Sarvbelarussi velmamine
#1

Hakatuseks tuleb selgitada, mida tähendab velmama
Kuulsin seda naljakat sõna televiisurist ja kirjutasin üles. Meie eelmine president soovitas seda kasutada. Smile  Tema üldse suur keelemees, tänu temale on meil selline ilus sõna nagu ärmajokk.

Sarvbelaruss on mõistagi Valgevene NSVs Minski linnas Vladimirilits Lenini nimelises traktoritehases valmistatud MTZ 05. Polegi vaja öelda, et MTZi toodang on Eesti külameeste seas läbi aegade populaarne olnud. Ei tahtnud minagi teistest kehvem olla ja otsustasin emtezetnikuks hakata, kuigi väiksemas mõõtkavas.

Tõsisemalt rääkides: mind ausalt teeninud Kutaisil
on mitmeid puudusi, mida iseloomustab sõna väike:

a) kliirens
b) jooksulaius (rööbe)
c) mass (haardekaal)
d) kiirus

Võib ju küsida, et miks see viimane oluline on? Enamasti ei olegi. Aga kui on vaja käruga kusagil kaugemal käia, on kiirem lidumine igati abiks.

Pilt räägib ise, nagu isa ja poeg:
   
Algselt sai passitud mootoririkkega või ilma mootorita eksemplare, ega erinevatel põhjustel ei saanud asjast asja. Tegemist oli täiesti töökorras eksmplariga, müüja juures sain täitsa sõita. Aga käigulülitusvardal meeletud lõtkud ja keegi humorist oli kleepsu valesti pannud (kuni automatismi tekkimiseni on spikker hea, aga vale spikker eksitav):
   
Kodus loomkatseid tehes murdus aga käiguvarras ära (oli juba ostuhetkel mõraga):
   
Vardad (väljaarvatud blokeerija oma) üldse kellegi tööka külamehe leiutised. Aga kokkuvõttes murdunud varras kõige väiksem probleem.

Liikuvpilti ka
Õlirõhunoku täitsa hoogsas erektsioonis, väidetavalt pidi juba 5mm väljaulatus hea olema.
-5 kraadi juures käivitus teisest tõmbest. Kapitalistid-saatanad ei suuda seda järgi teha: Kuta küljes olev Subaru tahtis kolme tõmmet Sad  Ja töö juures ei saanudki lumepuhurit nöörist käima, tuli Narvaga ühendada. Vot sulle siis...

Kogu lugupidamise juures Petropavlovski väikelitraažiliste mootorite tehase vastu: mina ei oska sellest mootorist siiski lugu pidada Sad  Mängu tuleb kaasaegne mootor ja keegi võib originaalmootori endale saada.

...järgneb...
Vasta
#2

Sarvikuga tuli kaasa ka käru. Tegelikult on mul MTZ originaalkäru täitsa olemas
Kuid uus käru sobib minu plaanidega märksa paremini. Tegemist on originaalse ainueksemplariga. Kast peaks olema Kutaisi käru oma. Vähemalt olen piltide pealt sellist näinud, keegi targem võib täpsustada. Üsna asjalik kast: kõik ported on alla lastavad ja eemaldatavad, saab paigaldada kõrgendused, ehitus üsna tummine.
       
Aga esiots ja kutsari töökoht on kellegi koduinseneri leiutis, sarnaneb MB-1 käruga:
   
Väga mugav diivan! Vajadusel saab piloot ka brigadiri sõitma võtta. Väga praktiline on suur istmealune kast. Näiteks MTZ originaalkäru kasti ei mahu mootorsaag ära Sad  Ja piduripedaal on kah enam-vähem inimese järgi tehtud. MTZ kärul tuleb enne pidurdamist põlv kõrva juurde tõsta ja siis pedaali sihtida. No ei ole inimese jaoks Sad

Tähelepanelik vaataja ilmselt märkas, et tiisli ots on puudu. Tegelikult ei ole:
   
Nali ja iroonia selles, et muidu ei mahtunud Jumperi kongi ära ja tuli kastreerida. See kõik melotš, suuremad kastratsioonid seisavad ees. Käru altpoolt selline, mõneti naljakas, et rattad kinnituvad kasti külge:
       
Eesmärk on õpetada käru kallutama ja vedama, mõnikord on sellest palju abi.
Vasta
#3

Emtezetnikutele küsimus: kas kusagilt (korpuse pealt vms) on võimalik tuvastada tootmisaastat?

P(b)irka pealt ei loe välja (ka esimese posti kolmandal pildil näha). Kui keegi viitsib, võib loetavast p(b)irkast pildi teha. Senine ainus orientiir magneeto peal 90. See ei pruugi midagi näidata, võib vahetatud olla. Muide, Võrus poes maksab selline uus magneeto 93 ruublit.
Vasta
#4

Birka ikka.
Kas rattad on 10-tollised rolleri algpäritoluga? Mul üks selline liigne, võin annetada vahva projekti tarbeks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

Filoloogilist sõda pidasime siin

Rattad küll 10" aga mitte rolleri päritolu. Vähemalt nõukogude trike´il on teistsugused. Võrdlevat pildimaterjali edastada ei saa, sest...

Samal põhjusel jäävad edastamata lahkamisaruande esmased tulemused.

Paar küsimust.

Kas siduril peab olema 5 või 6 ketast (mõtlen mittemetalli)?

Mis järjekorras oleks mõistlik ülekannet harutama hakata?

[url=http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=13307&pid=395130#pid395130][/url]
Vasta
#6

Tundub, et fotokas jäi elama Smile 

Olen molekuleerimisega üsna kaugele jõudnud. Käigukasti kaane eemaldamisel vaatas vastu äge kissell:
   
Tegelikult täiesti ootuspärane, netiavarustes ennegi selliseid pilte kohanud. Põhjus konstruktsiooniveas: taevased veed leiavad ülekande lülitusmehhanismi vahelt tee korpusse. Tänapäeval on ka tehas sellest aru saanud ja kaitseplekid paigaldanud
Tuleb endal ka teha. Kuigi mina ei saa hästi aru otse kastikaanele pandud plekist Sad

Nooled pildil näitavad huumorit Big Grin  Keegi on lülitusklotsikese jätnud hammasratta soonde panemata. Juba esmatutvusel oli tunda, et jõuvõtt ei lülitu konkreetse klõpsuga. Päriselt ei saa välistada tehasepraaki. Ei saanudki aru, kas keegi on seda kaant juba enne maha võtnud.

Muidu tundub küll, et mina olin esimene, kes ülekandelt süütuse võttis ja tema sisemusse tungis. Vaatamata kissellile on üldine olukord  pigem hea. Laagrid lähevad nagunii vahetusse. Vaid difris oli suurepoolne lõtk, aga seda peaks reguleerimisega kõrvaldada saama.

Sidurikotta oli küll keegi juba sisse murdnud, kokku pandud hermeetikuga. Siduri metallkettad üsna roostes. Ning ise küsin, ise vastan: kettaid peab olema 6 (kataloogid näitavad), aga keegi ratsionaliseerija oli piirdunud 5ga Smile  Huumor...

Järgmine huumoripala pole küll kõige naljakam:
   
Lenks on kaane külge kinni keevitatud Sad  Enne, kui hukka mõista, üritan mõista. Ilmselt pole viitsitud suurt mutrit korralikult kinni keerata ja stoperdada:
   
Ja pealtnäha lihtsam oli probleem keevitusega lahendada.

Nüüd ei teagi, kas saab kuidagi lahti õngitseda Sad  Samas ei näe hetkel ette vajadust pööratud sarvedega töötamiseks, aga mine sa tea. Ja ega omal ajal vist peale lattniiduki seda vaja ei läinudki. Eespool viidatud lingilt näeb, et tänapäeval olemas lumesahk ja - puhur, rootorniiduk ja isegi kartulirootor.
Vasta
#7

Õnneks oli keevitaja piisavalt purjus olnud, õmblus mulle täis Smile  Veidi käiamist ja koputamist ning tuligi sarvejuur kasti kaane küljest ära.

Nüüd üks küsimus. Teatavasti oleme me siia ilma sündinud tänu papa-mamma koostööle Wink  Jõuvõtuks on selline mamma

Kust leiab talle sobiva papa? Välismõõt 20 mm, nuute 6.

Tegelikult juba leidsin: sobib iseenda pooltelg
Autoerootiline tegevus Big Grin  Aga kas leidub mingit laiatarbekäibes olevat asjandust? Kuskilt justkui meenub, et oli juttu Emmilise kardaanist?

Veelkord võtan kõne alla tootmisaasta tuvastamise. Kas number 15852 ütleb kellelegi midagi? Jätkuvalt on jõus palve päevapildistada loetavat p(b)irkat. Ja kui juba pildistamiseks läheb, huvitab ka ülekande kaanel olev jõuvõtu lülitusasendeid markeeriv kleeps.

Tänan!

EDIT. Uurimine-puurimine tuvastas, et 1987 toodetud masina nr on 20xxx


[url=http://www.traktors24.lv/et/Catalog/mintrezdee/Product/7615][/url]
Vasta
#8

(21-12-2016, 08:53 AM)oltsberg Kirjutas:  Tegelikult juba leidsin: sobib iseenda pooltelg
Autoerootiline tegevus Big Grin  Aga kas leidub mingit laiatarbekäibes olevat asjandust? Kuskilt justkui meenub, et oli juttu Emmilise kardaanist?

Kinnitan, et Emmilise kardaan sobib
Vasta
#9

Võib "mammat" saada ka kellelgilt kellel purunenud vikat või ei vaja vikatit. Wink

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#10

Vikatil ikka isane pool küljes Toungue ,aga emase saab emmiliselt ka.
Vasta
#11

(22-12-2016, 18:15 PM)ahtos Kirjutas:  Vikatil ikka isane pool küljes Toungue ,aga emase saab emmiliselt ka.

Deem. Minu viga. Sad

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#12

Ilusat jõuluaega kõigile!

Tore, et teised ka siin sõna võtavad, muidu lähebki väga monoloogiks.

Ksf! ahtos seletas asja ilusti ära: sarviku jõuvõtt ongi emme ja haakeriistadele on vaja issit. Emmijutt on ka väga rõõmustav: mind lubati kokku viia inimesega, kellel on a la 100 Emmi Big Grin  Ja ega uuski suurt varandust maksa: http://www.intermoto.ee/vedu-mootorratas...01%29.html

2 korda odavam, kui Kutaisile teha lastud asjandus
(Kutaisi on nagu "päristraktor": JVV on isane, seade vajab emmet.) Ksf! klaave sai selle emmega käima oma lumepuhuri, minul seisab  esialgu kasutult.

Aga nüüd on olukord, kus mõistus otsas. Kuidas saab umbaugust kätte laagri:
   

Ja mida arvata sellisest hammasrattast (teised on ka samasugused):
   
Nooltega tähistatud kulunud kohad. Kes on näppinud, see teab. Kes ei tea, siis joonis:
   
Vedu käib kuulidega, mis haagivad ennast hammasrataste sälkudesse, vastavalt sellele, kuidas lülituspulk oma laiemate osadega parajasti surub.  (Loodan, et oli arusaadav.)

Ehk oleks viisakas kõik need hammasrattad välja vahetada?

Traktori nimega riigis pakutakse tervet komplekti  Vaadake suuri pilte ka, ei mingeid kuulide poolt kulutatud kohti. (Muide, väidetakse, et kaupa saadetakse ka Evropasse.)

Ja muidugi saab pulki Lätist

Või on mõtekas taastada, kulunud kohad täis keevitada ja õigeks treida/freesida?

Prioriteet ei ole kiiresti, odavalt ja ület*ra midagi kokku käkerdada. Asi peab hää saama Smile
[url=http://www.traktors24.lv/et/Catalog/mintrezdee][/url]
Vasta
#13

Laagri kättesaamiseks vajad tõmmitsat ,millist kasutavad nt.küttetennide paniad ,neil lriistapuu ,mis kisub blokist nn.jääkorgid välja ,kuhu hiljem panevad küttekeha.Ihutreiali olemasolul asi lihtsam ,teeb õiges mõõdus asja.Võid ka puurida vastaspoole paar ava ,toksid laagri välja ja pärast mutikas auku. Smile Smile
 Need kuuliavad laseks nihkesse uude kohta (saab veega ,laseriga,lihvides)Kui uus komplekt kallis on.
PS: Kui hammakas sümmeetriline,pööra lihtsalt ringi.Smile
Vasta
#14

Kui laager vahetusse läheb, siis võib miskit talle külge keevitada, millest lihtsam teda välja sikutada. Samas hiljuti jäi internetist silma moodus leivaga https://youtu.be/nkRmKWktW70
Vasta
#15

(24-12-2016, 02:44 AM)Suprudko Kirjutas:  Kui laager vahetusse läheb, siis võib miskit talle külge keevitada, millest lihtsam teda välja sikutada. Samas hiljuti jäi internetist silma moodus leivaga https://youtu.be/nkRmKWktW70
Krt.Nii lihtsa lahenduse peale kohe ei tulnudki kohe. Sad
Vasta
#16

Õline kalts teeb sama töö ära, muutub vedelikuks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

Kui toiduga mängida ei taha saab ka plastiliiniga,aga ma olen keevitanud 2 polti laagri külge ja tõmmitsaga välja tirinud.Sellel riistal võib üks laager välja tulla näpuga ja teist annab ka tõmmitsaga tirida.Laagrite eemaldamiseks on ka lööktõmmitsale mul tehtud hambaga otsik tehtud millega saab normaalse istuga laagrid kätte.
Vasta
#18

Kusjuures toimibki see leivatrikk!

Ostsin allahinnatud saia ja andsin minna. Löögijunn peab täpne olema, laagri avast 1...2 mm väiksem.

Sõber soovitas sellist asja
Aga leiba-saia osta on odavam, aegagi ei lähe ilmselt palju rohkem. Ainult moraalne aspekt: meie esivanemad austasid leiba. Aga ei mingit raiskamist, koerad sõid sodi ilusti ära, läksid veel kaklemagi  Big Grin

(24-12-2016, 02:26 AM)linnuke Kirjutas:  Need kuuliavad laseks nihkesse uude kohta (saab veega ,laseriga,lihvides)Kui uus komplekt kallis on.
PS: Kui hammakas sümmeetriline,pööra lihtsalt ringi.Smile
Uute avade tegemisel peab vanad ära kaotama. Kuulidel ei ole niipalju intelligentsust, et taibata, millised uued, millised vanad on. Lähvad sinna, mis esimesena ette trehvab. Hammasrattad eranditult ebasümmeetrilised, koostamisel peab tähelepanelik olema.  Ja üleüldse tundub, et selle mängu kokkuajamine nõuab ohtralt venekeelset "oskussõnastikku" Big Grin

Olen valmis ka uusi juppe ostma, see summa ei oma antud projekti eelarve juures väga määravat tähtsust. Peaasi, et hea saab. Muidugi tuleb enne ka "ihutreialiga" rääkida, aga kui taastamise hind uute kanti kisub, siis...
Vasta
#19

oma töös puutun kokku elektrimootoritega mille võlli otsas on ventilaator ning nad on õues ja vertikaalselt
mootori alumise otsa võll läbi otsakaane ei tule ja on samasugune umbne
paar korda aastas tuleb ette laagrite vahetust stiilis 5....15 mootorit korraga kuna ülevalt tuleb ikka mingi niikus sisse
ok see selleks

aga sinna tagumisse otsakaande jääb tihti laager sisse ehk võll tuleb välja ja siis on häda
millegigi taguda .... ei sest kaan on väga õhuke ja alumiiniumist.

kuidas teeme ? on kolm vahendit.
1. stiililt juba eelpool näidatud tõmmits mis läheb laagri sisse laieneb ning tõmbab sealt ja toetab samas jalgadega kaane(korpuse) peale - ei aita ainsa vahendina tihti.
2. gaasipõleti - sellega saab otsakaanele kuuma antud ümber laagri
3. aerosool külmashokk

nende kolmega saab hakkama aga tihti pole see lihtne sest ka peale kuuma ja külma ning pidevat survet arvab mõni laager et tema on nüüd seal ja ei lahku kunagi
siiani on targem järele andnud ja kõik on saanud vahetatud

ehk soovitan soojalt sellist tõmmitsat ehk komplekti sest peale keeratud tõmbesurve on hea vahend ja mõni laager popsatab lahti vaid surve all seistes näiteks 5 min. pärast.
tõmmitsatest üldse siis tööriista market vahendab sellist kaubamärkki nagu Kukko - soovitan.
Vasta
#20

Selline tõmmits on hea tööriist ainult iga laagrikuuli jämeduse jaoks peab õige läbimõõduga junn olema,olen viimasel ajal kempitanud sinnapoldid ja töötab sama moodi.Paadimootoril vahetasin ülemise raamlaagri ilma mootorit paadilt eemaldamatta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne