07-09-2005, 10:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-09-2005, 10:32 AM ja muutjaks oli 13piisab.)
nonii - masin viimaks komplekteeritud (väljast vaid katusereelingud puudu - need vaja värvida veel). Olen lõpptulemusega rahul. Kahju, et kodustes tingimustes teostet värvimine natuke üldhinnet alla tõmbab - aga pole lugu, tegemist siiski igapäevasõidukiga. Kodus sai küll profiriistade+profikäega värvitud - aga tolm ja laest tulnud kondents pole hääd. Nimelt kastsin põrandat-seinu tolmust lahti saamiseks liig agaralt - vesi auras ninga hakkas laest alla tilkuma. Auto pääle, otseloomulikult...
endise C20XE moto asemel (2.0 KATiga, 110kW) on siis mu punasel kotletil kapoti all mu valge masina vana moto (1.3karpa, 55kW). Tegelikult panin esmalt oma valge vana punasele aiste vahele - aga too oli ikka suht räbal. Pealegi 4k kast. Niiet hankisin korraliku 1.3 moto + 5k kasti. Ökokruiser.
aga eilsest kogemustest ARKiga:
1) eile - sõidan hommikul Sauele. Maksan lõivud jne. Aga kuuldes mootorivahetusest saadetakse autot ette näitama. Mehed, kellele ette näitama pean, ajavad joga ümberehitusest ja räägivad Tallinna ARKist kui ainukesest, kel võimu mind aidata. Jama jutt loomulikult - aga ei õnnestu mul neile eriti pikka koolitust pidada, kuna see tundub oma aja raiskamisena. No ok, lähen siis pealinna - seal õnnestus mul 2a tagasi ju \"reasoldatitele\" selgeks teha, mis on ümberehitus ja mis mitte. Et ehk on vahepeal asjalood veelgi paranenud - ja tühipalja tehnikavahetuse tõttu ei hakata mulle ümberehitusest soiguma...
2) Mäepealse. Angaar. Kõik on kena - täpselt nii kaua kui avastatakse, et nüüd saastab moto rohkem (katalisator bolshe netu zhe). \"Heaga\" ei saa. Ok, sikutame siis teist niiti...
3) marsin Mäepealse offississe, palun Andres Sootsi jutule. Ta on mu eelnevast kogemusest mõistlik mees, kel piisavalt mõistust asjade õige nurga alt vaatamiseks ning küllalt võimu selle vaatenurga õigekskuulutamiseks. Seisan all, ootan tagasisidet. Peagi on rõõmustav kõne: \"Ma ei näe probleemi\". Palun, et ka angaari-mehed sellest teadlikuks saaksid. Ootan. Uus kõne - \"angaarist tuli arvestatavaid vastuargumente\".
Lepime kokku, et saan sama päeva jooksul teada, kuidas asjalood jäävad.
4) tööl. Uurin seadusi - aga õiget ei leia. Kiikan veelkord ARK kodulehte - ja voila:
http://www.ark.ee/atp/index.php?id=503
\"Asendusmootorina on lubatud paigaldada valmistaja poolt sellele automudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid.\"
PUNKT. Ei mingeid erandeid. Kui tehas pannud, siis lase käia! Allpool olevad kitsendused kehtivad juba mingi \"võõra\" mootori aiste vahele toppimisel (kust ka heitgaasid - vt punkt 3).
5) Andres Sootsi kätte ei saa - aga mingi aja pärast helistakse ja teatakse, et \"ok-ok, laseme seekord asja ää teha\". Eks ma vigisen vahele sel kodulehe-teemal. Et kui leht ütleb, siis peab saama. Et muud vastust kui \"jah\" ma niikuinii ei aktsepteeri.
6) täna - marsin taas ARKi - loomulikult on eelmisel päeval registreerimiseelsele ÜV-le vale otsus pandud. Selle muutmiseks pean siis - paber näpus - angaari marssima. Ei näe sellel mingit tarvidust - normaalse töökorralduse korral võib töötaja telefonis paluda teisel otsus ää muuta.
Angaaris käib parajasti soigumine mingi Suburbani udutule markeeringu kohta. No kämmoon - sellisele asutusele maksan ma siis palka...
7) lõpuks saan oma passi-numbrid kätte. Peaksin vist rõõmus olema? Ausaltöelda ei ole.
kokkuvõte:
Saue - täiesti otsustus- ja vastutusvõimetud tüübid, kes kõik enamat kui kerenumbri kontrollimist vajava Tallinna saadavad.
Tallinn - üks jube tähenärimine. Töötajad ei tea isegi, mis seaduse tähti nad närida üritavad - ning miks nad seda teevad. Pealegi tundub, et nende haridustase pole piisav seaduse lugemiseks. Reaalsustaju: null. Esimene kord angaarist väljudes küsisin kah, et kas ma peaksin nüüd kerenumbri masinal välja vahetama? Et kui seadus sellist asja soodustab, siis palun väga - mina selle ees risti ette ei löö ja aega võtab see kõigest pool päeva. Säästan veel 1600eek, kuna esmaregamine jääb siis ju ära... Selline lähenemine ajas mehel juhtme kokku. Eks ta ole jah - lihtsam on udutule peal E-tähte otsida, kui asju natuke kaugemalt vaadata. Hakkan juba pihta saama, miks ameeriklaste omanikud \"barrikaadidele\" ronivad...
teet
endise C20XE moto asemel (2.0 KATiga, 110kW) on siis mu punasel kotletil kapoti all mu valge masina vana moto (1.3karpa, 55kW). Tegelikult panin esmalt oma valge vana punasele aiste vahele - aga too oli ikka suht räbal. Pealegi 4k kast. Niiet hankisin korraliku 1.3 moto + 5k kasti. Ökokruiser.
aga eilsest kogemustest ARKiga:
1) eile - sõidan hommikul Sauele. Maksan lõivud jne. Aga kuuldes mootorivahetusest saadetakse autot ette näitama. Mehed, kellele ette näitama pean, ajavad joga ümberehitusest ja räägivad Tallinna ARKist kui ainukesest, kel võimu mind aidata. Jama jutt loomulikult - aga ei õnnestu mul neile eriti pikka koolitust pidada, kuna see tundub oma aja raiskamisena. No ok, lähen siis pealinna - seal õnnestus mul 2a tagasi ju \"reasoldatitele\" selgeks teha, mis on ümberehitus ja mis mitte. Et ehk on vahepeal asjalood veelgi paranenud - ja tühipalja tehnikavahetuse tõttu ei hakata mulle ümberehitusest soiguma...
2) Mäepealse. Angaar. Kõik on kena - täpselt nii kaua kui avastatakse, et nüüd saastab moto rohkem (katalisator bolshe netu zhe). \"Heaga\" ei saa. Ok, sikutame siis teist niiti...
3) marsin Mäepealse offississe, palun Andres Sootsi jutule. Ta on mu eelnevast kogemusest mõistlik mees, kel piisavalt mõistust asjade õige nurga alt vaatamiseks ning küllalt võimu selle vaatenurga õigekskuulutamiseks. Seisan all, ootan tagasisidet. Peagi on rõõmustav kõne: \"Ma ei näe probleemi\". Palun, et ka angaari-mehed sellest teadlikuks saaksid. Ootan. Uus kõne - \"angaarist tuli arvestatavaid vastuargumente\".
Lepime kokku, et saan sama päeva jooksul teada, kuidas asjalood jäävad.
4) tööl. Uurin seadusi - aga õiget ei leia. Kiikan veelkord ARK kodulehte - ja voila:
http://www.ark.ee/atp/index.php?id=503
\"Asendusmootorina on lubatud paigaldada valmistaja poolt sellele automudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid.\"
PUNKT. Ei mingeid erandeid. Kui tehas pannud, siis lase käia! Allpool olevad kitsendused kehtivad juba mingi \"võõra\" mootori aiste vahele toppimisel (kust ka heitgaasid - vt punkt 3).
5) Andres Sootsi kätte ei saa - aga mingi aja pärast helistakse ja teatakse, et \"ok-ok, laseme seekord asja ää teha\". Eks ma vigisen vahele sel kodulehe-teemal. Et kui leht ütleb, siis peab saama. Et muud vastust kui \"jah\" ma niikuinii ei aktsepteeri.
6) täna - marsin taas ARKi - loomulikult on eelmisel päeval registreerimiseelsele ÜV-le vale otsus pandud. Selle muutmiseks pean siis - paber näpus - angaari marssima. Ei näe sellel mingit tarvidust - normaalse töökorralduse korral võib töötaja telefonis paluda teisel otsus ää muuta.
Angaaris käib parajasti soigumine mingi Suburbani udutule markeeringu kohta. No kämmoon - sellisele asutusele maksan ma siis palka...
7) lõpuks saan oma passi-numbrid kätte. Peaksin vist rõõmus olema? Ausaltöelda ei ole.
kokkuvõte:
Saue - täiesti otsustus- ja vastutusvõimetud tüübid, kes kõik enamat kui kerenumbri kontrollimist vajava Tallinna saadavad.
Tallinn - üks jube tähenärimine. Töötajad ei tea isegi, mis seaduse tähti nad närida üritavad - ning miks nad seda teevad. Pealegi tundub, et nende haridustase pole piisav seaduse lugemiseks. Reaalsustaju: null. Esimene kord angaarist väljudes küsisin kah, et kas ma peaksin nüüd kerenumbri masinal välja vahetama? Et kui seadus sellist asja soodustab, siis palun väga - mina selle ees risti ette ei löö ja aega võtab see kõigest pool päeva. Säästan veel 1600eek, kuna esmaregamine jääb siis ju ära... Selline lähenemine ajas mehel juhtme kokku. Eks ta ole jah - lihtsam on udutule peal E-tähte otsida, kui asju natuke kaugemalt vaadata. Hakkan juba pihta saama, miks ameeriklaste omanikud \"barrikaadidele\" ronivad...
teet