Mida arvata mopeedautodest.- kas keelustada.

(16-01-2022, 19:45 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Ma loen siit välja suurt sümpaatiat poldivolditeadlaste ja tudengite vastu Smile
Jep. Nii on. Piiritu sümpaatia.  Big Grin

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Ülevaatuste kohta väike artikkel.

https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/mopee...les-algus/

Ise kohtasin mopot omavat meest kelle auto nägi peale viimast korda ikka väga palju parem välja. Põhjus just seesinane ülevaatus.
Luges ette et tuled, sildade puksid liigendid, amort, pragudega tiivad jms. Mida kõike kästi parandada aga lõpuks sai läbi.  Vist käis mitu ringi seal "autot" näitamas.
Ise pakkus, et tema teada piirkonna üle 10st mopost jääb teedele ehk 3...4.
Vasta

Sõitsin täna peale lõunat läbi Vajangult, kes ei tea siis väike külake Tamsalu ligidal. Ühel hetkel tabasin mõttelt et krdi palju mopeedautosid hakkab silma, vähemalt 4 kindlasti mida külavahelt läbisõites silmanurgast nägin.
Ilmselt jõuavad nad veel õhtuks paljuneda kui inimesed töölt-koolist koju jõuavad.....
Vasta

Ma mõtlesin, et seal on elu päris välja surnud. Elasin seal oma elu esimesed 4 eluaastat ning need vähesed korrad, mis ma sealt läbi olen sõitnud, pole ma üldse mingit liikumist näinud, isegi selle kahekordse maja aknad keset Vajangut, kus elasime, on laudadega kinni löödud. Kuid mobodest rääkides- tegelikult peaks ma ütlema, et vähemalt minu meelest on neid liikluses üsna vähe ja vähemalt mind nad eriti ei häiri. 
Mulle ei meenu, kas ma siin olen rääkinud, aga Põhja-Rootsi väikelinnades tegid tatikad mingi aeg talvel "pulli", oodates kuskil enne tõusu bussitaskus, kuni mõni veokas nähtavale ilmub ja siis keerasid ette, nii et veokas pidi põhimõtteliselt seisma jääma ning siis oli vahel "nalja" kui palju, kui mõni veokas siis enam mäest üles ei saanud. Ise tõmbasid muidugi udu. Õnneks pole siin sellistest debiilsustest kuulda olnud.
Vasta

Nüüd siis ülevaatuste aeg läbi ja kuidagi kuivem tunne on kohe.

https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/so...dautodest/
Vasta

Sattusin täitsa juhuslikult ühele Rootsi videole, kus ühel noorel kutil on huvitav mopeedauto. Kusjuures olen Põhja- Rootsis sarnast pilti isegi näinud vot selline on sealne kultuur, muidugi ei teki selline huvi ka lambist, meil siin kärutavad sellised elektritõuksidega ringi. 
Vasta

(15-09-2023, 20:01 PM)Aare R. Kirjutas:  Sattusin täitsa juhuslikult ühele Rootsi videole, kus ühel noorel kutil on huvitav mopeedauto. Kusjuures olen Põhja- Rootsis sarnast pilti isegi näinud vot selline on sealne kultuur, muidugi ei teki selline huvi ka lambist, meil siin kärutavad sellised elektritõuksidega ringi. 
Kas see ongi mopeedauto? Muid sobivaid ei juhtunud nägema. Jutust ka rohkem aru ei saanud, Alev Ström oma elektrivärki reklaamides on isegi paar sõna õpetanud

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Ehk vihjatakse sellele, et rootsi nn mopeedautoklass, mis seisneb tavaautode kiiruse piiramises, laieneb ka veoautodele? 
Nii lahjade algandmete peale eriti tuustima hakata ei viitsi miskipärast Sad

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ma näen ainutl aeglase sõiduki märki, mis võiks olla traktor, mopeedauto, maastikumasin jne... kas mingi vihje, et seal saab teismeline rekkaga sõita linnakiirusel ja meil aind tõuksilenksu taga või mis?
Vasta

Täpselt nii ongi, et kui kiirus on sinna mopokiirusele piiratud, võibki see teismeline sõita põhimõtteliselt millega tahes. Ja ongi otseläbi toruga vana V8, mitte vaid välipeldiku moodi materjali või olemusega tilluke asi. Tõuksidega pole küll otsesest midagi pistmist, küsimus on vaid huvide (ja ka kultuuri ning maailmavaadete) erinevuses.
Kuigi ega ma ei kujutaks ette, kuidas see, nagu seal videos oli, siin võimalik oleks.
Vasta

(16-09-2023, 01:39 AM)deus Kirjutas:  Ma näen ainutl aeglase sõiduki märki...

Tegemist on Rootsi sisemaise asjaga: EPA auto või traktor:
https://www.archivish.com/epas-and-a-tra...h-hotrods/

Täpseid reegleid ma ei tea, aga soome maateismelised on igatahes ametlikult kadedad.
Vasta

(16-09-2023, 09:02 AM)v6sa Kirjutas:  
(16-09-2023, 01:39 AM)deus Kirjutas:  Ma näen ainutl aeglase sõiduki märki...

Tegemist on Rootsi sisemaise asjaga: EPA auto või traktor:
https://www.archivish.com/epas-and-a-tra...h-hotrods/

Täpseid reegleid ma ei tea, aga soome maateismelised on igatahes ametlikult kadedad.
Tegemist siiski rahvusvahelise markeeringuga: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/...0X0731(01)
On küll EU seletus ja kuningriik teeb mida kuningriik tahab, kuid õnneks enamus märke tähendavad siiski sama asja. Kuningriigina nad saavad vabalt öelda, et 14 aastane võib tuima näoga T16 roolis olla, meil siin lüüakse kulpi ja pasundatakse, kui laps koduõuele sõites autot roolib.
Palun seda teemat nüüd miskiks poliitiliseks palaganiks mitte keerata jälle, sest see lihtsalt on fakt ja ei sõltu ühestki erakonnast, kes iganes ka parasjagu eesotsas poleks, me pole nimelt EU'st lahus olev kuningriik. Kirjutage V6sa kiitmise teemasse vms kui näpud nii sügelevad.
Vasta

Pedekuningriigis käib jutuksoleva "traktori" identifitseerimine ikka registri kaudu, mitte aeglase sõiduki tunnuse.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(16-09-2023, 11:50 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Pedekuningriigis käib jutuksoleva "traktori" identifitseerimine ikka registri kaudu, mitte aeglase sõiduki tunnuse.

Jep, algne sõiduk muudetakse "traktoriks": kiirusepiirang, igale poole ja igal ajal ronida ei või ja muud jutud. Neil peaks ka massipiirang olema, aga selles Scaniavideot vaadates muidugi päris kindel olla enam ei saa.

Tunnusmärk on vaid hoiatus/tähistus säärasele masinale.
Vasta

(16-09-2023, 09:02 AM)v6sa Kirjutas:  
(16-09-2023, 01:39 AM)deus Kirjutas:  Ma näen ainutl aeglase sõiduki märki...

Tegemist on Rootsi sisemaise asjaga: EPA auto või traktor:
https://www.archivish.com/epas-and-a-tra...h-hotrods/

Täpseid reegleid ma ei tea, aga soome maateismelised on igatahes ametlikult kadedad.


Soomes on ka terve hunnik veokeid mis traktoriks regatud hiljuti oli 2 oktsonil.
Vasta

Lihtsam on väita, et KOGU 1968 a. Viini Teeliikluskonventsioon on ajale jalgu jäänud. Ja ta on ka.  Küsimus pole sappari sobilikkuses suurlinna ummikusse või mopeedautos ja A-traktoris maanteel, kogu maismaa liiklumisvahendeid puudutav vajaks ümber mõtestamist 21.sajandi kolmanda kümnendi teadmiste põhiselt! 55 aastat vanad teadmised on ikka väga vanad... Üks asi on üldine liikluskord, märgid jms. Aga just tehniline pool on muutunud. Mopeedautod on oma sisult ülivajalikud vahendid ja aastal 2023 me räägime ju pigem moodsatest EV-mopomasinatest, kus on peal ABSist turvakardinate ja radariga kruisideni aga vaat kiirus on ikka idiootne 45 km/h??? Või siis pead seda võtma "päris"autona? Sama traktoritega. 

Mersu lõi esimese kiirtraktori MB-trac aastal 1973 Unimogi kui traktorilaadse maastikuauto baasilt ja pärast seda on ka traktorite kiirused muudku itõusnud! Traktor ei tähenda enam ammu mingit aeglast tossavat rögisejat maanteel. Kunagi poole sajandi eest tundus ka 45 km/h sõitev traktor ulmena sest ka kõige esimese MB-trac 65/70 kiirus oli 25 km/h!!! Kui Mersu lõpetas, alustas JCB oma 125 Fastrackiga 1991 ja see oli esimene tõeline T5 klassi pill, sõites kuni 65 km/h.  Aga vaat rollerid, rollerautod jms on ikka "samaks" jäänud. Reaalselt on ju mõttelaad veel kaugemal, seal I ja II Ilmasõja kandis ja nende järgsetes aegades, kuskohast 1-pütase mängumootoriga aga katusega rollerid-mikroautod ju pärit on! Paneme nüüd kokku mopeedauto ja traktori ja nendega sõitmise, siis 15-aastane võib sõita T-katiga, kui see pole üle 8 tonni aga kiiruspiirangut või keeldu T5 masinaga (haagis 350 kilo) sõita pole, rääkimata siis T3b regatud ATVst!!! Kiiruspiirang 60 km/h ja võivad vedada kuni 150 kg haagist! Samas on selline samasugune 2-kohaline 45km/h ja käru 0 kg...kõike vähem kui viidatud 37kW Kawal. Kus on loogika??? Seda ju pole enam ammu sest nii lõputult on tulnud moodsaid erilisi mootormasinaid ja arusaam teeliiklusest on ka ajas muutunud. Sama ka haagistega.  

Ehk see valdkond vajab reaalselt paradigma muutmist.
Vasta

Härra vaatab ainult tehnilist progressi. Paraku 13-aastase puhul on küsimus mitte tema võimes nuppe ja hoobasid liigutada, vaid tema võimes ratsionaalseid otsuseid (vastandina siis emotsionaalsed) vastu võtta. Minu esmane tunnetus on see, et vastutuse võtmisega ei ole lumehelbekestel paremaks läinud, pigem halvemaks, kuna hea elu on paljusid noori elumuredest järjest kaugemale viinud. Kui kuplialune töötab valedes kategooriates, siis ei aita ei ABS ega radar.

Kogu noorte lubamine T kategooria masinate rooli oli ju suuresti seotud vajadusega keskkooliõpilased suvel põllumajandusse appi saata. Kuna ajas on vähemalt Eestis niisugune vajadus vähenenud, siis võiks hoopis kaaluda nimetatud erisuste tühistamist, mitte laiendamist.
Vasta

Aga 45 asemel vähemalt 50 (või veel oluliselt parem 55) võiks ikka olla lubatud. Oleks vähemalt linnas nad legaalselt kasutatavad ilma muu liiklusega konflikti minemata. Reaalselt nad vist liiguvadki kiiremini kui 45(?) niipalju kui tänaval silma jäänd..
Vasta

Selles osas ma olen nõus, et 45 on mingi imelik suurus, mis ei klapi mitte ühegi muu levinud sõidukiirusega ja kõigil oleks turvalisem, kui liiklus suudaks ühes taktis liikuda.

Aga teisalt peaks nõuete leevendamiseks olema teatud õiguskuulekus. Hetkel on meil liikluses hulgem "50 kuupi" mopeede, millede tegelik töömaht ulatub 125 kuubikuni, piirajate eemaldamine ei ole ka üksikjuhtumite tasemel. Kui järelvalve suudaks olukorra ära lahendada ja rikkujatel oleks reaalne saada "bez vazelina", siis ma olen nõus, et mopeedi kiirus võiks olla 55.

Samuti on tänapäeva liiklus selline, et sellisel 50kmh liikuval aparaadil peab olema juht, kes suudab adekvaatselt ja reeglitepäraselt liikuda. Mina tean aga üsna mitut kodanikku, kes rohelise numbriga liiklevad vaid sellepärast, et neil ei ole juhiluba erinevatel põhjustel võimalik saada. Energia on teatavasti võrdeline aga kiiruse ruuduga ja kiiruse tõstmine raskendab oluliselt avariide tagajärgi nii mopeedi juhile, kui ka sellele, kellele ta otsa sõidab.

Selles valguses oleks üsna loogiline, et millegi saamiseks tuleks ka midagi anda. Mina ütleks, et juhiluba, TÜV ja kindlustus ning sõitke kuni 55kmh. Vähemalt neljarattalistele. Kaherattalised maksavad mittekorras olemise nagunii liha ja nahaga kinni. Ainult et nendel tingimustel oleks targem mopeedauto asemel juba vw pologa sõita.
Vasta

Microlino - 

https://fb.watch/nt7T1Cw1QR/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 20 külali(st)ne