Varjupaiga sügistalgud 2021 - Uragani eri
#1

Tänavused sügistalgud Järva-Jaani vanatehnika varjupaigas toimuvad 9 OKTOOBRIL. Alustame umbes või täpselt kell 10. Keegi ei keela varem tulla.

Seekordsed talgud on orienteeritud AINULT Uraganiga seonduvatele töödele:

* Alustame Uragani liigutamisega remondiks sobivamasse kohta
* Teostame masina ülevaatuse ja juppide inventuuri
* Korrastame niipalju kui jaksame
* vajadusel vana mootori hoiukohast äratoomine (uus mootor peaks olema selleks ajaks juba hoiukohast varjupaika toodud)
* Juppide ümbertõstmine vanalt mootorilt uuele

Kohe peale masina uude kohta liigutamist saame alustada kõikvõimalike töid Uragani kallal ja siin mängib ilmselt kõige suuremat rolli ilm.
* Saame töödelda pindasid alates vana värvi mahavõtmisest kuni kruntimiseni.
* Keretööd - läbiroostetanud kohtade väljalõikamine ja lappimine.
* Elektritööd - juhtmestiku ülevaatus eriti, mis puudutab akujuhtmeid, kaitsmeid jms.
* Erinevate sõlmede ja mehhanismide läbivaatus ja määrimine

Päeval pakume talgusuppi, õhtul grillime ja saunatame saunasektoris ning arutame edasisi tööplaane.
Palun talgutele eelnevalt registreerida ja võimalusel anda eelnevalt teada, mis töödega aitate, et teaksime teha vastavad ettevalmistused.
Kui ilm ja olud vähegi lubavad, siis veame masinani elektri, et saaks kasutada keevitust (kohapeal olemas) ja teisi 220/400V tööriistu. Aukude lappimiseks leiame ka sobivat plekki. Omad tööriistad oleks abiks kaasa võtta, eriti akudega variandid.

Registreerumine ja lisainfo e-kirjaga tuve@jjaani.ee

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#2

Tervitus.
Ma pole kunagi käinud talgute korras ühtegi masinat korrastamas aga natuke suur amps tundub ühe päeva kohta olema. Kuidas see tööjaotus tavaliselt korraldatud on? Kas masina kohta on ka mingit tehnilist dokumentatsiooni? Ma ei kujuta hästi ette kui mitu elektrikut omaloomingut tegema hakkavad  ,et kas mingi normaalne tulemus tuleb. Sama küsimus ka muude asjade kohta . Samas suvel tundus,et antud masina puhul  tulebki paljudele asjadele  loominguliselt läheneda.
Vasta
#3

Ma ei kuijuta ette kuidas see asi välja näeb, kui ühel masinal üheaegselt eemaldatakse vana värvi, krunditakse, remonditakse mootorit ja parandatakse muid asju. Olles töötanud üle 20 aasta ehitussektoris, siis see on tavapärane värk tähtaja lõpus. Tõotab tulla igati põnev päev ja kui vähegi võimalik, tulen kohale oma haamri ja pintsliga Smile

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#4

Talgukutses on välja toodud ainult tegemist vajavad tööd, mis ei tähenda, et kõiki neid korraga tegema hakatakse.
Mootori remonti keretööd ei sega. Mootor on masinast eraldi ja selle ühe päevaga ei saa see mootor kindlasti ka peale tõstetud. Paremal juhul jõuame selle enamvähem komplekteerida, õlid vahetada jms. Isegi proovikäivitamine sõltub suuresti sellest, kui palju ettevalmistusi jõuab varjupaiga rahvas enne talguid ära teha.
Põhjalikuma värvimiseni ei jõua sel aastal ka, kuid see ei tähenda, et ei saa alustada ettevalmistustega, kui ilmastikuolud võimaldavad tehtud töö ära kruntida.
Ilmastikuolud seavad tööde osas kindlasti mõningasi piiranguid, mis tähendabki loomingulist lähenemist - valmistume kõigeks ja teeme, mida saame.
Kirjandust on palju, ainuüksi selle läbitöötamiseks võiks eraldi meeskonna teha.

Kui tunnete muret Uragani käekäigu pärast, tulge ja aidake.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#5

Kas oleks võimaik miskitsorti kajastust ka leida tehtavatest töödest(pildi, video, kirjelduse kujul), ei ole endal väga võimalust tulla ja kohapeal kõige järgi kaeda, aga huvi on.

Ford Granada
Vasta
#6

Kas on  plaanis see elukas mingi varjualuse alla saada?  Ega kui välja jääb siis pole ka mõtet värvi ja roostet eemaldada, sest nii kui nii läheb jälle rooste. Uuriksin veel ,et kas käigukast on iseenesest korras? Ega ilma kirjanduseta ei oskagi väga kuskilt peale elementaarsete asjade midagi käppida.
Vasta
#7

(15-09-2021, 19:28 PM)Laurimetall Kirjutas:  Kas on  plaanis see elukas mingi varjualuse alla saada?  Ega kui välja jääb siis pole ka mõtet värvi ja roostet eemaldada, sest nii kui nii läheb jälle rooste. Uuriksin veel ,et kas käigukast on iseenesest korras? Ega ilma kirjanduseta ei oskagi väga kuskilt peale elementaarsete asjade midagi käppida.
Haljaks lastud metalli saab krundiga katta.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#8

see on levinud eksiarvamus, et krunt kaitseb, ei, krunt on poorne ja niiskuse läbitungimist ei peata. Värvimine peab toimuma võimalikult kohe peale kruntimist, krundi eesmärk on ikka nakke parandamine, kaitseb kattevärv.
Vasta
#9

(15-09-2021, 19:47 PM)honkomees Kirjutas:  see on levinud eksiarvamus, et krunt kaitseb, ei, krunt on poorne ja niiskuse läbitungimist ei peata. Värvimine peab toimuma võimalikult kohe peale kruntimist, krundi eesmärk on ikka nakke parandamine, kaitseb kattevärv.
Kaitseb küll. Põhiline põhjus miks kõik roostetab- kompressorid peksavad vett värvi laskmise aegu ( õlist ei räägigi ) . Isegi tänapäevaste kompressoritega. Ma vahest olen isegi pintsliga ohtlikumaid kohti esimest korda tõmmanud.
Vasta
#10

Talupojale ja honkomehele on mõlemale pool masinat välja pakkuda oma väidete tõestamiseks. Teete eeltöö ära ja värvite ühe poole veefiltriga ja teine ilma.
Katusealusest rääkides - PVC hall, kuhu masin ära võiks mahtuda, maksab ~5000EUR näiteks selline https://www.agri24.ee/et/a/kaarhall-sheltex-pvc-110m2
Kas korraldame korjanduse?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#11

PVC hall ilma õhukuivatita on tehnika surm, see kile all kurgikasvuhoone kondensniiskus tapab kõik, parem juba lahtise taeva all, vähemalt puhub tuul läbi. Puukuur tüübina on igal juhul kõige odavam lahendus, kallimad on pvc-hall õhukuivatiga või päris hooned küttega. 
Üldse ilma kompressorita (aerosooliga) krunditud (väiksemad) detailid lähevad paari kuuga sellises kilehallis rebaseks, tehtud-mõeldud. No restaureerimisel järjest pisikesi juppe tehes  ruumi vabastamiseks kohe kruntides ei ole põnev krundipüstoliga mäkerdada, 50 grammi värvikulu ja pese ennast haigeks.
Vasta
#12

Ma lihtsalt mõtlen, et  mingi hall oleks iseenesest remondiks väga hea kuigi lootsin ,et vb on mingi kuurialune vaba. Saab normaalselt kõik tehtud kuniks elukas on valmis, sest tegu ju suht suure projektiga ja see võib kesta mitu aastat. Pärast saab samas hallis midagi muud liikuma ajada. Üks asi on muidugi lihtsalt liikuma saada see elukas aga ideaalis võiks täitsa korda teha. Ma millegipärast arvan ,et läbisõit pole väga suur ja pidurid, veermik jõuülekanne pole väga kulunud. Kahtlustan ,et pigem on roostes ja kinni jäänud.
Vasta
#13

Ei ütleks et PVC hall nii paha on. Viis aastat hoiame selles 600 kg väetisebag`e, talvel suurt ja väikest N Hollandi traktorit, kanuud, paati, tsiklit, väksema mürgipritsi, pöördatra. Ukse kõrval 5 kandine eurotankla, teisel pool mürgivaru kapid jms. Merepinnast 72 m, pääsukesepaar saab lae all pojad suureks kasvatatud. Põrand nunnakivi. Soovitaks küll korjandus käima panna.
Vasta
#14

Olles näinud kuidas sõjaväe tehnikat remonditakse ja kuidas enne tehtud tahaks küsida, et kaua see planeeritav värvitöö tulemus kestma peaks ning kas seda on võimalik saavutada väljas sügisesel ajal?
Pigem ajage see masin sõitma, korrastage torud-voolikud-juhtmed ära ja tehke käiguosa korda nagu lekked ja loksud et ta oleks võimeline omal jõul liikuma ning ei peaks kartma, et midagi ära kukub või puruneb.
Siis tehke mingi varjualune talle kui tahate seda olukorda säilitada ja kevadel kui on juba 13-14c sooja ja õhk kuiv pakkige või võtke maha kõik asjad mis segavad tööd ning siis korralik pesu kuumaveepesuriga ning siis mobiilne liivapris kohale kes tuiskab kõik paduroostes kohad üle ning siis krunt ja värv peale.
Tulemust oleks märksa rohkem ja pikemaks ajaks.
Repliigi korras, et need masinad pole mõeldud väljas säilitamiseks ja et nad säiliks on teil kindlasti kirjanduses käsitletud selle aparaadi konserveerimist lühi ja pikaajaliseks hoidmiseks.
Näiteks 84 aasta tehas arvas, et väljas hoidmisel kuni 6 kuud suletakse õlipaberiga katuseluugid ja aknaraamide pilud ning eks igaüks kes vene tehnikat pidanud teab miks.
Vasta
#15

Kõikvõimalikke õpetusi ja näpunäiteid on juba piisavalt siia kogunenud. Loodan, et koguneb ka talgulisi, kes nende järgi toimetaks.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#16

(16-09-2021, 14:11 PM)isandpauk Kirjutas:  Kõikvõimalikke õpetusi ja näpunäiteid on juba piisavalt siia kogunenud. Loodan, et koguneb ka talgulisi, kes nende järgi toimetaks.
Kes oskab, see teeb, 
kes ei oska teha, see õpetab ja 
kes ei oska õpetada, see kontrollib
(vana kooliõpetaja lööklause)
Vasta
#17

(16-09-2021, 15:41 PM)honkomees Kirjutas:  
(16-09-2021, 14:11 PM)isandpauk Kirjutas:  Kõikvõimalikke õpetusi ja näpunäiteid on juba piisavalt siia kogunenud. Loodan, et koguneb ka talgulisi, kes nende järgi toimetaks.
Kes oskab, see teeb, 
kes ei oska teha, see õpetab ja 
kes ei oska õpetada, see kontrollib
(vana kooliõpetaja lööklause)

Olen kuulnud versiooni, kus see viimane, kes ei oska õpetada, pannakse ülemuseks.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#18

Tuleb meelde üks vana lugu. Võib-olla olen sellest siin kuskil varem jutu teinud, aga sobiks heasti siia.

Kutsuti töömees Timofei appi küüni ust ja seina parandama. Hakkab pihta ja töö edeneb. Siis tuleb vanaperemees ka töö juurde vaatama ja kukub ka oma tarkuseteri jagama. Õpetab kuidas peab ikka tegema ja kuidas ikka kõige õigem on. Timofei kuulas tükk aega seda juttu, tegi suitsu ja klopsis haamriga naelu. Lõpuks viskas haamri nurka ja näost punasena karjus setu-vene segakeeles...  krt. Võta tra. ja trei ise! Mis sa rsk. targutad! Ja lõigi vanaperemehe platsilt minema. Tuli sealt suust igasugu sõnu veel lisaks... Kõik pole enam meeles. Mees ammu läinud juba...
Selle jutu lõpuks lisaks, et parem oleks salaja vaikselt ära teha.... , aga ärge lootkegi, et pärast ei oleks kedagi, kes.... Big Grin

Jõudu!
Vasta
#19

Siinsed liivapritsi ja värvimiseks õige õhutemperatuuriga (PVC halli) soovitused lähevad piltlikult juba musta numbri restaureerimise kvaliteedi alla. JJVV sõidukite stiil on tihtipeale pigem selline tagasihoidlik nõukogude inimese käepäraste vahenditega praktiline remont nagu tehti veneajal oma kodugaraažis. Minu arvates on see (heas mõttes) täiesti nauditav väärtus omaette. Toon siin näiteks kaks erinevat varjupaiga muhk-sapakat.

Igastahes edu talgulistele!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#20

Ma  nõukaajast popneeti küll ei mäleta?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne