Autoroller ET 1,5 reanimeerimine
#1

Sain autorolleri omanikuks seeläbi, et otsustati antud isend  onu Martääni juurde saata. Sai omanikule pakutud diil, et saab kaks rauahinda kui ise ära toob
minu hoovile. Ja ta toodigi. Kaasavaraks UMZ-5A kasutamata mootor, pooltelg ja kaks rehvi velgedel.

       

Eile ajasin autorolleri töökotta sisse ja asusin süüte kallale, kuna aparaat on seisnud kasutuseta palju aastaid. Jamad hakkasid pihta hooratta eemaldamisega.
Häda nimelt selles, et hooratta poldid mis südamikku kinni hoiavad olid katki. Sai väikese abivahendiga hooratas südamikult maha tõmmatud ja selgus ka seadme seismajäämise põhjus.
Südamiku ja hooratta asend oli nii vale et sädet enam ei tekkinud. Poltide katkemise põhjus on puuduv tihvt mis fikseerib südamiku hooratta suhtes ja võtab poltidelt lõikekoormuse.
Ilmselt on sinna küüneviha millalgi varasemate remontide käigus sisse aetud. Südamiku M8 keermed on nii ära loksunud/kulunud, et lausa valgus paistab keermest läbi. Nii jätta ei saa.

       

Hooratta kokkupuutepind südamikuga on ka kannatada saanud, selle kaabitsesin tasapinnaliseks. Hooratas tundub laastu järgi mingi magneesiumi sulami moodi olema.
Sai hea

   

Südamik sai tihvtiava järgi üles võetud ja tehtud pesad remontkorkide tarbeks.

       

Remontkorgid läksid väikese pingu ja 638 liimiga sisse
Sai samuti hea

       

Hooratas läks südamikuga kokku ja uus tihvt 0,05 ülemõõdus ka paika ja valmis ta ongi.

       

Kruvisin hooratta vända otsa ja kontrollisin sädet. Säde on. Homme kasin tiiviku koja puhtaks ja panen asja kokku tagasi.
Vaja oleks vanatüübi piipu mis Pobedal, GAZ-51 ja 69 kasutusel oli. Ehk kellelgi on?

...tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#2

Kena vaadata, kuidas korralikult asja tehakse Cool

Sakust saaks otsakeeratava L-kujulise "mopipiibu". Minul neid enam vaja pole.
Vasta
#3

Tänud pakkumast, v6sa.

Täna nokitsesin süüte kallal edasi. Sai selgeks, et kõrgepinge juhe on lühikeseks jäänud. Mingisuguses meeltesegaduse hoos külastasin Videviku tänava autokauplust.
Täieline nostalgialaks, tegelikult rohkem kolikamber kui kauplus. Aga kui omanik on rahul, siis mis minul kobiseda.
Juhet ei saanud, aga leidus üks vanakooli piip. Asi seegi. Kõrgepinge juhet sain ksf Külahullu käest, kasutatud, GAZ-66 pealt.
Aga juhtme vahetuse käigus minestas süütepooli kontakt ära, õigemini hakkas loksuma ja oligi valmis.
Viisin Vana-Narva maanteele elektrimootoriremondi poiste juurde reanimeerimisele.

...tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#4

Täna sain särtsunaatori pooli reanimatsioonist tagasi. Sai hea.

       

Uus kõrgepinge juhe on natuke peenem kui vana, sai termokahanev selga aetud, et läbiviik tihe oleks.
Sai hooratta tuulekoda puhtaks kasitud, süüde kokku pandud ja hooratas vända otsa keeratud.
Säde? On.

       

Sai jalaga starteri käbi ka külge pandud ja stopperpoldid sisse keeratud. Käbi ise käib keermega vända otsa ja
stopperpolt on tangentsiaalselt otsapidi hamba soones.

       

Muu kolu sai ajutiselt külge visatud ja vänta antud. Lubas esimese löögiga. Kolmas katse ja siis jäi käima. Mingi jama on karbussiga
aga väljas läks pimedaks, et sellega tegeleda. Aga ta liigub edasi-tagasi ja pöörab paremale vasakule. Asi seegi.

...tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#5

Täna jälle näppisin. Karbussi näppisin. Segusiibri võlli loks on ~0,3mm Ujukikamber ja karbussi korpus on kõverad.
Kui poldid on kinni keeratud siis on risti poltidega vahe ~0,8mm. Siis pole ime, et haiseb bensiini järele, tühikäiku ei ole ja segu koostis on paigast ära.

Kui kellelgi on kasutamata või heas korras kasutatud kaburaator üle, siis olen huvitatud.
Mark ЗИД12/К12Ж/ ЗИД 4,5 mootorile

... tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#6

Täna jälle näppisin. Karbussi nimelt. Kuna roller on vaja liikuma saada treilaastu veoks, siis sai UMZ karpa rollerile pandud.
Vahetükk silindri küljes.

       

Mootor hakkas normaalselt käima, aga K16H karpa ei sobi ZID 12 karpa asemele. Nimelt on erineva pikkusega
tsentrifugaalregulaatori hoovad.

       

Liikuda saab, aga ilma mootorikatteta kuna on vajalik gaasi käsitsi reguleerimine.

...tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#7

Eile sai kärutatud mööda hoovi mitu ringi ja harjutatud keeramist, edasi-tagasi liikumist ja piduri kasutust. Päris omapärane kogemus.
Täna otsustasin treilaastu kuusakoski viia ja ei jõudnud oma territooriumi väravanigi, kui mootor ära suri. Suri kuidagi naljakalt pehmelt nagu
oleks keegi vaikselt ja sujuvalt kütuse/õhu kinni keeranud.  Sai siis autole sleppi ja töökoja juude tagasi veetud.
Jalaga vändast lüües tundus nagu oleks kompressioon kadunud, käsivändaga keerates jälle nagu oleks survetakt iga pöörde kohta. See tundus mingi klapijama olema
ja klapikarbi kaane eemaldamisel ta nii oligi. Sisselaske klapi reguleerpolt oli ennast kokku kerinud ja ei avanud enam klappi. Sai siis klapivahed paika uuesti, korralikult
kontreeritud ja seibide servad vastu mutri kante keeratud.
Sai siis need kaks raksu kuusakoskisse ära käidud, kokku ~5,2 km läbitud. Võttis ikka selja märjaks. Minu 1,8 meetrise kasvu juures on juhtvändad natuke madalal
nii, et tuleb kergelt küürakil sõita. Esimese hooga toppisin rehvidesse 6kgf rõhku, peale hooviproovi lasin 4 peale ja peale esimest kuusakoski otsa 2 peale. Isegi siis
üle raudtee sõites kippus neerusi ära põrutama. Ja hirmsasti tundsin puudust automaatregulaatorist, käsitsi gaasi sättides on nadi manööverdada ja kaalu rambist
üles saada. Edasiliikumisel on korraks mingi vale heli reeverskasti piirkonnas, aga ketid on ka üsna veninud. Peale keti vahetust vaatame edasi.

...tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#8

Mina panin gaasilingi oma kaubakärul vasaku kangi külge (edasi-tagasi kang), nii hea tuure sättida. Mul karburaator asendatud Jikovi omaga, pluss iz 49 õhupuhasti, toimib väga hästi.
Vasta
#9

Keti vahetamise käigus sain jaole ilmselt edasiliikumise alustamisel kostuvale valele helile.
On nimelt raamikeevitusest lahti veosilla vasema poole kandurid. Millest tulenevalt on sild ka mõnevõrra viltu all.
Pildid remondist mõne aja pärast kuna on vajaline üks abinõu teha, et sild õigesti alla tagasi saada

...tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#10

Nii, reanimatsioonipalatis sai tuli põlema pandud ja asjaga edasi tegeletud.
Sai patsiendil kõht ülespidi keeratud ja sillad alt võetud. Keevituskvaliteet on kohutav, nagu
oleks esmaspäeval 15 päeva mehed tööle pandud. Või tudengid kätt harjutanud.
           

Üks silla kandur kukkus ise küljest, teine pidas ühe otsaga
           

Vahetäite tükid tulid keevitusest lahti haamrilöögist, või kahest.
       

Reeverskasti raami üks kandur 5 mm viltu
       

Sillakandurite rakise märkimine. Materjal nelikanttoru 100x200x10
       

Puurimine, keermetamine
           

Ja valmis ta ongi.
       

Vaja veel kaheksa espetsiaalpolti teha ja saab sillakandurid jälle alla tagasi.

...tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#11

Espetsiaalpoldid valmis. Sillakanduri avadesse ka verseng lastud kuhu poldi koonus sisse läheb et sirge saaks.
Tuleb veel üks kandur lahti lõigata, et sillakandurite konduktor raami suhtes kahes tasapinnas sirge oleks
           


Raamiga ka jama, nurkades on praod sees. Homme lõikan praod välja ja õmblen uuesti kokku.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#12

Nii, raamiga sai enamähem ühele poole. Võtsin käsile veosilla. See raibe on puhta otsas, diferentsiaal on puhta loperguseks kulunud.

           

Sai hangitud teine sild, seal diferentsiaal natuke teise ehitusega, seisukord parem aga mitte hea. Asi seegi.

       

Esimesel juhul on tegu Pobeda/M11detailidega, teisel juhul on doonor mulle teadmata. kes teab ja ära tunneb see ütleb kõvasti.
Poolteljed on ka üsna sitakesed, kulunud ja kõverad. Doonoriks jälle Pobeda. Kellel on üleliigseid annab teada. Võivad olla vigaste
rummukoonustega kuna autorollerile tuleb nad nagunii lühemaks teha.
 

           

Nii originaali kui ka ostetud veosilla ketiratas ei kannata kriitikat siis tuleb uus teha.

       

...tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#13

Kuis selle autokäru tervislik seis tänaseks on?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne