Uunikute 12. Talveralli 2013, kas sierraga rajale saab?
#61

Ma ikka mölgutan vahel, et see 70 oleks päris hea piir, halvemal juhul 75.
Praeguses seisus ei ole töesti mitte midagi vaadata selles stardirivis, muidugi on mulle selge et inimesed tahavad lihtsalt löbusalt aega veeta ja selleks kölbab suvaline mosse-sigull hästi, miilitsamunder selga ja elu on lill.
Ei taha seda kuidagi maha teha, a vöiks rohkem püüda äkki ja mitte leppida latialt pugemisega.
Kuna rahva huvi on töesti väga suur selle asja vastu, ja ilma igasuguse reklaami ja ettekuulutamiseta saab möne päevaga regatud juba miljontriljonit ekipaazi, siis ma isiklikult usun et ega reeglite karmistumisel mingit suuremat tragöödiat ei oleks. Pakuks et kolmveerand praegusest massist kohaneks ka uuemate reeglite ja vanemate autodega ning show läheks edasi, vöibolla ainult veidi kirjumas koosseisus.
Ilmselt liiguks siis muidugi arvestatav osa neist praegustest talirallikatest kaalu poole....see kindlasti positiivne pole.

Unikaalsetele autodele oma klass mingite veidi teiste reeglitega oleks kah vast üle elatav.

Lihtsalt mötteid.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#62

See on tõesti selge, et enamus talirallijaid on nii paadunud fännid, et neid ei segaks suures piires jõhker jõuvankrite vanuseline piiramine. Siputavad, kurjustavad... ja leiavad oma varudest ka aastaarvuliselt sobiva isendi Wink Või siis toovad sellise tõesti laevaga kohale.

Mis aga "moodsaid" klassikuid puudutab, siis justnimelt 3-window Sierra, kõik 80'te Alfad, Lanciad, Fiatid aga ka japsid on totaalselt kadunud! Paljud neist on aga absoluutne autodisaini klassika. Näiteks pole juba aastaid kohanud ühtegi boksermootoriga Alfa 33'e, osad olid neist veel ju ka 4X4 isendid... Nii seda vanemat disaini kui uuemat ja 155/166'ga sarnast. Neid oli pain in ass pidada ja elus hoida aga disaini ning unikaalsust pritsis igast august! Enamus vist praeguseks sulatusahju jõudnud.
Siis oli kunagi suhteliselt levinum mingine suur kandiline Mazda 929 kupee, klapptuledega ja puha. Või 2.põlve Prelude - kadunud puha! 1. põlve Prelude ja 1.-3.-põlve Celica on üldse alati megaharuldused Eestis olnud. Needki enamuses pressi alla läinud. Jne.

Selge, et kolhv-kaks, audi B3/C3, W124, OmegaA jne peavad veel kaua-kaua ootama, et üldse unikaalseks saada aga näiteks juba täna tuleb heldimuspisar silmanurka, kui näed väga korralikku agooniat sõitmas. Isegi seda ei mäleta, millal viimati üldse nägin... ning 10 aastat tagasi olid kõik kohad neid täis ja enamus meist vihkas neid. Korralik Recaro sisuga, hõbehall ja mustade kleepsudega ning eriliste valuvelgedega Ascona SR/E on ju tegelikult absoluutne klassika. Isegi see prantslase isend ei ole ju ülikorralik, tüüpiliselt on sisu katki!
Rääkimata Kadett D GTE'st, mida oli ka 20 aastat tagasi Eestis üksikuid.

Jälle: kes toob välja ja kleebib samasuguseks Alfa 33 4X4 kui ühe järgmise klassiku??? Sm.Supp? Tõesõna, enne vaataks kümmet Alfat 80'test, kui viite Ladat 70'test...
[Pilt: 717466518.jpg]
[Pilt: ALFA%2033%204X4%20MC88%20GARDERE%20N%C2%B028.jpg]
Vasta
#63

seltsimees supp teatab, et on reganud alfaga, aga võibolla tuleb rajale siiski hoopis ekskulsiivsema margi esindajaga, kui jumal annab ja jaksab selle tööle panna

ps edastasin plyval posti inimesele kes mulle selle alfa müüs, tal on nimelt alfa 33 wagun 4x4
Vasta
#64

(15-12-2012, 20:44 PM)supp Kirjutas:  seltsimees supp teatab, et on reganud alfaga, aga võibolla tuleb rajale siiski hoopis ekskulsiivsema margi esindajaga, kui jumal annab ja jaksab selle tööle panna
Ära uhkusta Toungue
Tuled raudselt 2012a. Nissan Leafiga Toungue
Vasta
#65

(15-12-2012, 20:44 PM)supp Kirjutas:  seltsimees supp teatab, et on reganud alfaga, aga võibolla tuleb rajale siiski hoopis ekskulsiivsema margi esindajaga, kui jumal annab ja jaksab selle tööle panna

ps edastasin plyval posti inimesele kes mulle selle alfa müüs, tal on nimelt alfa 33 wagun 4x4

Ahoiiii.
Jumalat ei pea sa palumaBig Grin, piisab aksel73. palumisest ka,aga kohendamine jäeb ikka sinuteha.Toungue
Allan

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#66

Kuna siia vöib kirjutada mida sülg suhu toob, siis alma-roomaja 33 olen isegi kunagi kokkupuuteid omanud. Lapsepölvesöbra isa laevaga töi kuskilt, puhastasin karbussi ja ohoo milline minek saabusSmile vöimas 1.3vms
Pean ausalt tunnistama, et mulle see auto meeldis. Polnud küll transaxlit ega muud eksootikat peale bokseri, a söita oli töesti fun.
Ja Priit, paadunud automüügisirvimise fännina palun sul vötta kavasse ka frantsuse nö "bloket", sest 2-30date autode soetamiseks on see ikka püha graal-mittemidagi ei maksa, vana 202 pesoo, gaz a tüüpi kastikad jne, suu jookseb vett koguaeg, rootsi lehte ei viitsi enam isegi vaadata sest seal vaid enamuses mingid 6-7date raiped mis enivei huvitavad vaid amatööreSmile

http://www.leboncoin.fr/voitures/offres/corse/occasions/?f=a&th=1&re=1980

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#67

[Pilt: rally-cars-for-rent-3180_1.jpg]

eks igaühel ole oma lemmikud mida kiita ja rajal eelistada.
olen soetanud saksa klassikud OPEL Manta CC ja kaks ASCONA B -d.
ühels asconast peaks saama tulevikus korralik rally replika teised taastan võimalikult originaali lähedasteks.

replika võiks selline väljanäha kuid kust saada tiivalaiendeid?



kuid ka seegi on küllalt kulukas ja mina hindaks pigem selliseid autoomanikke kes oma isenditega vaeva näevad. Võiks ju ka iga aasta osta mingi käru aia äärest ja klassifitseeruda rajale. Minu arvamus oleks selline, et olgu mis auto tahes kuid ta peaks olema korralik. Mitte mingi pläust.
Vasta
#68

(16-12-2012, 14:55 PM)hundu77 Kirjutas:  [Pilt: rally-cars-for-rent-3180_1.jpg]

eks igaühel ole oma lemmikud mida kiita ja rajal eelistada.
olen soetanud saksa klassikud OPEL Manta CC ja kaks ASCONA B -d.
ühels asconast peaks saama tulevikus korralik rally replika teised taastan võimalikult originaali lähedasteks.

replika võiks selline väljanäha kuid kust saada tiivalaiendeid?



kuid ka seegi on küllalt kulukas ja mina hindaks pigem selliseid autoomanikke kes oma isenditega vaeva näevad. Võiks ju ka iga aasta osta mingi käru aia äärest ja klassifitseeruda rajale. Minu arvamus oleks selline, et olgu mis auto tahes kuid ta peaks olema korralik. Mitte mingi pläust.

http://forums.mantaclub.org/topic/25193-...age__st__0

http://www.m-99.co.uk/Car_Bodykits/Opel_...scona.html

http://www.carstyleplus.co.uk/Opel_Manta...a_400.html
Vasta
#69

Täitsa nõus eelneva härraga. Hästi korrastatud masinad stardis oleks vast parem vaadata kui kuuri äärest välja aetud vanaraud.

Tegemist ikka ju UunikuteTalveralliga mitte Vanaraua kokkuostu paraadiga.

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta
#70

(15-12-2012, 00:13 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Mõtlesin ise ka et peaks end näiteks 2011 detsember esmaregatud ja 2012 jaanuar esimesed kilud ja meetrid läbinud Toyota Dyna-ga kirja panema. Mudeli esmamainimine jääb ju ammusesse aega ja endiselt redelraamil ja sabavedune jne.
Vana Dyna oleks ju täitsa lahe elukas kogu oma koleduses...
Aga ka Sina oled korra olude sunnil osalenud suhteliselt uue BX'iga ja kuigi suures piires "väljaspool arvestust", siis ei tundunud see disainipomm üldse liiga võõrkeha tookord! Aga paneme samale autole juurde "lisatingimuse" forgotten AWD ehk jällegi mudel 4X4 ja saame koos Alfa 4X4, paksu verd tekitanud Celica 4WD ja veel mõne analoogiga sellised unikaalsed klassikud, et nende kõrval on iga Rolls, mis sünniaastaga 1960+, hale massikaup. Absoluutselt akseptaabel on ka vana Panda 4X4 aga see veel Lancia derivaat ehk VEEL põnevam ja haruldasem!!! Peale Audide ja Subarute teeb kõik teised margid automaatselt haruldusteks jutsnimelt see eriline veoskeem. Isegi Opeli 4X4 on haruldane aga kahjuks-õnneks on Vectra A ja Calibra piisavalt uued, et need veel lähema 10 aasta jooksul mingiks eriliseks harulduseks ei muutu. Sama ka Mersu ja Bemmi nelivedudega, kuigi needki pole liiga tavalised aga tõesti: praeguses kontekstis vähemalt minu jaoks veel unikaalseteks ei klassifitseeru.

Aga veel üks näide haruldusest, mis on nii piisavalt vana kui väga haruldane tänaseks: R6 Snipar 4X4 1975.a.

[Pilt: %24(KGrHqZ,!o4FB+OQzWDtBQzKkEDFGg~~48_1.JPG]

Edit ja PS: kui juba, siis Sbarro Windhound on üks 14'st üldse läbi ajaloo Franco Sbarro poolt toodetud sellisest autost ning seejuures üks kolmest Jeep'i põhisest 3-door isendist. Kas sellise auto sünniaasta on kuidagi liiga uus või on too imeelukas kuidagi "ilgelt tavaline ja plastmassine"??? 16,5K eur on sisuliselt täielik kommiraha, kui inimest huvitab tõeline ainulaadsus ja eksklusiivsus. Midagi teist nii haruldast on üldse raske välja mõelda ja kõik see muu maksab täpselt ühe nulli jagu alates rohkem.
Vasta
#71

noh vanaraua kokkuost või midagi
näiteks: ma oma alfa ostsin ca 800 euriga, ja kuna ma ise eriline õlinäpp pole, siis selle sõitma saamiseks ja kleepimiseks läks veel ca 400 euri (ca 5a seisnud auto, oleks ise teind oleks poole odavam olnud), ja nüüd olen sellega sõitund ca 4 suve ja taverallit + kolm suve kasutanud ka igapäeva liikurina ja ma ei saa just õelda et see mingi emexi kanditaat oleks, loomulikut oleks ühtkomateist vaja teha ja mingi uunik (loe: must number) ta pole ega saa ka kunagi
mina vaatan oma masinateks selliseidm is oleksid mulle tehnikiselt huvitavad (loodan ka et teistetele rallitajatele huvitavad) ja selliseid leidub ka eestist kõvasti ja ei pea piiritagant otsima
Vasta
#72

Kusjuures lugesin siin mõni päev tagasi mingist ajakirjast, et VW transporter T2!!! tootmine lõpetatakse aastaga 2014, kuna enam ei vasta turvanõuetele. Kuskil Hispaanias(Portugalis) vms. kohas. Kuidas sellise autoga on. Reaalselt on aastast 2012, aga tootmine lõppes juba 1979a ja välimus/sisemus praktiliselt sama....

Ei oma kahjuks sellist autot ja hetkel ei ole ka rallile tulekuks masinat(kui just keegi siit ei paku enda oma laenuks/rendiks), lihtsalt jäi silma selline asi.
Kui keegi pakub enda üleliigset masinat, siis teadmiseks et enda sõitmise ja vigastuste eest vastutan ja sihilikult ei lõhu masinat. Niisamuti oman teadmisi ja tööriistu autoremondi vallas...

Kontakti saab ikka PS kaudu...

Toivo

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#73

to nustu
võib ju mõelda, kas oled auto väärtuseks oleva raha ka panti jätma, muidu pole võõrale inimesele auto laenamine reaalne
Vasta
#74

(16-12-2012, 21:31 PM)nustu826 Kirjutas:  Kusjuures lugesin siin mõni päev tagasi mingist ajakirjast, et VW transporter T2!!! tootmine lõpetatakse aastaga 2014, kuna enam ei vasta turvanõuetele. Kuskil Hispaanias(Portugalis) vms. kohas.
ei saa nii loogikavaba tootmiskoha viite peale vaiki olla - Brasiilia on see "vms" riik.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#75

Haruldastest aga suhteliselt odavatest neliveolistest oleks tulevikus tore näha ka Lafrosa ehk euroopas Rayton-Fissore Magnum 4x4 nime all tuntud koleautot:

http://en.wikipedia.org/wiki/Laforza
Vasta
#76

(16-12-2012, 21:28 PM)supp Kirjutas:  mina vaatan oma masinateks selliseidm is oleksid mulle tehnikiselt huvitavad (loodan ka et teistetele rallitajatele huvitavad) ja selliseid leidub ka eestist kõvasti ja ei pea piiritagant otsima

Ja ongi põhjus teada miks omal Datsuni hankisin Big Grin
Esivedrustus torsoonvarrastega, taga lehtvedrud, 1tonn kandevõimet ja täisraam. Pole enne ise sellisega kokku puutunud ja tundus põnev elukas olevat.
Summa mis küsiti oli küll üsna kopsakas võrreldes masinaga mille sai.
Kuigi väidetavalt oli masin "sõidukorras" siis ainus õige osa väitest oli see, et liikus omal jõul. Võid eestist leida küll erinevat tehnikat kuid selle liikluskorda ajamine on juba suht kulukas ja aeganõudev töö. Kahjuks antud masina puhul polnud ka soomest toomise alternatiivi, kuna seal samas seisus masin maksab sama palju. Ning pakkuda oli vaid 2tk.

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta
#77

(16-12-2012, 21:28 PM)supp Kirjutas:  mina vaatan oma masinateks selliseid mis oleksid mulle tehniliselt huvitavad (loodan ka et teistetele rallitajatele huvitavad) ja selliseid leidub ka eestist kõvasti ja ei pea piiritagant otsima
See jutt ei päde kohe üldse. Eestis praktiliselt enam ei ole mitte midagi põnevat alles. Paar "legendi" on kaotsis nagu Peata Ratsanik või Lendav Hollandlane, näiteks too turbiinvelgedega esimese põlve R5Turbo (mille otsimisega tegeletakse), mõnest kuurinurgast võib välja ilmuda mõni vana põnev japs ja väga väikese tõenäosusega mõni selline prantslane/itaalane, mille üles ehitamisel võib veel mingi mõte olla aga ei rohkemat. Viimastest peaks kusagil "vedelema" näiteks Indrek66 kunagine Alfa GTV6...

Eesti häda ongi see, et siin pole enam midagi järgi ja kui mingi laip veel vedeleb, küsitakse selle eest ulmelist hinda. 100 eur on selle hind... et viia Kuusakoskisse. Mitte ühe mittesõitva auto eest ei maksta rohkem! Rääkimata mittekomplektse junni eest. Vaid ja ainult ülima harulduse eest saab sellisel puhul midgi küsida...
Sellises korras Datsuni sadakakskümmendamprist kupeed Eestist ei leia, rääkimata sellise hinna eest. 570 euriga ei saa ligilähedastki aparaati (sest meil tahetakse tavalise sajaamprise aga rikutud isendi eest soodukaga 1100 eur!)... ja vist ei saaks ka esimesel "sportlikul" Talveralliligi osalenud sellist Austinit. Või leia analoogne ja korras Simca/Talbot? See on vast ainus mõeldav versioon ehedast nostalgiast, mida võiks leida...
Pluss see,et põnev võiks olla vanatehnikahuvilise jaoks midagi sellist, mida Eestis veel nähtud pole? Näiteks selline Sunbeam Rapier HT, mõni vana Triumph, Austin, briti Ford (Anglia vms), absoluutselt tundmatu Goliath,kõikmõeldavad Morrised, imetabane Studebaker jne, jne. Või siis tõesti ka autoralli klassik, tagaveoline Renault R1090 Dauphine.
Või läheme päris vanakeste manu ja Eestis saaks 6300 eur eest vaid peksa ja sõimu osaliseks, kui tahaks sellist haruldast Adlerit osta.

Need on nüüd lihtsalt järjest võetud näited autodest, mida peaaegu ühtegi Sa Eestist ei leia peale Datsuni, Austini ja Simca. Aga neid ei saa suurima tõenäosusega sellises korras sellise raha eest. Kahjuks ei jäägi muud üle, kui piiritagant otsida. Soome kui lähim koht, sealt kannatab otsida vana japsi, datsuneid ja tojootasid ikka leidub aga mõnikord viskab sisse ka muud põnevat: selline ülbe britt näiteks. Enamus neist pole loomulikult prillikivid aga juba sellisena miljon korda põnevamad, kui kogu vene värk kokku. Paljud neist vajaks lihtsalt kerget "ülekäimist" või vigade peitmiseks enne restaureerimist ajastukohast "ralli"disaini ning ongi olemas. Enamus neist on ka enam-vähem kohe sõidukorras, mõni suisa ülevaatusega või äsja sõitnud. Ja "soomlased" vaatasin Helsinkist: anna andeks aga sõidad laevukesega üle, ulatad 1350 tugrikut ja sõidad Angliaga tagasi. Koos arvelevõttude, kerge "üle"vaatuse ja rallieelse vajaliku remonditööga on 2K eur eest igati väärikas autoklassik olemas.

Muidugi on 1000 ja 2000 ja 3000 eurot hoopis teine summa, kui suvaline 300-eurone laada 80'test. Aga üha enam on mul selline tunne, et kui Talveralli jätkub, siis eriti julmal ja valusal "kuni 1970" autodega. Ja nende kõrvale siis vaid ja ainult kõige ehedamad replicad endistest päris autoralli masinatest. Ning siis tõesti erandkorras mõned 70'te eriti heas originaalkorras olevad Lääne masinad või lihtsalt korralikud haruldused. Ning kõikse "hullem": mine või ise järgi, et oma kasutajanime PlyVal64 ikka uuesti õigustada...

PS: rääkides rallikatest ja replicatest, siis Escort MK2 vastu 4000 eur eest ei saa miski: üle kleepida ja 4 lisatuld ning porilappi osta. Isegi õiged veljed on all...
[Pilt: L-Ford-Escort-RS-10.jpg]
Vasta
#78

Eestis praktiliselt enam ei ole mitte midagi põnevat alles. Paar "legendi" on kaotsis nagu Peata Ratsanik või Lendav Hollandlane, näiteks too turbiinvelgedega esimese põlve R5Turbo (mille otsimisega tegeletakse)
------------------------------------------------------------------------Ei mõista just, millisest Eestist jutt käib. Reault klubi foorumis R5-Turbo-Alpinest jutt sees ja neid "legende" kohe kobaras ühes kohas koos.Ühel lausa kaared kah sees. Kõik 3 Renault´i müüakse koos, et saaks ühe korraliku kokku.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#79

(15-12-2012, 17:57 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ma olen täiesti tõsiselt kaalunud seda, et panna väga julm vanusepiir ja see oleks seotud meie ehk korraldajate vanusega: auto väljalase tehnilises passis kuni 1970 ja kogu ooper! Ning mitu autot järgi jääks??? "Plats puhtaks", absoluutne enamus vene tehnikast sulatusahju või niisama kuurinurka seisma ja ongi olemas. Ning päris põnev oleks teada, kui mitu Made in Japan autot kogu Eesti peale kokku saaks, mis üldse teoreetiliselt sellesse piirangusse mahuksid? Kuni kümmekond laipa äkki vedeleb...

Selles valguses tuleks ootel projektide järjekorda muuta, ning üks seisev 196X Mazda ette võtta, mis pole küll paraku rallisugemetega, vaid pigem sarnane vagun nagu mu Toyota. 2013 ralliks paraku ei jõuaks kuidagimoodi...
Luban, et 412-ga oleme sel aastal loodetavasti tõesti viimast korda. Endalgi jube häbi tglt, arvestades kui paljudel talverallidel käinud olen Sad
Vasta
#80

(17-12-2012, 11:04 AM)wax Kirjutas:  Luban, et 412-ga oleme sel aastal loodetavasti tõesti viimast korda. Endalgi jube häbi tglt, arvestades kui paljudel talverallidel käinud olen Sad

See punane kleepekatega? Minu arvates selliseid sinna just vaja ongi! Mina mäletan seda autot ilusa puhta ja ilma roosteta stiilse liikurina - või veab mu mälu mind alt?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne