Teema on suletud

Projekt kuidas ehitada Mercedes W124-le. heinaniiduk.

See imetreial, kes käigukaste ja aeglusteid valmistada suudab, võiks ju soenduseks sellise tõmmitsa valmis teha.Smile

(08-07-2013, 12:08 PM)comoon Kirjutas:  uurisn nüüd ka ise, et ilma erilise tõmmitsata http://www.youtube.com/watch?v=QGms7ygBeE4 pole w124 esivedrude juures midagi teha, thanks kes tähelepanu juhtis.
Samas olen kuulnud, et saab ka üldse ilma tõmmitsata kui alt mingid osad lahti lasta? Mis asjad siis vaja lahti lasta on?

Elame, näeme. Kui teema jätkub, siis õnnestusCool

Üldiselt tundub, et venekroonust, elukogemustest ja iseseisvast info hankimise oskusest on asi kaugel, väga kaugel. Sellegi poolest on huvitav lugeda.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!

(08-07-2013, 13:01 PM)raulex Kirjutas:  See imetreial, kes käigukaste ja aeglusteid valmistada suudab, võiks ju soenduseks sellise tõmmitsa valmis teha.Smile

Ei ole seda imetreialit kusagil. Alles otsitakse veel: http://www.soov.ee/tartumaa/Treial_2424118.htm?ca=1&w=3
Treimise tund maksab praegusel ajal nurgatagustes kohtades 15.- Alla selle ei ole nagu mõtet eriti sinna pingi taha minna ka.
Seetõttu on rahakotisõbralikum osta ikkagi niiöelda poolfabrikaate, mitte nullist asja üles ehitada. Olgu selleks siis see eespool visandatud aeglustav reduktor või ka niiduk ise.
Seda Moskvitsi käigukasti tasuks otsida siit: http://mosseklubi.planet.ee/foorum/index.php
Seal selle tehnikaga tegelejad koondunud ja ilmselt ka selle asja kuulutamise peale leiab.
Selline oleks täitsa tubli niiduk mersu ette: http://www.soov.ee/viljandimaa/Hooldusni...m?ca=1&w=3
Tundub võibolla kallis. Aga kui on vaja osta reduktor, rattad jne. Lisaks maksta treialile ja ka keevitajale. Siis...

(08-07-2013, 20:18 PM)meli666 Kirjutas:  .... Selline oleks täitsa tubli niiduk mersu ette: http://www.soov.ee/viljandimaa/Hooldusni...m?ca=1&w=3
Tundub võibolla kallis. ...
nojah, mul selline on, tegelt pole see hooldusniiduk vaid muruniiduk ja minitrakatsi tagahaakes niidan murutraktori asemel kõik ära, ilusa muru saab. Passi järgi nõuab 120 cm töölaiusega niiduk min 25 hj traktorit. Suure heina sees
peab algul ühe korra läbi laskma ca 25-30 cm tõstetud asendis, muidu ummistab ära, terad ei jõua massi läbi hakkida. Uuest peast maksab asi ca 1000 €.

(08-07-2013, 21:43 PM)honkomees Kirjutas:  Suure heina sees peab algul ühe korra läbi laskma ca 25-30 cm tõstetud asendis, muidu ummistab ära, terad ei jõua massi läbi hakkida.

Ilmselt tuleb see ummistamine siis sellest, et väljaviskeava on niiduki laiusest kitsam.
Endal on kokkupuude olemas sellisega. Väljaviskeava sama lai, kui terad.
   
MTZ 82 taga pika heinaga mingit ummistamist küll ei täheldanud. Niitekõrgus kuskil 70 mm. Teeb vägagi hea töö, ainult terad peavad teravad olema. Mättalise maa peal aga nürinevad kiiresti.
Teenusena niitjad enamus terasid teritada ei viitsi. Olgu siis tegu selle trumli või muruniiduki baasil aparaadiga. Ümaraks kulunud teradega aga tulemus kehv, nagu siga oleks kaerakõrre otsi roobitsenud.

Niiduki käitamiseks läbi kõlanud elektri lahendus oleks ju ka võimalus.
Mingi ära pussanud mootoriga statsionaar 10kW genekas mersu külge ja mõlemale terale oma 4kW mootor.
Kuna kupatust käitava mootori pöörded muutuvad ja sellega seoses ka geneka pöörded, siis muutub ka niidumootorite pööre. Käima lülitamine ka lihtne. Tõmbad autos rubilniku järgi ja läks. Pole ühtegi sidurit ega kardaani vaja.
Liikumiskiiruse ja terade võimekuse saab sünkrooni ajada kasvõi sellega, et valid genekale sobiva ülekande. Või paned terasi läbi rihmaratta vedama ja nende rihmaratastega valid sobivad pöörded.
Kaks mootorit on soovituslik. Lülitusmomendil saad eraldi käivitada, et mitte liiga äkilist koormust genele tekitada.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.

(09-07-2013, 00:16 AM)karvik Kirjutas:  Niiduki käitamiseks läbi kõlanud elektri lahendus oleks ju ka võimalus.
Tõmbad autos rubilniku järgi ja läks. Pole ühtegi sidurit ega kardaani vaja.

Iseenesest väga hea mõte, aga ühe eelnenud kommentaari valguses, kus oli juttu minema lendavale vedrule järelevaatamisestRolleyes, mõtlen, et hoidku taevane vägi selle kompottprojekti elektrifitseerimisest, seda just elektriohutuse seisukohalt. Pigem ikkagi tuuniks hobuniiduki haakekonksu külge.

IP

Aga jätaks vedrud sinnapaika ja suurendaks läbivust sellega, et paneks igale rattale oma elektri mootori. Kui nüüd iga ratas midagi teeb, siis peab olema suur mätas mille otsa kinni jääb.

Siis peaks ka generaatori võimekus olema vähe suurem, aga vedurid raudteel ju niimodi töötavad.

Ilmselt lõpuks tuleks mersu enda mootori rammust puudust, et kõike seda käimas hoida ja jahutusest sellise kiiruse ja suure koormuse juures ei ole veel keegi rääkinud. Julgen pakkuda, et peaks kaks korda samapalju radikat olema. Kui seegi aitab.
Eks ole ju enamus meist kogenud seda kui hange kinni jäänud auto pahuralt kuumeneb. Suvel küll lund ei ole aga heina pudi koguneb tõmbetuulega ikka radikasse.

Ja kõigelõpuks tuleb heinavikatiga MF70.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.

(09-07-2013, 01:30 AM)karvik Kirjutas:  Ilmselt lõpuks tuleks mersu enda mootori rammust puudust, et kõike seda käimas hoida ja jahutusest sellise kiiruse ja suure koormuse juures ei ole veel keegi rääkinud. Julgen pakkuda, et peaks kaks korda samapalju radikat olema. Kui seegi aitab.
Eks ole ju enamus meist kogenud seda kui hange kinni jäänud auto pahuralt kuumeneb. Suvel küll lund ei ole aga heina pudi koguneb tõmbetuulega ikka radikasse.
Offroadis tuttav teema.
Sodi vastu aitab kaitsevõrk.Jahutusvõimekust aitab lihtsalt suurendada veel termostaadi eemaldamise ja tiiviku sundpuhumisele panemine.Suurem radikas pole ka just raketiteadus.
Minu masinal on originaalradikas, suvel kipub maksimumkoormusel
kuumaks minema, talvel probleemi pole.Mootori võimsus on tõstetud hinnanguliselt 100 kilovatini.Masin siis selline:
[Pilt: 217622213e646b_m.jpg]
P.S.Kange isu on sügiseks autole kartulipealsete rootor ette panna.Isegi vaba jõuväljavõte on olemas.

(08-07-2013, 22:19 PM)meli666 Kirjutas:  ...Ilmselt tuleb see ummistamine siis sellest, et väljaviskeava on niiduki laiusest kitsam.
Endal on kokkupuude olemas sellisega. Väljaviskeava sama lai, kui terad.
...
see sul natu teise konstruiga (vt terasid ja nende ümber olevat kosu), mul kindlapeale samast tehasest välja tulnu kui lingil, ainult et kas tsipa varem või hiljem, sest minu oma on tagant kogulaiuses lahti ja ummistab. Niidukõrgust saab regullida mingi 20 mm peale ja kuni 100 mm. Minu arvates on ummistuse PROBLEEM muruniiduki terade ümber olevas korpuses ja terades endis, need peavad muru seni hakkima kuni ta multšitud saab ja kui on liigne kogus, siis ei tule toime.

Tegelikult on ju sedasi!

Mersu kõrgemaks saamiseks ei ole vaja vedrusi lennutada. Ma küll praegu ei suuda meenutada kuidas tal amordid täpselt paigutatud on, aga kui terve masin üles tõsta, siis vajuvad kõik rattad võrdselt maksimum siruulatusse mis annab miski x cm-i juurde ja selliselt näiteks puukaikaga asi ära fikseerida, või kui võimalik siis amordi asemele raudtoru ja ongi kõrgem.

On ka võimalik osta kaks käsiniidukit([mootorsaani mootor]piisavalt võimast) millelt saadud mootorid panna ise tehtud kolu külge ja ajavad nad ringi lendterasi. Niidukite suutlikuse erinevusest saab eelnevatest postidest lugeda.

Selliselt võib kogu mersu jääda oma konditsiooni(va. puukaika tõste) ja saada hakkama. Pidamise parandamiseks saab kasutada kobedamaid talverehve.



Või teine võimalus on teha kõik ümber kasutades mersu osi...

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.

Pane oma autole 4-veolise mersu kast, millel esirattaveo paned siis niidukit ringi ajama (auto jääb ikka tagaveoliseks) - see oleks reaalsem lahendus kui hakata ise reduktoreid ja käigukaste ehitama.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

Nelivedu ja aeglusti sellisel lahendusel on töö tegemiseks vältimatu.
Isegi meetrine ratas ja poolemeetrine kliirens (nagu pildil paar postitust ülal) ei päästa tagaveoga aeglasel sõidul mätta taha kinnijäämisest, eriti siis, kui esisillale on kaalu lisatud.

(10-07-2013, 12:04 PM)karvik Kirjutas:  Tegelikult on ju sedasi!... siis vajuvad kõik rattad võrdselt maksimum siruulatusse mis annab miski x cm-i juurde ja selliselt näiteks puukaikaga asi ära fikseerida, või kui võimalik siis amordi asemele raudtoru ja ongi kõrgem...
Tegelikult asi päris sedasi ei käi. Nii saab sõita parketil, aga mitte ebatasasel pinnal. Kolm ratast on suutelised ilma vedrustuseta pinda kopeerima, neli aga mitte. Selline ümberehitus hakkab kergitama maast lahti ühte ratast ja siis masin kohe seisab.

hp

(10-07-2013, 13:48 PM)motamees Kirjutas:  
(10-07-2013, 12:04 PM)karvik Kirjutas:  Tegelikult on ju sedasi!... siis vajuvad kõik rattad võrdselt maksimum siruulatusse mis annab miski x cm-i juurde ja selliselt näiteks puukaikaga asi ära fikseerida, või kui võimalik siis amordi asemele raudtoru ja ongi kõrgem...
Tegelikult asi päris sedasi ei käi. Nii saab sõita parketil, aga mitte ebatasasel pinnal. Kolm ratast on suutelised ilma vedrustuseta pinda kopeerima, neli aga mitte. Selline ümberehitus hakkab kergitama maast lahti ühte ratast ja siis masin kohe seisab.

Väga väga ja veel kord väga õige tähelepanek!

Eespool mainiti järjekordselt õiget asja veel, see tagaveoline pill on maastiku peal nagu lehm libedal jääl, aga mis sa kordad ennast? Eestlane on visa ja "TARK", teised kõik on lollid ja saamatud. Big Grin

Come to the dark side, we have cookies!

Oma kohuseks pean teatada, et osta.ee-s on saadaval soodsa hinnaga hulk "rihmarattaid" metall ja vanaraud rubriigis. Osad neist ratastest on küll plastist, kuid see pole olnud takistuseks Smile Milleks neid selle projekti juures vaja on, ma ei oska öelda, kuid annab jumal rattad, annab ka otstarbe.

On ainult üks asi millest ma mitte ühegi nurga alt aru ei saa - miks täiesti ebasobivast asjast seda niidukit peab tegema? Isegi mõne kuldsebörsi surnult müüdavate lattniidukiga oleks suurem võimalus see rohi maha saada.

Hetkel ma näen järgmisi võimalusi:
a) kasutada mersu õli ja diislit tule alustamiseks ja üritada vajalik ala lagedaks põletada
b) teha mersuga nii kaua põllurallit kuni rohi maas on. Tõhususe tõstmiseks võib taha haakesse panna mõne metallist objekti a la tükk raudteerööbast keti otsas.
c) mitte võtta välja antud maa hoolduse eest loodetav 100 eurot ja masinaehitusest säästetud raha eest lubada endale reis rootsi kuningalossi vaatama Smile


Muide, kuna su niidumasin on kohe-kohe valmis saamas, siis kas sa teenust ka pakud? Oleks vaja 2000m2 üsna siledat maad ära niita. Üks ots on veidi pehme, kuid loodetavasti ei saa see takistuseks.

(10-07-2013, 18:07 PM)phyl Kirjutas:  
(10-07-2013, 13:48 PM)motamees Kirjutas:  
(10-07-2013, 12:04 PM)karvik Kirjutas:  Tegelikult on ju sedasi!... siis vajuvad kõik rattad võrdselt maksimum siruulatusse mis annab miski x cm-i juurde ja selliselt näiteks puukaikaga asi ära fikseerida, või kui võimalik siis amordi asemele raudtoru ja ongi kõrgem...
Tegelikult asi päris sedasi ei käi. Nii saab sõita parketil, aga mitte ebatasasel pinnal. Kolm ratast on suutelised ilma vedrustuseta pinda kopeerima, neli aga mitte. Selline ümberehitus hakkab kergitama maast lahti ühte ratast ja siis masin kohe seisab.

Väga väga ja veel kord väga õige tähelepanek!

Ei osanud lollimat lahendust välja pakkuda Big Grin ja küll see kere järgi paindub. Ta juba niivana küll. Ja kui see pinnas nii künklik on, et kere enam järgi ei paindu, siis ei ole sellisel kujul selle masinaga põllul naguini asja.

Asi see kolmerattaliseks siis teha pole või kiikuv esisild(ei tea kuidas teda õieti nimetatakse) panna.

Kunagi oli meil tööjuures suur kasti täsi mingeid kummi junne, mis sobisid sigullide vedrude vahele ja saigi säilinud osalise vedrustusega kõrgenduse hopsti juurde. Kolmega läks juba liiga jäigaks aga kahega olla küll hea olnud. Nende paigaldamine käis elliselt nagu soovitasin kaikaid panna.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.

Poisid!
Senikaua,kui siin arutamine käib läheb hein vanaks.

Sügis tuleb peale, aga nii ongi parem.See meetod on pärast öökülma tunduvalt tõhusam:
(10-07-2013, 22:37 PM)Mahno Kirjutas:  b) teha mersuga nii kaua põllurallit kuni rohi maas on. Tõhususe tõstmiseks võib taha haakesse panna mõne metallist objekti a la tükk raudteerööbast keti otsas.

(10-07-2013, 22:37 PM)Mahno Kirjutas:  ... annab jumal rattad, annab ka otstarbe.
See lause sobiks ju lausa AMF-ile sloganiks! Big Grin
(10-07-2013, 22:37 PM)Mahno Kirjutas:  Hetkel ma näen järgmisi võimalusi:
a) kasutada mersu õli ja diislit tule alustamiseks ja üritada vajalik ala lagedaks põletada
b) teha mersuga nii kaua põllurallit kuni rohi maas on. Tõhususe tõstmiseks võib taha haakesse panna mõne metallist objekti a la tükk raudteerööbast keti otsas.
Variant "a" kevadise kasutamise puhul saame äktsionist ilmselt lehest lugeda.
Variant "b" võib lõppeda rööbas tagaaknas. Top Gearis läks Jeremyl palgiga just nii.
Aga muidu - aplodismendid ja virtuaalne õlu minu poolt batka Mahnole! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne