Mõistusevastased manöövrid liikluses

(19-11-2020, 22:03 PM)siimik Kirjutas:  Mul isa sai poest tutu VW Tiguani kätte ja pani linnukese LED-automaatsed-adaptiivsed-kosmoselaeva tuledele. Käisin pimedas neid proovimas.
Pmst lükkad kauged peale, kui keegi vastu tuleb, siis keerab vasaku kaugtule vasakule nn kraavi lähitule kõrgusele, parempoolse omakorda paremale kraavi ja puulatvadesse. Ei mingit vilgutamist ja sähvimist.
Vanema ja targemana olen samu autosi pimedas vastutulemas näinud, sama lugu, ei pimesta, ei lülita ümber.

Teadus...

Edit:
Kui täistuledega kellegil pimedas järgi sõidad, siis keerab täied lähitulede kõrgusele ja laiali. Ehk valgustab mõlemalt poolt kraave ja metsa.

Minu hämmingut põhjustanud masinad sellesse klubisse ei kuulu. Kui ikka valgust jagub ainult nina alla ja isegi liiklusmärke vähe kaugemalt ei valgusta, siis ilmselgelt pole seal mingi automaadiga tegemist. Kaugtule kang leitakse teinekord üles siis kui kaugtuledega vastutulija alles pea kilomeetri kaugusel on...
Vasta

(19-11-2020, 23:01 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(19-11-2020, 22:03 PM)siimik Kirjutas:  ....
Vanema ja targemana olen samu autosi pimedas vastutulemas näinud, sama lugu, ei pimesta, ei lülita ümber.

Teadus...

Minu hämmingut põhjustanud masinad sellesse klubisse ei kuulu. Kui ikka valgust jagub ainult nina alla ja isegi liiklusmärke vähe kaugemalt ei valgusta, siis ilmselgelt pole seal mingi automaadiga tegemist. Kaugtule kang leitakse teinekord üles siis kui kaugtuledega vastutulija alles pea kilomeetri kaugusel on...
See tulede ümberlülitamine on äärmiselt individuaalne ja konkreetselt juhist sõltuv tegevus. Võib öelda, et kellele ema, kellele tütar. Mõni vilgutab juba paari-kolme kilomeetri pealt kui teine laseb 200-300 meetri peale välja sõita. Kolmas unustab üldsegi ära, et tal täied peal on ning peab ise vilgutama hakkama.
Kuna see automaatne ümberlülitamine sellist inimlikku faktorit ei arvesta, siis minu kogemuse põhjal pidi paari aasta vanuse Toyota omanik pimedas sõidul pea 50% automaatse ümberlülitamise eel ise täied maha võtma kuna vastutulija muutus oma täistulekangiga juba närvihaigeks.

Automaattuledega on see muidugi hea, et vastutulijale täistuld ise peale unustada ei saa. Samas 100% kõigi vastutulijatega automaatika peale ka lootma jääda ei saa.
Vasta

ei tasu jah oodata vastutulevalt autolt tulede "ümberlülitust". mõnel nii sujuvalt pöörab/katab valgusvihu ära, et ei saagi aru ja siis arvatakse, et sõitiski lähituledega.

Pähkliajude hirm
Vasta

Kulgen samuti led matrix tuledega autoga,ta loeb neid led-e maha ja peale,kogu aeg käib mäng,nagu virmalised.Aga enamus vastutulijad ootavad konkreetset klõpsatust ja siis lajatavad peale.Tiheda liiklusega pole probleemi,aga just üksik auto mis sõidab vastu,talle ei mahu pähe.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

mul vanker vana ja väsinud ja päramised tuled pole kõige kirkamad.
sellega seoses pean mainima, et pimedal ajal on vastik sõita.
tagant liginevad moodsad masinad ei pea ees liikujat täite maha võtmise vääriliseks.
mõni saab lõpuks ikka aru, aga paljud ei reageeri üldse.
varem ikka toksasin veidi pidurit, et käsitsi ehk lüljutatakse, aga
enamus noobelautode sohvritest ei teagi, et nii ka saab ja nüüd olen loobunud.
kallutan ennast ette, et peeglitest väga silma ei säraks ja elan üle.
Vasta

(20-11-2020, 19:20 PM)diesel Kirjutas:  mul vanker vana ja väsinud ja päramised tuled pole kõige kirkamad.
sellega seoses pean mainima, et pimedal ajal on vastik sõita.
tagant liginevad moodsad masinad ei pea ees liikujat täite maha võtmise vääriliseks.
mõni saab lõpuks ikka aru, aga paljud ei reageeri üldse.
varem ikka toksasin veidi pidurit, et käsitsi ehk lüljutatakse, aga
enamus noobelautode sohvritest ei teagi, et nii ka saab ja nüüd olen loobunud.
kallutan ennast ette, et peeglitest väga silma ei säraks ja elan üle.
Mina olen sel juhul tagumised udukad põlema lülitanud,aitab.
Vasta

Nojah...

Mis mõttes ei saa aru kas kauguses lähenejal on püsivalt lähituled või korjab automaatika mingi sektori pealt valgust vähemaks?
Kui on ikka püsivalt lähituled siis ju jagub valgust suhteliselt piiritletult ainult nii ütelda nina alla. Kaugemal ja eriti vasakul(räägin vastutulija vasakust) teeäärel on suhteliselt pimedus, mida kaugtuledega nii kindlalt piiritletult kindlasti pole.
Sama on Led Matrixiga ka ju. Vastutulja(te)le otse valgust püütakse peale mitte lasta, samas kõrvale valgust jagub. No see alati nii ideaalselt automaatikal välja ei kuku ka, aga see selleks.

 Ei taipa kuidas saab seda segi ajada. Aga noh, eks osad juhid ole oma autos enamuse ajast hoopis reisijad...

Või olen mina imelik. Selles ma ise muidugi ei kahtle. Igal ühel omad veidrused.

Sõiduõpetaja ca 25 aasta tagune tarkusetera kõlas nii. Vastutulija tuled häirivad? Aga ei pimesta? Ei ole põhjust vilgutada... 
Tõesti pimestavad? Vilgutad!
Ise olen püüdnud selle mehe tarkuseterade(neid oli palju) järgi talitada. 

Viimase poolaasta jooksul olen vilgutanud vast kahel-kolmel korral pimestamise pärast. Üks meelde jäävam oli kurvi tagant ilmunud ja eeldatavalt unine metsakas kõikvõimaliku valgustusega, kel endal ei olnud mingil põhjusel oidu seda mitu sekundit maha võtta... See oli tõesti valus.

Ennast häirivad need lähituledega lendurid eriti. Enamasti vähe vanemad või lihtsamad autod. Tuleb tagant olematu valgusega sappa ja läheb mööda. Sisuliselt pimelend.  Ja jätkabki nii, et auto ees sadakond meetrit valget ala... 
Eriti vürtsikaks kisub siis kui satud mingi sellise tegelasega samale lõigule kes oma tuledega sõita ei näe aga kellegi taga sõitma nõus pole nagu kodanik, kes mu üleeelmise postituse kirjutamiseni viis...
Ehk siis kui mul kauged peal, läheb taganttulija mööda. Võtan siis kauged maha ja varsti langeb ka tema kiirus. Ja kui mööda minna, läheb tema uuesti mööda ja kõik algab otsast.
Vasta

Sama siin - automaatikale ja uinunud soffrile aitab, juhmile paraku mitte. Siis võtan hoogu sedapalju maha ja paremale, et ligineja võimalikult kiiresti saaks mööduda.

Ning ma ei tee tagasi. Kuigi pere uusim liikumise abivahend vahel küll üritab omast tarkusest ja siis tuleb automaadile kombeid õpetada (6 aastat vana saksa "preemium" ei ole just kirkaim kriit tänasel päeval).
Vasta

(20-11-2020, 22:28 PM)_rein_ Kirjutas:  
(20-11-2020, 19:20 PM)diesel Kirjutas:  tagant liginevad moodsad masinad ei pea ees liikujat täite maha võtmise vääriliseks.
Mina olen sel juhul tagumised udukad põlema lülitanud,aitab.

Eks neid automaatikaid ole ka erisuguseid.
Eelmisel kevadel kohtasin mingit jaapanlast, mis vajas aru saamiseks ikka väga eredat valgust.
Tuli järele ja keevitas täiega peeglitesse. Kui mõõt täis sai, panin tagumised udukad särama. Võttis maha. Ja nii kui mina uduka maha võtsin tuli uuesti kaugtuli peale.
Peale kolmandat või neljandat sellist tsüklit sai ilmselt tagantulija juht aru poindist ja siis jäid lähituled peale.
Ja ei olnud mu tööauto tuled porised ega midagi.
Vasta

ma kommenteerin lähituledega sõitmist ka.
vabalt võib olla asi autos või juhi silmanägemises.
mina ise sõidan sageli poolikutega. minu silmadele sugugi ei istu moodsa aja igasugu jõhkralt helkivad jooned, postid, märgid, reklaamid, ... neid kõiki on näha kaugelt ja liigagi hästi, aga nende taha ei näe. poolikutega peegeldab vähem omale tagasi ja näeb tegelikult paremini ja rohkem. lihtsalt ninanokkimisega ei saa siis väga palju tegeleda, lühem valguse ulatus sunnib tähelepanelikumalt teed jälgima.
Vasta

(21-11-2020, 10:41 AM)diesel Kirjutas:  ma kommenteerin lähituledega sõitmist ka.
vabalt võib olla asi autos või juhi silmanägemises.
mina ise sõidan sageli poolikutega. minu silmadele sugugi ei istu moodsa aja igasugu jõhkralt helkivad jooned, postid, märgid, reklaamid, ... neid kõiki on näha kaugelt ja liigagi hästi, aga nende taha ei näe. poolikutega peegeldab vähem omale tagasi ja näeb tegelikult paremini ja rohkem. lihtsalt ninanokkimisega ei saa siis väga palju tegeleda, lühem valguse ulatus sunnib tähelepanelikumalt teed jälgima.
Sama siin, sõidan poolikutega.  Alles hiljuti sain teada, et pooltuledega max kiirus 70 lubatud.  Olen korralik ja nüüd täied peal.
Vasta

Tundub, et mida rohkem tehnika areneb, seda lollimaks inimene muutub. Viimasel paaril aastal on need " mina usaldan tehnikat ja auto teab" tüübid häirima. 
Miski nädal tagasi sõidan rahulikult mööda maanteed vastu tuleb miski uuem pill. Kerge udu väljas ja õhtune aeg. Minu autol xenonid lähituled. Mingi 100m vahe ja lööb oma ledid põlema. Sai samaga vastatud ja kuna LED paneel katusel, siis ilmselt ei meeldinud. Teine juhus samasugune, et sõidan mina lähituledega ja teine auto tuleb künka tagant täistuledega. Vilgutan, võtab hetkeks maha ja uuesti peale. Niimoodi kolm korda. Lõpuks ei viitsinud enam maha võtta ja niimoodi me möödusime üksteisest. 
Ma ei saa aru, et kas erinevad tootja loevad valgusspektrit erinevalt, kuid minu tööauto xenonitega on kogu aeg jama, et automaatika lööb vastatulijal täistuled peale. Arenguruumi on küllaga, kuid inimene seal rooli taga muutub kuidagi aina mannetumaks aju kasutamisel.
Vasta

Lähituled. Kui teine auto ees sõidab, siis on lootust, et tee puhas. Aga eessõitjalt võib midagi pudeneda ja ongi sinu auto katki Sad
https://www.youtube.com/watch?v=2l-scq0t8FU&ab_channel=UmmiHi
Vasta

(21-11-2020, 11:31 AM)Külahull Kirjutas:  Tundub, et mida rohkem tehnika areneb, seda lollimaks inimene muutub...
Nagu me kõik teame, on selle asja nimi õpitud abitus. Ja paraku pean sinuga nõustuma, et inimene järjest lollimaks muutub- kui uuematel autodel ei ole peal vähemalt 100 abimeest, on nende juhtide meelest tegu "plangu autoga". Ja nii mõnigi ütleb, et ohh, ma ei peagi millegi pärast muretsema, vahin nuhvlit ja auto korrigeerib ise trajektoori, väldib ise tagant otsasõitu, vahetab ise tulesid, vahetab ise käiku, pargib ise jne. Ja siis tekibki järjest juurde neid tohlakaid, kes reaalselt ise liikluses midagi teha ei oskagi. Ja muidugi mitte ainult liikluses.
Vasta

Tuleteemasse


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Tulede viisakast kasutamisest.
Olen pöördunud mitmel korral lasteaia juures lähituledega parkivate juhtide poole palvega parkimise ajal lülitada lähituled välja või vähemalt gabariitide peale. Mõned on viisaka pöördumise peale ka kohe seda teinud. Senine kogemus on näidanud, et jus naisterahvastel uuemate masinatega pole aga aimugi, kus neid tulesid saab ümber lülitada.
Praegu mil lapsi lasteaeda viies ja tuues on enamasti pime ja vihmane, on raske märgata lähituledega parkivate autode vahel liikuvaid inimesi ja parkimisreast välja sõites näha, kas mööda tänavat keegi sõidab.
Kui lasteaia juures on veel mingi sotsiaalne seos - kõik ju ühest lasteaiast, siis mujal on selline tegevus ikka päris lootusetu. Mind isiklikult näiteks häirivad poe ja tankla parklates nutitelefonides istuvad juhid, kes ei vaevu tulesid ümber lülitama ja lasevad mulle kõva valgust foori taga oodates või siis ka parkimiskohal näkku. Näiteks Tondi ja Pärnu mnt Olerexis parkijatel on selline tore võimalus keevitada.
Samuti olen raudee tõkkepuu taga oodates keeranud tuled maha gabariitidele. Isa kunagi õpetas, et nii on viisakas. Pole veel kohanud, et keegi teine seda teeks. Ka vilgutamine ei aita. Üks asi on mööduv valgusevihk aga päris tüütu on, kui ootad 3-4 minutit mõne moodsa lasertule vastas, mis veel kerge tõusu peal sul terve salongi röntgenkiiri täis lükkab.

Ja ühest asjast ei saa ma veel aru. Kui vahepeal oli nagu mingi regulatsioon või norm, et autode esituled on mingil maksimumkõrgusel (näiteks ka veokate esituled on ju allpool. Siis mingila ajal hakkasid meie teedel vurama kaubikud (Renault, Toyota), mille tuled on juba disaini poolest palju kõrgmal. Sõidab sulle ummikus selga ja sirab peeglites ja salongis nagu päike. Ehk keegi teab selle kohta midagi kommenterida, kas oli kunagi esilaternate maksimaalne paigalduskõrgus ja nüüd seda muudetud?
Valgusvõimsuse kohta olevat olnud mingi summa 100 Kandelat?
Vasta

1 kandela on enam-vähem sama valgustugevus, mida annab üks tavaline majapidamisküünal.
Pigem on tegemist referentsiarvuga, mis kehtib kaugtule laterna kohta ja mis laternailt summaarselt kokku loetuina tõepoolest ei tohi ületada numbrit 100.
Vasta

Uuemate autode tuledega on üldse mõni asi veidraks tehtud.
Näiteks enda kaks aastat vana tööauto.
Töötava mootoriga saab kas pimeda taguotsa ja ees päevasõidutuled või siis täispaketi. Ääretulesid ei saa.
Kui seisma jätta ja siis tulede lülitiga manipuleerida saab ääretuled. Aga niiske ilmaga seisva mootoriga ju pikalt autos ei istu. Uduseks kisub... Ja pimeda tagaotsaga veel ohtlikum.

Tulede ülaserva kõrgus peaks olema ikka aastakümneid sama. Ehk siis meeter ja kakskümmend sentimeetrit maapinnast. Käisin mõõtsin õues seisvat Fiati ja Opelit. Allpool on ikka päris mitu sentimeetrit sellest. 
Ja selles olen täiesti kindel et mu vanal 2004 aasta toodetud Ducatol mahtusid need napilt selle meeter ja kahekümne sisse. Ehk siis nagu ei oleks aastatega kõrgemale kolinud.

P.S Kas ei ole tegu lihtsalt sellega et kõrgemate autode(igasugu maasturilaadsed ja kaubiku sugulased) osakaal liikluses on kordades kasvanud ja torkavad nö silma?
Vasta

Tsitaat:Töötava mootoriga saab kas pimeda taguotsa ja ees päevasõidutuled või siis täispaketi. Ääretulesid ei saa.
Sõiduautol chevrolet lacetti 2007 a oli sama situatsiooni puhul üks kaitse läbi. Mootor käib ja parktuledele lülitada ei saa, pooltuled või täistuled ainult. Alles mootorita sai lülida pargid. Kui selle vea millalgi avastasin läks veel hulk aega kui leidsin aega ja netist uurinult leidsin läbipõlenud kaitsme. Alles siis hakkas suunalüliti küljes olev pöördlüliti pargi asendis ka parktulesid lülima ja suured tuled kustusid selles asendis. 

Küljetuledega auto ilmselt pole sõiduauto aga analoogiat võib olla.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(21-11-2020, 22:12 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Töötava mootoriga saab kas pimeda taguotsa ja ees päevasõidutuled või siis täispaketi. Ääretulesid ei saa.
Sõiduautol chevrolet lacetti 2007 a oli sama situatsiooni puhul üks kaitse läbi. Mootor käib ja parktuledele lülitada ei saa, pooltuled või täistuled ainult. Alles mootorita sai lülida pargid. Kui selle vea millalgi avastasin läks veel hulk aega kui leidsin aega ja netist uurinult leidsin läbipõlenud kaitsme. Alles siis hakkas suunalüliti küljes olev pöördlüliti pargi asendis ka parktulesid lülima ja suured tuled kustusid selles asendis. 

Küljetuledega auto ilmselt pole sõiduauto aga analoogiat võib olla.

Moodsad ajad. Seadustes ei kasutata enam mõisteid nagu park, seisu ega gabariittuled, vaid ääretuled. Seda ma kirjutades ka mõtlesin. Tegelen siin vahepeal järjekordse tulevase autojuhi(vaidlushimuline noorik) juhendamisega ja sealt ka mulle külge jäänud uuem terminoloogia.
Kuigi rahva suus on ikka heal lapsel mitu nime...

Ei ole seal mingit kaitset läbi ega muud riket. Kasutusjuhend kirjeldab täpselt nii lülitusi ja tulede lülitile on jäetud ainult kaks asendit. Päevatuled(ainult ees, taga pime), või siis kõik (ehk siis põhituled, ääretuled, numbrituled ja küljetuled). Kui tahad ääre ja küljetulesid, siis süüde välja, tulede lüliti päevatulede peale ja tagasi täispaketi peale. Siis saab kõik peale põhitulede põlema. Kui süüte sisse keerad, läheb jälle täispakett.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne