Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
OT:
Mitte, et ma propageeriks prügi aga lõustaraamatu soovitan teha kasvõi valenime ja infoga. Tee mis tahad aga sealsetes ost-müük gruppides liigub praegusel ajahetkel vanatehnikat sama palju kui mõnes müügiportaalis või foorumis kokku.
Päästsin aasta tagasi ühe täiesti komplektse Druzba sae vanametalli saatmisest. Kahjuks jõuti sellel mingi vinkelraua otsaga paak auklikuks lüüa. Muud viga ei paistnud olevat, isegi mahlad olid sees, mis sellise kohtlemise peale hakkasid välja valguma. Tõstsin sae keldrisse nõrguma ja sinna ta ununes. Nüüd seda teemat lugedes tuli meelde. Kas sellise asja vastu on huvilisi? Pilte hetkel pole, aga minu silma jaoks oli tegemist kõige tavalisema Družbaga, mida igas teises maaperes näha võis.
Veel üks teadusele varasemalt tundmatu Družba mootoriga tööriist: betoonilõhkuja.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Siin veel vene võimu ja vaimu poolt sünnitatud enneolematuid tehnika imesid .
Kahemehe elektrisaag - saagimise tehnika oma olemuselt käis nagu ennemuiste käsisaagidega aga kogu tööprotsess toimus nüüd elektri jõul . Sellise elektrisaagidega võeti maha suured siberi metsad 50 ja 60 aastatel . Eestis see elektrisaagidega raietöö eriti levinud polnud aga mõned tolleaegsed elektrisaed on siiski ka säilinud .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Mis ta nüüd ikka nii väga vene vaimu ja võimu poolt sünnitatud on. Saksa insenertehnilistel väeosadel olid need saed "pisut" varem juba olemas. Kogemata venelane mõtles samasuguse asja välja.
Võibolla ta pani selle sae ainult pikema juhtme otsa.
Parem ikka kui "otchen tupõm toporom les valit"
Järgmine, 1961. aasta Družba mudel. Seekord pärit praegu veel käivalt osta.ee oksjonilt. Eeldan, et müüja ei pahanda üheaegse nii kauba reklaami kui ka tema tehtud fotode siia ülespanemise eest ajaloo säilimise huvides.
Joonistatud pildil olevat reduktorit ei ole ma muidugi näinud oma silmaga. Ja ka pilti näen esimest korda elus. Ei saa isegi aru, kuidas see vigur reaalselt toimib. Ja natuke kahtlane on see, et esimestel mudelitel oli ju malmsilinder, aga malmsilinder peaks olema 180 kraadi pööratud, karburaator paremal ja sumps vasakul. Aga pildil tundub olema seega alumiiniumsilindriga variant.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Üks lugu sühavalt nõuka ajast. Rootslased tulid Moskvasse metsamessile esitlema oma Husqvarnasid ja korraldasid ka seminari. Vene mehed muidu kiitsid rootsi saage, aga ütlesid, et nendel saagidel puuduvad “roškad” ehk siis sarved-käpidemed seistes langetamiseks, nagu Družbadel. Oleme nii vene filmidest kui ka looduses puhkekohtade juures näinud neid seistes saetud tüükaid. Aasta pärast olid rootslased jälle platsis ja neil olidki langetamiseks saele lisatavad “roškad” olemas. Lugu tundus mulle anektoodina, kuid aastaid hiljem Petroskois metsatehnika poes nägin neid lisatarvikuid oma silmaga müügis.