Lendliisi sõidukite saatus peale Teist Maailmasõda
#9

mrali Kirjutas:Selge on aga samas see,et päris palju lendliisituid masinaid jäi ka N.Liitu pärast sõda.Endal on olemas kodus RK \"Pedagoogilne Kirjandus\" poolt anno 1947 välja antud eestikeelne raamat \"Importautod\",kus kajastatakse järgmiseid USA autosid´:Stude US-6,International M-5-6,Ford 6 2G8T,Dodged WF-32 ja WC-51,Chevy G-7107,Willys MB.
Lisaks mäletan ühte 1990-te alguse Za Ruljomi,kus pikk pildiseeria levinumatest armeemasinatest II MS ajal.Minu poolt eelmainit masinad on seal kujutatust vaid väike osa (samas muidugi ka Inglise ja Saksa levinumiad masinad ka).

Kui vaadata näiteks 1948 a Mashgizi kirjastuse suureformaadilist käsiraamatut-väljaannet \"Albom amerikanskih avtomobilei\" (autor prof. Gribov) siis selle tiraaži -5000 eks alusel julgeks küll väita, et lendliisi masinaid võis ja pidi jääma NLiitu maha ikka tuhandeid. Nimetatud album käsitleb Ameerikas 1941-45 toodetud masinatest just samu mida Edmund Rokk oma raamatus \"Importautod\" s.o. lendliisi autosid.

Ei saa muidugi surmkindlalt väita, aga kindlasti sagis nõukogude ümber Armand Hammeri sarnaseid tegelasi, kes tegid nõukogudega diili ja osa masinatest hävitati üksnes n.ö. paberi peal. Mingi osa masinatest võis olla ka täiesti legaalselt ameeriklastelt välja ostetud.

Isiklik (lendliisi) Willys oli muide kindral Lembit Pärnal. Masin on tänapäevani alles ja asub Venemaal N kubermangus.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne