KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

Sekka liiklusküsimus. Kuidas peaks (seaduse järgi) lahendama järgmise olukorra: tee on nii kitsas, et kaks vastutulevat sõidukit ei mahu üksteisest mööda.
Vasta

(03-11-2023, 15:38 PM)oltsberg Kirjutas:  Sekka liiklusküsimus. Kuidas peaks (seaduse järgi) lahendama järgmise olukorra: tee on nii kitsas, et kaks vastutulevat sõidukit ei mahu üksteisest mööda.
Kui ise tagurdada ei soovi/ei taha, siis tuleb oodata kuni teine juht minema tagurdab või proovib mööda pressida. Kui möödapressimine ei õnnestu ja teisele paigalseisvale autole selle käigus pihta sõidab, siis jääb tema süüdi kuna võttis kaalutletud riski edasi sõita. Seejuures hindas peale pressiva sõiduki juht oma sõiduvõimeid ja/või sõiduki gabariite valesti ning põhjustas liiiklusõnnetuse riivates seisvat sõidukit. Teine juht, kes peale ei pressinud, hindas olukorda tagantjärele tarkusena õigemini ja jääb õigeks. Seda muidugi juhul kui sõiduki paigalseismine leiab hiljem kinnitust kui liikluspolitsei ees juhtide vahel jagelemiseks läheb.
Vasta

Targem annab järele,aga tüüpiline eestlane proovib oma päeva ära rikkuda ja oma õigust taga ajada...või siis just päeva kordaläinuks lugeda.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

LS väidab nii:
[b]§ 54.   Möödumine[/b]
 ...
  (2) Vastusõitvast sõidukist möödumisel tuleb kitsal sõiduteel hoiduda võimalikult paremale, vajaduse korral võib sõita teepeenrale.
  (3) Kui möödumine on raskendatud takistuse tõttu, peab teed andma juht, kelle ees takistus on.
  (4) Liiklusmärgiga tähistatud langul peab takistuse juures teed andma laskuv juht.


...

Olukorda, kus tee on mõlema juhi jaoks võrdselt kitsas ja täiesti horisontaalne, pole seadusandja pidanud vajalikuks reguleerida, lootes juhtide mõistlikkusele. Mis on ilmselgelt ebamõistlik küsimuse püstitust ekstrapoleerides.

Reaalsuses: kiirustaja tagurdab põikpäise juhmaka eest, soolo tagurdab käru eest, väiksem tagurdab suurema eest, olusid tundev viisakas tagurdab võõra kasvatamatu eest.
Vasta

Mina neliveolisena üritan vastutulijale möödumisvõimaluse jätta. Tavaliselt võetakse seda kui inimõigust, mitte kui vastutulija viisakust Smile
Vasta

Sellisel juhul kehtib tugevama õigus Big Grin . See kumb tugevam on jääb kohapeal välja selgitamiseks.

Pähkliajude hirm
Vasta

Kas kellelgi siin foorumis on üldse kogemusi analoogsest olukorrast, kus elementaarsest liikluskultuurist ja -viisakusest jääb vajaka ning juhid ei saa kokkuleppele, kes kellele peaks teed andma? Meie külas on ka kitsad teed ja taolised olukorrad tavalised, ent pole kordagi veel hätta jäänud. Kellel parajasti võimalus, tõmbab vähe teeperve, millele järgneb sõbralik noogutus või käeviibe. Elementaarne liiklusviisakus.
Vasta

Mina võin teile sellistest viisakusega seonduvatest juhtumistest rääkida küll ja veel aga ilmselt seda sõnavõttu ei kiideta järjekordselt heaks.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Hee-hee! Head soovitused, ja nagu arvata oligi, on seadusel suu vett täis.

Minu poolt silmas peetud situatsioon: tee laius 4,5m, tee kõrgus "kindlast maast" 40...50 cm, seega kuhugi kõrvale põigata ei ole või võib see väga pahasti lõppeda. Reka laius 2,5m, sõiduautol 1,7 järele jääb 30cm. 10 ühest teeservast, 10 teisest, 10 kahe auto vahele. Kas proovime? Olukorra lahendamiseks tuleb sõiduautol näiteks 600m tagurdada. Rekal 1200. Lahe!
Vasta

Möödumise hetkel peeglid kokku klappida - saab kohe 20+ cm lisaks.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(03-11-2023, 20:23 PM)oltsberg Kirjutas:  Hee-hee! Head soovitused, ja nagu arvata oligi, on seadusel suu vett täis.

Minu poolt silmas peetud situatsioon: tee laius 4,5m, tee kõrgus "kindlast maast" 40...50 cm, seega kuhugi kõrvale põigata ei ole või võib see väga pahasti lõppeda. Reka laius 2,5m, sõiduautol 1,7 järele jääb 30cm. 10 ühest teeservast, 10 teisest, 10 kahe auto vahele. Kas proovime? Olukorra lahendamiseks tuleb sõiduautol näiteks 600m tagurdada. Rekal 1200. Lahe!

Kas see mingi metsaveotee vms? Ma hetkel ei jaksa Riigi Teatajat lugeda, aga ma olen kindel, et kuskil on mingi määrus, mis sedastab minimaalsed nõuded nii sõidurajale kui teepeenrale. Iseasi, kas RMK-laadsed pätid sellest kinni peavad. Saast planeering, mis muud.
Vasta

(03-11-2023, 15:47 PM)mossepower Kirjutas:  
(03-11-2023, 15:38 PM)oltsberg Kirjutas:  Sekka liiklusküsimus. Kuidas peaks (seaduse järgi) lahendama järgmise olukorra: tee on nii kitsas, et kaks vastutulevat sõidukit ei mahu üksteisest mööda.
Kui ise tagurdada ei soovi/ei taha, siis tuleb oodata kuni teine juht minema tagurdab või proovib mööda pressida. Kui möödapressimine ei õnnestu ja teisele paigalseisvale autole selle käigus pihta sõidab, siis jääb tema süüdi kuna võttis kaalutletud riski edasi sõita...
Kuna siin foorumis tuletatakse muidu tavaliselt ikka aeg-ajalt meelde, et tühi jutt ise ei maksa midagi, siis toome ka näite elust enesest. Sattusin ühel 2019. aasta lumevaaludega jaanuarikuu päeval Tartus Lembitu tänaval tunnistama sellist avariid. Kaks sõidukit, Subaru ja liinibuss said teepeal kokku ja tundus, et möödamahtumine on kahtlane. Subaru tõmbas võimalikult tee serva lumevalli lähedale täitsa seisma. Liinibussijuht, keda jutujärgi ennekõike graafik tagant sundis, võttis julguse kokku ning läks jõuga peale, et ennast mööda suruda. Kahjuks see ei õnnestunud ja avariis jäi bussijuht süüdi nagu ka tagantjärele lkf andmetest näha saab.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Saab ka nii.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(03-11-2023, 21:02 PM)mossepower Kirjutas:  
(03-11-2023, 15:47 PM)mossepower Kirjutas:  
(03-11-2023, 15:38 PM)oltsberg Kirjutas:  Sekka liiklusküsimus. Kuidas peaks (seaduse järgi) lahendama järgmise olukorra: tee on nii kitsas, et kaks vastutulevat sõidukit ei mahu üksteisest mööda.
Kui ise tagurdada ei soovi/ei taha, siis tuleb oodata kuni teine juht minema tagurdab või proovib mööda pressida. Kui möödapressimine ei õnnestu ja teisele paigalseisvale autole selle käigus pihta sõidab, siis jääb tema süüdi kuna võttis kaalutletud riski edasi sõita...
Kuna siin foorumis tuletatakse muidu tavaliselt ikka aeg-ajalt meelde, et tühi jutt ise ei maksa midagi, siis toome ka näite elust enesest. Sattusin ühel 2019. aasta lumevaaludega jaanuarikuu päeval Tartus Lembitu tänaval tunnistama sellist avariid. Kaks sõidukit, Subaru ja liinibuss said teepeal kokku ja tundus, et möödamahtumine on kahtlane. Subaru tõmbas võimalikult tee serva lumevalli lähedale täitsa seisma. Liinibussijuht, keda jutujärgi ennekõike graafik tagant sundis, võttis julguse kokku ning läks jõuga peale, et ennast mööda suruda. Kahjuks see ei õnnestunud ja avariis jäi bussijuht süüdi nagu ka tagantjärele lkf andmetest näha saab.

See on hea näide puudulikust linnaplaneerimisest. Elasin kunagi 10 aastat Tartus ja tolknesin tihti samas piirkonnas, ent kunagi ei saanud aru, miks peaks üldse olematu laiusega Lembitu tänaval buss sõitmagi, kui Puusepa ja Riia tänavatel on peatused olemas.
Vasta

(03-11-2023, 20:23 PM)oltsberg Kirjutas:  ...
Minu poolt silmas peetud situatsioon: tee laius 4,5m, tee kõrgus "kindlast maast" 40...50 cm, seega kuhugi kõrvale põigata ei ole või võib see väga pahasti lõppeda. Reka laius 2,5m, sõiduautol 1,7 järele jääb 30cm. 10 ühest teeservast, 10 teisest, 10 kahe auto vahele. Kas proovime?...

10 cm on ju maa ja ilm. Krusa ajab end paralleelseks teepervega nii, et veel ära ei vaju. Sinna on ilmselt 10 cm vaja jätta. Seejärel hiilib sõidukas mööda. Ei pea 10 cm jätma, piisab ka poolest. "Neli tolli" on Šotimaal nii suur vahe, et selle pärast ei hakata isegi kiirust vähendama. Tõsi, teed pole neil enamasti mitte pehmest kruusast mäed soode vahel, vaid asfaldist kausid kahe kiviaia vahel.

Põmmpeaga tõtt vahtinud, seejärel välja läinud veendumaks, et olen kohtunud enesekeskse idioodiga, kel LS õiguste osa kirjavigadeni peas ja seejärel peeglite järgi poolteist kilomeetrit tagasi esimese teetruubini olen paar korda pidanud  võtma.
Vasta

Vanal heal Inglismaal töötades oli hekkide vahel kohalikel teedel kord väga hästi paigas: olid autoga, tagurdasid traktori puhul, olid traktoriga, tagurdasid rekka ees. Maapiirkonna sisuliselt üherealistel teedel sõitis kõik võimalik tehnika, pidi kõigeks valmis olema. Eriti kena oli see, et teeperv oli teinekord olematu ehk 10-20cm asfaldi servast algas vall ja siis hekk. Tolles piirkonnas olid ikka tõsised vankriteed, nii nagu hobune kunagi vingerdanud oli piltlikult öeldes. Samas leidus ka täiesti pikki sirgeid, aga need teed oli roomlaste ajast (kaardil oli see juurde märgitud). Kaldusin teemast kõrvale.
Metsavahe teedel pole probleemi olnud kodumaal, vahel on mõni isegi liiga viisakas ja tahab suisa kraavi sõita. Neliveoga liigeldes rasketes oludes ikka teed andnud ja teeperve kasutanud. Nahaalide puhul olen vähemalt korra nendega samale tasemele laskunud.
Vasta

Elan kah ühes väikeliinnas ja olukorrad on sarnased. Sõites tänaval millele mahub kõrvuti kolm autot (üks neist parkiv) ,arvab takistusega liikleja ,et ma peaksin tõmbama paremale riskides lõhkuda vastu äärekive oma veljed või ilukibid ja tuleb vastu nagu mees . Tulles vastu ,millel on ees seisev takistus (parkiv auto ) ,arvab ta   (30 km,h alas) ,et kui tema tuleb kiiremini ,siis on temal eesõigus. Midagi on liikluskultuuris viga või siis õppes.
Vasta

(04-11-2023, 01:54 AM)entson Kirjutas:  Elan kah ühes väikeliinnas ja olukorrad on sarnased. Sõites tänaval millele mahub kõrvuti kolm autot (üks neist parkiv) ,arvab takistusega liikleja ,et ma peaksin tõmbama paremale riskides lõhkuda vastu äärekive oma veljed või ilukibid ja tuleb vastu nagu mees . Tulles vastu ,millel on ees seisev takistus (parkiv auto ) ,arvab ta   (30 km,h alas) ,et kui tema tuleb kiiremini ,siis on temal eesõigus. Midagi on liikluskultuuris viga või siis õppes.

Ma ei saa aru.
Kõrvuti mahub kolm autot. Aga raibe julgeb sulle vastu tulla. Aga just ise kirjutasid, et mahub 3 autot. Mis ta siis valesti teeb, kui kõik ära mahuvad?

Ja kui on takistus ees ja ei mahu kolm autot kõrvuti, siis on nii, et teed peab andma takistusega poole auto. Kui aga takistusega poole peal olev auto on juba hakanud möödasõitu takistusest tegema, pead laskma tal manöövri lõpetada siiski.

Jah, ta ei tohiks oma manöövrit nii alustada, et ta sulle teed anda ei saa. Aga tänav võib olla kurviga jne, "ta ei pannud tähele". Ja siis on juba kohustus ta läbi lasta siiski.
Vasta

Depressiivsed väikelinnad, kus kellelgi on kogu aeg vaja isiklikult võtta ja ego tõestada. Nagu teil seal pargiks need autod katkematus jorus ja vastu tuleks kilomeetrine kolonn. Mängi natukse selle parempoolse pedaaliga, saad kohtumise sellisesse kohta, kus rohkem ruumi on. Kuigi, kui sa ise kirjutad, et kolm autot mahub kõrvuti, siis milles üldse probleem on? Kui ei julge sõita, jää seisma ja lase teisel minna.
Vasta

(03-11-2023, 22:39 PM)speedsta Kirjutas:  Vanal heal Inglismaal töötades oli hekkide vahel kohalikel teedel kord väga hästi paigas: olid autoga, tagurdasid traktori puhul, olid traktoriga, tagurdasid rekka ees. Maapiirkonna sisuliselt üherealistel teedel sõitis kõik võimalik tehnika, pidi kõigeks valmis olema. Eriti kena oli see, et teeperv oli teinekord olematu ehk 10-20cm asfaldi servast algas vall ja siis hekk. Tolles piirkonnas olid ikka tõsised vankriteed, nii nagu hobune kunagi vingerdanud oli piltlikult öeldes.
...
Illustratiivset materjali GB-st ka juurde.
Lahenduseks ca 1km tagurdamist, kuniks sobiv 45kraadise nukaga teeots tuli, kuhu see 16m ära mahtus.
Jamaks kiskus siis kui üritasin möödumisel paremale hoida, õigel hetkel meenus. Analoogseid juhtumeid ikka kord paar näalas, mida rohkem põhja poole, seda tihemini.
   


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 41Degree, wollyver, 4 külali(st)ne