Mootor külmunud.
#1

Pöördun siinsete suurte kogemustega härraste poole saamaks nõu kuidas edasi käituda.
Suvel sai ostetud auto ning lükatud hoovinurka oma aega ootama, eile sai siis avastatud et jahutussüsteemis jahutusvedeliku asemel vesi pandud ja kõik see kraam on betooniks külmunud. 
Kuidas käituda et juhul kui plokk pole veel lõhki külmunud(ma tean et see on väike võimalus) seda ka ei teeks. 2,0 liitrist tagaveolise Fiati mootorit just iga nurga tagant enam ei leia, seega tahaks teha kõik et seda vanarauaks ei peaks viima.
Nii palju tean et kui auto nüüd sooja garaasi ajada, siis on lõhki minek garanteeritud.

Ette tänades
Kytt
Vasta
#2

Sooja tuleb ta ajada, kuid mitte sauna. Vaikselt sulatama, kõik lõdvikuklambrid lahti. Teinekord olen sulatanud igast liitekohad fööniga lahti, et saaks lõdviku kätte. edasi jääb vaid oodata...



Vasta
#3

Jap, sooja tuppa, vann alla ja voolikud kõik lahti, radikas ilmselt on puruks.
Vasta
#4

Ilmselt jah radikas puruks,kuid tasuks uurida,kui katki ei ole.
Siis kas see oleks võimalik.Radikas maha ja võtta vann lasta vett täis viia õue ja kui vesi juba jäätuma hakkab radikas sinna sisse panna ja lasta ´koos ära sügavkülmuda.Ja siis koos vanniga kui tuppa sulama panna.
Lihtsalt sihuke idee.
Mul sarnane probleem vennase sauna kraanidega.Täis jäätunud.Võtaks maha ja teeks sellise katse.Kaotada pole midagi.
Vasta
#5

Külmumisel suureneb vee mõõt igas suunas väljapoole, seega abi ei ole. Ja kui suruks kinni tagasi jääb pragu ju alles...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

See külmumine on üks vedamise asi.

Mul juhtus paar aastat tagasi, et golfil andis termostaat saba, vahetuse käigus murdsin ühe poldi veepumba korpusesse, mille tulemusena vahetasin ka veepumba. Kuna algul oli probleeme lekete pidama saamisega, sai jahutusvedeliku asemel dest. vett kasutatud.
Loomulikult ma ka unustasin ta nii ja kui siis Talveralliks ettevalmistusi hakkasin tegema, selgus tõsiasi - lõdvikud nagu kivid, paisupaak tuugalt jääs. Enne seda ma olin loomulikult üritanud ka käivitada...

Ma täpselt ei mäletagi, mismoodi ma asja lahendasin, vist läks ilm ise sulale. Igatahes mingil ajal vägistasin ta käima, sõitsin üle õue plusskraadidega garaazhi ja hakkasin uurima... Kokkuvõttes läks nii, et kui vesi vedaks muutus, meelitasin ta süsteemist välja ja asendasin jahutusvedelikuga. Sellega kogu remont piirdus, peale seda olen sõitnud 2 talverallit, ühe Hiiumaa sõidu ja kindlasti midagi veel. Veepump ilmselt kaotas külmununa ringikeerutamise tõttu osa oma funktsionaalsusest, mõnikord on temperatuurinäidik üle normi tõusnud ühtlasel sõidul. Muus osas toimib nagu muiste ja jahutusvedeliku märkimisväärset lekkimist pole täheldanud.
Vasta
#7

Mootoritel on ju külmumispunnid küljes, tavaliselt lükkab selle välja.

Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#8

Käivitamisest külmununa võiks hoiduda sest sulamine hakkab pihta silindrite ümber ning plokikaanes ja kuna vee väljavoolutorud ei sula nii kiiresti lahti
ei ole asjal kuhugi paisuda ja tõstab kaane pealt või teeb muud kurja.
Niimoodi juhtus kunagi tuttaval Opeli mootoriga.
Kindlasti peaks asjaga tegelema ennem kui sulale läheb ja uuesti külmaks sest 2 korda külmumist üle elada on väiksem võimalus.
Vasta
#9

Hetkel on külmapunnid kõik omal kohal, ka radiaator tundub norm mõõdus olema. Kuidas suhtuda auruga sulatamisse, nii nagu vee torusid lahti sulatatakse. Lõdviku august aur sisse.

väiksemad treimistööd nõmmel 56242323
Eesti Ladaklubi
Vasta
#10

Pole minul oma elu jooksul külmunud mootorite käivitamisel midagi kusagilt puruks või välja löönud. Veepumba rihma võtad maha ja käima 2-3 minutiks ja siis seisma. niikaua teed, kui plokk on käega katsudes soe. Veepumbale valad kuuma vett tasakesi peale kuni hakkab liikuma. Lõdvikutele oleks hea mingit kaltsu ümber, või peale mähkida ja jällegi kuumavee kompressi teha , kuni käega pigistades on tunda ühtlast pehmust (jäätükid võivad sees olla)  Radiaatori sulatamisekssulatad ülemist paisupaaki ja sealt alla minevaid jahutuskärje torusi, mis asetsevad radika alumise väljuva toru (lõdviku) kohal. seda on hea teha peenikese voolikuga ja jälle kuuma veega (lastes voolikust kuuma vett voolata mööda kärje toru alla)  kui paar toru on juba lahti sulanud, siis mootorist tulev soe sulatab ülejäänud St. motor peab olema juba soe, lõdvikud pehmed veepump samuti ja rihm peal.  mootori töötamisel tuleb jälgida et keema ei lähe.  
  Rohkem sooja vett ja peenikest voolikut, et vett vähem läheks.  Mootori sulatamise vaheajal kapott kinni ja mingi tekki - vaibaga pealt katta, et soojust hoida   Need oleks lihtsamad kiiremad kodused lahendid, sest aeg mängib külmumusel põhi rolli

Ps. Kui Sa nii pikalt ei saa- viitsi, siis mootor soojaks ja veesärgist vesi välja... Ülejäänud pudinad eemaldad ja võid tuppa sulama viia

Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#11

Aga mis takistab auto enda temperatuuri tõstmist? Kõige labasem variant on kile üle ja elektripliit karteri alla.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

Ma saan aru, et teema algatajal on olemas soe koht, kuhu auto sisse lükata. See jutt, et soojas mootor lõhki külmub, on jama mis jama. Kui kohta ei ole ja ka käivitusega probleeme, saab alati katte kapotile visata ja puhur alla. Kui käima läheb aga kohta ei ole, siis juba mainiti kuda toimida, põhiline, et veepump kaasa ei jookseks kui pada ringi lasta. Enivei, liiga palju jura tühjast tähjast.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#13

(12-01-2016, 05:09 AM)viplala Kirjutas:  ...
See jutt, et soojas mootor lõhki külmub, on jama mis jama.
...

Ma ei oleks selles väites nii kindel:
http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/8724

Kuigi kolmikpunkti läbimisel peaks vee maht veeldumisel vähenema, võib vahetult enne kolmiksidemete purunemist maht suurenenda. Vähe, aga keegi ju ei tea, kui lähedal on jäätunud mootori detailide tõmbepinged purunemispiirile.

Samas kaotada ei ole midagi ja mina oma auto lükkaks sooja ruumi, lootes heale õnnele. Kui sooja ruumi pole, siis jälgiks ülal toodud tööjuhist mootori enda tööga üles sulatamiseks. Tõsi, õli seisundit tuleb jälgida ja emulsiooni tekkimisel edasi mitte töötada lasta haruldasemat pada.
Vasta
#14

Tsitaat:"See jutt, et soojas mootor lõhki külmub, on jama mis jama. " Jutt jumala õige. Alati kuikusagilt loen fraasi "räägitakse, et..." kisub suu muigele, et milline see järgmine linnalegend on.   Big Grin " Lollus on sitke ja kiire paljunema"   Väike klassika videos...  

https://youtu.be/m5SpjOGW4fA

Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#15

(12-01-2016, 11:48 AM)v6sa Kirjutas:  
(12-01-2016, 05:09 AM)viplala Kirjutas:  ...
See jutt, et soojas mootor lõhki külmub, on jama mis jama.
...

Ma ei oleks selles väites nii kindel:
http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/8724

Kuigi kolmikpunkti läbimisel peaks vee maht veeldumisel vähenema, võib vahetult enne kolmiksidemete purunemist maht suurenenda. Vähe, aga keegi ju ei tea, kui lähedal on jäätunud mootori detailide tõmbepinged purunemispiirile.
Ma lähtuksin sellest, et isegi kui vee ruumala tahkestumisel ka ebalineaarselt või üldse KST missuguse funktsiooni järgi muutuks, oleks mootor külmumisel kõik need muutused juba korra üle elanud ja seepärast tõukaksin auto rahumeeles sooja ruumi sulama.
Vasta
#16

Väljas külma käes kuuma auruga hakkata ükshaaval lõdvikute juurest sulatama.
Endal oli kunagi selline asi ühe mootoriga ja auruga sulatasin kõik lahti loodetavasti töötab see mootor siiani.
Vasta
#17

Jääb loota, et vee asemel mingi ollus on. Et jää ei oleks selge, vaid puder. Esimesena oleks pidanud järgi andma veepump, sisselaske kollektor ja külmapunnid.
Vasta
#18

(12-01-2016, 11:48 AM)v6sa Kirjutas:  
(12-01-2016, 05:09 AM)viplala Kirjutas:  ...
See jutt, et soojas mootor lõhki külmub, on jama mis jama.
...

Ma ei oleks selles väites nii kindel:
http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/8724

Kuigi kolmikpunkti läbimisel peaks vee maht veeldumisel vähenema, võib vahetult enne kolmiksidemete purunemist maht suurenenda. Vähe, aga keegi ju ei tea, kui lähedal on jäätunud mootori detailide tõmbepinged purunemispiirile.
No ei ole mulle vaja neid mikihiire füüsika teemasid Smile, piisaks sellest, kui sa reaalselt tood näited, kus mootori üles sulamisel on kone plaksuga katki lennanud. Nu ei ole selliseid asju toimunud. Ja isegi kui läbi ussi m...ni on1/1000000 siis ei ole see teema mida peaks kaaluma. Lõhki lähevad lähevad materjalid mootoris siiski külmast tekkinud vee paisumisele ja sulamisel kaob pinge. Seal võib olla mingi x moment, kuid erand kinnitab reeglit, ning nende pea olematute eranditega tekib rohkem kahju kui kasu pöördvõrdeliselt siis eelnevale suhtele... 100000/1. Seda näiteks kui liiga kaua oodata külma/vähem külma, sula või niiskue erinevuste käes, ning sealt tulenevalt tekivad kones erinevate tempide baasil materjalide paisumised ning kahanemised ja ka lõpuks kriitilise punkti murdumine. Minu soovitus on siiski, kohe kui külmumist märkate, visake aparaat sooja.

E: peaaegu oleks meelest lännu... proovige asjadega ikka kainet mõistust hoida ja mis põhiline, ärge mõelge lihtsate asjadega üle Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#19

Mina laseksin lihtsalt väikese plusskraadiga garaažis aeglaselt üles sulada. Kuuma auru ja fööniga ekstreemitamisel see häda, et mootor soojeneb kiiresti ja ebaühtlaselt. Võib olla ei juhtu midagi ... võib olla. Mina ei prooviks.
Külmumispunnide jutt õige. On endagi südametunnistusel üks mootori külmumine noorest peast. Masin veel teise mehe oma...  Rolleyes Oli lihtsalt ootamatu külm sügisel. Virutas üleöö -6*C. Peale ühe külmumispunni välja surumise ei juhtunudki midagi erilist. Sai sellele haamriga ettevaatlikult õige kuju tagasi antud ja värviga tagasi pandud. Kui vesi päris puhas ei ole vaid kasvõi natukegi antifriisi-ollust hulgas, tekib monoliitse jää asemel puder, mis ei lõhu. Vajaliku miinimumkontsentratsiooni kohta ei tea siiski ütelda. Teab keegi täpselt? Igatahes nii lahja tosool, mis -5C* juures ära külmab, läheb ilusti pudruks(jälle enda kogemus). Pärast seda kogemust ostsin tihedusemõõtja.  Smile

Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#20

(13-01-2016, 02:45 AM)viplala Kirjutas:  
(12-01-2016, 11:48 AM)v6sa Kirjutas:  
(12-01-2016, 05:09 AM)viplala Kirjutas:  ...
See jutt, et soojas mootor lõhki külmub, on jama mis jama.
...

Ma ei oleks selles väites nii kindel:
http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/8724

Kuigi kolmikpunkti läbimisel peaks vee maht veeldumisel vähenema, võib vahetult enne kolmiksidemete purunemist maht suurenenda. Vähe, aga keegi ju ei tea, kui lähedal on jäätunud mootori detailide tõmbepinged purunemispiirile.
No ei ole mulle vaja neid mikihiire füüsika teemasid...

Vabandust, et päeva rikkusin. Ma ekslikult pidasin seda avalikuks foorumiks... Sad

Märkus selle kohta, et mootori lõhkikülmumine soojas (ehk jää sulamisel soojas ruumis) on jama, on muidugi õige. Kui purunemine tõepoolest tekib alles soojas, siis on põhjuseks mitte jäätumisel, vaid sulamisel tekkinud mahumuutuse tagajärjel materjali sisejõud ületanud surve.

Nüüd on teema lõplikult pekki keeratud Toungue ja päästab vaid teemaalgataja teade edukast ülessulamisest ilma oluliste kahjudeta. Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne