Ikarus, osa 4
#8

Martti Kirjutas:
Martin256 Kirjutas:
Martti Kirjutas:Kas Ikarus 260 juhikabiinis oli sama temperatuur mis salongis, pean silmas just talveperioodi? Või oli neil veel eraldi kütteahi või lausa mitu?
70-ndate keskel lõpetati Tallinnas salongide kütmine, enne seda uuemad bussid ikka kütsid. Kütteseadmetega tehti äri, kasvuhooneid sai nendega hästi soojaks. Aga juhikabiinid olid alati soojad, muidu oleksid ka seal aknad jäätunud
Kas põhjus miks ei köetud oli see et tehti ära või sellepärast et bussid ei hoidnud üldse sooja ja õue pole mõttet kütta? Millega need üldse töötasid, kas mootori jahutussüsteemi toel või oli midagi eraldi välja mõeldud( salongi kütmisest räägin)?
Salongid hoidsid sooja küll, sest varem olid paljud soojad, lisaks kütsid ka maabussid, mille kere sama ehitusega. Kütus oli normeeritud ja ju siis ei peetud vajalikuks seda sõitjatele raisata, eraldi küttelimiiti ette ei nähtud. Kütmata olid ka trollid ja trammid, v.a. mõned kinniehitamata kabiiniga 3-ukselised trollid, kus juht oleks muidu külmunud. Neis viimastes oli toatemperatuur. Mingi aeg hakati busside keskmise ukse juurde panema suuri lisaradiaatoreid, mis vist olid ühendatud mootori jahutussüsteemiga, kuid harva need toimisid. Kütmiseks oli tehases algselt pandud eraldi väikesed diiselahjud, mis vajasid ka hooldust, olen sellist ise käes hoidnud. 1987 tuli katsepartiina 2 tk Ikarus 280, nr 2424 ja 2609, millel oli tehases kütttesüsteem mootori jahutussüsteemiga ühendatud. Need olid soojad juba varasügisest, kuni puruks peksti.
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 32 külali(st)ne