Kasutatud autode ostmise mõtekusest.

(21-06-2019, 12:51 PM)roosteuss Kirjutas:  Vähemalt mina olen jõudnud  tõdemuseni ,et kas ma olen siis tõesti nii vähe väärt et sõita igapäevaselt mingi roostes ja kohe laiali pudeneva roobiga.Kõik taandub lõpuks  muidugi rahakoti suurusele aga joosta juba autoga peaaegu kaasa või lükata jalaga hoogu  ja taguda rusikaga rinnale ,et mina liisingut ei maksa,olen vaba mees vabal maal.Sõidan ka kasutatud autoga aga loodan et vähemalt kümme aastat ei pea veel tutvuma igal hommikul Kuusakoski hinnakirjaga ,et kas täna viimaseks sõiduks õige päev.

Miks vana auto tähendab roostes ja laialipudenevat autot? Minu meelest teps mitte. Siin on küsimus omanikus, kes kuidas oma autot hoiab. Auto vanus ei näita mitte midagi. 

Mina teen täiesti ebarentaableid otsuseid oma 23 aastat vana Audi osas (igapäevaauto mul ja 20 000 aastas sõidan). Pidanud teda vähem, kui 2 aastat, selle aja jooksul täielik ülevärv, roostet 0, kõik detailid vahetatud originaalide või parimate B-varuosade vastu. Ja just lasin ka sisu mitte odava sadulsepa juures üle käia, maksin jälle mõnusalt aga originaalkangast taastati ka sisu kulunud ja katkised kohad kõik ära. 
Ma tean lisaks endale mitmeid isikuid, kes oma vanu kärakaid väga eeskujulikult hoiavad. Ja tänu sellele need ka kestavad. Ehk siis puudub lihtsalt vajadus uuema auto järele, mis juhul kui just liisingusse ei võta uhiuut, ka suuremaid kulutusi nõuavad. Ja siin ongi kompott - et vana auto, kui ta on korralik ja viisakas, pakub lisaks ülalpidamise odavusele ka väga mõnusat emotsiooni. Sest kui miski sind väga hästi teenib, siis lihtsalt pole ju põhjust välja vahetada. 

Vastukaaluks olen omanud ka I gen Ford Mondeot ja selle kere lihtsalt haihtus atmosfääri kiiremini, kui ma suutsin seda kokku lappida. Kõik lakk oli maha koorunud ja nägi nii ropp välja, et tehniliselt täiesti Antsu viiuli sõitsin ma rauda ja asi oligi tehtud. See tõesti ajab kopsu üle maksa, kui on vana auto, mis on lihtsalt ront ja mille roolis on häbi sõita.
Vasta

Veneaja lõpus oli meie peres BMW 340 ja emal oli selle "vanaaegse" autoga väga piinlik sõita, kasutas suuri päikeseprille ja kübarat, et keegi ära ei tunneks.

[Pilt: 260px-BMW_340_1950.jpg]

Teemasse kah - endale sai ostetud eelmise aasta alguses 3a vana Opel, 3x odavamalt kui poe hind. Varuosadele on kulunud pooleteise aastaga 0€, vaid õlivahetused.
Vasta

(21-06-2019, 15:24 PM)AnatoliJermakov Kirjutas:  Mina teen täiesti ebarentaableid otsuseid oma 23 aastat vana Audi osas (igapäevaauto mul ja 20 000 aastas sõidan). Pidanud teda vähem, kui 2 aastat, selle aja jooksul täielik ülevärv, roostet 0, kõik detailid vahetatud originaalide või parimate B-varuosade vastu. Ja just lasin ka sisu mitte odava sadulsepa juures üle käia, maksin jälle mõnusalt aga originaalkangast taastati ka sisu kulunud ja katkised kohad kõik ära. 
Ma tean lisaks endale mitmeid isikuid, kes oma vanu kärakaid väga eeskujulikult hoiavad. Ja tänu sellele need ka kestavad. Ehk siis puudub lihtsalt vajadus uuema auto järele, mis juhul kui just liisingusse ei võta uhiuut, ka suuremaid kulutusi nõuavad. Ja siin ongi kompott - et vana auto, kui ta on korralik ja viisakas, pakub lisaks ülalpidamise odavusele ka väga mõnusat emotsiooni. Sest kui miski sind väga hästi teenib, siis lihtsalt pole ju põhjust välja vahetada. 

Ma olen ka ehitanud endale 3 autot,lihtsalt ülevärve ei viitsi kokku lugeda ja alati leidsin oma tegevusele õigustuse.Nüüdseks olen jõudnud tõdemusele et parem sõidan tagasihoidlikuma aga uue autoga kui lapin vana ja pidevat hoolt nõudvat luksust.Viimase kolme  ja poole aastaga olen sõitnud kolme autoga,esimene poeuus Skoda Fabia mille tagasihoidlikust varustusnimekirjast puudusd ainult esimesed parkandurid ja tulepesurid,aastaga 18000 km ja proovimüügil läks nagu soe sai ,hinnahävingut oli peaaegu nelisada eurot,0 eurot hooldusele.Lihtsalt oli soov soetada auto kuhu  mahuks sisse 2 jalgratast sest ei ole tahtmist neid vedada ei katusel ega taga.Vahepeal tuli pool aastat sõita oma vana BMW-ga ja siis ma sain aru kui palju hoolt tahab 22 aastat vana auto,lõpuks hakkas roosteuss kiiremini järama kui eest lappida jõudsin ,pluss igasugu pisiasjad.Tänaseks päevaks olen poolteist aastat sõitnud Skoda Yetiga  mis ostuhetkel oli aasta ja 8 kuud vana.Teinud ühe ülevaatushoolduse ,mis maksis 36 euri ja ühe tava hoolduse mille tööandja kinni maksis.Ära ka tüütas kui naine jälle konstanteeris  et mida sa seal auto juures jälle lapid,just parandasid midagi.Parem lähen naisega kuhugi välja kui auto alla ronin.
Vasta

Kulus peaaegu 10  aastat ennem kui Eesti riik leidis endas nii palju jõudu ja tahtmist hakata konkreetselt seadustega  võitlema rondiärikate vastu kes labaselt aastakümmneid  rahvast  on  petnud autode kilometraazi väiksemaks kerimisega .  Kõiki euroopast toodud kasutatud   autosid ennem arvele võtmist hakatakse kontrollima üleeuroopalises autode andmebaasi EUCARIS ja kui tuvastatakse kerimine siis autot eestis arvele ei saa ennem võtta kui hodomeetri näit viidud kooskõlla tegeliku näiduga . Minu arvates see protsess peaks olema piisavalt keeruline ja bürokraatlik et see võtaks rondiärikatelt kerimise isu vähemaks .  Samas võiks riik veelgi radikaalsem olla , näiteks  tuvastatakse andmebaasides või  korralise tehnilise  ülevaatuse käigus auto läbisõidu kerimine siis kustutatakse selline auto registrist  igaveseks ja selline auto lõpetab oma elukaare kas varuosadena või vanarauas.  Niimoodi saaks välja juurida ka eesti rahva kollektiivse ihaluse müütilise kirikupapi autode järele mis on vähe sõitnud ja odavalt saadud aga kokkuvõtteks osutub selline  auto euroopa kiirteedel läbiaetud saraks .

https://arileht.delfi.ee/artikkel/938747...on-keritud

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

(30-06-2021, 23:39 PM)E303 Kirjutas:  Samas võiks riik veelgi radikaalsem olla , näiteks  tuvastatakse andmebaasides või  korralise tehnilise  ülevaatuse käigus auto läbisõidu kerimine siis kustutatakse selline auto registrist  igaveseks ja selline auto lõpetab oma elukaare kas varuosadena või vanarauas.  

Võiks teha ka seaduse, et kui tuvastad kellegi lolli juttu rääkimas, siis võid ta rahulikult maha lasta, ongi üks loll maailmas vähem - või on see liiga radikaalne? Lahendaks sama probleemi ju?   

Mul on Skoda Felicia PickUP millega vean kõike, mida sõiduautosse panna ei tahaks - vahetasin "kellad" kuna vana läks hingusele, läbisõit vähenes paari tuhande km võrra - ilusti transpordiameti taustakontrollis nähtav, kui ei usu, siis vaata ise 662EHA - kas peaksin nüüd romulasse sõitma? Sama Soomest toodud suveautoga - autol kellal 260kkm, registreerides tuvastati, et läbisõit Soomes oli mingi aeg 386 tkm  ja siis juba seal järsku üle 100kkm vähemaks muudetud (pakun, et sama probleem mis Skodal oli ja suurema läbisõiduga kellasid polnud kuskilt võtta). Registreerides kanti andmebaasi tuvastatud läbisõidu vähendamine ja igaüks võib seda kontrollida 802BYB. Ka selle peaks vist romulasse viima, kuigi ainuke sõitev isend selline Eestis. Olen nõus, et kui pole võimalust auto tausta kontrollida, siis on õigustatud tarbija, st ostja kaitsmine. Kui see võimalus on olemas ja tasuta vabalt kõigile saadaval, siis hakata siin üle võlli keerama on mõttetu - loll saab ka kirikus peksa nagu vanarahvas teadis öelda. Aga neid lolle leidub muidugi, kuidas muidu seletada, et ma ei tea mitmenda nime all tegeleb lasnaka rondiäri edukalt edasi ja inimesed usuvad senimaani, et Saksas müüakse uueväärset autot odavamalt, kui Eestis läbiaetud saane.
Vasta

Eks isegi mõelnud, et peaks uue(ma) auto ostma, mingi aeg tuleb seda ka vast teha, sest ühe autoga mingi 30 aastat sõita tundub veidi ebareaalne. Küll aga paneb alati selle mõttekuses kahtlema see, et see vana auto (20 aastat vana Saab), mis on minu käes olnud kohe-kohe 10 aastat, lihtsalt sõidab ja sõidab. Kuna sõiduautoga sõidan ise suht vähe, enamus kilomeetreid tuleb elukaaslase poolt ning kokku 10Kkm aastas on juba suur uhamine, siis päris uus pole jällegi eriti mõistlik. Samuti kulude poolest- eelmisel aastal sai autole mõnisada euri alla pandud, seda uue sumpsi, rehvide ja enam ei mäletagi täpselt, mis veel, aga peale seda ptüi-ptüi, jälle sõidame- talvel pole ilma, mil käima ei läheks jne.
Auto on sõitnud üle 300Kkm ja näiteks kui kunagi müüa, ei tekiks mul isegi mõtet, et kerida.

Samas on jälle see, et iseküsimus on, kui palju praegustel uutel autodel reaalselt üldse ressurssi on? Mõni aasta tagasi Autolehes räägiti samast asjast, et näiteks W126 mersu on enam-vähem viimane mersu, mis ehitati eesmärgiga, et see kestaks (tegelikult on ju ka W124 keret peetud läbi aegade üheks vastupidavaimaks autoks üldse), nüüd on aga kuulda, et 100.000 km pealt lendavad juba hoorattad, mootorikettidest ei hakka rääkimagi, lisaks igasugu pisividinaid ning hoolduste, remontide ja varuosade hindade põhjal ei imesta, miks eestlasi jube rikasteks peetakse.

Pigem oleks võibolla küsimus hoopis uue auto ostmise mõttekuses, arvestades auto hinda, hinnalangust ja vastupidavust. Arvan ise, et võibolla oleks uuema auto puhul üldse kõige mõistlikum osta garantiiga ja aasta-paar vana auto, mootor võiks olla vähemalt 2-liitrine (minu seisukohast bensukas) ning näiteks Rootsist tulnud (seal tunduvad autod üldiselt hea varustusega olema, ka talve arvestades). Eestist uuena ostetud autosid on muidugi võtta palju, kuid enamus neist mingi varustusega ei hiilga paraku ning valdav enamus on ka diislid.

Aga see kerimise teema on ikka tegelt päris hull siin- keritakse täiesti süüdimatult, massiliselt ja ka kilomeetrite poolest palju. Võtta näiteks Rootsi müügikuulutused- seal on mingi 10-20 aastat vanade autode läbisõidud 300-400-500Kkm täiesti tavalised ja tuuakse siia, on auto sõltumata vanusest ikka a la 187.000 km läbisõiduga.
Kõik teavad, et kerimine on karistatav, aga isegi hoolimata sellest, et ka meedias on sellest räägitud, lasevad autoärikad ikka samas vaimus edasi.
Need Lasnamäe autoärikad on üks näide- huvitav, kas see on siis sama punt, kes kunagi autojärelmaks24 nime all toimetas?
Vasta

(01-07-2021, 07:09 AM)Aare R. Kirjutas:  Need Lasnamäe autoärikad on üks näide- huvitav, kas see on siis sama punt, kes kunagi autojärelmaks24 nime all toimetas?

Asukoht ju sama, mis vahet, mis nime all nad parajasti esinevad. Käisin mõned aastad tagasi seal platsil vaatamas, mida kõike siis pakutakse. Päris huumor. Või tragikoomika. Nüüd tundub, et nad on osta.ee ka ära reostanud enda rontidega.
Vasta

Seda ma silmas pidasingi, et sisu on sama, uus nimi külge ja paneme edasi. Juhtusin mõned aastad tagasi nägema mingi saate reportaaži sealt- ütleme nii, et selliseid ärikaid on vastik vaadata, ülbed ja ennasttäis dressinimesed.
Vasta

Käisin ka seal umbes 5 aastat tagasi ja ütleks et hinnad vastavad autodele. Odava raha eest saabki odava panni, mitte kirikupapi auto.
Vasta

https://www.e-krediidiinfo.ee/10403696-B...EESTI%20AS
Vasta

Olen nende käest paar autot(ronti) ostnud, odavama otsa omadel on hind ja kvaliteet igati paigas.
Näiteks 1200 euro eest suhteliselt korraliku tehnikaga diiselmaastur. Metsas kärab küll ja veel Cool
Põllurallikaid ja doonoreid saab ka.
Vasta

(01-07-2021, 12:01 PM)ZIL 131 Kirjutas:  https://www.e-krediidiinfo.ee/10403696-B...EESTI%20AS
Kontaktide alt näed tegelikku firmat - Autoturg Oü. Kasutavad seda Balticar-i "kaubamärki" vms.
Vasta

Njaa. Mu puiduvagunil (05zjs) nüüd selline jama,et 2020 oli 160K kellal,aga 2021 juba 280K kellal. Sinna sisse mahtus siis pea terve aasta ümberehitust ka veel.  Cool
Ja järgmine ning ilmselt ka ülejärgmine aasta kui lähen ülevaatust tegema on mul ikka täpselt sama näit  Big Grin
Kuna doonor auto kereaju on läbisõiduga 185K km aga ostetud spidoplokis on 280K,siis ei hakka mul spido enne numbreid edasi kerima kui kereajau on selle numbrini jõudnud  Toungue
Spido loeb kenasti mõlemat trip välpa ilma probleemita. 
Eesti inimene ostab ju läbisõidu järgi autot,mitte tehnilise korrasoleku järgi.

Meil töökojas värvis käinud Soomest tulnud tojota bussid mis teeninud leiba omavalitsustes inva või kooliveokitena. Hooldatud ainult esinduses riigi rahade eest. Ühel oli kellal 550K aga paberites kirjas,et UUS mootor paigaldatud 340K pealt(esinduses  Big Grin ) Murevabad ja VÄGA hästi hooldatud autod ning sõidavad veel väga pikalt kui edasi kenasti hooldada. Ühe silmini luxust täis bussi pani huvi pärast müüki ka. Kellal oli 400K+. Ühtegi kõnet ka ei tulnud. Pani sama bussi aga 140K ja tekkis järjekord.   
Üldiselt toob ta vaid oma headele tuttavatele neid,kes asjast midagi ka jagavad. Võimalusel valibki busse millel mootor/käigukast vahetatud. 
Eriti hea oli buss millel oli kellal 350K+ aga käigukast oli vahetatud 340K pealt ning sellel kehtis veel garantii aeg  Big Grin

 PS!Õrnapõrnalistele igaks juhuks,et kedagi ei petetud ning see teema oli neil mingi sõbraga vaidluse lahendamiseks rohkem  Big Grin

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Naised saunas rääkisid, et üks mees olla see kevad Saksast MB invaveo bussi toonud. Buss kenasti timmis ja viidi esindusse hooldusesse, et noh 160kkm on ees. Teeninduse mehel läinud nägu kurvaks, et viimane hoole esinduses oli 60kkm-i pealt. 
"Said koti pähe ja munad taha, või nii". 
Tehti päring Saksa diilerile, et tulen murran jalad, saad oma "heas" bussis sõitu.
Diiler polnd ka kade vend:" meil siin Germaanihõimurahvasteühendmaal on seadus. Riigi teenistuse tehnikal on miinimum LS 160kkm, enne kui vahetada tohib.
Aga uus mudel tuli välja ja me keriseime soti otsa"
 Uue seaduse järgi tuleks kõik vangi panna.
Vasta

See odoka keberniit muutub lihtsalt selliseks,et näiteks taksod hakkavad ka aastas ainult 10000km sõitma,tõusvaks trendiks saab see,et odokat keritakse enne ülevaatust.
Minul on ka jummala pohh mis number ees on,tehniline seisukord on tähtis.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Mõned aastad tagasi tahtsin Tartust ühe k auto platsilt ühte Vollit osta. Natuke uurimist kohapeal ja läbisõit +200 tuhhi maha tõmmatud. Siis hakkas ka ülbikul sama jutt peale, et tulid siia autot või läbisõitu ostma ja üldiselt tehniline seisukord on tähtis jne... Ajas parajalt ventilaatori täis ja küsin, et otsusta juba ära mida tra sa siis siin lõpuks müüd. Müüd sa autot või läbisõitu. Sai vastuseks, et vist ikka autot. Küsimuse peale, aga mida tra sa siis seda läbisõitu kerid kui müüd autot mitte läbisõitu oleks peaaegu tappa saanud  Big Grin Big Grin


Aga need läbisõit pole tähtis ja tehniline seisukord on tähtis vennad võivad puu taha minna.  Ülevaatuse ausalt läbiv auto ongi tehniliselt korras. Mida tähendab, et autot on hooldatud??? Seda, et on õli ja filtreid vahetatud, teinekord ka vajadusel piduriklotsid ära vahetatud ja sild ei kolise ning heitgaasid korras. Tänapäeva autodel tavaliselt peale 200tkm hakkabki ilge seks jupihaaval pihta ja kestab kuni omanik ära väsib. Kas hästi hooldatud autol on kõik liikuvad osad või mikromootorid vahetatud 400tkm pealt?? Vaevalt.  10 aastat vanal lisadega Audi A6 on igasugu mootoreid kokku juba  +100 vähemalt. (puhurite, puhurit siibrite, kojameeste, tulede, istmete, ukelukkude, katuseluukide jne jne.) Päris tore ettevõtmine on näiteks salongi ventika vahetus mis eeldab ka paljudel autodel armatuuri eemaldamist. Kui selle ventika eluiga ongi 500tkm siis 200tkm autodel võib eeldada, et 300tkm on veel varu. Sama kehtib ka automaatkastide ja pihustite kohta.
Vasta

(01-07-2021, 21:13 PM)Mart69x Kirjutas:  Mõned aastad tagasi tahtsin Tartust ühe k auto platsilt ühte Vollit osta. Natuke uurimist kohapeal ja läbisõit +200 tuhhi maha tõmmatud. Siis hakkas ka ülbikul sama jutt peale, et tulid siia autot või läbisõitu ostma ja üldiselt tehniline seisukord on tähtis jne... Ajas parajalt ventilaatori täis ja küsin, et otsusta juba ära mida tra sa siis siin lõpuks müüd. Müüd sa autot või läbisõitu. Sai vastuseks, et vist ikka autot. Küsimuse peale, aga mida tra sa siis seda läbisõitu kerid kui müüd autot mitte läbisõitu oleks peaaegu tappa saanud  Big Grin Big Grin


Aga need läbisõit pole tähtis ja tehniline seisukord on tähtis vennad võivad puu taha minna.  Ülevaatuse ausalt läbiv auto ongi tehniliselt korras. Mida tähendab, et autot on hooldatud??? Seda, et on õli ja filtreid vahetatud, teinekord ka vajadusel piduriklotsid ära vahetatud ja sild ei kolise ning heitgaasid korras. Tänapäeva autodel tavaliselt peale 200tkm hakkabki ilge seks jupihaaval pihta ja kestab kuni omanik ära väsib. Kas hästi hooldatud autol on kõik liikuvad osad või mikromootorid vahetatud 400tkm pealt?? Vaevalt.  10 aastat vanal lisadega Audi A6 on igasugu mootoreid kokku juba  +100 vähemalt. (puhurite, puhurit siibrite, kojameeste, tulede, istmete, ukelukkude, katuseluukide jne jne.) Päris tore ettevõtmine on näiteks salongi ventika vahetus mis eeldab ka paljudel autodel armatuuri eemaldamist. Kui selle ventika eluiga ongi 500tkm siis 200tkm autodel võib eeldada, et 300tkm on veel varu. Sama kehtib ka automaatkastide ja pihustite kohta.
No ja sina lähedki ostad 5 aastat vana Volli mis pannud 24/7 taksot ja iga kord enne ülevaatust on 100 tuhhi maha kakutud,tehniliselt korras kuna ülevaatused läbitud ju!! Aga vot tüüpiline Eestlane,kellal on ju ainult 110000km.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Osadel uuematel autodel dubleeritakse peale igat sõitu läbitud kilomeetrid mingisse x kohta. Kui ülevaatus loeb sealt neid kilomeetreid siis tahaks näha omaniku nägu kui 200t sõitnud auto lahkub ülevaatuselt 500t sõitnuna.
Vasta

Mis mõttes tüüpiline eestlane ja 110tkm volli? See 110tkm keritakse sinna ette selleks, et tüüpiline eestlane üldse kohale meelitada autot kasvõi vaatama. Kui seal oleks 550tkm siis ei läheks keegi kohale. Sa pigem ise selline rontide ostja, et lähed kohale vaatad põhja all loiku pole, tuled klaasid terved, päris sinist ka välja ei aja, sild ka vaikne. Enda arvates elu äss diili saanud.  Ning pärast kired kuskil foorumis, et volli pask auto ja üldse ei pea vastu kuna 115tkm peal läksid pihustid ja 125tkm pealt käigukast ning dpf kurivaim juba 150tkm pealt pekkis. Pigem ostan 110tkm sõitnud koliseva sillaga auto kui 550tkm sõitnud ja väidetavalt hooldatud auto kuna paari sotiga saab reeglina silla vidinad vahetatud. Eks olen elus neid car verticale ja auto dnasid päris korralikult nuumanud ja nendest on rohkem kasu olnud kui esindusse vedamisest kus saan teada, et vasak tagumine amort natuke märg. Väga väga palju autosid on tänu sealt saadud infole jäänud ostmata. 
Vasta

(01-07-2021, 22:14 PM)MellMellMell Kirjutas:  Osadel uuematel autodel dubleeritakse peale igat sõitu läbitud kilomeetrid mingisse x kohta. Kui ülevaatus loeb sealt neid kilomeetreid siis tahaks näha omaniku nägu kui 200t sõitnud auto lahkub ülevaatuselt 500t sõitnuna.

Ja mitte ainult osadel vaid enamusel. 
Ning mitte vaid läbitud km, vaid ka keskmine kiirus, külmkäivituste arv, keskmise sõidu pikkus jne. 
Ehk: KOGU SÕIDULOGI. 

Näiteks, kui sa lähed 1,5a vanuse ja 10000km läbinud autoga garantiisse, et vahetage pekkis aku ära, siis nad ei vaheta. Sest nad ju näevad, et sa oled sõitnud a`la 1km päevas (käisid poes) ja sedagi harva. Mitte ükski aku ei pea ka tänapäeval sellisele jamale vastu. 

Ülevaatus aga vaevalt saab mingeid õiguseid minu vara ls muutma hakata. Nende asi on täna siiski veel vaid ÜV teha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne