Minu T-40 AM

(21-03-2019, 11:03 AM)muska71 Kirjutas:  tundub,et mingist plastiliinist voolitud pendiksi hammakad.mul kah oli kärrrrrrrrrrrrrrrr taga ja nüüd pada maas vaatasin pendiksi hambad kutud,hammasvöö korras ja vaatasin kogu hammasvöö üle.

Originaal 10hambaline magnetoni pendiks maksab ca 28euri (kopikad siia sinna) ja hiina/poola vuffel 10euri. Kokkuhoid on ülisuur  ja hiljem karjutakse. Järeldused teeb igaüks ise.
Ega muidu neid pendikseid suure kastiga poodi ei too ja ei müüa vähemalt 20tk kuus.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

järelikult tuleb hiinakaid kasutada, kuna magnetoni omad on nii tugevad, et keeravad hammasvöö tuksi, aga hiinakad annavad ise järele ja jätavad hammasvöö rahule Big Grin
Vasta

(21-03-2019, 14:47 PM)pannkook Kirjutas:  järelikult tuleb hiinakaid kasutada, kuna magnetoni omad on nii tugevad, et keeravad hammasvöö tuksi, aga hiinakad annavad ise järele ja jätavad hammasvöö rahule Big Grin

Loogika on muidugi õige, aga selles on vildakas eeldus: et peabki ragisema.

Ei pea, lülitus tuleb õigel ajal teha. Toungue
Vasta

ma olen selle küttesüsteemiga ikka hädas, nigu mustlane mädas.
Ei saa aru, kust ta õhku saab.
Täna vahetasin ära tihendid peenfiltri kopsikutel ja mutri all. 
Sain omaarust kõik toimima, õhumulle ei olnud ei paagist ega paaki voolikus. Töötas, nigu kell.
Siis mingi hetk jäi jälle seisma. Käima enam ei lähe.
Pumpad käsipumbaga ja on näha, et paagist tuleb ilma mullideta, aga paaki läheb meeletute mullidega.  Sad
Kas tagasivoolus, käsitsi pumbades, võivad olla mullid?
Regulaatori kopsikus on õli asemel diisel, kas selle tihedaks ka kuidagi saab või on vaid uus pump panna? Raamatus tuhnisin, seal sellest sõlmest juttu ei tehta.
Kunagi kusagil teemas keegi midagi kirjutas, aga ei mäleta enamat....
Vasta

(23-03-2019, 22:13 PM)pannkook Kirjutas:  ma olen selle küttesüsteemiga ikka hädas, nigu mustlane mädas.
Ei saa aru, kust ta õhku saab.
Täna vahetasin ära tihendid peenfiltri kopsikutel ja mutri all. 
Sain omaarust kõik toimima, õhumulle ei olnud ei paagist ega paaki voolikus. Töötas, nigu kell.
Siis mingi hetk jäi jälle seisma. Käima enam ei lähe.
Pumpad käsipumbaga ja on näha, et paagist tuleb ilma mullideta, aga paaki läheb meeletute mullidega.  Sad
Kas tagasivoolus, käsitsi pumbades, võivad olla mullid?
Regulaatori kopsikus on õli asemel diisel, kas selle tihedaks ka kuidagi saab või on vaid uus pump panna? Raamatus tuhnisin, seal sellest sõlmest juttu ei tehta.
Kunagi kusagil teemas keegi midagi kirjutas, aga ei mäleta enamat....

Sul on  2 varianti. Kas hakkad lihvima või pliiti kütma :Big Grin

Variant 1)
Võtad endale lapiku viili 4cm laia peenikese teraga ja lihvid kõik pinnad nii filtritel, pumbal kui voolikuotstel üle. Kõik pinnad mis puutuvad kokku vask seibidega tuleb üle käia. Need on nii kõverad ja soonilised, et neist ei saa muidu pidama ükski.

variant 2)
Võtad kõik vaskseibid ja lähed ajad nad punaseks. (ainult uusi vaskseibe kasuta ja sisemine auk 14 ja välimine vähemalt 24mm, väiksema seina deameetriga ei hakkagi pidama) - ühesõnaga ajad vase pehmeks. Seejärel  saad neid seibe 1x kasutada.


Siinjuures ridapumbaga pane tagasivool otse paaki. Las ta väntab seda kütet läbi filtri. Kuid vähemalt ei ime õhku tagasivoolu kaudu filtritesse. Samas tagasivoolu kaudu õhu sisseimemine on vaid käivitamise probleem. Ehk 5 min töö jooksul on õhk kadunud. Arvatavasti sul ikkagi mõni stur kõvera põhja peal ja imeb hapniku tihendi vahelt sisse. - liiga palju on su masinat remontitud ja nüüd on muresid rohkem kui litsil süütusega.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Ma prooviks küttesüsteemi kompresspriga kerge rõhu alla saada ja siis seebiveega pritsides kõiki liitekohti selgeks teha kus leke on.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(24-03-2019, 00:00 AM)unimüts Kirjutas:  
(23-03-2019, 22:13 PM)pannkook Kirjutas:  ma olen selle küttesüsteemiga ikka hädas, nigu mustlane mädas.
Ei saa aru, kust ta õhku saab.
Täna vahetasin ära tihendid peenfiltri kopsikutel ja mutri all. 
Sain omaarust kõik toimima, õhumulle ei olnud ei paagist ega paaki voolikus. Töötas, nigu kell.
Siis mingi hetk jäi jälle seisma. Käima enam ei lähe.
Pumpad käsipumbaga ja on näha, et paagist tuleb ilma mullideta, aga paaki läheb meeletute mullidega.  Sad
Kas tagasivoolus, käsitsi pumbades, võivad olla mullid?
Regulaatori kopsikus on õli asemel diisel, kas selle tihedaks ka kuidagi saab või on vaid uus pump panna? Raamatus tuhnisin, seal sellest sõlmest juttu ei tehta.
Kunagi kusagil teemas keegi midagi kirjutas, aga ei mäleta enamat....

Sul on  2 varianti. Kas hakkad lihvima või pliiti kütma :Big Grin

Variant 1)
Võtad endale lapiku viili 4cm laia peenikese teraga ja lihvid kõik pinnad nii filtritel, pumbal kui voolikuotstel üle. Kõik pinnad mis puutuvad kokku vask seibidega tuleb üle käia. Need on nii kõverad ja soonilised, et neist ei saa muidu pidama ükski.

variant 2)
Võtad kõik vaskseibid ja lähed ajad nad punaseks. (ainult uusi vaskseibe kasuta ja sisemine auk 14 ja välimine vähemalt 24mm, väiksema seina deameetriga ei hakkagi pidama) - ühesõnaga ajad vase pehmeks. Seejärel  saad neid seibe 1x kasutada.


Siinjuures ridapumbaga pane tagasivool otse paaki. Las ta väntab seda kütet läbi filtri. Kuid vähemalt ei ime õhku tagasivoolu kaudu filtritesse. Samas tagasivoolu kaudu õhu sisseimemine on vaid käivitamise probleem. Ehk 5 min töö jooksul on õhk kadunud. Arvatavasti sul ikkagi mõni stur kõvera põhja peal ja imeb hapniku tihendi vahelt sisse. - liiga palju on su masinat remontitud ja nüüd on muresid rohkem kui litsil süütusega.
äkki paned mõne pildi mis seal põka peal hetkel on,niivisii mõistatada küll ei viitsi.minu omal on ainult etteande pumba sisend,väljund ja kõrgsurve sisend nende stutsidega mis vajavad vaskseibe ja needki on uued lääne kraam ja mul pole probleeme.needsamased stutsid saad kommiraha eest hüdraulika poest.
Vasta

https://forum.automoto.ee/showthread.php...447&page=3 postitus 45 on pildid hästi toimivast süsteemist ja mina muud varjanti enam näha ei taha,tagasivool otse paaki.

lisaks pumbas diisel siis lase välja ja pane õli ja vaata mis teeb.osadel pumpadel pannakse pealt tuulutusavast voolik ja tagasivooluna paaki ja samuti töötavad,ka diisel ju määrib.varjant on ka peatihendid vahetada,aga seda sa ise ei mõista ja pead laskma teha,2 rõngastihendit seal mis võivad lekkida.
Vasta

(24-03-2019, 09:55 AM)hundu615 Kirjutas:  Ma prooviks küttesüsteemi kompresspriga kerge rõhu alla saada ja siis seebiveega pritsides kõiki liitekohti selgeks teha kus leke on.

see on küll hea mõte.
Samuti see, et tagasivool vaid paaki. Mis sest õhust sinna uuele ringile ajada.
Vasta

peale seda, kui filtri kohale punni panin ja tagasivoolu vaid paaki suunasin, käis nagu päris. Big Grin
Mis põhjusel see vedelik üldse tagasi filtrisse suunatakse?
Kompressoritrikki seekord ei läinudki tarvis...
Vasta

(31-03-2019, 08:41 AM)pannkook Kirjutas:  peale seda, kui filtri kohale punni panin ja tagasivoolu vaid paaki suunasin, käis nagu päris. Big Grin
Mis põhjusel see vedelik üldse tagasi filtrisse suunatakse?
Kompressoritrikki seekord ei läinudki tarvis...

päris orginaal siis tagasivool läheb otse pealevoolu,kõrgsurvest tulev.asju saab mitut moodi ehitada ja juu siis oli nuss mõnus.inseneril vast polnud paremaid mõtteid ideid.
Vasta

(31-03-2019, 11:13 AM)muska71 Kirjutas:  
(31-03-2019, 08:41 AM)pannkook Kirjutas:  peale seda, kui filtri kohale punni panin ja tagasivoolu vaid paaki suunasin, käis nagu päris. Big Grin
Mis põhjusel see vedelik üldse tagasi filtrisse suunatakse?
Kompressoritrikki seekord ei läinudki tarvis...

päris orginaal siis tagasivool läheb otse pealevoolu,kõrgsurvest tulev.asju saab mitut moodi ehitada ja juu siis oli nuss mõnus.inseneril vast polnud paremaid mõtteid ideid.

Filtrisse suunatakse, et vähendada paagist kaasa saadetava saasta kogust.  Teisalt et väendada voolikute meetrite arvu. Maru tülikas on eest taha saata kolme 2m pikkust voolikut. Vene ajal oli see kahtlane tegevus. Kahest piisas. (otseselt piisaks ka ühest ainult pealevõtust, kuid siis oleks süsteem räiges vaakumis ja lõppeks kehvasti)
Teisalt pöörispea pumba puhul seda muret ei ole. Seal on tagasivool peenema toruga lahendatud. Ridapumbale topitakse aga 10mm voolik ka tagasvoolu. See on riskibisnes. Korraliku pumbaga probleeme pole. Aga kui pump on õre ja õlid ka vahetamata pumbal aastaid, siis kutsub see probleeme esile. Korralikul ORIGINAAL süsteemil, mis on vähe töötanud õigustab tagasivoolu saatmine etteandepumpa ja sealt filtrisse igati. Kulunud ja üleremonditud tegelastel tuleb kukalt kratsida.

Filtri pealt tagasivoolu kinnipanek ei ole ka samas hea idee. Mu viimasel ostetud masinal oli nii, et kas selle tõttu, kuid igatahes jõi mootor 1/3 kütust rohkem kinnise tagasivooluga vs hilisema originaal süsteemiga.  Samas seal samamoodi peenike toru õigustab end, ei tohi panna 4mm toru asemel 8 või 10mm´st.

Ma ei tea kuidas teised on suhtumisel. Kuid ise olen viimasel ajal aru saanud, et mida korralikum ja vähem töötanud on masin seda vähem teda näppida. Ainult hooldus-hooldus-hooldus ja purunenud asjade parandus. KUi juba remontimine pihta hakkab, siis sellele lõppu ei paista kuskilt otsast tulevat. Ja kes seda närvikulu siis tahab Sad

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

see ju iga masinaga nii,et remondid mitte igavusest vaid katkist ja mittetoimivat asja.
Vasta

Läbi filtri on tagasivool setap, et võtta filtri pealt õhk paaki kaasa. Mina tegin otse ja toimib hästi.
Vasta

Metallist toru lõhkes kabiinis, see mis ühendab jagajat ja õlipumpa.
Kas selle asemele võib panna vooliku või peab see metallist tingimata olema? Rolleyes
Vasta

Pane muidugist voolik, endal tunduvalt lihtsam.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

ega see nii lihtne ei olnudki. Alguses tahtsin panna kapoti alt jagajani.
Millegipärast on suure vooliku koonused ''valetpidi'' ja neid saada poes ei olnud.
Tubli onuke koostas algusest lõpuni uue joru.
Tänan siinkohal jälle Vitamiini kaubandust.
Vasta

Pole ammu siia teemasse postitanud. Aidake rool kergeks saada. Nii nagu mõnel, ühe näpuga keeravad. Muidu on ikka kuidagi hakkama saanud, aga täna oli ikka roolivõim täielik null.
Hüdropump millalgi vahetatud. 3 silindrit liiguvad üles alla päris ilusti. Rool aga ei keera.
Saan aru, et kusagil on miski müstiline klapp, mis annab roolivõimu ka õli. Mis hetkel ta seda teeb? Siis kui klapp on lahti või kinni? Kui klapil on kõdu vahel, kas siis ei toimigi?
Kus see klapp üldse pesitseb? Seda saab puhastada? Timmida?
Või muu viga?
Pakkuge variante Big Grin
Tänan
Vasta

Klapp asub hüdropumba küljes. Klapil on 2 väljundit, üks hüdrojagajale, teine roolivõimendile. Saab lahti võtta, puhastada ja reguleerida. Kas esisilla käändteljed liiguvad vabalt? Tavaliselt on T 40 raske rooli põhjus seal.
Vasta

(12-12-2021, 15:51 PM)kuunor Kirjutas:   Kas esisilla käändteljed liiguvad vabalt? Tavaliselt on T 40 raske rooli põhjus seal.
Kuidas seda selgitatakse? Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne