T-40 sidur kinni

(29-12-2018, 20:21 PM)muska71 Kirjutas:  põkal kah teine silinder pealt pihusti juurest pressib kusagilt diislit välja,aga vot kust aru raske saada.pihustit sai korralikult kahekesi kinni väänatud,aga pihustiümbrus endiselt märg.

Siin välja toodud üks võimalik põhjus:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid452184
Endal ka teise silindri pihusti juurest kuskilt diislileke. Välistatud ja kuivad on pihusti korpuse külge käiv stutser ja selle külge kinnituv pihustitoru. Samuti tagasivoolu kübara ja tagasivoolu toru vaskseibid.
Minul pihustile peale vaadates üldse leket ei märka, küll aga teiselt poolt mootorit. Kuskilt sisselaskekollektori juurest plokikaane jahutusribide vahelt tuleb. Eks ventilaatori õhk raskendab ka vea üles leidmist.
Vasta

Hülsi ja kaane vahelistest kaubanduses olevatest vaskrõngastest:
2017 kevadel remontisin kahte D21 mootorit, mõlemile panin huvi mõttes need rõngad vahele. Täpselt paigaldamine natuke keeruline, tikub ikka kuhugi poole nihkuma.
Ühel mootoril hakkas üks silinder sügisel lekkima, lahti võttes oli näha kuidas vask oli lihtsalt ühest kohast läbi põlenud. Läks ilma kokku ja peab ilusti. Teistel pole probleeme esinenud.
Aga teise mootori remondi põhjuseks oli samuti sumbutist lendav õlisadu mis hakkas järsku. Põhjuseks oli see, et mootor seisis ca10a tolmuses ruumis ja ükskord sai sealt klapikambri kaane tihendit laenatud. Juu tolm ja liiv sattus sisse ja lihvis klapi juhtpuksid ära. Said pmkaubamajast uued poola silindripead ja käib. Poola peade kvaliteet muidugi ei kannata kriitikat, küll osad augud valesti puuritud või üldse puudu jne
Vasta

Kirjutaks ka vahepeal enda teemasse, sai käsile võetud käigukastis tuleva kolksu vea põhjuse leidmisega, hetkel ei ole veel tuvastanud, sest vaja traktor käima panna, kuna lihtsalt mootorit keerates ei ole kolksu kuulda, esimesel vastlusel oli paar hammakat millel väiksed tükid väljas, aga arvan, et need ei saa põhjuseks olla, kuna kolksud on kui mootor töötab tühikäigul, suurem kolksumine on aeglustiga, teiste käikudega on sama mis tühikäigul.
Plaanis kastist õli välja lasta ja traktor käima, siis saaks lähemalt uurida ilma, et nõgu õline oleks, aga seda alles siis kui tekib uus vaba aeg.
Vasta

eks seda kolksu ikka katkine hammakas peab tegema.
Vasta

(31-12-2018, 10:20 AM)muska71 Kirjutas:  eks seda kolksu ikka katkine hammakas peab tegema.

Need hammakad millel tükike väljas ei käi tühikäigul ringi.
Vasta

(31-12-2018, 15:42 PM)Paksumaksu Kirjutas:  
(31-12-2018, 10:20 AM)muska71 Kirjutas:  eks seda kolksu ikka katkine hammakas peab tegema.

Need hammakad millel tükike väljas ei käi tühikäigul ringi.

kunagi uaz villisel päälinn järvel viskas kolksu sisse ja kostus käigukastist,sõitsin teise käiguga kodu keila ja siis kastid maha ja lahti kõik korras ja taga difri taldrekul oli hambad maas.kolks oli iga täispööre.
Vasta

Sidurivõlli mutter on vast lahti. Vaata vahekasti kaane alla...
Vasta

   
Täna leidsin siis ülesse,et aeglusti hammasrattal on üks hammas puudu ja see tekitab kolksumist.
Oskab keegi öelda,et kuidas neid vahetada saab?
Vasta

(05-01-2019, 22:29 PM)Paksumaksu Kirjutas:  Oskab keegi öelda,et kuidas neid vahetada saab?

No eks tuleb otsast lahti harutama hakata. Smile
Vasta

Ja kui sa juba kõik tühjaks tõstad, siis kontrolli üle reversi kitsad laagrid. Valdavalt on vanadel need kõigil läbi ja jorisevad raskema veoga/ või muudel tingimustel
Vasta

Kiire küsimus, kuna heina aeg, siis oleks vaja kasutada jõuvõtuvõlli, aga see jvv sidur ei lahuta, hakkasin lähemalt uurima, siis käpa reguleerpoldilt ära võtta stopper mutter ja keerata polt nii sisse, et vint on käpa sees juba peidus siis alles hakkab käpp tõusma. 
Kas on keegi tänapäeva sidurikorviga kokku puutunud?
Vasta

Ketas ikka on üldse sees, sel uuel korvil? Poldid võivad ise lühemad olla nt et välja ei reguleeru.
Vasta

Panen siia oma postitusele uue küsimuse targematele,plaan mootoril remont teha,kuna õli hakkas õlivarda august välja ajama otseselt ei pritsi,aga kui mootor soe siis pressib õli ja see jookseb mööda karteri põhja lajali ja õli tilgub maha.
Väideti,et õlirõngad läbi,seega peaks mootori lahti võtma ja kolvid ja silindrid ära vahetama,küsimus,kas seda saaks teha kui mootor traktoripeal või peaks ikkagi mootori maha võtma ja pulkadeks võtma?
Vasta

(29-01-2022, 12:05 PM)Paksumaksu Kirjutas:  Panen siia oma postitusele uue küsimuse targematele,plaan mootoril remont teha,kuna õli hakkas õlivarda august välja ajama otseselt ei pritsi,aga kui mootor soe siis pressib õli ja see jookseb mööda karteri põhja lajali ja õli tilgub maha.
Väideti,et õlirõngad läbi,seega peaks mootori lahti võtma ja kolvid ja silindrid ära vahetama,küsimus,kas seda saaks teha kui mootor traktoripeal või peaks ikkagi mootori maha võtma ja pulkadeks võtma?


40 kolhoozi ajal mitmel masinal kolvid hülsid nii ära vahetatud, et isegi karterit ära ei võetud.
Sõrme välja ja sisse surumiseks pead ainult rakise tegema. Selle viimase keevitad poole tunniga metallijäätmetest kokku.
Hommikul alustad ja lõunaks oled põllul.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(29-01-2022, 12:30 PM)Daff Kirjutas:  
(29-01-2022, 12:05 PM)Paksumaksu Kirjutas:  Panen siia oma postitusele uue küsimuse targematele,plaan mootoril remont teha,kuna õli hakkas õlivarda august välja ajama otseselt ei pritsi,aga kui mootor soe siis pressib õli ja see jookseb mööda karteri põhja lajali ja õli tilgub maha.
Väideti,et õlirõngad läbi,seega peaks mootori lahti võtma ja kolvid ja silindrid ära vahetama,küsimus,kas seda saaks teha kui mootor traktoripeal või peaks ikkagi mootori maha võtma ja pulkadeks võtma?


40 kolhoozi ajal mitmel masinal kolvid hülsid nii ära vahetatud, et isegi karterit ära ei võetud.
Sõrme välja ja sisse surumiseks pead ainult rakise tegema. Selle viimase keevitad poole tunniga metallijäätmetest kokku.
Hommikul alustad ja lõunaks oled põllul.
Nii on,aga 25-el vahetades sain ka sõrmed kätte abivahenditeta.
Vasta

(29-01-2022, 12:05 PM)Paksumaksu Kirjutas:  ...
õli hakkas õlivarda august välja ajama otseselt ei pritsi,aga kui mootor soe siis pressib õli ja see jookseb mööda karteri põhja lajali ja õli tilgub maha.
Väideti,et õlirõngad läbi,...

Õlirõngaste kulumine ei põhjusta survet karteris. Surverõngaste kulumine küll, aga see juhtub tasahilju, sadade tundidega. Enne lammutamist võiks mõõta surved silindrites ja kuna tõenäoliselt on tulemus nigel, siis ka korrata süstlatäie õliga.

Aga võib ka kohe laiali tõmmata - enamasti on kolvigrupp kulunud ja täisvahetus halvemaks ei tee.

Nagu kirjutati, siis kolvid-silindrid vahetab ära mootorit alt avamata. Sõrme press võiks olla, ilma lõhub asjata.

Suurem küsimus on, kust saab korralikke silindrikomplekte...
Vasta

(29-01-2022, 18:51 PM)v6sa Kirjutas:  
(29-01-2022, 12:05 PM)Paksumaksu Kirjutas:  ...
õli hakkas õlivarda august välja ajama otseselt ei pritsi,aga kui mootor soe siis pressib õli ja see jookseb mööda karteri põhja lajali ja õli tilgub maha.
Väideti,et õlirõngad läbi,...


Suurem küsimus on, kust saab korralikke silindrikomplekte...
Enne kokku ladumist soe soovitus pane rõngad hülssi ja vaata vastu valgust kas hülsi ja rõnga vahelt paistab valgus.Kui paistab saad suht kehva ja kui ei paista saad hea mootori.Omal nahal kogetud.
Vasta

Perikos on kolm varjanti ,aga mis nendest kõige parem on,ei oska öelda.
Kollektorite mahavõtmisel on näha,et esimene ja neljas on väljalaske ava õlised,teine ja kolmas lihtsalt tahmased.
Ega ei ole piltti sellest sõrme pressist?
Vasta

Motordetali omad peaks nagu olema okeid ju?

Ma küll selles mõttes endale pesuremonti ei teeks, vaid poldiks karteripõhja lahti ja laseks kepsud lahti ning võtaks nii laiali. Ühtlasi näeks ära, et sealt paarikümne töötunni pärast mingit järgmist üllatust ei tule, mis puudutab saalesid/väntvõlli. Kusjuures kui seda kõike soojas töökojas teha ei saa, siis on palju mugavam kolbe silindrisse toppida toas ja pärast need mootori peale tõsta. Nohjaa, kui juhtub, et tuleks kõik üle ka kaaluda koostamiseks, siis kui kepsud vända küljes kinni, siis ei kaalu suurt midagi.

Samas on see maitse asi nagu terve elu. Smile
Keegi kusagil müüs alles jooksu nõukaaegseid kolbe-hülsse. Võib-olla oli näoraamatus.. äkki keegi mäletab ja tead, kas müüdi ära või on alles?
Vasta

Sai vahepeal silindrid maha võetud ja selgus,et 4-das silindris on korralikud vaod sees,kolvil on sõrmestopperi auk katki ja tundub ,et sõrm on edasi-tagasi liikunud ja silindrile sisse vaod tekitanud,teised 3 on suht korralikud,kuna mootorill tegelikult töötunde alla tuhande.
Ei teagi kas vahetada ainult see üks vigane silinder välja,või peaks ikka kõik 4 vahetama,ega seda raha ka loopida pole aga eks oluline,et masinaga saaks ikka tööd ka teha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne