Kahemootorilised ülirasked veoautod ja kiirautobusid
#1

Sirvisin üht vana raamatut nimega "Auto abimehhanismid" (E.Rokk, Tln. 1948) ja sattusin järgmisele lõigule:

Peale Teist Maailmasõda hakkas rida autotehaseid tootma kahemootorilisi üliraskeid veoautosid ja kiirautobusi, 
selleks et vabaneda vajadusest toota võimsaid mootoreid.
...
Joonisel 3-a on toodud tüüpilisemad näited mootorite ja abimehhanismide asetusest kahemootorilisele autole.
...
Kahemootorilised ülirasked veoautod ja kiirautobused ei ole meil levinud.


Kas oskab keegi neist lähemalt rääkida, soovitavalt viidata ka mõnele konkreetsele margile-mudelile?

Raamatu kaan, joonis ja viidatud lõiguga tekst lisatud piltidel.

[Pilt: 17087241_1UiYCE.jpeg]

[Pilt: 17087243_2AcjRs.jpeg]

[Pilt: 17087239_bZgdEH.jpeg]
Vasta
#2

Minski MAZ-i tehase insenerid üritasid kunagi ehitada Autorongi MAZ-2000 Perestroika mis koosnes raamrooliga vedukautost ja siis järgiühendatud ühest kuni mitmest haagisest millel igal ühel oli peal eraldiseisev jõuallikas.
Muidu oli neil asi enam vähem dobze aga nad ei suutnud panna mootoreid sünkroonis tööle. 
Püüdlused jäidki püüdlusteks, komplekt lammutati laiali ja praegu seisab see Perestroika Minski autotehase väravas futuristliku mälestusmärgina.
Kaks noort inseneri ehitasid selle katseauto ainetel omakorda kaks standartlahendusega MAZ-i katsemudelit mis tootmisse ei läinud ja müüdi prantsastele maha kes selle põhjal hakkasid tootma Renaut Magnumit.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#3

http://www.telenir.net/tehnicheskie_nauk...mii/p8.php
Опытный двухмоторный 10-тонный грузовик БАЗ-930 (8x8) с пластиковой кабиной. 1961 год
Плавающий автомобиль ЗИЛ-135 с двумя двигателями по 130 л.с. и сварным корпусом. 1958 год
Удлиненная амфибия ЗИЛ-135Б с двумя бензиновыми агрегатами по 110 л.с. 1959 год
Eks neid oli rohkem ja seerias ka. Vend teenis kahe ZIL mootoriga "auto" peal, mille teise sai esimesega käima lasta. Kumbki erinevate rataste jaoks.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

Aga tekst raamatus viitab ajale 1945-1948*, kas sellest ajajärgust ei ole mõnda näidet?

Lisaks ei ole seal eeldust, et see peaks olema toodetud NSVL-is, raamat käsitleb tavaautode osas ka hulgaliselt välismaa autosid (nt. Citroen, Renault, DKW, Chevrolet jne), eeldatavasti seetõttu, et neid sõjasaagina või muul moel siinmail leidus. Seetõttu võib olla mõeldud seal lõigus ka välismaiseid autotehaseid.

Peale Teist Maailmasõda ehk 1945 kuni 1948 ehk raamatu väljaandmisaasta.
Vasta
#5

Soomustransportööril BTR on kaks GAZ51 mootorit.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

http://theoldmotor.com/?p=130391

http://www.macsmotorcitygarage.com/2013/...ord-truck/

https://blog.hemmings.com/index.php/2010...thead-fun/

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

EW sõjaväel oli katsetamiseks kolm kahemootorilist maastikuautot. Kas nende äraostmiseni ka jõuti või tuli sõda peale.  Teema kuskil Rindeleht.ee
Vasta
#8

(22-12-2016, 00:21 AM)Aspelund Kirjutas:  http://theoldmotor.com/?p=130391

http://www.macsmotorcitygarage.com/2013/...ord-truck/

https://blog.hemmings.com/index.php/2010...thead-fun/

A.

Päris huvitav oli selle viimase auto tagasilla lahendus ehk seda polud ka eelnevalt joonisel
S.t. kaks silda kõrvuti.
Vasta
#9

Ei saa uuemast ajast unustada Hollandi tuntud ralli- ja ärimehe Jan de Rooy Dakari rallil kasutatud DAF-e (aastad 1984-1988).

Kiirel otsingul selline tšehhikeelne ülevaade - http://veteran.auto.cz/clanek/550/daf-tu...i-tragedie

Kui de Rooy alustas kahe mootori ja kahe kabiiniga, originaalraamil masinatest, siis hilisemad DAF Turbotwinid olid alumiiniumist ruumilise raamiga, mootorite koguvõimsus üle 1000 hj, tippkiirus 220 km/h. Üks mootor vedas esi-, teine tagasilda.

Kahjuks tuli asjale lõpp 1988, mil tiimi teine auto Nigeris düünist üle sõites üle katuse käis ja kaardilugeja hukkus, kohe seejärel tõmbas DAF ka stepsli seinast. Dakari üldarvestuses 1987 de Rooy jõudis sõiduautode seas esikümnesse (veokeist tuli siis ülekaalukas võit).

Minu jaoks tegu autospordiajaloo ühe vaieldamatult atraktiivseima ja ekstreemseima sõidukiga. Järgijäänud Turbotwinid olevat välja pandud Eindhovenis DAF-i muuseumis (ise pole sinna linna küll kunagi sattunud).

Lõpetuseks üks legendaarne YT video, kus de Rooy DAF möödub samuti täisgaasil kihutavast Ari Vataneni B-grupi Peugeotist...

https://www.youtube.com/watch?v=wahtSHVWo1Y
PS - de Rooy poeg Gerard läheb jaanuari alguses Dakarile veokaklassi tiitlikaitsjana (küll teise eksoodi, kapotiga Iveco Strator/Powerstariga)
Vasta
#10

Üks minu 2007. aasta postitus tšekistikomissar Uritski nimelise tehase bussikatsetustest. Link.
Vasta
#11


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

Siin veel üks video de Rooy esimesest kahemootorilisest DAF-ist hüüdnimega "Tweekoppig Monster" (siis Kahepealine koletis...). Pööraks tähelepanu, et selle eluka konstruktsioon oli põhimõtteliselt kaks teineteise peale laotud raami -ning tagumine mootor vedas esisilda ja esimootor siis tagasilda.


Vasta
#13

Ülalolnud Uritski tehase viite jätkuna - leidsin oma arvutist ühe kunagi aastaid tagasi alla laetud, ZiU-6st jutustava venekeelse artikli piltskännid. Head lugemist!

           
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne