Üks T-16 ja tema edasine käekäik (otsib uut kodu)
#81

Koos hoiab neid hõõrdumine nukkmuhvi nukkide pikitahkude vahel. Seda veojõuks nimetada pole õige. Kuigi jah, seda muhvi vabanemist takistavat hõõrdejõudu tekitav wägi tõesti ilmneb rehvi ja maapinna kokkupuutekohal veojõunaWink

Esineb see fenomen kõigil elusatel nukkmuhviga lukkudel ja on heas toitumuses lukustuse tunnus. Mahapekstud nukkidega muhvidel on nukid sedapalju viltu kulunud, et tekkiv telgjõud surub liikuva muhvi hambumisest välja. Nukid pole kuigi sügavad - 8 mm vist olid?

Tehnikafoorumis peab siiski vahet tegemaWink
Vasta
#82

Tere kaaskannatajad!

Oskab keegi puusalt tulistada, et mis võiks olla tagaratta mutri keere? Tundub, et võiks olla 16*1,5 aga see tunne võib kalliks maksma minna kui mööda paneb.

Tänan tähelepanu eest!
Vasta
#83

Põkale näitab mõõduks hoopis M18-1.5. 
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...8x1-5.html
Vasta
#84

(09-04-2020, 11:20 AM)lauren Kirjutas:  Põkale näitab mõõduks hoopis M18-1.5. 
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...8x1-5.html

See tegi nüüd asja oluliselt keerulisemaks.
Teine rattapaar seisab täiesti kasutult ja mõtlesin taha topeltrattad panna, et ei kaoks teine nii lihtsalt maa sisse.

Lihtsa lahendusena tundus kasutada jätkumutreid kahe kilbi vahel, aga M18x1,5 on keeruline.
Kui keegi oskab pakkuda kust saada või oskab soovitada mõnda muud vahvat lahendust siis info teretulnud.
Vasta
#85

(09-04-2020, 11:43 AM)mittesumo Kirjutas:  
(09-04-2020, 11:20 AM)lauren Kirjutas:  Põkale näitab mõõduks hoopis M18-1.5. 
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...8x1-5.html

See tegi nüüd asja oluliselt keerulisemaks.
Teine rattapaar seisab täiesti kasutult ja mõtlesin taha topeltrattad panna, et ei kaoks teine nii lihtsalt maa sisse.

Lihtsa lahendusena tundus kasutada jätkumutreid kahe kilbi vahel, aga M18x1,5 on keeruline.
Kui keegi oskab pakkuda kust saada või oskab soovitada mõnda muud vahvat lahendust siis info teretulnud.

T16/t25 rattamutri keere on jah M18x1,5mm  Sama keere on mtzi esirataste. T40 esiratastel, 2pts4 8 poldiavaga kärudel ja paljudel muudelgi masinatel. M16 keere on ainult vene  kärudel mil 6 avaga veljed ja szu-3,6 külvikul vist ka.

Kui sa topeltrattaid taha tahad panna. Siis hangi koheselt 2 paari uusi velgi ja mõned rattatejled ka.  Siin suudetakse tavaversioonis isegi velg krõmpsuma panna kilbi ja rõnga kinnituskohtadest. Mis ta siis veel kahe rattaga teeks. Rääkimata sellest, et kinnituse peaksid võtma rattateljest ja vaid toe võib veljerõngast võtta.  Seda 2 ratta süsteemi olen näinud ise vaid korra, mingil Järva-Jaani killavoori piltidel.  Mujal on konstruktoritel enne mõistus pähe tulnud,  kui sellist geniaalsust on harrastama hakatud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#86

No meil siin kandis liigub üks T25 millel topeltrattad taga juba viimased 13 aastat. Eile pidasin ta kinni ja uudistasin lahendust lähemal. Tehtud ongi nii, et esimene velg peale pandud, see on 100mm jätkumutriga kinni tõmmatud, jätkumutril polt otsas- siis järgmine velg ja see originaal mutritega kinni.  Ütles, et too aeg oli treiali töö see olnud ja siiamaani kestnud ilusti.
Sarnane lahendus peaks ka tänapäevastel isenditel kasutuses olema?

Teise võimalusena kaalusin ühe kilbi külge vaheflantsi kasutades mõlemad veljed panna.
Vasta
#87

Originaaltikkudele teise ratta kinnitamine on halb mõte ka tavatraktoril, tagamootoriga saskal saad pidevalt remonti teha. Kui ellu jääd rattt altmurdumisel. Enamus kabiiniraami keevitusi on nii nigelad, et mingist ROPS-kabiinist rääkida ei kannata.

Kui üldse, siis vahevõruga pöia äärikust. Kuigi saska läbivust arvetades, tähendab ka see probleemide otsimist.

Loomulikult saab  ka tikkusid jätkates topeltrattad alla muterdada, aga siis peab sangas maru tark olema, kuna targem annab alati järele. Oluline on järgi anda juhikohal, mitte lasta tikkudel/kilbil alt murduda.

Samas kulukski ära üks praktiline katse, kaua tikkpoldid sel eksemplaril kestavadWink
Vasta
#88

Kui mälu ei peta siis oli isal tehtud nii T16
Kaks velge kõrvuti sinna vahele paksust lattrauast vits 
Vits oli velje randi sees välisringis
Veljed olid kokku tõmmatud mingisuguste tõmmitsatega
Aga vist oli mingi jama südamikega kas need olid vahetatud või remonditud ei mäleta
Kaua nii ei sõidetud sama komplekt käis ka külviku all.
16 sai hiljem omale 150 rattad alla uute südamikega. Talvel oli küll libe aga samas kandis hästi.
Vasta
#89

Meil talus T25 topeltratastamiseks 30 aastat jätkumutreid kasutatud. Null probleemi.
Vasta
#90

(09-04-2020, 20:54 PM)Etsike Kirjutas:  Meil talus T25 topeltratastamiseks 30 aastat jätkumutreid kasutatud. Null probleemi.

Esiteks targal ei tekigi. Ei nõua võimatut, ei lähe katki.

Teiseks on saska tagarataste koormus umbes sama, kui ülekasvanud aiatraktoril pool tonni aiste otsas ripuks.

Ma ei ütle, et nii ei saama. Aga ma soovitan teha paremini.
Vasta
#91

Teooriad on sul, v6sa, tõesti tasemel..
Vasta
#92

Läksid alla lahendusena: Kilbid kokku, tsentreerimis seibid (siuksed mõlemalt poolt koonuses) ja originaaltikkude otsa.
Tänud kohalikule külamehele, kes seibid andis!

Kui miskit saskal järgi annab, siis kogun veel tarkust juurde ja teen paremini aga offroaderina vast on seda maastikukulgemise kogemust natuke külge ka jäänud Smile

Homme testsõidule Big Grin
Vasta
#93

MTZ-80 pidas mul ka pikkade poltidega ja topeltratastega pool aastat vastu, rohkem polnud vaja lihtsalt. Samas kunagi nägin haaratsiga MTZ-50 metsas toimetamas millel ka poltidega topeltrattad ja nii juba aastaid.
Vasta
#94

Täiesti toimuv mudel sai. Maastikuläbivus paranes kordades.
Ca 10ruumi pakke ja palgi juppe sai langilt välja veetud ja hetkel paistab ilusti pidavat.

Eks annan teada kui midag⁷i pooleks läheb või järgi annab.
Vasta
#95

Palju teil rõhud sees on, tuletan meelde, et lisapaaril võiks olla pool sellest, mis põhiratastel, aga, alla 0,7 ma igaksjuhuks ei läheks, mine tea, äkki tõmbab ringi selle tahmarõnga teatud oludes. Ja juhus on pime.
Vasta
#96

(10-04-2020, 17:45 PM)huvi5 Kirjutas:  Palju teil rõhud sees on, tuletan meelde, et lisapaaril võiks olla pool sellest, mis põhiratastel, aga, alla 0,7 ma igaksjuhuks ei läheks, mine tea, äkki tõmbab ringi selle tahmarõnga teatud oludes. Ja juhus on pime.
 

Ma alla 1 ei julge minna. Paar aastat tagasi tõmbas 0,9 peal ringi.
Sisemisel paaril on 1,6 ja välimisel 1 rehvirõhuks!

Panen paar pilti ka juurde!

               
Vasta
#97

(10-04-2020, 20:52 PM)mittesumo Kirjutas:  
(10-04-2020, 17:45 PM)huvi5 Kirjutas:  Palju teil rõhud sees on,
...
 

Ma alla 1 ei julge minna. Paar aastat tagasi tõmbas 0,9 peal ringi.
Sisemisel paaril on 1,6 ja välimisel 1 rehvirõhuks!

...

Väga mõistlik lähenemine. Seda 1 bar võiski pidada normaalrõhurehvide alapiiriks raskel veol. Kergel sõidul võib ka 0,7 vastu lüüa, aga kõvasti hammustades on rehv ringi ja ventiil lohvilt läinud.
Vasta
#98

Kerge kurbusega pean teatama, et see isend otsub omale uut kodu!

Erinevatele tükkidele on küll sooviavaldusi esitatud, aga mõistliku pakkumise puhul saadaks ta uude koju komplektsena.

Käivitub, sõidab edasi (max 24km/h) kui ka tagasi, natuke isegi pidurdab ühelt poolt.
Hüdro töötab, kast kallutab, ja kartuli mutid saab ka kaasa.
Starter vahetatud 2021 september, kütuse pump vahetatud 2022 juuli.

Küsimustele vastan nii kuis jõuan ja oskan.

Asub Raplamaal Kehtna lähistel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne