Diiselmootoriga sõiduautode lõpp on lähedal
#81

(07-10-2018, 21:43 PM)veix__ Kirjutas:  Ja-jah. Tööl olid mitmed UUED diiselmootoriga sõiduautod ja esimeste korralike külmadega mitu tk. neist ei käivitunud. Asi lahendati garantii käigus, aga ikkagi ebameeldiv. Ja ma ei oleks väga kindel, et see peale garantiid jälle ei juhtu. Bensiinimootoritega pole olnud sellist probleemi, et mootori ja kütusega seonduva pärast külma ilmaga ei käivitu.

Oota nüüd...

See on see lugu et suvine paagis, sõidetakse piisavalt vähe et esimeste kõvemate külmadega endiselt suvine paagis, siis filtrid parafiini täis ja kõik? 
Ükski mu tööautodest(kõik diislid) pole sellise asja ohvriks langenud. Endal üle 20 aasta enamuses diislid olnud ja ainuke kord kus selline asi juhtus oli siis kui üritasin -20 juures käivitada sügisest seisnud masinat...

Selline asi tavaliselt garantii alla ei lähe. Vähemalt raskema tehnika maailmas mitte.

Korralikult hooldatud ja õige kütusega diisel läheb käima iga meil esineda võiva külmaga...
Vasta
#82

(07-10-2018, 21:31 PM)Janka Kirjutas:  
(07-10-2018, 20:12 PM)veix__ Kirjutas:  Põhjus on selles, et kõigile ei meeldi lagiseva "traktorimootoriga" sõiduautoga sõita. Pealegi kütusele kuluv summa on vaid 1 osa autoga seotud kuludest ja see osa ei pruugigi kõige suurem olla.  Vaheta korra kõrgsurvepump või pihustid jms ära ja räägi siis säästust. Ja paraku esimeste külmadega on ikka diiselmootoriga autod need, mis kurvalt tee ääres seisavad. Seistes jätab päris palju plekki tasku alles. Smile

Sellist juttu kuuleb tihti ilmselgelt autokauge inimeste suust, kes pole iialgi kaasaegsema diiselmootoriga sõiduautot omanud ja veel vähem seda hooldanud-remontinud.

No remontides igapäevaselt autosid, siis paraku kurb tõsiasi on see, et vaieldamatult enamus kliente on diislite omanikud. Diisli remont ON kallim ja lõpuks mingit kokkuhoidu bensukaga ei tule. Asi ei olegi selles, et diisel kuidagi halvem oleks aga igal asjal on oma eesmärk. Meil paraku ostab iga pere ökodiisli linnas poes käimiseks, ca 5 km edasi-tagasi ots. Samuti kui sinna otsa on veel istuatud automaat või veel parem DSG laadne toode, siis mured on ainult aja küsimus. Linnas marsruudil lasteaed-pood-töö-lasteaed-kodu ei õigusta ennast diisel kuidagi. Suurte läbisõitudega kommertsveokite puhul on asi teisiti.
Loomulikult ei ole see õigustuseks diislid üldse ära keelata linnades, vaid vajalik oleks inimeste teadvusesse tuua muid nüansse autode kohta, lisaks kütusekulule. Täna müüakse autosid puhtalt kütusekulu ja heitgaasinormide pealt, kuigi ka need numbrid erinevad kardinaalselt reaalsusest.
Vasta
#83

Endiselt seesama hall möla, et seal oli ja tema rääkis ja too kolmas tegi... jne...
Aga sina ise?

Mul on üks tuttav, kelle suust kostis alati, et ei tema elu sees ei hakka tanklas seda va käsi määrivat ja haisvat püstolit näppima.
Nüüd sõidab juba paar aastat sellise püss-audiga, et minulgi tuleb kadedus peale. Turbiiniga diisel otse loomulikult, chip-tjuuning ja muud möllud takkaperra, käib superautode näitustel oma ostuga eputamas ja on megarahul Big Grin

Tsitaat:Linnas marsruudil lasteaed-pood-töö-lasteaed-kodu ei õigusta ennast diisel kuidagi...
Selle jaoks ongi ühistransport.
Paar-kolmkümmend kilti läbisõitu päevas ei ole tervislik mitte ühelegi autole.
Vasta
#84

Mu poolt mainitud autode probleem ei olnud suvine kütus, vaid lihtsalt eelsüüde ei töötanud. Ja teada saab sellest alles siis kui esimese korraliku külmaga käima ei saa, on seda hooldatud korralikult või mitte. Rolleyes Töö ajal võin ju diiselmootoriga sõiduautoga sõita kuna selle eest makstakse peale (töötasu), aga vabal ajal ei tahaks küll diisliga sõita ja eriti veel sel põhjusel, et kütusekulu arvelt mingeid kopikaid säästa. Leiba, saia ja vorsti ei käi ka säästumarketist ostmas.
Naine sõidab oga päev tööle 5 km ja tagasi 5 km. Väga harva on pikemaid sõite. Kuna auto on bensiinimootoriga, siis 0 probleemi sellega seoses, diisel oleks ammu ära koolend.
Vasta
#85

(07-10-2018, 22:30 PM)veix__ Kirjutas:  Töö ajal võin ju diiselmootoriga sõiduautoga sõita kuna selle eest makstakse peale (töötasu), aga vabal ajal ei tahaks küll diisliga sõita ja eriti veel sel põhjusel, et kütusekulu arvelt mingeid kopikaid säästa. Leiba, saia ja vorsti ei käi ka säästumarketist ostmas.
Naine sõidab oga päev tööle 5 km ja tagasi 5 km. Väga harva on pikemaid sõite. Kuna auto on bensiinimootoriga, siis 0 probleemi sellega seoses, diisel oleks ammu ära koolend.

Siin ongi see koht, miks mõnele diisel, mõnele bensiin paremini sobib.
Kahe auto peale tuleb kuus umbes 4000km läbisõitu, ja need kopikad mis kütusekulu arvelt kokku hoiab, tähendavad peaaegu poolt uue auto liisingmaksest. Minu jaoks on see arvestatav argument. Kui veel valemisse panna situatsioonid kus autol haagis taga, läheb valem veel rohkem diisli kasuks.
Kui mul kuus mingi tuhat-poolteist tuleks läbisõitu, ei näeks ka kokkuhoiu kohta diislis.
Vasta
#86

Mul on olemas nii diisel kui bensukas. Käin poes iga päev, mõnikord kaks korda päevas, nu nagu ikka, ostad saia ära ja koju jõudes mõtled, et kurat õlled jäid ostmata, tavaliselt siiski vastupidi. Mõlemad liikurid on mingid 2-3 liitrised õmblusmasinad. No ei viitsi nendega enam poodi sõita, ära tüütab. Tahaks kastikat, nii 7-8 liitrist v8 või v10 bensukat aga pole võtta lihtsalt ja kui on, siis hind nende eest on üüratu. Ja siin me nüüd lõpuks oleme. Inimene tahaks endale autot aga riiklik süsteem on automajanduse nii perse keeranud, et lihtsalt pole võimalik sellist soetada. Mul ei oleks isegi viite kohta vaja, kaks käraks küll. Poekoti poetaks kõrvalistmele, õlled kasti, seal on hea külm kui tuul peale käib. 4x4 peaks kindlasti olema, nii igaks juhuks ja pikk kast, äkki on vaja vedada midagi pikka, long drink'i äkki. Enamus müüdavad on kõik sinna 6 liitri kanti aga need on pisikesed. Diislit ei taha, traktor on olemas, kuigi ka see on liiga pisikese mootoriga. Väsinud olen nendest overlokkidest. Aga poodi oleks vaja ju minna... Kui mingi partei oma valimislubadustes keelustaks pisikesed mootorid, valiks neid.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#87

(07-10-2018, 22:30 PM)veix__ Kirjutas:  ... Naine sõidab oga päev tööle 5 km ja tagasi 5 km. Väga harva on pikemaid sõite. Kuna auto on bensiinimootoriga, siis 0 probleemi sellega seoses, diisel oleks ammu ära koolend.
Sellise kasutuse juures on auto omamine mõttetu, 2x5 km jala käimiseks liig väike koormus, kui tervislikke eluviise harrastada. Omal ajal käisin kooli 2x8 km iga ilmaga ja ühe otsa peale kulus 1 tund.
Praegu kulub tööle käimiseks 2x60km + väikesed haagid 2-3x nädalas linna poodi või vahel harva Tartusse arstile. Mõnikord tuleb ka mõni töösõit eraautoga teha, ei jõua ära passida kui asutuse auto vaba on ja nii need 3000+ km kuus kukuvad, lõbusõite ja puhkusereise ei tee.
Vasta
#88

Eks igaüks teab mis oma rahaga teeb. Tuttav ostis endale bensuka kõrvale rolleri. Et iga väikse asja pärast autoga 5 km kaugusele poodi sõitmine kulukas. Ostis tutika Honda rolleri ja sellele veel talveks head naelrehvid ka. Et maru suur kokkuhoid tuleb.
Käisin hiljuti külas. Kolm aastat vanal masinal on läbisõit alla 200 kilomeetri...
Kah kokkuhoid.
Vasta
#89

(07-10-2018, 09:54 AM)muska71 Kirjutas:  see kuradima öko debiilsus hakkab üle viskama,tegemist ilmselt sõiduga kus gaasi ei vajuta ja kiirendus aeg kluubis kuubis ja venid kui härja ila.tänu sellistele on linn umbes.norm sõidul saab rohelisega üle risti 10 auto siis ökotajad vaid 2-3 tk.kurat mõelgem kui ise sõita ei taha sõitke bussiga,teised peavad tööd tegema kellaajaline graafik kukil ja tahaksid väga sõita...

Sellepärast alates 2020a enam alla 220kw autosid ei müüdagi ja muskad vahetatakse kõik stigide vastu välja.
Vasta
#90

(07-10-2018, 23:41 PM)motamees Kirjutas:  Sellepärast alates 2020a enam alla 220kw autosid ei müüdagi ...
aga kubatuur on alla liitri  Toungue
Vasta
#91

(07-10-2018, 23:43 PM)honkomees Kirjutas:  aga kubatuur on alla liitri  Toungue

Ega akude laadimiseks pole rohlem vajagi  Toungue Viimane aeg enne täiselektri peale minekut oleks teha normaalne pistik-hübriid valmis. Kerge, näiteks nii umbes 20kW diiselpada koos generaatori ja umbes 20kWh akudega. Ning 200kW elektrimootor. Oleks tagatud enamus sõite puhta elektri pealt, samas selline pisike genekas oleks piisav et maanteel tagada piiramatu läbisõit (100km/h). Õlivahetust teeks mõistagi diiselmootori töötundide järgi.
Vasta
#92

(07-10-2018, 21:43 PM)veix__ Kirjutas:  ...
Bensiinimootoritega pole olnud sellist probleemi, et mootori ja kütusega seonduva pärast külma ilmaga ei käivitu.

Ootame ja vaatame - meie kütus on ju maikuust alates oluliselt veelembesemWink Mitte igaüks ei sõida paagitäit päevas...
Vasta
#93

(07-10-2018, 21:45 PM)hulgus Kirjutas:  Stockholmis jm suurlinnades lubatakse vaid uusi busse veokaid liiklema, et jummala eest diisli suitsu poleks. Samas kunnilossi eest stardivad "meretaksod", milledest väljuv must lont lükkab terve linna sõidukite normi korraga taeva poole. Kui veel Viking´i või Silja/Tallinki laev käivitub, siis ...

Tallink'i künad juba väidetavalt LPG peal, Viking kah sinnapoole teel.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#94

(07-10-2018, 21:45 PM)hulgus Kirjutas:  kus krt need tossavad ja haisevad diislid kõik sõidavad? 

Oma igapäevasel kodu-töö-kodu marsruudil (kokku 80km, Tallinn ja lähiümbrus)) saab ilma liialdamata öelda, et vähemalt IGA PÄEV üks või rohkem eelmise ja ka käimasoleva kümnendi suitsevat diislit satub ette hinge matma. Bensuka suitsemine paneb küll silmad kipitama, diisli suitsuga aga piltlikult öeldes võib näha kuidas elukalendrist päevad kustuvad Big Grin
Ma ei tea kas mu arusaam on õige, aga endale on jäänud mulje, et vanemate diislite puhul (a la seitsmekümnendad kuni üheksakümnendate keskpaik vms) see suits ei ole nii rängalt mattev vaid kuidagi teistmoodi ja kergema tundega.

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#95

(08-10-2018, 11:36 AM)Jarmo Kirjutas:  Ma ei tea kas mu arusaam on õige, aga endale on jäänud mulje, et vanemate diislite puhul (a la seitsmekümnendad kuni üheksakümnendate keskpaik vms) see suits ei ole nii rängalt mattev vaid kuidagi teistmoodi ja kergema tundega.

No räägitakse,et vanade diislite ving on hulga ohutum. Nimelt tahmaosakesed on suured ja ei imendu nii kiiresti ajju. Ma ei mäleta kustkohast seda lugesin aga ilmselt ajaleht või mõni foorum. Ma muidugi ei pea seda paksu tahma ökoks,ärge arvake. Üks mürk puha aga üks on aeglasem.... Big Grin 
T.
Vasta
#96

(08-10-2018, 11:36 AM)Jarmo Kirjutas:  ...
Bensuka suitsemine paneb küll silmad kipitama, diisli suitsuga aga piltlikult öeldes võib näha kuidas elukalendrist päevad kustuvad Big Grin
...

Millel selline arvamine põhineb?

Tahma peenosakeste häda ja oht on selles, et need suudavad läbida rakumembraane. Asi, mida senises evolutsioonis polnud. Tahmaräitsakad jäävad kenasti ninakarvadesse kinniWink

Täpselt samamoodi, nagu plasti lagunemisel tekkivad peenosakesed muutuvad vee- ja mullamikroelustiku jaoks "söödavaks", aga ei toida. Ma kujutan ette, kui kole võib olla näljasurm täis kõhuga...
Vasta
#97

(07-10-2018, 22:30 PM)veix__ Kirjutas:  Mu poolt mainitud autode probleem ei olnud suvine kütus, vaid lihtsalt eelsüüde ei töötanud. Ja teada saab sellest alles siis kui esimese korraliku külmaga käima ei saa, on seda hooldatud korralikult või mitte. Rolleyes Töö ajal võin ju diiselmootoriga sõiduautoga sõita kuna selle eest makstakse peale (töötasu), aga vabal ajal ei tahaks küll diisliga sõita ja eriti veel sel põhjusel, et kütusekulu arvelt mingeid kopikaid säästa. Leiba, saia ja vorsti ei käi ka säästumarketist ostmas.
Naine sõidab oga päev tööle 5 km ja tagasi 5 km. Väga harva on pikemaid sõite. Kuna auto on bensiinimootoriga, siis 0 probleemi sellega seoses, diisel oleks ammu ära koolend.

Ei no kenad näited küll Big Grin 
a) tegelikult on märgid olemas küll kui küünlad ei tööta. Samamoodi võib mõni "hästi hooldatud" bensukas raja äärde jääda, kui küünalde elektroodid juba puudulikuks on põlenud.
b) läbisõit. Kui elektriautoga saaks kord nädalas laadimisega hakkama, siis pole diislist üldse midagi rääkida. 
 Ega lühikesed otsad bensukale ka head pole, ühel sellisel pensionäri poe autol läks katt umbe lõpuks. Ning tegu oli lihtsa vabalthingava rehunaldi mitte mingi uue malli mikroturbokaga.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#98

No minu iveko on ilmselgelt üks teie otsitav tahmaja. Mul omal ka piinlik, aga kui ikke vedu taga, siis korra korstnast tahm väljas. Kartsin, et ülevaatuselt ei lähe läbi, aga sääl es õeldud midagi halba. Olen näinud, et vähem suitsevad (silma järgi) ei mahu tahmatestist läbi. Ju siis ikke mingi vahe on sellel tahmal. 
Et aga nüüd soiguda, hing kinni ja silmad jooksevad vett, selleks küll põhjust ei näe. Olen ka palju linnas liigelnud, aga hinge pole küll matma hakanud. Ilmselt pole soigujad tundnuki õiget vingu. Minge Moskvasse ja kui juhtute sõiduautoga kahe suure bussi või rekka vahele, siis alles tunnete hingematmist. See mälestus on ka 20a tagune, praegu võib olukord olla parem.
A muidugi praegu on soigumine ja halvustamine kangesti moes nii, et laske aga edasi.
Vasta
#99

(08-10-2018, 11:46 AM)v6sa Kirjutas:  
(08-10-2018, 11:36 AM)Jarmo Kirjutas:  Bensuka suitsemine paneb küll silmad kipitama, diisli suitsuga aga piltlikult öeldes võib näha kuidas elukalendrist päevad kustuvad Big Grin

Millel selline arvamine põhineb?

Puhtalt enesetundel Smile
Uuemate autode diislisuitsu sissehingamisel tekib nagu lämbumise tunne, pole kuskile põgeneda selle eest. Selle põhjal tundubki (rõhk sõnal "tundub", mis on kaugel absoluutsest tõest), et saadav annus oleks nagu suurem kui muudel heitgaasidel. Eks ilmselt see tahmaräitsakate ja peenosakeste vahe seal toimibki niiviisi. Kuid inimesed on erinevad ja võibolla osadele inimestele siis ei mõju see suits samamoodi.
Ma räägin muidugi autodest, mis ikka reaalselt musta tagant välja viskavad. Korras süsteemidega diislite taga sõites pole mu nina probleeme täheldanud.

Aga mis siin salata, eks endalgi paar kiviaegsete bensiinimootoritega masinat suuremal või vähemal määral eritavad neile omaseid aroome. Mõned vanemat sorti diislid on ka autopargist läbi käinud.
Ses mõttes rohkem väga ei tahakski kaasa kobiseda, aga kirjutama ajendas lihtsalt arvamus nagu üldse poleks suitsevaid ja haisevaid diisleid kusagil näha.

Motamees - Eestis on tõepoolest õhk väga puhas võrreldes mõne teise kohaga. Jutt oli pigem sellest kui mõne sellise (üldjuhul uuemat sorti) masina taga pikemalt sõitma peab.
PS! Enda kogemusel on Moskva õhk võrreldes Belgradi õhuga täitsa ok (täpsuse huvides olgu märgitud, et Belgradi vaatluse teostasin küll 2009 ja võibolla on vahepeal seal midagi paremuse suunas muutunud).

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta

Ma ei saa kah aru, kuskohast tulevad need haiseva ja logiseva diisli jutud. Ostke normaalsed autod enesele... Diiselauto ei võrdu tingimata paari-kolmekümneaastase koliseva utiiliga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne