Gaz MM-V 1942

Lammutan vaikselt raibet...

[Pilt: 20180119_223541.jpg]

Tahtsin mõned tähelepanekud siia kirja panna. Plokil on sellised hieroglüüfid... minul ühelgi teisel plokil im. Molotova kirja peal ei ole. Mootori numbrit olemas oleva 1950 aasta pirkaga võrreldes tahaks oletada et see plokk on 1949(plussmiinis üks aasta) tehtud. Aga igasugune loogika nende masinate puhul suht puudub....

[Pilt: 20180119_220455.jpg]

Teisel pool on sellised kirjed... ühe AA ploki peal olid samas kohas numbrid mis võiks nagu valuvormide valmistamis kuupäevale viidata. Aga selle ploki numbritel puudub loogika. Küllap valuvormide partii number...

[Pilt: 20180119_220517.jpg]

Klapikambri kaanel on veider tuulutus... mina pole sellist varem näinud. Pole ka kataloogis näinud. Osadel kaantel polnud üldse aukugi. Ja AAdel oli seal toru mis jooksis karterisse. Fordi raamat nimetas seda toru õli ülevoolu toruks...

[Pilt: 20180119_220531.jpg]

Klapikambri kaanel puudus ka kiri "gaz". Mul on nii auguga kui auguta kaasi, kuid kõigil on kiri Gaz...
Vasta

Mõned tähelepanekud veel. Sellel hilisel raamil on uuematüübi mootori kinnitused. Peavadki olema. Pildilt hästi näha... seal vahel peaks kummipadi olema.

[Pilt: 20180119_231250.jpg]

Võrdluseks Gaz AA ja varasema MMi mootori tagumine kinnitus...

[Pilt: 20171127_215912.jpg]

Vanatüübi kinnitusel polnud kummipatja. Küll aga olid kummi lehed kinnituse ja raami vahel(varuosakataloogis ka sees). Kumm oli mõlemal pool raami. Kinnitus käis raamikülge poltidega. Uuematüübi oma on needitud ja poldi augud raamil puuduvad...

[Pilt: 20180119_231300.jpg]

Teine raami erinevus nende kinnitustega seoses, mida olen märganud on see et, vanatüübi mootori kinnitistega MMi raamidel(roolikarp kolme poldiga mitte kahega nagu AAl) on roolikarbi augud mõlemal raami talal. 2 sellist raami olemas. Küllap löödi tala ühest samast plekist, ainult et siis üks peegel pildis. Uuema tüübi MMi raamil on roolikarbi auk ühelpool olnud(ka 2 raami sellist).

[Pilt: 20180119_231306.jpg]

Need on lihtsalt minu tähelepanekud. Kuidas tegelikult asi oli, ei tea....
Vasta

Mootori number on huvitav...
Kogemus küll hilisematega, alates GAZ20st aga ülekattega tähekest numbri peal ei ole kunagi näinud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tekib vägisi mõte, et see 7 on sinna kunagi hiljem tekkinud mingil põhjusel, vajadusel.
Vasta

Eks ta purjus peaga löödud onSmile Ilma seitsmeta oleks ta küllaltki varajane M1/MM mootor ja see on vääga vähe tõenäoline. Pigem on ta 67b pealt pärit. Kõik muu(peale veepumba) nagu viitab sellele. Stats mootori omal oleks vast magneeto süüde jäetud mitte hilise 67b oma....

Mootor ja kast maas. Sillad veel paari poldiga kinni ja siis saab kraami kokku ära pakkida. Ühtteist ikka sain siit. Väikseid pudinaid...

[Pilt: 20180120_002155.jpg]

Telefon kukkus paar päeva tagasi maha ja kaamera klaas läks katki. Sellest ka piltide kehva kvaliteet. Homme peab uue hankima.
Vasta

(15-01-2018, 19:43 PM)Taaviw126 Kirjutas:  
(15-01-2018, 10:02 AM)AsTroSS Kirjutas:  See täitsa auto moodi!

Kas ka sellel pillil on ühe poole rattamuttrid vasaku keermega?

Uurisin ja tundub et kõik mutrid käivad ikka õigetpidi kinni/lahti...

Väike parandus. Vist käivad jah osad teistpidi keermega lahti. Ei saanud täpselt aru. Mingi pudru ja kapsad on seal....
Vasta

Pildilt ei saa hästi aru, aga tundub et sild on kitsamaks tehtud ja raamilt jupp maha saetud: http://soov-ee.postimees.ee/3010924-omat...tails.html
(mootorit ja kasti pole)
Vasta

Tänud! Selle mehega sai räägitud suvel. Tundisn huvi et kus ülejäänud auto on. Aga ei pidavat midagi muud alles olema...

Suur tänu hr. Talupoeg Talujale kes saatis MMile 2 karburaatorit juurde. Varsti saab eraldi näituse teha karburaatoritestSmile Ühel on pealmine osa ka alumiinium.

[Pilt: 20180120_203227.jpg]

[Pilt: 20180120_203240.jpg]

[Pilt: 20180120_203249.jpg]

Ja suur tänu Tarts4567-le kes tuli külla ja tõi ka ühe karburaatori. Lisaks tõi ta väga kobeda ventilaatori koos veepumbaga...

[Pilt: 20180120_203046.jpg]

[Pilt: 20180120_203058.jpg]

Järgmine töö on raami remont... Lõpuks ometi!
Vasta

Täna sai külastatud ühte meest kellel oli palju Gaz 67 jubinaid. Kahjuks midagi oma MMile sealt ei leidnud. Ainult ühed räbaldunud plokikaane tihendid... igaks juhuks las olla sahtlis.

[Pilt: 20180121_195332.jpg]
Vasta

Kell on praegu 4 öösel. Ees on veel palju unetuid öid...

Võiks vaikselt hakata AA ja MMi raami erinevusi vaatama.

Kardaani kinnitus talad...(ülemine AA ja alumine MM) retsimata MMi oma polnud pildistamiseks praegu läheduses aga erinevustest saab aru küll.

[Pilt: 20180127_034757.jpg]

Ülemine on AA ja alumine MM. AA-l oli pidurikonna jaoks eraldi tala selle tala ja käigukasti vahel. Seesama tala toetas ka akukasti. MMi akukast kinnitus ainult pika raamitala külge.

[Pilt: 20180127_034812.jpg]

AA-l on veel olnud üks ava kardaani august paremal. Selle augu otstarvet praegu ma ei oska öelda.

[Pilt: 20180127_034822.jpg]

Äärtes olevad augud mis olid vist juhtmete jaoks kui ma ei eksi, on MMil suuremad kui AA-l.

Ülemine on siis AA raamilt, mis on juba uuematüübi kardaaniga olnud. See tähendab siis et otsast vaadates pole selle U profiili küljed võrdse pikkusega... artikkel on ilmumd 1940 märts. Kuna muudatus tehti? Ei tea...


[Pilt: E8VCYiE.png]
[Pilt: F4qDyxn.png]
Vasta

Esimesed raamitalad on AA ja MMi raamil ühesugused, väljaarvatud MMi talal kaks väikest lisa auku mootorikinnituse aukude kõrval. Ülemine AA ja alumine MM.

[Pilt: 20180127_044547.jpg]

Siin on erinevad mootorikinnitused...

[Pilt: 20180127_044622.jpg]

Pildil alumine kinnitus võib olla isetehtud aga uurides aru ei saanud. Kui ta on ise tehtud siis on ta ülimalt hästi tehtud...

Metsast leitud AA raamil oli uuematüübi kinnitus. Küllap oli tal MM mootor koos kinnitisega peale pandud.

Pildil keskmine on vanatüübi oma.

[Pilt: m81X9OH.png]
Vasta

Sellelt pildilt on näha kuhu MMil esimesed konksud raami külge kinnitusid...

[Pilt: 20180127_045933.jpg]

AA-l neid konkse polnud. AA raamil oleks kõigis kolmes ristitala aukudes neet ja esimest konksu auku poleks. Nagu sellelt pildilt näha...

[Pilt: 20180127_045949.jpg]

Siin on veel pilte sellest AA pidurikonna(piduritule lüliti, pildilt on jäänuseid näha) ja akukasti tugitalast. See on pildistamiseks MMi raami vahele pandud...

[Pilt: 20180127_044435.jpg]

[Pilt: 20180127_044420.jpg]

Koos AA akukastiga...

[Pilt: 20180127_044505.jpg]

Kabiini kronsad on ka erinevad. Vasak on MM ja parem AA

[Pilt: 20180127_054743.jpg]


Tegelikult on MMi ja AA raami erinevusi väga palju. Siin on veel pilte raamide esimestest pooltest. Ülemine MM ja alumine AA.

[Pilt: 20180127_045724.jpg]

Siin on näha roolikarbi aukide erinevus...

[Pilt: 20180127_045708.jpg]

Mõlemad raamid on vanatüübi tagumiste mootorikinnitustega. Kas MMi raamil peaks selline kinnitus olema või ei, ei oska veel kindlalt öelda.

[Pilt: 20180127_045702.jpg]

[Pilt: 20180127_045654.jpg]

[Pilt: 20180127_045648.jpg]

[Pilt: 20180127_045130.jpg]

[Pilt: 20180127_045219.jpg]

AA viimane ristitala ja MMi eelviimane(AAl oli haake seade täiesti teistsugune). MMil oli raami lõpus veel üks U tala.

Pildil on AA tala koos tagavararatta kinnitusega....

[Pilt: 20180127_050003.jpg]

Erinevus on siis selles et kuna MMil oli tagavararatta kinnitus teistsugune siis polnud ka sellise kinnituse jaoks talal auke(nende 8 needi jaoks.)

Kindlalt ei tea aga haakeseade vist ei muutunud koos roolikarbiga. Seetõttu ei saa öelda et MMil ei tohiks sellist eelviimast/viimast ristitala olla...

Mingipäev kirjeldan siin ka raami tagumise poole erinevusi. Üldiselt ei saa jällegi kindlalt öelda et vot, vaadake neid pilte ja nii oligi. Kindlasti on veel erinevaid raame olemas...
Vasta

Sellest kolast üritan oma autole raami kokku panna...

[Pilt: 20180127_063630.jpg]

Paremaid juppe on ka aga erinevatel põhjustel ei saa neid kätte või ei taha kätte saada. Ühe traktori alt saaks korralikuma kardaani kinnitus tala aga selle lammutamis vaev ei tasu ära. Üks kõver raam on veel metsas aga selle kätte saamine on liiga keeruline. Lisaks on ta veel poolenesti maasees. Ei saa kevadet ka ootama jääda... Ma arvan et saan nende juppidega hakkama. Hullemaidki asju ära tehtud.
Vasta

Retsept! Kõva töö on ära tehtud (just enda teoorias kurssi viimisega)
Selliste legodega mürades oleks "must bii" tööriist korralik liivaprits kõrvaltoas.
Traatharja ja rellakaga saab ka suuremat sodi nühkida, aga rooste oleks vaja korralikult välja juurida  Smile
Eriti just kokkuminevate pindade vahelt, kuhu tulevikus enam ligi ei saa (+ keemiarünnak passiveerimiseks)
Jõudu ja palju vaba aega!
Vasta

Mhm. Liivaprits on täitsa olemas õnneks. Minu lähenemine on selline et kõigepealt sellise tööriistaga suur jama maha(peksab nõeltega, enamus nõelasid puudu aga veel toimib)

[Pilt: 20180127_142543.jpg]

Siis liivapritsiga enamvähem üle. Raskesti ligipääsetavad kohad korralikult. Siis pneumofreesile traathari otsa. Liivapritsiga päris puhtaks ei lase sest päris kuri on teine. Võtab vahest liialt palju plekki õhemaks. Pluss veel ajab asju kõveraks.
Peale seda roostemuundur ja sealt edasi värvikambrisse...

Praegu jauran kardaani tugitalaga. Tuleb enamuses ise järgi teha...

[Pilt: 20180127_142738.jpg]
Vasta

Augud on vaja üle freesida veel ja siin seal natuke Houdinit teha. Ja saab kõige keerulisem raami detail kaelast ära...

[Pilt: 20180127_231658.jpg]

[Pilt: 20180127_231637.jpg]

[Pilt: 20180127_231717.jpg]

Polnud väga head näidist mille järgi teha. Loodetavasti sai õige kuju...

Näidis...

[Pilt: 20180127_232749.jpg]
Vasta

Selliseid vedrupakke oleks hädasti vaja. Pildil olev on küll vanatüübi, ehk siis AA kammitsatega. MMi kammits on olemas aga pakil on vedrud väga roostes ja tänu sellele on paki puhevile ajanud...

[Pilt: 20180128_120353.jpg]
Vasta

https://www.dropbox.com/s/fgja7saooo99za...7.jpg?dl=0

Üks olevat ettejäänud.
Vasta

(28-01-2018, 16:27 PM)Bennet Kirjutas:  Üks olevat ettejäänud.

Mulle paistab see koosnevat 15st lehest.
Ma saan aru, et esivedru peaks koosnema 14st ja tagumine 16st lehest.

Ma kahtlustan, et neid pakke laoti hiljem ringi nii, kuis hetkel võimalused olid.
Pilt 1 ja pilt 2, siin on ka 15 lehte, kuid kokku on need laotud vist mingitest muudest, osa lühemaks lõigatud ja kammitsad ka veidi liiga pikad.
Vasta

Nüüd on šaakalid ja ärikad hr.Benneti postkasti nagunii ülekoormandSmile oleks väga vaja küll seda vedrupakki...

Vedrupakkide kohta on mul kuskil joonised olemas. Pean üles otsima...

Ristitala on valmis...

[Pilt: 20180128_142239.jpg]

Järgmine miniprojekt on esimese ristitala parendamine. Keegi on gaasiga tüki ära lõiganud. Esimene mootorikinnitus on ka puru olnud. Mootor on korralikult tantsu löönud selle tala peal...

[Pilt: 20180128_151007.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne