui võtta teekasutust ja, et peaks ka elektriaktsiisisit nõutama kümnist teehooldusele vms.
Vasta
#86

(01-11-2012, 21:41 PM)DevilDeVille Kirjutas:  mina kavatsen endale igapäevasõidukiks tekitada puugaasigenekaga pärisauto. 500 kuubine Cadillac on selles võtmes igati ökonoomne valik. elektriga võiks ju ka sõita, paraku tehasemasinad on nii jubedad käkid (va tesla) ja õigeid rattasiseseid püsimagnetmatoorasid ning elusaid akupakke ei müüda õiglase hinnaga.

Tehniliselt ja ökoloogiliselt (kui ikka on oma mets ja puiduküte niikuinii) väga mõistlik, kuid praegu Eestis kahjuks võimatu legaalselt teostada - puudub võimalus maksta kütuseaktsiisi.

Soomes kasutatakse päevapiletit või perioodimaksu samadel alustel, nagu maksuvaba kütuse maanteekasutuse legaliseerimiseks (seal on võimalus "osta" oma sinine kütus maanteelegaalseks).
Vasta
#87

(02-11-2012, 11:30 AM)v6sa Kirjutas:  Tehniliselt ja ökoloogiliselt (kui ikka on oma mets ja puiduküte niikuinii) väga mõistlik, kuid praegu Eestis kahjuks võimatu legaalselt teostada - puudub võimalus maksta kütuseaktsiisi.

Minupoolest võivad nad oma aktsiisi kenasti endile sisse istuda Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#88

Kuidas nii, et puudub võimalus maksta aktsiisi. Käi piiri peal ära, kohe isuga võtavad vastu.
Vasta
#89

Just paar tundi tagasi soendasin autos üles ühte elektriautu juhti.Rolleyes Käed olid tal juba jahedad....Big Grin Lõdises ja rääkis,et kui oleks kabiini soendanud,ei oleks jõudnud enam koju tagasi........ Nii,see on siis küll ilge mäda värk. Praegu ju alles temperatuurid plussis. Aga mis siis juhtub,kui -10 tuleb....Big Grin
Vasta
#90

Ma tahan näha,mis siis saab neist elektriautodest,kui meid peaks tabama -35-42 kraadi külm. Kord sajandi jooksul viskab sellise temperatuuri ära. Ning -30 talved pole ka mingi ime meie laiuskraadidel. Seega, siit juba kaks probleemi. Esmalt aku isetühjenemise kiirus suurte miinus kraadidega ning teisalt kas salongi ongi võimalik soojaks saada.


Vasta
#91

(02-11-2012, 18:01 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Just paar tundi tagasi soendasin autos üles ühte elektriautu juhti.Rolleyes Käed olid tal juba jahedad....Big Grin Lõdises ja rääkis,et kui oleks kabiini soendanud,ei oleks jõudnud enam koju tagasi........ Nii,see on siis küll ilge mäda värk. Praegu ju alles temperatuurid plussis. Aga mis siis juhtub,kui -10 tuleb....Big Grin

Mis marki see koolenud elektrikas oli?

Alati on ju ka võimalus seda elektriaktsiisi ja muid makse alandada kui soetada omale ntx tuulik, veel parem kui ise teha osavate kätega. No loomulikult oma talu või muu soodsa asukoha puhul.

Kunagi ammu oli Discovery pealt ka üks vahva saade kuidas ntx üks farmer oli omale teinud farmis sõnniku kääritaja ja metaanikoguja. Lasti asjal aga mulksuda oma tsisternis ja kogu farmi bensutehnika liikus ringi ainult selle gaasiga. Lisaks olid tuulikud mis andsid energiat ja samuti päiksepaneelid siin ja seal. Loomulikult nõuab see algselt suurt investeeringut kuid sellest saavutatud sõltumatus ja vabadus on seda investi väärt. Farmerivana kiitles et ta ei saa lasta üleliigset energiat võrku kuna ta ei soovi ärimakse maksta, selle asemel lasi ta lihtsalt tuledel põleda. Kuidas riik vaatab sellele et mingilt kodanik X ilt makse ei saa koorida, seda hetkel ei tea, kuid siis tuleks rohkem keskonna säästu mõjudele tugineda ja teha lobitööd et need kodanikud kes üritavad elada keskonnasäästlikult ja kes tarbivad varasid mis raha riigist välja ei laseks, need jääks ka maksudest vabaks.

Muideks üks öö tahtsin purjakil olles omale Tartus elektritaksot tellida. OOteaeg ca 30-40 min sundis mind sellest plaanist loomuba ja asja kuradile saatma.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#92

Kas keedi teist on ise mõnest väikeautost elektriauto teinud? Tahaks näha mõnd autot.
Vasta
#93

(02-11-2012, 18:01 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Just paar tundi tagasi soendasin autos üles ühte elektriautu juhti.Rolleyes Käed olid tal juba jahedad....Big Grin
Ah sa kurat, kas asi tõesti nii hull, et talveks peab elektriautode juhtide jaoks trassil reanimobiile käigus hoidma?! Või siis põletama tee ääres lõkkeid? Või taaselustama postijaamade traditsiooni? Mis juhtub siis, kui kordub Pada- või Hädaoru intsident? See teema läheb vägisi järjest põnevamaks...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#94

(02-11-2012, 18:43 PM)Basilio Kirjutas:  
(02-11-2012, 18:01 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Just paar tundi tagasi soendasin autos üles ühte elektriautu juhti.Rolleyes Käed olid tal juba jahedad....Big Grin
Ah sa kurat, kas asi tõesti nii hull, et talveks peab elektriautode juhtide jaoks trassil reanimobiile käigus hoidma?! Või siis põletama tee ääres lõkkeid? Või taaselustama postijaamade traditsiooni? Mis juhtub siis, kui kordub Pada- või Hädaoru intsident? See teema läheb vägisi järjest põnevamaks...

Kui peaks veel mingine Pada-või Hädaorg tekkima,siis juhtub nii,et minnakse kasvõi surnule kaissu,pea-asi,et sooja saaks.Big Grin
Rüblikule niipalju,et ei vaadanud selle auto marki,sest mulle piisas juba välimusest...
Vasta
#95

(02-11-2012, 18:34 PM)marco Kirjutas:  Kas keedi teist on ise mõnest väikeautost elektriauto teinud? Tahaks näha mõnd autot.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17286
Teema olemas.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#96

(02-11-2012, 16:59 PM)v126 Kirjutas:  Kuidas nii, et puudub võimalus maksta aktsiisi. Käi piiri peal ära, kohe isuga võtavad vastu.

Puugaasi eest?
Ma kahtlen...
Eestis puudub mehhanism isegi värvilose diisli eest maksmiseks....
Vasta
#97

Ma pidasingi rohkem värvilist silmas, kui piiriületajatelt ebaseaduslikult aktsiisi korjatakse, küll saavad ka värvilisega hakkama.
Vasta
#98

kui paljud siinkõnelenutest ja -kõnelejatest üldse on omanud kokkupuudet ja sõidukogemust elektriautoga?
Vasta
#99

(03-11-2012, 00:09 AM)Coger Kirjutas:  kui paljud siinkõnelenutest ja -kõnelejatest üldse on omanud kokkupuudet ja sõidukogemust elektriautoga?

olen sõitnud. golfikäruga ja bulgaaria tõstukiga Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(02-11-2012, 20:35 PM)aavu Kirjutas:  
(02-11-2012, 18:34 PM)marco Kirjutas:  Kas keedi teist on ise mõnest väikeautost elektriauto teinud? Tahaks näha mõnd autot.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17286
Teema olemas.


See pobi on lastud teha inimesel, kes jagab elektriautodest päris palju. Ma pidasin eelkõige silmas, et kas keegi on ise midagi oma kätega valmis meisterdanud. Millist tehnikat kasutanud(näiteks tõstuki, laaduri tehnikat jne).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne