Uued kütused!!!

Tegin eile Eestile tiiru peale. Hoopis teine laudauks (35 + aastat vana) ja teine mootori töömaht. 3000 - 3500 p/min e 120 - 130 km/h on mönus lasta. B98 paaki ja bensiinikulu 7,5 sajale. Käib kah Wink
Vasta

Keegi enam üldse 95ga sõidab enam? Kuidas kogemused muidu on ja mis autoga kannatab 95e10t kasutada?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Mina sõidan ja niidan. Renault Twingo ja keikse harilikum õue muruniiduk. Pole probleeme täheldanud, pole otsinud ka.
Vasta

Eesti ja Soome kütuste hindade vahe väike. Aga 95 versus 98 vahe Soomes 9 centi. Ärge te palju ostke seda 98 - sat Big Grin Ajate Eestis hinna üles Sad
Kuigi hulgihinna vahe 98 kasuks. Holy shit?!
https://www.1182.ee/kytusehinnad
Vasta

(22-07-2019, 17:30 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Keegi enam üldse 95ga sõidab enam? Kuidas kogemused muidu on ja mis autoga kannatab 95e10t kasutada?

Euroopas oli E10 vist oma 10 aaastat tagasi juba käibel ja kõik euroopa turule mõeldud autod olid juba siis biokütuse kindlad. 
Isegi vene 53 seedib seda E10 ilma pretensioonideta.
Nii, et pole mõtet paanikat tõsta tühja koha pealt.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(22-07-2019, 18:40 PM)Daff Kirjutas:  ...
Nii, et pole mõtet paanikat tõsta tühja koha pealt.

Ega jah, ülessulanud karburaatoriaknad ja seest välja lagunendu Hüdroskandi bensukindel voolik on meil ju ettekujutuse vili.

Ei ole meilmüüdav 95 mitte seesama kokteil, mida saab tankida pooltuhat versta alla või ülespoole...
Vasta

(22-07-2019, 20:52 PM)v6sa Kirjutas:  
(22-07-2019, 18:40 PM)Daff Kirjutas:  ...
Nii, et pole mõtet paanikat tõsta tühja koha pealt.

Ega jah, ülessulanud karburaatoriaknad ja seest välja lagunendu Hüdroskandi bensukindel voolik on meil ju ettekujutuse vili.

Ei ole meilmüüdav 95 mitte seesama kokteil, mida saab tankida pooltuhat versta alla või ülespoole...

Sellisel juhul olen jäänud paljust ilma. Meil kolme peale üks 53 ja naabrimehel lisaks veel üks  ja mõlemale valatakse süüdimatult seda tanklast saadaolevat emulsiooni sisse mida kutsutakse biolsandiga 95 ja sellepärast arvasingi, et kui kaks autot ei karda seda uut kütust siis ehk kõik on nii vaprad.
Mõlemad autod liiguvad mõõdukalt, ehk iga nädal saavad nad paar korda tule kolvile. 

Samas Hüdroskandi bensiinikindel voolik ei pruukinudki ollagi nii bensukindel kui reklaam räägib.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ega olegi. Mõni aasta tagasi õnnestus Tammemäe Alexelast saada  säärane kokteil, mis lõhnas üsna ... huvitavalt ja see sõi vooliku kuu ajaga. Pudenes tükkideks. Dolmari süütepooli pani sama partii nahka. Samas diislikindel on see voolik küllWink

Üldiselt on väga hää, kui kellegi on kütusega hästi. Küsime juurde, kus seda hüva nestet ka müüakse.

Alexela Tõdva tankla järel on paaril kodanikul mootor täitsa katki läinud, kuna halb töö ei saa ju olla kütuse viga. Samas Neste kütus parandab asja. Kuigi - alles eelmisel nädalal keegi põhjas Rapla Neste bensu, mis tema mosse küünlad olla ära tapnud. Mine ja võta siis kinni...
Vasta

(22-07-2019, 21:18 PM)Daff Kirjutas:  ... Meil kolme peale üks 53 ja naabrimehel lisaks veel üks  ja mõlemale valatakse süüdimatult seda tanklast saadaolevat emulsiooni sisse mida kutsutakse biolsandiga 95 ja sellepärast arvasingi, et kui kaks autot ei karda seda uut kütust siis ehk kõik on nii vaprad.
Mõlemad autod liiguvad mõõdukalt, ehk iga nädal saavad nad paar korda tule kolvile. 
...
Meil muuseumis olevad liikuvad (sh eriti 53 mootoriga) masinad, mida liigutatakse 2 korda aastas, kevadel ja sügisel, vat need ei taha kunagi käima minna enne kui karbuss pole saanud täisremonti. Viimane kord sai osadele masinatele juba 98 sisse pandud, nt mosse 403-le. Samas nt Ural 375 käivitub alati, kui bensiini saab.
Vasta

Mul on pigem tunne, et need uued kùtusevoolikud on ka toodetud mingitest banaani lehtedest. Peale u 3000km on need seest läbi. Väljast ok.
Vasta

(22-07-2019, 23:18 PM)hobiautod Kirjutas:  Mul on pigem tunne, et need uued kùtusevoolikud on ka toodetud mingitest banaani lehtedest. Peale u 3000km on need seest läbi. Väljast ok.

Kas pole pigem nii et õlikindlaid voolikuid müüakse kütusekindlate pähe ja siit jamad algavad. Kütuses ju probleem ei ole.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Just nimelt kütuses on probleem. Aga kui masinat pidevalt kasutada, ei löö see probleem välja ka. Jätke seesama töökorras masin 95ga 6 kuuks seisma ja siis räägime uuesti. Küll erand kinnitab reeglit - trimmer näiteks jebis ja karbuss oli kinni aga 4t muruniitja läks mingi vana pasaga tööle ja niitis kenasti, kui 98t peale sai. Võta nüüd kinni. Aga te jätke seisma see 95 ja vaadake siis värvi hiljem võrreldes värskena.
Panen siia pildi 4 karbussiga tsikli ujukikambritest tulnud kütusest. Vast aasta seisnud ja seal on juba uut 98t natuke sees ka. Üks potska on värske 98. Eks arvake ise, milline.
https://ibb.co/SnNZpPx
Vasta

Tänasel päeval, jättes mingi aine kogemata päikse kätte, saab rohelisest seebist mingi liivakarva ollus. Sama ka jahutusvedeliku kontsetraadist jne. Vanasti oli muru rohelisem, oli!
Vasta

(23-07-2019, 01:30 AM)ivo86 Kirjutas:  ... Jätke seesama töökorras masin 95ga 6 kuuks seisma ja siis räägime uuesti...
Jaajah, ma niitsin ju talvel ka muru.
Vasta

Esiteks - tsikkel seisis pimedas garaazis. Teiseks - muruniitja tundub olevat tõesti see ainuke loom, mis isegi pesubensiini ära sööb. Ma pole elu sees kordagi näinud näiteks, et keegi neil õli kontrolliks ja pole mootoriga probleem olnud. Enne roostetab ümbert ära. Briggs and strattonist käib minu jutt siis.
Vasta

Kuludesse kantud: Üks peaaegu uus genekas, mis 95-ga loobus, (karburaator? brake cleaner´i pealt käib, karbussi bensiin jõuab), kaks sae karburaaorit (enne teadmata kütusega käinud, mina kasutasin 98-t) ja 1 ülessulanud plastik sabaga pintsel. Lihtsalt juhus...
Kõik liikurid on diislid, seal õnneks bensiiniga pistmist pole.


Vasta

üks semu, kes kunagi saeremontijana töötas, rääkis, et praegusel ajal on väikemootorite remojatel käed-jalad tööd täis.
95 pidavat andma väga jumeka varuosamüügi käibe ja korraliku tööraha ka.
Vasta

(23-07-2019, 01:30 AM)ivo86 Kirjutas:  ...Jätke seesama töökorras masin 95ga 6 kuuks seisma ja siis räägime uuesti...
Selline teguviis oleks küll ainult omaenda möödapanek kuna nüüdseks on väga laialt ja mitmetes erinevates allikates ära märgitud, et biolisandiga 95 säilib 2-4 nädalat.
Sama hea oleks hakata kõlblik kuni kuupäevast paar nädalat üle läinud piimapakki avama ning seejärel imestada et oi ongi pahaks läinud.
Vasta

(23-07-2019, 10:50 AM)mossepower Kirjutas:  
(23-07-2019, 01:30 AM)ivo86 Kirjutas:  ...Jätke seesama töökorras masin 95ga 6 kuuks seisma ja siis räägime uuesti...
Selline teguviis oleks küll ainult omaenda möödapanek kuna nüüdseks on väga laialt ja mitmetes erinevates allikates ära märgitud, et biolisandiga 95 säilib 2-4 nädalat.
Sama hea oleks hakata kõlblik kuni kuupäevast paar nädalat üle läinud piimapakki avama ning seejärel imestada et oi ongi pahaks läinud.
Sellepeale küsiks, kaua on seisnud toornafta, see ju stabiilne ega rikne Wink Nüüd "tootearendusega" tehakse mingi ollus, parim enne v kõlblik kuni Big Grin
Vasta

(23-07-2019, 11:37 AM)ZIL 131 Kirjutas:  
(23-07-2019, 10:50 AM)mossepower Kirjutas:  
(23-07-2019, 01:30 AM)ivo86 Kirjutas:  ...Jätke seesama töökorras masin 95ga 6 kuuks seisma ja siis räägime uuesti...
Selline teguviis oleks küll ainult omaenda möödapanek kuna nüüdseks on väga laialt ja mitmetes erinevates allikates ära märgitud, et biolisandiga 95 säilib 2-4 nädalat.
Sama hea oleks hakata kõlblik kuni kuupäevast paar nädalat üle läinud piimapakki avama ning seejärel imestada et oi ongi pahaks läinud.
Sellepeale küsiks, kaua on seisnud toornafta, see ju stabiilne ega rikne Wink Nüüd "tootearendusega" tehakse mingi ollus, parim enne v kõlblik kuni Big Grin
Toornafta on hüdrofoobne ning vesi selles ei lahustu. Samasuguste omadustega on puhas toornaftast rafineeritud bensiin. Nüüd aga lisame meie bensiinile etanooli muutes selle hügroskoopseks (hakkab õhust vett neelama). See 2-4 nädalat on ka tõenäoliselt seotud ajaga, mille järel õhuniiskuse tõttu muutub vee hulk kütuses nii suureks, et tekivad probleemid põlemisomaduste ja korrosiooniga. Lisaks selle ajaga ka riknevad/lagunevad stabilisaatorained kütuses.

Nt. vastukaaluks alkülaatbensiini (väga puhas bensiin), millest ka siin foorumis palju juttu on olnud, säilivusjakas on märgitud 3 aastat. Viimast valmistatakse samuti toornafta rafineerimise protsessi osana.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne