Tuunime haagist või ehitame täitsa ise.

Oih, üks lehekülg arutelu jäi tähele panemata  Big Grin
Vasta

(29-07-2019, 22:04 PM)Etsike Kirjutas:  ...
Sellele numbrite rändamisele peaks küll ametivõimud päitsed pähe panema.

Milleks seda veel rangemaks teha? Juba praegu on see kriminaalkuritegu. Aga selle avastamiseks peaks olema reaalsed Politseinikud tee ääres, mitte automaatsed kiirusmaksukogurid.
Vasta

(30-07-2019, 10:21 AM)mellpoiss Kirjutas:  Ja sajakilone mees Minski jalgrattal tuleks koheselt näoli asfaldile suruda kiirreageerijate saabumiseni.

Te ikka saate aru, et üks asi on traatkodaratega rattad vaid radiaalkoormust taluva tandemasetuses ratastega jalgratta all ja teine haagise silla küljes, kus mõjuvad ka märkimisväärsed külgkoormused?

Jalgratta kodarrattad ei ole OK liikluses autohaagise all. Isegi mitte mõnesajakilose plastist sõudepaadihaagise all, päris paadist rääkimata. Mootorratta jämedamad hakkavad looma, aga ka nende kasutamisel tuleb alati jälgida kodarate tervist.

Aga need lambad, kes siin Tour de France iseehitet paadihaagise võrdluseks toovad: ärge võrrelge apelsine pählitega! Tehnikafoorumis... Sad
Vasta

aitüma, täna veel polegi lambaks nimetatud.
vahemärkusena mainiks, et koogelmoogel leidis antud teema kontekstis jalgratastele mõeldud haagiseid hulgim.
jumekamail neist näis kandevõimet oluliselt rohkem olema kui jutuks võetud kummipaat.
velohaagistele kohaselt olid all muidugi velorattad.
Vasta

kes veel aru ei saanud, siis velo ratta vertikaalset kandevõimet polegi kahtluse alla seatud.
Probleemiks on olematu külgkoormuse talumine (mis paratamatult kurvi võtmisel kiirusega tekib)
Jalgratta- või käsikäru võrdluseks toomine on kohatu.
Puuratastega hobuvanker suudab ka arvestatavaid koormaid vedada, aga pange ta laetuna auto järgi ja võtke 70nega üks korralik kurv, siis saate aru milles probleem seisneb Smile
Vasta

Küsimus polegi selles kas võib või ei või aga ka mitte selles kas kutsuda politsei või mitte vaid põhimõttes:
Ükspuha mida leiutad, ehitad, ümberehitad või ratsionaliseerid tuleb seda teha nii et see ei tapaks ennast või süütuid kaaskodanikke! M.O.T.T.
Vasta

küllap kõik foorumlased teavad, et velo ratas küljele väänamist ei kannata.
antud paadiveo juhtumis võiks aktsiamüügi ja käte väänamise jätta mundritele.
samas olen üsna kindel, et suurem osa siinsetest kasutajatest suudaks vajadusel autohaakele velorattad alla aretada
ja ilma probleemideta sellega kummipaadi teise kohta vedada.
paanikaosakond ja jõhker "sallimine" jäägu teistsugu foorumitesse.
Vasta

Ma ei kujuta ette, milline eriolukord sunniks mind minema liiklusesse selgelt ohtliku rongiga. Jalgrattaratastele pandud ükskõik, milline sadu kilosid kaaluv autohaagis seda on, rääkigu turundus, mida tahes.

Võib-olla lapse või muu olulise lähedase raske vigastus ja eluohtlik verejooks kusagil karuperses, kust iga kiirabi asfaldibussikesele vastu sõidetav minut võib olla elupäästva tähtsusega. Aga see ei ole olukord linnaliikluses, vaid kusagil päraper$es heinamaade ja metsaradade kandis.

Tuletame meelde: antud kaarikut märgati linnaliikluses. Ei ole OK teiste vahel lolli mängida.

Oma õuel/rannas/metsas maruta terviseks Cool

Üldiselt võime me sallida ja õigustada mida iganes. Aga teatud asjaolude kokkusattumisel tuleb tõdeda, et elu on väga habras. Igasugused säärased ümberehitused tuleb teha alati nii, et süütuid ei kahjustataks. Enese tapmise õigus peab samas vabal maal alles jääma.
Vasta

(31-07-2019, 17:31 PM)motamees Kirjutas:  See paberimajanduslik BS oli mõeldud antud konteksti, kus käru passis oli nõutud ikkagi teised rattad. Kuna aga on tehnikafoorum, siis paberimajandus ei loe ja vaidleme ikkagi jalgratta ratta võimalikkuse üle. Mina väitsin, et on võimalik, nagu vene kombainigagi vilja koristada.

Mina jälle väidan, et jalgrattaratta võime taluda külgsuunalist jõudu ei ole piisav autohaagise liikluses kasutamiseks. Üks asi on radiaalkoormus jalgrattal, teine asi külgkoormus. 

Kes ei usu, võtke jalgrattaratastega "piimamehekäru" ja laduge sinna peale mõnisada kilo manti. Näiteks kuhjaga koorem mulda. Nüüd veeretage seda asja kergel maastikul, kus külgkalded ei ületaks 20 kraadi. Üle selle võib sitem ratas juba pelgast külgjõust läbi vajuda - on kogemust. 

Mul on ämmamammal säärane käsikäru. Iga paari kuu järel on kodarad jälle lõdvad ja rattad kaheksas. Kuigi tal on kategooriliselt keelatud üle 100 kilo peale panna ja õugi on suht tasane.

Siinkohal olgu öeldud, et jutt käib odavast rattast. Võib-olla maastikurataste maailmameistri (ju nad ikka mingit võitslust peavad) ratta all olevad rattad ka kestaks - pole olnud juhust pruukida.
Vasta

(02-08-2019, 12:51 PM)v6sa Kirjutas:  ...Kes ei usu, võtke jalgrattaratastega "piimamehekäru" ja laduge sinna peale mõnisada kilo manti...

Ikka hullusti koormad üle.

Külgkoormustest rääkides. Jah, jalgratta ratas ei ole väga vastupidav ses suhtes. Hea hoolduse korral aga kestab. Näiteks võiks tuua külgkorviga motika. Kui kodarad hoitakse pingul, siis kestab. Pohhuiistidel vajuvad lõssi. Algusaastate autodki olid kodaratega.

Aga jalgratta ratastest...

   

hp
Vasta

Miks te toote näiteid suletud alal teadlikult riske võtvatest kodanikest ja nende rakendusest arutellu tavaliikluses? Ei ole ju see koht.

Üle ei koorma ma midagi. Ämmamamma kärusse mahub hõlpsalt 150 l mulda (proovitud, traktorirehvist maasikapeenart täites). Mis kaalub julgelt üle 200 kilo. Keelasin kategooriliselt sellised tapmiskatsed. Aga kodarad venivad ja rattad laperdavad ikka.

Rääkida haagiste teemas pidevast ja kohusetundlikust hooldusest on siiski muinasjutt. Need saavad hoolt siis, kui midagi olulist küljest kukub.
Vasta

Asjaolu, et antud pilt on tehtud suletud alal, ei muuda ratta külgkoormusi kurvis olematuks. Sellepärast ka pildi panin.

hp
Vasta

Eks kummipaadid ongi ohtlikud kui rehv katki läheb, lendab minema ja niidab pool iru vanadekodu maha koos teele jäävate lasteaedade ja kõige sinna kuuluvaga. Krt, selle asemel et arutada erinevate tehniliste lahenduste üle, käib mingi perekooli foorumisse kuuluv hüsteeriline oigamine.

[Pilt: tuk_tuk_1.jpg]

[Pilt: bike-trailer.jpg]

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kindlasti on netist võimalik leida ka pilt, kus veel 20 muri katusel istuvad mingil rikšal.
 Tase, rsk.
Vasta

(02-08-2019, 17:12 PM)vant Kirjutas:  Kindlasti on netist võimalik leida ka pilt, kus veel 20 muri katusel istuvad mingil rikšal.
 Tase, rsk.

Kas nahavärv muudab ratta koormusi?
Tase, rsk.

hp
Vasta

(02-08-2019, 17:12 PM)vant Kirjutas:  Kindlasti on netist võimalik leida ka pilt, kus veel 20 muri katusel istuvad mingil rikšal.
 Tase, rsk.

Saa üle juba oma google kompleksist. Kui midagi öelda ei ole, hoia oma näpud klaverist eemal.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Ei mul pole mingeid komplekse. Ei vahi ilma google´ta puu all ja ei mõtle, mis moodi vesi üles latva saab Smile
Vasta

(02-08-2019, 16:59 PM)motamees Kirjutas:  Asjaolu, et antud pilt on tehtud suletud alal, ei muuda ratta külgkoormusi kurvis olematuks. Sellepärast ka pildi panin.

Sa ju saad ise ka aru, et 27 kg kaaluv kaarik ja maksimaalselt 60 kg kaaluv kutsar (sest paksemad ei jookse võitu välja) hipodroomi siledal pinnal  ei võrdu auto paadihaagise 100+ kg ja paadi 200+ kg linnaliikluses.

Samas ma ei vaidle selle vastu, et on võimalik. On loomulikult võimalik. Ning hoolkal ja ettevaatlikul kasutamisel ilmselt ka ohutu. Aga kas me igava põhjamaana tahame eeldada, et meie kõrval kurvi võttev paadihaagis võib suvalisel hetkel meie küljeuksest sisse sõita, kuna selle ümberehitaja seadis prioriteediks võimalikult madala veeretakistuse?

Mina ei tahaks. Aga ma olengi väljasurevast tõust. Seega, palun mitte lasta end minu jutust väga häirida, eksole. Toungue
Vasta

(02-08-2019, 17:39 PM)motamees Kirjutas:  
(02-08-2019, 17:12 PM)vant Kirjutas:  Kindlasti on netist võimalik leida ka pilt, kus veel 20 muri katusel istuvad mingil rikšal.

Kas nahavärv muudab ratta koormusi?

Ei muuda. Küll muudab oluliselt ratta tugevusvaru jämedate mootorrattakodarate ja tugevamate laagrite kasutus. Rikšapildil on ju mootorrattarattad. Ning seal maal ei koti liiklusohutus küll kedagi. Laibad on normaalne nähe ja fekaal päev, kui otsa said.

Jalgrattapildist ei saa aga aru. Härrased, me arutleme jalgrattarataste kasutuse ohutuse (mitte võimaluse!) üle mitmesajakilose haagise all linnaliikluses sõiduauto järel. Kasuks ikka teemas püsida!
Vasta

(03-08-2019, 10:03 AM)v6sa Kirjutas:   kuna selle ümberehitaja seadis prioriteediks võimalikult madala veeretakistuse?

võimalikult väikse veeretakistuse saab ka kasutades varurattaid ehk kitsekeeli.võsalt just selleks otstarbeks komplekti ärisin ja just paadihaagisele kus massi eriti pole.kuna kitsekeeled muutsid haagise madalaks siis läksid varuratasteks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne